Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Omdat ik het gevoel heb dat mijn lichaam beter reageert op minder carbs, maar wil niet elke dag low. En ik vind IF een fijne methode, 3 maaltijden op een dag en niet teveel hoeven denken om de tijden van het eten en de hoeveelheden die je moet nemen meerdere malen op een dag.

Ben een beetje vastgelopen de laatste tijd. Ik eet onder mijn behoefte, ongeveer 500.(dat wil zeggen ong. 1700kcal) Daarnaast erg weinig cardio. Ik eet 2x25% voor mijn training en 1x50% na. Ik blijf steeds steken op het zelfde gewicht. Maar heb wel het idee dat mn lichaam minder vet is. Wat me raar lijkt want je bouwt toch haast geen spieren op in de cut?
Ik dacht als ik het kan combineren misschien scheelt dat weer. Of heeft iemand een andere tip??

Laatst bewerkt:
Dan zou ik full carb gaan op trainingsdagen en low carb op rustdagen. Dan sluit je goed aan bij het systeem. Uiteindelijk is IF gewoon een manier om makkelijk met je voeding om te gaan. Duurt wel een dag of 14 om te wennen.

Waarom eet je voor je training? Is dat omdat je pas laat kan trainen?

Wist je dat mannen en vrouwen behoorlijk verschillen op vasten? Dat is al zo bij muizen en ratten. Berkhan raadt vrouwen dan ook aan om 10/14 te vasten en niet 8/16 zoals mannen.

Ik ben van plan 2 weken IF toe te gaan passen en dan weer verder bulken.
heeft dat nog enig nut of moet het langer? omdat ik hierboven lees dat je pas na 14 dagen went?

De een went sneller dan de ander. Ik had het na een paar dagen al relatief makkelijker. Moet wel zeggen dat nu na een half jaar het geen enkele moeite meer kost.

Maar kan dus gewoon.

En ga je in deze 2 weken snel resulaten zien?
Ga +/- 500 cal. onder me onderhoud zitten.
Ik wil het maar enkele weken omdat ik nu 5/6 weken gebulkt heb en alles zo inverhouding wil houden. dat ik voor de zomer geen diepe cut erin hoef te gooien

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.046
En ga je in deze 2 weken snel resulaten zien?
Ga +/- 500 cal. onder me onderhoud zitten.
Ik wil het maar enkele weken omdat ik nu 5/6 weken gebulkt heb en alles zo inverhouding wil houden. dat ik voor de zomer geen diepe cut erin hoef te gooien

Hoeveel resultaat ga je zien als je 2 weken 500 Cal tekort hebt ... 1 kilo ? Ga je dat zien ?

(en dat heeft allemaal NIETS met IF te maken)

Hoef ook niet kurkdroog te worden, maar ga je in deze 2 weken resultaat zien?
snap heus wel dat het geen wondermiddel is, en ik 5% droger wordt.
Gaat me er puur om het kleine beetje vet wat ik in de afgelopen 5 weken gegaind heb er weer (gedeeltelijk) af te cutten:)

Laatst bewerkt:
Dan zou ik full carb gaan op trainingsdagen en low carb op rustdagen. Dan sluit je goed aan bij het systeem. Uiteindelijk is IF gewoon een manier om makkelijk met je voeding om te gaan. Duurt wel een dag of 14 om te wennen.

Waarom eet je voor je training? Is dat omdat je pas laat kan trainen?

Wist je dat mannen en vrouwen behoorlijk verschillen op vasten? Dat is al zo bij muizen en ratten. Berkhan raadt vrouwen dan ook aan om 10/14 te vasten en niet 8/16 zoals mannen.

Aan de IF ben ik wel gewend, doe het al een poosje al heb ik het idee dat ik vorige keer betere resultaten had behaald.
Ik zal eens wat meer letten op de high en low carbs in het schema. En zorgen dat ik duidelijke verschillen heb.

Ik las trouwens wel dat je als je nog wat vet te verliezen hebt en je vet % nog wat hoger is je minder koolhydraten zou moeten nemen na de training ook. Klopt dit?

Mijn window is van 12/13uur tot 22.00uur, dus 10 uur voor een vrouw.
Ik eet voor mijn training omdat ik pas om 19.00uur ga en tegen 21.00uur terug ben. Vandaar de 2x25%. In de weekenden of vrije dagen probeer ik wel fasted te trainen.

Geen kh na het trainen geeft bij mij meer vetverlies, maar dan ook geen winst meer in kracht. Je kan het af en toe doen.

Ik heb je log even gelezen; je traint hard en consistent. Ik zou gewoon lekker doorgaan met IF en wat rouleren met koolhydraten. Ik ken je verder niet maar ik heb de indruk dat je misschien te lang traint; langer dan 45 minuten per keer, klopt dat?

Gaat me er puur om het kleine beetje vet wat ik in de afgelopen 5 weken gegaind heb er weer (gedeeltelijk) af te cutten:)

Dat hangt helemaal af van het calorietekort en dus het aantal kilo's dat je verliest. Staat compleet los van IF. Lees de post van wazzup nog maar eens. Stel dat je een kilo verliest, denk je dat je dat gaat zien? Zoals je zelf al zegt, het is geen magie.

Geen kh na het trainen geeft bij mij meer vetverlies, maar dan ook geen winst meer in kracht. Je kan het af en toe doen.

Ik heb je log even gelezen; je traint hard en consistent. Ik zou gewoon lekker doorgaan met IF en wat rouleren met koolhydraten. Ik ken je verder niet maar ik heb de indruk dat je misschien te lang traint; langer dan 45 minuten per keer, klopt dat?

Het valt me nog mee met mijn kracht, blijft wel aardig stabiel.
Zal eens wat minder koolhydraten proberen na training een tijdje,kijken wat dat gaat doen. Het blijft toch wat experimenteren.

Leuk dat je mn log ff hebt gelezen.
Ik train met een maatje samen, dan zijn we 1,5 a 2uur bezig. Wel afwisselen dus en af en toe even wat kletsen tussendoor. Komt denk ik op uurtje uit dan. Maar zit er tijd verbonden aan training dan?

• #5.052

Smeer je lichaam in met 1 kilo vet .. dat is het verschil dat 2 weken cutten met 500 Cal per dag maakt (tenzij je meer eet op trainingsdagen, dan is het nog minder)

Ja, vanaf je eerste set maakt je lichaam cortisol aan. Ongeveer 45 minuten flink trainen zorgt voor veel cortisol, maar ook voor vetverlies en meer spierweefsel. Wanneer je langer traint kan je cortisolniveau zo hoog worden dat je lichaam "weigert" om af te vallen. Ook slapen wordt dan minder, je aan een dieet houden is lastiger en vaak zie je kleine maar vervelende blessures. Ook het gevoel om helemaal geen zin meer te hebben in trainen.

Die klachten heb ik gelukkig allemaal niet. Had ik het begin (toen ik net begon met trainen) wel erg moeite met het slapen.
Dus denk dat ik wel goed zit;) Meer op de voeding letten (ff wat carb cycling) en meer cardio zal ook wat doen.

Ja, vanaf je eerste set maakt je lichaam cortisol aan. Ongeveer 45 minuten flink trainen zorgt voor veel cortisol, maar ook voor vetverlies en meer spierweefsel. Wanneer je langer traint kan je cortisolniveau zo hoog worden dat je lichaam "weigert" om af te vallen. Ook slapen wordt dan minder, je aan een dieet houden is lastiger en vaak zie je kleine maar vervelende blessures. Ook het gevoel om helemaal geen zin meer te hebben in trainen.

Lol zeg dat eens tegen Gmen.

Smeer je lichaam in met 1 kilo vet .. dat is het verschil dat 2 weken cutten met 500 Cal per dag maakt (tenzij je meer eet op trainingsdagen, dan is het nog minder)

Ik snap je. Het is echter ook niet me bedoeling om goed droog te trainen, maar meer om het vet wat ik de afgelopen 5 weken gegaint heb in me bulk (is niet heel veel) weer wat omlaag te brengen, en zo wil ik na me 2 weken cutten weer 5/6 weken bulken en dan weer opnieuw.
Wist in ieder geval niet dat ik met 500cal onder onderhoud te eten 1 kilo per 2 weken verlies:)

IF gaat je in 2 weken geen wonderen laten zien in vergelijking met een normale cut van -500

IF gaat je in 2 weken geen wonderen laten zien in vergelijking met een normale cut van -500

Had ook geen wonderen verwacht.
Wil voor mezelf ff aankijken hoe het me bevalt en hoe de resultaten zijn. en of het makkelijker vol te houden is dan dat klote cardio

Wil voor mezelf ff aankijken hoe het me bevalt en hoe de resultaten zijn. en of het makkelijker vol te houden is dan dat klote cardio

Nooit meer cardio :D
Ik ben zelf tot 8% gekomen met IF deze zomervakantie zonder cardio :) Jammergenoeg nu wel aardig teruggevallen (3500+ kcal op dit moment icm 5x5 madcow)

• #5.060

Een groot voordeel is ook dat het maar 2 weekjes duurt... hoe erg het ook is, 2 weken is te overzien :)

Terug
Naar boven