MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Het gaat er bij IF om dat je sowieso 16 uur vast. Hoeveel maaltijden je in die acht uur propt maakt niet zoveel uit, ik ga binnenkort even experimenteren met één maaltijd (op rustdagen).

Lange Harry, hoe lang volg je dat schema al? Mocht namelijk zo zijn dat je met je geposte schema aan het cutten bent en op datzelfde schema niet meer afvalt, kan het zijn dat je even je onderhoud opnieuw moet berekenen en je voeding op de nieuwe waarde moet afstemmen. Nog minder gaan eten (ik neem aan dat je nu constant op -500 kcal zat) resulteert in een negatiever effect op je cut. Nu je op 12% staat, hou je ook één of twee refeeddagen? Constant in een negatief kcal balans zitten is ook niet de bedoeling op jouw V%.

Q

Zorgen dat je op je trainingsdagen meer eet dan onderhoud. Dan heb je zowel verbeterd spierherstel als meerdere refeeds in de week.

Ik lijk op een plateautje te zijn aangekomen. M'n kracht is opeens toch wel afgenomen en de afgelopen week is er weinig af gegaan. Ik schat mijn onderhoud op 2800 kcal, eet op trainingsdagen 3000 kcal en op rustdagen 1500 kcal. Ik heb niet het idee dat ik m'n voeding onderschat.
Ik denk niet dat ik minder moet eten want dan zal ik nog meer kracht verliezen. De laatste tijd ben ik af en toe ook duizelig, vooral bij het plotseling opstaan bijvoorbeeld.
Ik schat mezelf op 12% dus het lijkt me goed om nog door te gaan met dit extreme tekort aan kcal (+10/-40 ongeveer). Of zijn er betere tips? Natuurlijk is een week weinig om over te oordelen.

7-10 dagen op onderhoud eten en dan weer verder dieeten.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.023
Het gaat er bij IF om dat je sowieso 16 uur vast. Hoeveel maaltijden je in die acht uur propt maakt niet zoveel uit, ik ga binnenkort even experimenteren met één maaltijd (op rustdagen).

1 is niet optimaal, maar ik ben benieuwd of je dat gaat merken.

Als je op rustdagen erg laag in kcals zit is 1 maaltijd nog wel te doen toch.

ik heb even jullie mening nodig,

ik ben nu 7 weken aan het cutten ongeveer, gaat lekker. ben van de 101 naar de +/- 92 (12 % vet ongeveer) gegaan. laatste 2 weken blijf ik echter hierop hangen, ik ga er dus vanuit dat het voedingsschema die ik nu volg geen tekort aan calorieen heeft voor dit lichaamsgewicht en activiteitsratio, aangezien ik niet meer afval.

ik eet om de 3 uur;
shake (50 gram eiwit) + omega 3/6 x 3 tabs
omelet van 6 eieren (+/- 35 gr eiwit, 35 gram vet)
Training+shake (50 gram eiwit)
tonijn (in olie) salade (35 gram eiwit, 22 gram vet) alle olie eet ik gewoon
kip 250 gram+ walnoten+ sla (50 gram eiwit, 40 gram vet)
tonijn (in olie) salade (35 gram eiwit, 22 gram vet) alle olie eet ik gewoon
kip 250 gram+ walnoten+ sla (50 gram eiwit, 40 gram vet)

ik kan niet goed tegen koolhydraten in de cut, vandaar de vetten zo hoog en het gaat prima. genoeg energie. doe nog geen cardio trouwens

aangezien mijn feeding window 9 van de 10 keer ook maar 12 uur is, zonder IF en ik hier prima op groei. wil ik nu eens IF gaan proberen en op trainingsdagen een feedingwindow van 8 uur en rustdagen 6 uur.

ik wil niet nog meer uit mijn voedingsschema halen om daarmee een calorietekort te creeeren, daarom wil ik het fasten gaan proberen om naar de 8 procent ongeveer te gaan en low intensity cardio in de ochtend (ben bezig met een hometrainer op marktplaats te kopen)

ik wil dan de 4 meals na het trainen in 2 meals proppen, dus alle tonijn bij elkaar en de kip bij elkaar, dan zou het aan de eisen van IF moeten voldoen?.

Ik ben geen fan van calorieen tellen etc, ik ga gewoon af op de spiegel/weegschaal en houd me eiwit zo hoog mogelijk, en schrap langzaam aan bepaalde dingen uit me schema. aangezien ik nu niet meer afval, ben ik er zeker van dat de calorieen in dit voedingsschema, mijn onderhoud betreffen.

zou dit kunnen werken? IF guru; wazzup. wat denk jij? andere reply's zijn ook meer dan welkom uiteraard

Je wilt niet meer calorietekort creeeren, maar door IF wel naar 8%
Gaat niet lukken!
IF is geen wonder he, het is nog steeds cals in vs out... Alleen omdat je je maaltijden in minder uren stopt, is het makkelijker een calorietekort te creeeren, omdat je je buikje alsnog rond kan eten.
Dus ook met IF zul je je voedingsschema aan moeten passen. In het beste geval gaat het starten van je ochtendcardio je nog wat vetverlies brengen.

Een feedingwindow van 8 uur telt volgens mij ook als IF, aangezien je de overige 16 uur niet eet. Aangezien je 2 maaltijden neemt, lijkt dit me gewoon goed? Je neemt de maaltijden na het trainen toch?

eerste maaltijd is dan
shake en een uurtje later 6 eieren omelet

2e=
2 blikjes tonijn in olie met sla

3e
500 gram kip+ walnoten+sla

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jul 2012 om 13:38 ----------

Lange Harry, hoe lang volg je dat schema al? Mocht namelijk zo zijn dat je met je geposte schema aan het cutten bent en op datzelfde schema niet meer afvalt, kan het zijn dat je even je onderhoud opnieuw moet berekenen en je voeding op de nieuwe waarde moet afstemmen. Nog minder gaan eten (ik neem aan dat je nu constant op -500 kcal zat) resulteert in een negatiever effect op je cut. Nu je op 12% staat, hou je ook één of twee refeeddagen? Constant in een negatief kcal balans zitten is ook niet de bedoeling op jouw V%.

Q

refeeddagen ben ik niet zo'n fan van wekelijks. ik val egt heel moeilijk af en die zet bij mij geen zoden aan de dijk. ik zat er aan te denken om hele schone koolhydraten als havermout te nemen fso voor het trainen en misschien ook erna(eerst kijkende hoe ik reageer). dat kan je met mijn dieet nu ook zien als een refeed tog? ik volg dit schema nu zo'n 7 a 8 weken dat ik cut.

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jul 2012 om 13:40 ----------

7-10 dagen op onderhoud eten en dan weer verder dieeten.

verder dieeten in de vorm van weer iets schrappen en ochtendcardio erbij?

---------- Post toegevoegd Fri 27 Jul 2012 om 13:42 ----------

Je wilt niet meer calorietekort creeeren, maar door IF wel naar 8%
Gaat niet lukken!
IF is geen wonder he, het is nog steeds cals in vs out... Alleen omdat je je maaltijden in minder uren stopt, is het makkelijker een calorietekort te creeeren, omdat je je buikje alsnog rond kan eten.
Dus ook met IF zul je je voedingsschema aan moeten passen. In het beste geval gaat het starten van je ochtendcardio je nog wat vetverlies brengen.

daar heb je een punt idd. suggesties wat ik uit me schema kan halen?

Laatst bewerkt:
Als jij cardio toe wilt gaan voegen, en ergens nog 2/300 cal. kan schrappen moet er weer wat afgaan lijkt me...

Als je een deel van je vetten op trainingsdagen (bijv 50-75 gram) schrapt ter faveure van post workout carbs (ook 50-75 gram dus) ben je al een heel eind denk ik.
Al is mijn persoonlijke voorkeur EN overtuiging dat een gezond lichaam ook tijdens een cut redelijk wat koolhydraten aankan.
Dus geloof ik niet zo 1,2,3 in jou overtuiging dat koolhyraten in de cut je geen goed doen, maar dat terzijde.

Als jij cardio toe wilt gaan voegen, en ergens nog 2/300 cal. kan schrappen moet er weer wat afgaan lijkt me...

Als je een deel van je vetten op trainingsdagen (bijv 50-75 gram) schrapt ter faveure van post workout carbs (ook 50-75 gram dus) ben je al een heel eind denk ik.
Al is mijn persoonlijke voorkeur EN overtuiging dat een gezond lichaam ook tijdens een cut redelijk wat koolhydraten aankan.
Dus geloof ik niet zo 1,2,3 in jou overtuiging dat koolhyraten in de cut je geen goed doen, maar dat terzijde.

ik ben er net achtergekomen dat de shakes ook 500 kcal zijn (2), had dat minder verwacht persoonlijk. dus op rustdagen laat ik deze eruit! op trainingsdagen ga ik havermout pre en post workout toevoegen. dan zou ik dus op een overschot moeten zitten op trainingsdagen en op rustdagen een tekort. dan ben ik al een heel eind denk ik + cardio. bedankt voor je reactie!

waarom verkies jij koolhydraten boven vetten? mijn doel op dit moment is egt shredded te staan en een beetje spierverlies maakt mij niet uit. misschien als ik mijn doel heb bereikt dat ik het weer is probeer, maar zie er nu geen voordelen van in

waarom verkies jij koolhydraten boven vetten? mijn doel op dit moment is egt shredded te staan en een beetje spierverlies maakt mij niet uit. misschien als ik mijn doel heb bereikt dat ik het weer is probeer, maar zie er nu geen voordelen van in

Omdat ik vetverbranding zie als een groter geheel, geen momentopname.
Dus over een bepaalde periode meer verbranden dan er binnenkomt, dan is er dus uit vetverbrandings oogpunt geen reden voor lage/stabiele bloedsuiker (de reden waarom je kh schrapt meestal).
Bovendien werken koolhydraten anabool, zijn een prima brandstof en zeer smakelijk (en overal verkrijgbaar)
Voor mij dus geen reden om koolhydraten te vermijden, en zeker post workout zijn ze zeer welkom imo.
Voorbeeld vanmorgen 255 gram KH post workout op, en eet over deze dag bijna 500 gram carbs terwijl ik droger wordt. Op rustdagen zit ik nog altijd op 200 gram kh.

Last but not least vind ik het praktischer (uit o.a sociaal oogpunt) als je ook koolhydraten in je dieet past.

verder dieeten in de vorm van weer iets schrappen en ochtendcardio erbij?

Ja, gewoon weer cutten. Dus een calorietekort creëren aan de hand van je nieuwe onderhoud. Na een lange periode diëten kun je wel verwachten dat je metabolisme ver achteruit is gegaan. Normaliter is je lichaam na 10-14 dagen weer ''gereset'', waarschijnlijk is 7-10 dagen iets tekort.

Potverdorie, net twee dikbelegde boterhammen, een pizza en 100g havermout op, maar ik heb nog steeds trek :(. Helaas passen vandaag enkel nog een blikje tonijn en een bakje kwark in m'n schema. Ik was van plan m'n cheatdag morgen mild te houden, maarruh...

Morgen een cheatdag en vandaag pizza :D?

Over driekwartier heb ik 24 uur gevast na een heerlijke cheatdag. Net squats en deadlifts erop zitten :D Straks mijn vast breken met kipfilet, zalm, rijst, gekookte eieren en een lekkere cornetto :D

Vandaag voor de eerste keer in mn leven pindakaas geprobeerd, ik ben fan! :)

Rustdag (edit: maaltijd #1 ;) )

170gr volkorenbrood
75gr pindakaas
500gr kwark

1230kcal

easy game!

Laatst bewerkt:
is dat alles wat je eet ???

Eerste maaltijd, ja

ooh heheh dacht al..

Terug
Naar boven