Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Daarom ben ik dus ook een voorstander van een paar weken bulken om vervolgens een korte cut in te lassen:)
Ben benieuwd hoe het uit gaat pakken!

Ja, vanaf je eerste set maakt je lichaam cortisol aan. Ongeveer 45 minuten flink trainen zorgt voor veel cortisol, maar ook voor vetverlies en meer spierweefsel. Wanneer je langer traint kan je cortisolniveau zo hoog worden dat je lichaam "weigert" om af te vallen. Ook slapen wordt dan minder, je aan een dieet houden is lastiger en vaak zie je kleine maar vervelende blessures. Ook het gevoel om helemaal geen zin meer te hebben in trainen.

45 min max, kom op zeg, net of de gemiddelde atleet veel verschil zal ervaren of die 45min traint of 60 a 75 minuten.

Lol zeg dat eens tegen Gmen.

+1

Minder eten vind ik makkelijker dan meer bewegen, daarbij is het ook logischer dat als je een tekort wilt je er simpelweg minder in gooit. ;)

Echter als je het van de andere kant bekijkt, ik hou van eten en ik hou van sporten. Dus voor mij is het aangenamer om te cutten met wat extra cardio.

Ja, vanaf je eerste set maakt je lichaam cortisol aan. Ongeveer 45 minuten flink trainen zorgt voor veel cortisol, maar ook voor vetverlies en meer spierweefsel. Wanneer je langer traint kan je cortisolniveau zo hoog worden dat je lichaam "weigert" om af te vallen. Ook slapen wordt dan minder, je aan een dieet houden is lastiger en vaak zie je kleine maar vervelende blessures. Ook het gevoel om helemaal geen zin meer te hebben in trainen.

:roflol: Lang geleden dat ik deze bro science nog gehoord heb.

Sportwetenschappers gebruiken graag de verhouding tussen cortisol en testosteron in het lichaam als ze willen bepalen hoe makkelijk het lichaam spieren opbouwt. Daarom adviseren sommige sportwetenschappers bijvoorbeeld om vroeg in de avond aan krachttraining te doen: de testosteronspiegel is dan weliswaar wat lager dan vroeger op de dag, maar de cortisolspiegel is radicaal veel lager. Hieronder zie je rechts een staatje dat aangeeft hoe de ratio cortisol-testosteron verandert door de suppletie. Het zwarte staatje staat voor de phosphatidylserinegroep.

Helemaal links zie je het effect op de totale hoeveelheid testosteron in het bloed tijdens de proef. Het zwarte staatje is dat van de phosphatidylserinegroep, waarbij de totale hoeveelheid testosteron 35 procent omhoog gaat. Het tweede staat geeft het effect op de totale hoeveelheid cortisol. Die is bij de phosphatidylserinegroep 35 procent lager. De ratio tussen de beide hormonen verbetert met maar liefst 180 procent.

De onderzoekers vonden geen effect op de concentratie melkzuur in het bloed, en volgens de statistiek had phosphatidylserine ook geen noemenswaardige invloed op de groeihormoonspiegel. Maar als je de curve ziet, dan denk je daar misschien anders over. Maar ach. Je kunt natuurlijk niet alles hebben.

Echter als je het van de andere kant bekijkt, ik hou van eten en ik hou van sporten. Dus voor mij is het aangenamer om te cutten met wat extra cardio.

Daarom is het ook zo persoonlijk. Ieder heeft zijn eigen favoriete methode.

:roflol: Lang geleden dat ik deze bro science nog gehoord heb.

Ach ja, leuk al die details. Zodra het betekent dat je minder hoeft te trainen of meer mag eten gelooft men ineens alle 'science' die je kunt vinden. :D

@ daddycool: zou er ook een verband zijn tussen avond-ochtend mens, en de hoeveelheid spier massa die je hebt?

Dat hele avondmens/ochtendmens gebeuren is sowieso kul. Self-proclaimed 'avondmensen' zijn gewoon niet gemotiveerd genoeg om 's avonds op tijd te gaan slapen en er weer op tijd en op een vast ritme uit te gaan. Ik heb ook heel lang zo geleefd hoor maar toen ik ergens wel gemotiveerd voor was kon ik prima op tijd naar bed en zonder problemen heel vroeg opstaan en helemaal fris zijn.

@Athem:
Heh, wel grappig dat je dat op noemt, want voor veel mensen gaat dat op. Ik merk dat ik ook steeds makkelijker vroeg uit m'n nest kom. Misschien is het gewoon de leeftijd. Maar ik ben wel m'n hele leven een avond mens. Het is iets biologisch. Sommige mensen hebben een circadian-clock die wat langzamer loopt. Het 'avond-ochtend persoon' heeft hier iets mee te maken. Als ik het goed heb, gaat mijn 'bio clock', langzamer dat de echte klok, waardoor je later gaat slapen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Night_owl_(person)

Het zit het nu met kracht behoud en fasting? Als ik het topic doorspit begrijp ik dat je jullie
erg laag in de reps gaan zitten. En dan, zelfs met IF en cutten nog steeds zwaar kunnen trainen.

Heb je echt 0.0% afname in kracht stats?

Laatst bewerkt:
Vanmorgen om 6uur eruit gegaan en 60minuten lichte cardio gedaan, echt fijn geen mens tegen gekomen op straat. Had na de tijd wel erge honger maar dat zie ik meer als mentaal volhouden. :d

@Athem:
Heh, wel grappig dat je dat op noemt, want voor veel mensen gaat dat op. Ik merk dat ik ook steeds makkelijker vroeg uit m'n nest kom. Misschien is het gewoon de leeftijd. Maar ik ben wel m'n hele leven een avond mens. Het is iets biologisch. Sommige mensen hebben een circadian-clock die wat langzamer loopt. Het 'avond-ochtend persoon' heeft hier iets mee te maken. Als ik het goed heb, gaat mijn 'bio clock', langzamer dat de echte klok, waardoor je later gaat slapen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Night_owl_(person)

Het zit het nu met kracht behoud en fasting? Als ik het topic doorspit begrijp ik dat je jullie
erg laag in de reps gaan zitten. En dan, zelfs met IF en cutten nog steeds zwaar kunnen trainen.

Heb je echt 0.0% afname in kracht stats?

Zelfs licht in de plus in kracht stats (5x5 madcow) op 2000kcal pd

Jezus, dat is echt ziek. 2000kacl en lichte toename.

Mijn verhaal is dit. Ik bench-press sindskort 80kg. En, ik zou graag dit blijven doen ook na de cut. M'n plan is om iets hoger te gaan zitten. 90kg. En, dat met het cutten weer terug te vallen naar 80kg.

Maar misschien is dat niet nodig.

Hoeveel kCal onder onderhoud eten jullie bij IF?

Hoeveel kCal onder onderhoud eten jullie bij IF?

Ik zit op rustdagen (4 dagen) ca 20% onder onderhoud
Op trainingsdagen 3 (dagen) zit ik OP onderhoud

Het afslanken gaat zo wat langzamer maar ik kom (tot nu) in kracht en spiermassa licht aan.

Maargoed de meeste zitten 20% onder op rust en 10% op training.. maar dat is persoonlijk... ga er een beetje mee testen.
.

Mensen, ik heb 2 vragen over IF, omdat ik het binnekort wil gaan proberen,

1. ik las op de leangains site, dat je je fast moet breken je pre-workout. aangezien ik nog op school zit kan dat niet, ik wil me fast breken om 12:00 en om 20:00 weer beginnen. is het cruciaal dat die pre-workout? ik kan het overigens wel in het weekends doen.
2. ik ga met de fiets naar school toe, het is een uurtje fietsen, ik fiets rond 7 weg en ben om 8 uur op school, ik fiets ongeveer 16 km/u. is IF dan nog steeds mogelijk?.

dit was overigens mij eerste post, ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen, want ik zou graag 8% bf willen halen.

alvast bedankt!.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.078
Mensen, ik heb 2 vragen over IF, omdat ik het binnekort wil gaan proberen,

1. ik las op de leangains site, dat je je fast moet breken je pre-workout. aangezien ik nog op school zit kan dat niet, ik wil me fast breken om 12:00 en om 20:00 weer beginnen. is het cruciaal dat die pre-workout? ik kan het overigens wel in het weekends doen.

eerste maaltijd om 12 uur, tweede maaltijd om 20:00 uur ?

2. ik ga met de fiets naar school toe, het is een uurtje fietsen, ik fiets rond 7 weg en ben om 8 uur op school, ik fiets ongeveer 16 km/u. is IF dan nog steeds mogelijk?.

no problem

Terug
Naar boven