MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Wat denken jullie hier van?

Onderhoud 3K kCal, voor cut. WO om 19:00.
pypti.png

Q

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.242
Holy shit das een beste maaltijd 1628 kcal .

Uiteindelijk ook een poging gedaan om een voedingsschema te maken. Idee wat ik heb aangehouden is op non traningsdagen de eerste maaltijd het grootste te maken. Aangezien ik vooral in de middag (tussen 1 en 3) kan trainen ga ik licht beginnen met eten op trainingsdagen en na de training veel meer eten.

Ik weet dat er valkuilen in mn schema zitten (relatief veel eitwitten via supps, avondeten bijna even groot als laatste maaltijd, weinig verschil in kcal's tussen 2 schema's) maar wil toch weten of dit een redelijke basis is.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Goed te doen, hoor. Volgens richtlijnen van Martin opgesteld, 50% totale kCal na training opeten met deze setup.

Q

Holy shit das een beste maaltijd 1628 kcal .

Uiteindelijk ook een poging gedaan om een voedingsschema te maken. Idee wat ik heb aangehouden is op non traningsdagen de eerste maaltijd het grootste te maken. Aangezien ik vooral in de middag (tussen 1 en 3) kan trainen ga ik licht beginnen met eten op trainingsdagen en na de training veel meer eten.

Ik weet dat er valkuilen in mn schema zitten (relatief veel eitwitten via supps, avondeten bijna even groot als laatste maaltijd, weinig verschil in kcal's tussen 2 schema's) maar wil toch weten of dit een redelijke basis is.
BCAA's zijn onzin. Zolang je niet fasted (dus op lege maag) traint zijn die niet nodig. Je traint tussen maaltijd 1 en 3, geen BCAA's nodig. De combinatie BCAA's met whey slaat helemaal nergens op, aangezien in whey ook al BCAA's zitten :P.

Knikker de basmatirijst eruit voor zilvervliesrijst. Ik heb even je BCAA's eruit gehaald en je moet nog voor 100 gram eiwit zorgen. Aangezien ik daar ook flink mee heb lopen stoeien (veel vlees is immers duur) raad ik je 500ml melk te nemen bij je eerste maaltijd en een paar eieren erin te knikkeren. Havermout boven brinta (tip: blender).

Trainingsdagen maaltijd na training de grootste met ongeveer 50% van totale dagelijkse kCal, eiwitten de dominante macronutrient.
Rustdagen de eerste maaltijd de grootste met minimaal 40% van de totale dagelijkse kCal, eiwitten de dominante macronutrient.
Eerste maaltijd op zowel rustdagen als trainingsdagen vullen met groente, vlees en fruit (dus relatief weinig koolhydraten).

Even wat richtlijnen op een rij, je voldoet wel aan de meeste. Gaat heen en perfectioneer! :D Overigens gaat het er voornamelijk om dat je je macro's haalt over de totale dag. De timing is van minder belang, maar desondanks niet onbelangrijk.

Oja, vetpercentage is ook redelijk belangrijk bij het bepalen van je kCalbehoefte. Als je 't niet weet of je kan geen vetmeting laten doen, post dan even een foto. I'll be happy to help.

Q

Bedankt voor de input, ik ga weer stoeien met mn schema...

Waar ik een beetje mee zit is het volgende;

Trainingsdagen maaltijd na training de grootste met ongeveer 50% van totale dagelijkse kCal, eiwitten de dominante macronutrient.
Rustdagen de eerste maaltijd de grootste met minimaal 40% van de totale dagelijkse kCal, eiwitten de dominante macronutrient.
Eerste maaltijd op zowel rustdagen als trainingsdagen vullen met groente, vlees en fruit (dus relatief weinig koolhydraten).

Dat eiwitten dominant moeten zijn is duidelijk, maar betekend dit ook dat ik dan de pasta in mn eerste maaltijd het beste kan schrappen? Krijg ik hierdoor niet te weinig koolhydraten binnen of moet ik dan maar meer rijst eten bij mn avondeten? Opzich is gehakt/kip/vis met roergebakken groenten prima weg te krijgen voor mij, geen probleem, maar ik dacht juist met de pasta wat variatie aan te brengen in de voeding.

Havermout heb ik geprobeerd maar ik krijg het echt niet weg.

In de vorm van verdeling van de macro's zat ik dus wel op de goede weg alleen de verdeling over de hele dag was niet in orde?

Edit; vetmeting ga ik nog laten doen, ga nu zeker uit van een percentage van 25% @ 100kg

• #3.248
Bedankt voor de input, ik ga weer stoeien met mn schema...

Waar ik een beetje mee zit is het volgende;

Dat eiwitten dominant moeten zijn is duidelijk, maar betekend dit ook dat ik dan de pasta in mn eerste maaltijd het beste kan schrappen? Krijg ik hierdoor niet te weinig koolhydraten binnen of moet ik dan maar meer rijst eten bij mn avondeten? Opzich is gehakt/kip/vis met roergebakken groenten prima weg te krijgen voor mij, geen probleem, maar ik dacht juist met de pasta wat variatie aan te brengen in de voeding.

Havermout heb ik geprobeerd maar ik krijg het echt niet weg.

In de vorm van verdeling van de macro's zat ik dus wel op de goede weg alleen de verdeling over de hele dag was niet in orde?

Edit; vetmeting ga ik nog laten doen, ga nu zeker uit van een percentage van 25% @ 100kg

@25% maakt het allemaal geen drol uit.. je zou makkelijk minder eiwit kunnen nemen of basmati rijst ipv zilvervlies rijst zonder nadelige gevolgen (alsof dat ooit een drol uit maakt). Zwaar trainen, calorie tekort, volhouden.... dat zijn de 3 belangrijkste dingen. Ga maar minitieus doen als je richting de 10% komt.

@25% maakt het allemaal geen drol uit.. je zou makkelijk minder eiwit kunnen nemen of basmati rijst ipv zilvervlies rijst zonder nadelige gevolgen (alsof dat ooit een drol uit maakt). Zwaar trainen, calorie tekort, volhouden.... dat zijn de 3 belangrijkste dingen. Ga maar minitieus doen als je richting de 10% komt.

Duidelijk.

Is trouwens die 1,55 activiteitsfactor een goede indicatie als je SL 5x5 traint met 45 min cardio erna?

Op hoeveel procent zit je nu Wazzup?

• #3.251
Duidelijk.

Is trouwens die 1,55 activiteitsfactor een goede indicatie als je SL 5x5 traint met 45 min cardio erna?

Cardio tel je niet bij je activiteitsfactor. Het hangt meer af van je dagelijks leven, hoeveel je verbrand tijdens je werkzaamheden enz.

qft, ik wou dat meer mensen hier zo dachten!

Heb zelf ook altijd een beetje moeite met die activiteitsfactor, vind het al snel veel te veel.
Ik heb niet vaak colleges, studeer/pc voornamelijk op m'n kamer/in bed gedurende de dag. En sport dan 4/5 keer kort maar intens in de gym. Dan voel ik niet echt de noodzaak om zo'n hoge toeslag over m'n kcals heen te gooien.

Dit +1 ;)

Hoe kan ik mijn omgeving uitleggen dat het niks uitmaakt hoe laat je eet en in welke volgorde en zo? Op zich doen ze nooit moeilijk, maar ik krijg elke keer de volgende vraag waar ik zelf niet zo goed antwoord op kan geven? ----> waarom sla je je ontbijt over? Ontbijten is de belangrijkste maaltijd van de dag om je motor op te starten. Je kunt niet de halve dag niks eten, dat is slecht.

Hoe kan ik op bovenstaande kort en bondig antwoorden? Thanks.

Hoe kan ik mijn omgeving uitleggen dat het niks uitmaakt hoe laat je eet en in welke volgorde en zo? Op zich doen ze nooit moeilijk, maar ik krijg elke keer de volgende vraag waar ik zelf niet zo goed antwoord op kan geven? ----> waarom sla je je ontbijt over? Ontbijten is de belangrijkste maaltijd van de dag om je motor op te starten. Je kunt niet de halve dag niks eten, dat is slecht.

Hoe kan ik op bovenstaande kort en bondig antwoorden? Thanks.

Zolang je presteert en er goed uitziet is er niets aan het handje toch?

Terug
Naar boven