MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Misschien voor vele een domme vraag maar ik wil het toch wel weten.
Soms ben ik niet in de gelegenheid om sochtends op een lege maag cardio te doen. Savonds kan ik wel cardio doen maar ik heb mij eatwindow tussen 15:00 tot 23:00 uur.

Heeft dit veel effect op mijn vetverbranding? Want dat is juist waar ik het IF voor doe.

• Topic Starter Topic Starter
  • #4.062
Misschien voor vele een domme vraag maar ik wil het toch wel weten.
Soms ben ik niet in de gelegenheid om sochtends op een lege maag cardio te doen. Savonds kan ik wel cardio doen maar ik heb mij eatwindow tussen 15:00 tot 23:00 uur.

Heeft dit veel effect op mijn vetverbranding? Want dat is juist waar ik het IF voor doe.

Het verschil zal marginaal zijn. Niets om je druk over te maken.

Morgen zou ik graag willen beginnen met IF, maar trainen op lege maag gaat niet lukken aangezien het in de avond pas lukt. Zou ik dan een kleinere maaltijd overdag moeten nemen en na het trainen de hoofdmaaltijd? En zo proberen aan mijn kcal te komen?
Of kan ik beter wachten tot ik op een lege maag kan trainen?

Probeer dan 25% van je totale kcal voor je workout te eten ofzo

Thnx Vito, ga ik dat proberen. Ben benieuwd hoe het me gaat bevallen. Eerder deed ik ook niet aan ontbijten dus weet hoe dat voelt. Ga er flink tegen aan. :cool:

Morgen zou ik graag willen beginnen met IF, maar trainen op lege maag gaat niet lukken aangezien het in de avond pas lukt. Zou ik dan een kleinere maaltijd overdag moeten nemen en na het trainen de hoofdmaaltijd? En zo proberen aan mijn kcal te komen?
Of kan ik beter wachten tot ik op een lege maag kan trainen?

Leangains website:

The Leangains Guide

Two pre-workout meals

This is the usual protocol for people with normal working hours.

Sample setup

12-1 PM or around lunch/noon: Meal one. Approximately 20-25% of daily total calorie intake.
4-5 PM: Pre-workout meal. Roughly equal to the first meal.
8-9 PM: Post-workout meal (largest meal).

Ik ben zelf 1,89 m lang en at vorig jaar zo'n 3500 kcal per dag omdat ik m'n energiebehoefte zwaar had overschat. Ik nam een activiteitsfactor van 1,55 terwijl dit dichter bij 1,35 lag. Nu ga ik uit van een onderhoudsniveau van 2700 kcal per dag en nu ik ongeveer 2100 kcal per dag eet (gemiddeld want ik doe IF) vliegen de kilo's eraf.
Als je kantoorwerk doet of bijvoorbeeld student bent en drie keer per week traint zou ik echt niet hoger dan 1,35 gaan want dan krijg je veel teveel binnen.

Ik heb vorig jaar een paar maanden 5x5 gedaan terwijl ik al jaren trainde. Omdat ik ook flink bulkte ben ik enorm in kracht toegenomen (deadlift van 5x130 naar 5x170 bijvoorbeeld). Het zijn inderdaad programma's die zwaar op benen leunen, met elke dag squats, lunges, deadlifts en zo. Dat zijn de meest effectieve oefeningen voor kracht en massa en je vind daar eigenlijk geen alternatieven voor. Als je geen benen kunt trainen krijg je nooit die enorme boost aan groeihormonen en dergelijke, simpelweg omdat het trainen van bovenlichaam minder zwaar is.
Ik zou op dit moment niet weten hoe je dat aan kunt pakken.

Ik ben het wel met je eens, ik zit nu op 1,55 en doe geen benen, ik zal per direct naar 1,35 gaan en 10% boven mijn onderhoud gaan zitten op trainingsdagen.

Ga ook met 5x5 beginnen, maar dan wel compleet tegen het 5x5 principe in niet max gaan met benen.

Als je aan het cutten bent verbrand je met EC(a) net even iets meer dan zonder en het onderdrukt honger een beetje. Zelf vind ik het de moeite van het geld niet waard. Zoveel geld voor zo weinig extra resultaat.

't is voor mij om lager in vet te komen, zit nu al rond 12% ofzo en t begint lastig te worden.

Ik las onlangs in een oldskool boek dat als je te veel drinkt bij een maaltijd dat het zoutzuur in de maag zo fel verdund geraakt dat de spijsverteringsenzymen hun werk niet meer goed kunnen doen, met als gevolg dat er dan veel terug uitkomt langs de andere kant in plaats van dat je lichaam de voedingsstoffen opneemt.

In hoeverre moet hier (nog) rekening mee gehouden worden?

Het is echt een oud boek :p

H7Et0.jpg

Als ik al drink, dan drink ik alleen water bij het eten... Kan mij niet voorstellen dat dat negatieve invloed heeft op de spijsvertering!?

Stond laatst trouwens naast een bekende in onze lokale kroeg (20+ uur gevast):

"Zo! Ga jij vaak naar de sportschool?"

"Nee, ik eet gewoon niet meer..."

Waarna ik wegliep, omkeek en hem met een bek vol tanden zag staan... Geweldig! :D

• #4.073
Ik las onlangs in een oldskool boek dat als je te veel drinkt bij een maaltijd dat het zoutzuur in de maag zo fel verdund geraakt dat de spijsverteringsenzymen hun werk niet meer goed kunnen doen, met als gevolg dat er dan veel terug uitkomt langs de andere kant in plaats van dat je lichaam de voedingsstoffen opneemt.

In hoeverre moet hier (nog) rekening mee gehouden worden?

Het is echt een oud boek :p

H7Et0.jpg

Ik zou het niet doen.

Maar wanneer is het dan "te veel"? Ik drink ook alleen maar water... Maar heb vaak wel wat droge aardappelen of brinta weg te werken. Zonder een slok water tussen happen door wordt dit wel een grote opgave haha. Vooral op het einde dan

En wat dan met gainer -of protein shakes? Of vloeibare maaltijden in het algemeen... Die worden ook slecht opgenomen?

Bestaat hier een goed artikel over? Dat vast voedsel "beter" is, dat weet ik.

• #4.075
Maar wanneer is het dan "te veel"? Ik drink ook alleen maar water... Maar heb vaak wel wat droge aardappelen of brinta weg te werken. Zonder een slok water tussen happen door wordt dit wel een grote opgave haha. Vooral op het einde dan

En wat dan met gainer -of protein shakes? Of vloeibare maaltijden in het algemeen... Die worden ook slecht opgenomen?

Bestaat hier een goed artikel over? Dat vast voedsel "beter" is, dat weet ik.

Gebruik gewoon een beetje gezond verstand. Je eten wegdrinken is niet goed, maar een slokje water kan geen kwaad.

Ik ben nu al een paar weken met IF bezig alleen train ik nog niet op nuchtere maag ivm dat het nog niet uit komt qua tijd. Over een tijdje wil ik daar wel mee beginnen maar is het dan noodzakelijk om bcaa's te nemen voor de training?

Als je aan het cutten bent verbrand je met EC(a) net even iets meer dan zonder en het onderdrukt honger een beetje. Zelf vind ik het de moeite van het geld niet waard. Zoveel geld voor zo weinig extra resultaat.

ik ga ,als ik een beetje gewend ben aan het IF, het proberen icm clenbuterol. iemand ervaringen?

Ik ben nu al een paar weken met IF bezig alleen train ik nog niet op nuchtere maag ivm dat het nog niet uit komt qua tijd. Over een tijdje wil ik daar wel mee beginnen maar is het dan noodzakelijk om bcaa's te nemen voor de training?

Noodzakelijk? Dat bepaal je zelf, maar ik raad het zeker niet af :)
Als ik fasted train neem ik ook altijd BCAA's, just in case.

ik ga ,als ik een beetje gewend ben aan het IF, het proberen icm clenbuterol. iemand ervaringen?

Vetverbranding zal iets hoger liggen door middel van de clen, maar verwacht je nog iets anders dan?

Gisteren voor het eerst KT gedaan tijdens m'n eerste keer IF. Enkele uren ervoor een kleine hoeveelheid gegeten. De KT ging zeker zo goed (!) als in de tijd dat ik de hele dag door elke 2 uur eetmomenten had.
Jammer dat je spieren niet zo blijven als wanneer je 'warm' bent na de training ;)

Noodzakelijk? Dat bepaal je zelf, maar ik raad het zeker niet af :)
Als ik fasted train neem ik ook altijd BCAA's, just in case.

Vetverbranding zal iets hoger liggen door middel van de clen, maar verwacht je nog iets anders dan?

als je wel is clen hebt gebruikt, weetje dat de bijwerkingen geen kinderspel zijn. ik vraag me dus af of het uit te houden is icm met IF. niet dat het extra vetverbrand.. dat lijkt me logisch ja

Terug
Naar boven