MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.181
Nou dan.. geen reden om te eten.

(is 70 rpm niet wat traag ? Kun je niet beter lichter, maar sneller trappen ?... 90 rpm ?)

Nja het gaat opzich wel lekker, verbrand ongeveer 650 calorieën daarmee.

En bedankt voor jullie hulp!

Nou dan.. geen reden om te eten.

(is 70 rpm niet wat traag ? Kun je niet beter lichter, maar sneller trappen ?... 90 rpm ?)

Ik denk dat dat ook machine afhankelijk is... Ik zit bijvoorbeeld wekelijks op een machine met ongeveer 60RPM.
De reden daarvoor is dat je anders over de weerstand heen gaat fietsen.

IF werkt bijzonder goed, alsook voor vechtsporters imo, nooit meer last van men maag op morgendtrainingen :D

Mn buik is een stuk platter, eerste dag

Ik ga mn window van 12-20:00 doen. Moet ik dan na 20:00 alsnog bcaa's nemen? En wat raden jullie mij aan voor de training 's ochtends, hoeveel bcaa's? Halve dosering muscle protect?

En het is wss zo dat ik dan om half 7 avondeet en om 8 uur voor 't laatst dus 2 maaltijden vlak achter elkaar, kan niet zoveel kwaad denk ik?

Laatst bewerkt:
Rond cardio heb je niet perse BCAA nodig. Ik fiets ook elke dag 20 minuten naar mijn werk, gaat prima, heb mijn spieren nog.

's Avonds heb je al helemaal geen BCAA nodig, dan zit je ram vol met voedsel. die 4 uur dat je niet eet is geen speciaal moment ofzo, ik doe het dagelijks. (window 12.30 tot 20.30, slaap meestal tussen 0.00 en 1.00)

Ik zou de BCAA gewoon laten, nergens voor nodig met je huidige schema.

Twee maaltijden dicht op elkaar is ook niet erg nee, je zou ze eventueel samen kunnen voegen, scheelt je tijd :)

Oke nice dan zit ik nu goed :) Bedankt iedereen!

Zit trouwens op 40g carbs per dag, niet erg toch? Ik doe namelijk graag lowcarb als ik cut.

Vind heel dat gedoe over die Bcaa overrated.
Als je voeding goed zit en gewoon een deftige KT of cardiosessie doet, zie ik geen probleem.

Iemand links naar window van 4/6 uur met training in de avond?

1 week?? serieuze test dan.... Beoordeel je ieder dieet, levenswijze, trainingsschema etc etc na een week??
Noem dit geen serieuze poging. `maar goed, het is geen zaligmakend systeem, dus het zal ook wel goed komen op een andere manier. Kwestie van volhouden!
Wanneer zit die riem strakker eigenlijk? Aan het einde van je vastenperiode, of na je enorme post workout maaltijd?? Dat zou nl wel te verklaren zijn :D

Je lichaam kan trouwens die calorieen echt wel verwerken hoor, snap niet waar je dat vandaan haalt... bovendien eet je wekelijks totaal onder onderhoud, dus het is ONMOGELIJK om vet op te slaan op langere termijn!

Weet niet wat jij brabbelt, maar half mijn leven doe ik jaarlijks aan de ramadan. Weet heel goed hoe mijn lichaam reageert op een korte tijden wel eten en voor langere tijd niet eten. Alleen met het verschil dat je met IF rond het middaguur mag eten.

50% van mn calorieen in de maaltijd na me training eten, in mijn geval 1500 cal is toch teveel van het goede. Merk dat ik me erg moet dwingen en voelt onnatuurlijk aan. 8uur voedingswindow is te weinig voor mij en ga dat nu verdubbelen

Mn broekriem begon naar vier dagen echt te strak zitten, ook gewoon op dagen dat ik ruim onder onderhoud eet. Zels ook op een lege maag!

Ik ga nu voor 3 maaltijden per dag met tussenpozen van 5 uur ertussen. Kijken hoe dit aanslaat.

Resultaat is wat voor mij telt! en zo ga ik met mn voeding om. Niet de hype van het moment blindelings volgen en elkaars meningen napraten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.192
Weet niet wat jij brabbelt, maar half mijn leven doe ik jaarlijks aan de ramadan. Weet heel goed hoe mijn lichaam reageert op een korte tijden wel eten en voor langere tijd niet eten. Alleen met het verschil dat je met IF rond het middaguur mag eten.

50% van mn calorieen in de maaltijd na me training eten, in mijn geval 1500 cal is toch teveel van het goede. Merk dat ik me erg moet dwingen en voelt onnatuurlijk aan. 8uur voedingswindow is te weinig voor mij en ga dat nu verdubbelen

Mn broekriem begon naar vier dagen echt te strak zitten, ook gewoon op dagen dat ik ruim onder onderhoud eet. Zels ook op een lege maag!

Ik ga nu voor 3 maaltijden per dag met tussenpozen van 5 uur ertussen. Kijken hoe dit aanslaat.

Resultaat is wat voor mij telt! en zo ga ik met mn voeding om. Niet de hype van het moment blindelings volgen en elkaars meningen napraten.

Prima, je moet ook absoluut iets zoeken wat bij jou een goed gevoel geeft en waar je achter staat en resultaat mee haalt.
Ik kon alleen uit je verhaal halen dat je het een week geprobeerd had, heb over je rammadan ervaringen niks gelezen.
Maar dan nog:
Je kan niet aankomen als je onder onderhoud eet, uitgesloten!! Die vlieger gaat toch echt ook voor jou op, ongeacht welke trend, hype of whatever je volgt!

Ik ben nu drie dagen met IF bezig en heb toch een vraagje.
Na het lezen van het IF gerelateerde boek van Precision Nutritrion, ben ik toch gaan twijfelen of ik door moet gaan met IF. Hier wordt namelijk in gezegd dat het vrij moeilijk is voor mensen die een vp hebben boven de 15%. Ik zit namelijk rond de 20% en wilde IF eigenlijk gebruiken om de laatste kilo's die ik nog wil afvallen eraf te krijgen.
Tevens vind ik het ook een mooie leefstijl en heb er nauwelijks problemen mee, dus wat zeggen jullie?

Ik ben nu drie dagen met IF bezig en heb toch een vraagje.
Na het lezen van het IF gerelateerde boek van Precision Nutritrion, ben ik toch gaan twijfelen of ik door moet gaan met IF. Hier wordt namelijk in gezegd dat het vrij moeilijk is voor mensen die een vp hebben boven de 15%. Ik zit namelijk rond de 20% en wilde IF eigenlijk gebruiken om de laatste kilo's die ik nog wil afvallen eraf te krijgen.
Tevens vind ik het ook een mooie leefstijl en heb er nauwelijks problemen mee, dus wat zeggen jullie?

Ik zeg dat het niet waar is. Op hoger vetpercentage geeft een calorierestrictie nog voldoende respons zonder dat je daar energie, spiermassa en kracht voor hoeft in te leveren. Pas op lager VP heb je trucs zoals Intermittent Fasting, Reloads en Carb Cycling nodig.
Maar IF kan zeker geen kwaad en ik ben met IF van ongeveer 19% gezakt tot huidig 14% (gokje) zonder enig verlies in kracht. Ik weet niet of dat laatste gelukt was met conventioneel cutten. Ik eet op rustdagen 35% onder onderhoud (1850 kcal) en op trainingsdagen 10% erboven (3000 kcal). Ik heb geen honger, genoeg energie voor de training, voel me er lekker bij en kan het goed volhouden.

Ervaringen met bulken op IF? Heb er alleen nog maar mee gecut en dat beviel goed.

Ik eet meestal tot een uur of 4 of zelfs 6/7 in de avond niet. enige ''meal'' is een shake in de ochtend rond 7 uur :d

Prima, je moet ook absoluut iets zoeken wat bij jou een goed gevoel geeft en waar je achter staat en resultaat mee haalt.
Ik kon alleen uit je verhaal halen dat je het een week geprobeerd had, heb over je rammadan ervaringen niks gelezen.
Maar dan nog:
Je kan niet aankomen als je onder onderhoud eet, uitgesloten!! Die vlieger gaat toch echt ook voor jou op, ongeacht welke trend, hype of whatever je volgt!
Natuurlijk kan dit wel. Dat je vet verliest betekent niet direct dat je niet aankomt. Je VVM kan best toenemen als je bijvoorbeeld zouter eet.

IF maakt het mogelijk om makkelijk een calorie tekort te creëren,andere voordelen is dat je geen kracht verliest en geen massa maar dat is meer voor de mensen met die onder de 10% komen. Dus of je nou 10% of 40% bf hebt als je een calorie tekort hebt zul je afvallen.

6u eerste maaltijd

8u tweede maaltijd

9u training

10u laatste maaltijd

Trainingsdagen: 20% boven onderhoud en meeste carbs voor training

Rustdagen: 5% onder onderhoud

Doenbaar?

Terug
Naar boven