Het gaat er bij IF om dat je sowieso 16 uur vast. Hoeveel maaltijden je in die acht uur propt maakt niet zoveel uit, ik ga binnenkort even experimenteren met één maaltijd (op rustdagen).
Lange Harry, hoe lang volg je dat schema al? Mocht namelijk zo zijn dat je met je geposte schema aan het cutten bent en op datzelfde schema niet meer afvalt, kan het zijn dat je even je onderhoud opnieuw moet berekenen en je voeding op de nieuwe waarde moet afstemmen. Nog minder gaan eten (ik neem aan dat je nu constant op -500 kcal zat) resulteert in een negatiever effect op je cut. Nu je op 12% staat, hou je ook één of twee refeeddagen? Constant in een negatief kcal balans zitten is ook niet de bedoeling op jouw V%.
Q
Zorgen dat je op je trainingsdagen meer eet dan onderhoud. Dan heb je zowel verbeterd spierherstel als meerdere refeeds in de week.
Ik lijk op een plateautje te zijn aangekomen. M'n kracht is opeens toch wel afgenomen en de afgelopen week is er weinig af gegaan. Ik schat mijn onderhoud op 2800 kcal, eet op trainingsdagen 3000 kcal en op rustdagen 1500 kcal. Ik heb niet het idee dat ik m'n voeding onderschat.
Ik denk niet dat ik minder moet eten want dan zal ik nog meer kracht verliezen. De laatste tijd ben ik af en toe ook duizelig, vooral bij het plotseling opstaan bijvoorbeeld.
Ik schat mezelf op 12% dus het lijkt me goed om nog door te gaan met dit extreme tekort aan kcal (+10/-40 ongeveer). Of zijn er betere tips? Natuurlijk is een week weinig om over te oordelen.

. Helaas passen vandaag enkel nog een blikje tonijn en een bakje kwark in m'n schema. Ik was van plan m'n cheatdag morgen mild te houden, maarruh...
?
)