XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Ik train fasted (op 10gr BCAA na) rond de middag en heb daarna mijn eerste en grootste maaltijd van de dag. Dit is echter een "vloeibare" maaltijd: 150gr havermout+250ml melk+weight gainer poeder+banaan+perzik in de blender met water, goed voor 1500kcal.

Mijn 2 maaltijden daarna zijn gewoon vlees/groenten/aardappel/eieren.

In hoeverre heeft het feit dat die 1e en grootste maaltijd vloeibaar is invloed op mijn resultaat? Of ga ik weinig/geen verschil merken?

Ben 1.92m met 87kg en 12-14% BF.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #3.282
Ik train fasted (op 10gr BCAA na) rond de middag en heb daarna mijn eerste en grootste maaltijd van de dag. Dit is echter een "vloeibare" maaltijd: 150gr havermout+250ml melk+weight gainer poeder+banaan+perzik in de blender met water, goed voor 1500kcal.

In hoeverre heeft het feit dat die 1e en grootste maaltijd vloeibaar is invloed op mijn resultaat? Of ga ik weinig/geen verschil merken?

Ga je niet merken.

Haha, bijna zelfde stats, naam en eet-trainmanier

Je eet van 10:00 tot 14:00 en je traint om 06:00 ? Of bedoel je 18:00 .. en eet je dan helemaal niet na je training ?

Met window bedoel de tijd waarin ik niets eet. En indd om 18:00 trainen soms in et weekend laat opstaan bcaa en koffie erin gooien en dan fasted trainen. Alleen heb ik dan na 1 uur geen energie meer voor zware kt dus afsluiten met low cardio daarna kan het eet festijn beginnen :d

Heb je dan wel een fatsoenlijke window?

't Is niet helemaal netjes. Ik eet om 12:00 m'n pre-WO (vier boterhammen en twee eiwitten) en train van 16:30 tot 17:30/18:00. Daarna eet ik de grootste maaltijden: pastasalade, avondmaaltijd en havermout. Ik sluit de dag af met kwark. Omdat ik nu aan het cutten ben eet ik op trainingsdagen 3000 kcal en lukt dat wel rond 9 uur (dus heb ik een window van 9 uur). Als ik straks weer ga bulken en meer moet eten zou het kunnen dat ik meer tijd nodig heb (en dus pas rond 23:00 die maaltijd erin past) maar mijn argumentatie is als volgt:
- trainen op een lege maag lukt me niet (minder kracht)
- trainen op een volle maag (i.e. 1-2 uur voor de training eten) lukt ook niet (duf)
- trainen na de postmeal dip (>3 uur) gaat enorm goed
Dan heb ik dus liever een wat ruimer window.

Op rustdagen neem ik geen lunch maar begint m'n window met het avondeten (17:30). Op dit moment eet ik slechts 1850 kcal en is alles dus heel snel op. Ik moet m'n best doen om het te rekken tot een window van vier uur. Ik denk dat dat beter is dan alles in een keer naar binnen werken (salade zonder pasta, avondmaaltijd, twee eieren en kwark; soms twee boterhammen).

---

edit net te laat

---------- Post toegevoegd Tue 19 Jun 2012 om 09:15 ----------

:roflol: brengen altijd een lach op m'n gezicht die 2

Ben nu toch al een tijd bezig met het IF systeem en dit bevalt me goed.
Ik sta en oog scherper, qua energie & kracht heb ik weinig moeten inboeten algemeen.
Maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik echt droog sta, het 'ripped'-gevoel.
Op rustdagen doe ik regelmatig wat cardio, oftewel joggen of een wandeling en dergelijke en eet ik hoger in vetten & low-carb.
Op trainingsdagen uiteraard hoger in carbs & laag in vetten.

Iemand een idee hoe mijn cardio/trainingen/voeding aan te passen of is het gewoon een kwestie van wat nog geduld te hebben?

• #3.289
Ben nu toch al een tijd bezig met het IF systeem en dit bevalt me goed.
Ik sta en oog scherper, qua energie & kracht heb ik weinig moeten inboeten algemeen.
Maar ik heb nog steeds niet het gevoel dat ik echt droog sta, het 'ripped'-gevoel.
Op rustdagen doe ik regelmatig wat cardio, oftewel joggen of een wandeling en dergelijke en eet ik hoger in vetten & low-carb.
Op trainingsdagen uiteraard hoger in carbs & laag in vetten.

Iemand een idee hoe mijn cardio/trainingen/voeding aan te passen of is het gewoon een kwestie van wat nog geduld te hebben?

Doorgaan met cutten dus ?

Haha indd alleen zeggen dat het voornamelijk voor die lastige plekken is en laatste kilo dat klopt niet. If maakt het allemaal makelijker

Dag 2 met IF, kan nog niet oordelen over vooruitgang. Wat ik wel merk is dat ik tijdens fast (zoals nu) heel gefocust ben en over meer energie beschik. Wel heb ik zin om alles wat ik zie op te eten, en koffie en water verhelpen dit gevoel dit niet echt...?

Dag 2 met IF, kan nog niet oordelen over vooruitgang. Wat ik wel merk is dat ik tijdens fast (zoals nu) heel gefocust ben en over meer energie beschik. Wel heb ik zin om alles wat ik zie op te eten, en koffie en water verhelpen dit gevoel dit niet echt...?

Proberen een bezigheid te vinden zodat je niet aan eten denkt :p?

Lichaam went heel snel aan nieuwe leefpatroon dus eerste paar dagen misschien net wat meer doorbijten, verder is het vooral een mentale kwestie: dus ga wat doen zodat je niet aan eten hoeft te denken

Die Hodge twins zijn ****ing grappig. :D

• #3.296
Die Hodge twins zijn ****ing grappig. :D

dumb as ****, maar wel grappig :)

---------- Post toegevoegd Tue 19 Jun 2012 om 14:13 ----------

Het duurt nooit lang. Over hoogstens een paar uurtjes kun je weer eten.

---------- Post toegevoegd Tue 19 Jun 2012 om 14:15 ----------

Haha indd alleen zeggen dat het voornamelijk voor die lastige plekken is en laatste kilo dat klopt niet. If maakt het allemaal makelijker

Vandaar dat het een goede tool is voor wanneer het wat moeilijker wordt (zoals wanneer je met die laatste kilo's en die lastige plekken bezig bent).

Eerste dag IF
Vanochtend wel crea met water genomen + multivit.
Van 9 tot 2 nog niks en toen begonnen met een maaltijd van 800 kcal.
Getraind en net 1000 kcal naar binnen gewerkt.
Bevalt heel goed!

Inmiddels enen aantal dagen bezig en bevalt me prima :)

Layne Norton adviseert ook om tussen maaltijden te supplementeren met bcaa's (niet specifiek voor IF oid). De gedachte is het hele leucine > mTor verhaal. De pre voor BCAA boven whey of ander voedsel is dat het heel snel opgenomen wordt en dus een directe verhoging van proteine synthese tot gevolg heeft. Ik ben sceptisch maar leg je dit naast het eerder (door mij) geposte 'experiment' van Mike T dan lijkt het toch te werken.

http://anabolicminds.com/forum/content/layne-norton-bcaas-1105/

http://procardbodybuilding.com/forums/f49/layne-norton-major-role-bcaa-865.html

Terug
Naar boven