AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Layne Norton adviseert ook om tussen maaltijden te supplementeren met bcaa's (niet specifiek voor IF oid). De gedachte is het hele leucine > mTor verhaal. De pre voor BCAA boven whey of ander voedsel is dat het heel snel opgenomen wordt en dus een directe verhoging van proteine synthese tot gevolg heeft. Ik ben sceptisch maar leg je dit naast het eerder (door mij) geposte 'experiment' van Mike T dan lijkt het toch te werken.

http://anabolicminds.com/forum/content/layne-norton-bcaas-1105/

http://procardbodybuilding.com/forums/f49/layne-norton-major-role-bcaa-865.html

Het is een theorie en er is meer onderzoek voor nodig om dat te bevestigen. Voor de rest zijn er weer andere onderzoeken waarbij er met een lagere maaltijd frequentie meer spiermassa aangezet wordt. Dat hele pulse feeding gebeuren is trouwens wel goed om je obsessive–compulsive disorder te vergroten.

Het is een theorie en er is meer onderzoek voor nodig om dat te bevestigen. Voor de rest zijn er weer andere onderzoeken waarbij er met een lagere maaltijd frequentie meer spiermassa aangezet wordt. Dat hele pulse feeding gebeuren is trouwens wel goed om je obsessive–compulsive disorder te vergroten.

Ja ga er zelf ook geen ruk meedoen. Veel te veel gedoe voor potentieel minuscule gains. Overigens zie ik supplementeren met bcaa's niet als het vergroten van de maaltijdfrequentie. Ergo, 3 meals in 8 uur tijd en 2 - 4 x bcaa's innemen in de overige 16 uur komt imo nog steeds neer op 3 meals. De fast breek je ook niet door het nemen van 5 - 10 gram bcaa's. Het is dat het te veel gedoe is, anders zou ik het wel het proberen waard vinden (doet dan net weer teniet wat IF zo geweldig maakt, no hassle).

Ja, het punt was dat een minder frequente pulse feeding niet veel hoeft uit te maken voor het aanzetten van spiermassa. Alhoewel de eiwitsynthese in de ochtend wel op een laag pitje staat wat weer ongunstig kan zijn voor het aanzetten van spiermassa.

Naast BCAA's heb je ook energie nodig om de cellulaire energie niveau's hoog te houden. Een 'normaal' ontbijt zou dan veel effectiever zijn om de eiwitsynthese goed te stimuleren.

Een goede richtlijn is dat IF goed is voor vetverlies, lifestyle en recompen. Als spiermassa aanzetten het hoofddoel is dan zou ik de maaltijdfrequentie wel iets omhoog gooien en minder deficit dagen erin houden.

Lees vaak over een stijging van HGH met 2000% op dagen dat je vast, hoe geloofwaardig is dit?

Ja, het punt was dat een minder frequente pulse feeding niet veel hoeft uit te maken voor het aanzetten van spiermassa. Alhoewel de eiwitsynthese in de ochtend wel op een laag pitje staat wat weer ongunstig kan zijn voor het aanzetten van spiermassa.

Naast BCAA's heb je ook energie nodig om de cellulaire energie niveau's hoog te houden. Een 'normaal' ontbijt zou dan veel effectiever zijn om de eiwitsynthese goed te stimuleren.

Een goede richtlijn is dat IF goed is voor vetverlies, lifestyle en recompen. Als spiermassa aanzetten het hoofddoel is dan zou ik de maaltijdfrequentie wel iets omhoog gooien en minder deficit dagen erin houden.

Norton doet volgens mij ook een kleine dosis carbs met bcaa's innemen.

Wel grappig. Ik bulk dus met IF en doe inderdaad in mijn eating window redelijk versnippert eten (wisselt van 2 meals tot 4 - 5, al is het dan meer een aantal grote meals met wat 'snacks' er tussen) en op de rustdagen heb ik geen kcals deficit. Gevolg is wel dat ik nu geen daling in bf heb zoals dat anders wel het geval zou zijn als je 'echt' recompt.

Lees vaak over een stijging van HGH met 2000% op dagen dat je vast, hoe geloofwaardig is dit?

HGH blijft steeds meer toenemen naarmate je langer vast (tot een bepaald punt natuurlijk). Maar voor het aanzetten van spiermassa is het irrelevant. Het is nog niet aangetoond dat HGH een bijdrage heeft gehad aan spiermassagroei op het lange termijn. Het is meer een vetverbrandingshormoon.

Norton doet volgens mij ook een kleine dosis carbs met bcaa's innemen.

Wel grappig. Ik bulk dus met IF en doe inderdaad in mijn eating window redelijk versnippert eten (wisselt van 2 meals tot 4 - 5, al is het dan meer een aantal grote meals met wat 'snacks' er tussen) en op de rustdagen heb ik geen kcals deficit. Gevolg is wel dat ik nu geen daling in bf heb zoals dat anders wel het geval zou zijn als je 'echt' recompt.

Ja de carbs erbij zijn al een upgrade, maar het blijft natuurlijk madness om te gaan pulse feeden. Vooral als je niet eens meer dan 1kg vvm per jaar kan pakken.

Ja klopt. Afhankelijk van je overschot zal het langzaam of snel gaan stijgen.

Worden jullie altijd moe na zo'n "grote" maaltijd? Ik ervaar dit namelijk altijd na een maaltijd van +/- 1500 kcal en vroeg me af of dat normaal is..

Yup vooral wanneer ik fasted heb getraind en vervolgens 1000 naar binnenwerk maar dat vind ik wel lekker net een stoned gevoel:d

Binnen 7 min barst de hel los, 1600 kcals staan klaar. Hungry!

lol... ik gok er op dat zn spaghetti nog 7 minuten moest koken... anders is het inderdaad niet zinvol nog n seconde te verspillen aan niet eten

Hallo,

Ik heb een vraagje over IF en eat stop eat van brad pilon.
Tijdens het vasten bij eat stopt eat is de optimale vastperiode volgens Brad Pilon tussen de 18 en 24 uur.

Geciteerd uit het boek Eat Stop Eat:
Luckily, a 24-hour period of fasting shifts your body from the fed state to the fasted state, which causes large increases in both lipolysis (fat release) and fat oxidation (burning). Simply put, fasting allows your body to take a break from storing fat, and start burning it!

Probably the most revealing information in the research I have read was found in studies published by a group of scientists from the University of Texas, Medical Branch at Galveston. It examined how short-term fasting affects fat and sugar metabolism in our bodies.
After only 24 hours of fasting, the amount of fat being released from people’s fat stores (lipolysis) and the amount being burnt for fuel (oxidation) had been significantly increased by over 50%.
This is a very significant increase in fat burning.

14v0j9v.png

Volgens IF is je fasting period ongeveer 16 uur. Ik wil niet heel specifiek zijn met die vast periodes maar zou vasten tot 24 uur dan geen meerwaarde geven?

Hallo,

Ik heb een vraagje over IF en eat stop eat van brad pilon.
Tijdens het vasten bij eat stopt eat is de optimale vastperiode volgens Brad Pilon tussen de 18 en 24 uur.

Geciteerd uit het boek Eat Stop Eat:
Luckily, a 24-hour period of fasting shifts your body from the fed state to the fasted state, which causes large increases in both lipolysis (fat release) and fat oxidation (burning). Simply put, fasting allows your body to take a break from storing fat, and start burning it!

Probably the most revealing information in the research I have read was found in studies published by a group of scientists from the University of Texas, Medical Branch at Galveston. It examined how short-term fasting affects fat and sugar metabolism in our bodies.
After only 24 hours of fasting, the amount of fat being released from people’s fat stores (lipolysis) and the amount being burnt for fuel (oxidation) had been significantly increased by over 50%.
This is a very significant increase in fat burning.

14v0j9v.png

Volgens IF is je fasting period ongeveer 16 uur. Ik wil niet heel specifiek zijn met die vast periodes maar zou vasten tot 24 uur dan geen meerwaarde geven?

Eenmaal per week 24 uur vasten is ook een optie inderdaad. Berardi had er in ieder geval goede ervaringen mee. Meerdere keren per week 24 uur vasten was dan weer een regelrechte ramp. Voor wat zijn ervaringen waard zijn dan. Zou het zelf niet weten.

Ik ga hier toch is mee beginnen, vanaf morgen ga ik beginnen met een paar uur niet eten.

Schema voor voeding (tips?)

En hoe veel mag je time window per dag verschillen?

ImageUploadedByTapatalk1340223461.160110.jpg

Terug
Naar boven