Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Guysss

Hoe denken jullie over dextrose bij intermittent fatsen? Is het erg om dextrose meteen na de training in te nemen (dus buiten de drie maaltijden). Is het beter om dextrose tijdens de Post workout meal te nemen of helemaal weg te laten?

Mvg!

Als t in je macro's en je window past, en je vind t lekker, ga je gang.
Past net zo goed of slecht als in ieder ander schema...

Guysss

Hoe denken jullie over dextrose bij intermittent fatsen? Is het erg om dextrose meteen na de training in te nemen (dus buiten de drie maaltijden). Is het beter om dextrose tijdens de Post workout meal te nemen of helemaal weg te laten?

Mvg!

Ik intermittent fats um ook dagelijks :D

@Alumna.

Interessant vraag. Ik zelf zou het niet doen. Ik krijg altijd honger-aanvallen nadat ik grote hoeveelheden carbs weg werk. Helemaal met carbs die hoog in de GI zitten.

In fact, ik ben nu net bezig met m'n 2e bord pasta... hehe. 1e was lekker... 2e ook.

Laatst bewerkt:
Eet men bij IF minder calorieën voor hetzelfde resultaat, of eet je evenveel maar gewoon op korte tijd (bijv. 4 uur)?

Ik doe het al meer dan 2 jaar, werkt goed.

Ben van plan 3 maanden te cutten. Behoefte zit rond de 3000kcal.
2cykxmr.png

Is dit wat? Misschien wat veel pindakaas maar wil ergens me vetten uit halen en ben het totaal niet gewend om zoveel in zo'n korte tijd te eten..

doe er 10 gram omega 3 per dag bij?

Omdat we hier pas de grote eiwit discussie hadden, hier nog erg interessant leesmateriaal: http://borgefagerli.com/the-final-word-on-protein/

Offtopic: Voor de mensen die Martin volgen op facebook en twitter, beginnen jullie je langzamerhand ook een beetje aan hem te irriteren? Constant voelt hij zich aangevallen of zoekt de aanval op. De manier waarop hij dat doet verdient niet altijd een schoonheidsprijs.

nt

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.013
Omdat we hier pas de grote eiwit discussie hadden, hier nog erg interessant leesmateriaal: http://borgefagerli.com/the-final-word-on-protein/

Offtopic: Voor de mensen die Martin volgen op facebook en twitter, beginnen jullie je langzamerhand ook een beetje aan hem te irriteren? Constant voelt hij zich aangevallen of zoekt de aanval op. De manier waarop hij dat doet verdient niet altijd een schoonheidsprijs.

Volgens mij zuipt hij te veel.

Volg hem niet echt, maar vond altijd al dat hij meteen aanvallend en minachtend ging doen als iemand het niet met hem eens was.
Is dus alleen maar erger geworden zo te horen.

2cykxmr.png

Is dit wat? Misschien wat veel pindakaas maar wil ergens me vetten uit halen en ben het totaal niet gewend om zoveel in zo'n korte tijd te eten..

Avondeten maar 500cal. Is het altijd hetzelfde avond eten of verschillend. . Ik reken voor avond eten ca 700 kcal ..je komt er al snel aan.. bakkie rijst met babipangang bijv. is zo alweer 800kcal...

Veel mensen onderschatten de hoogte van kcal in avondeten

week verder, nog steeds in de 112kg, wel 2 cheatdagen gehad door feestjes(1 met ongeveer 10000kcal als ik kan schatten), dus jah...

2cykxmr.png

Geen groente/fruit? Zou ook meer carbs doen op trainingsdagen en minder vet.

Volgens mij zuipt hij te veel.

Denk ik ook idd, vorige keer had hij op Facebook iemand helemaal afgezeken die hem een vraag stuurde. Zelfs zijn grootste fans hadden toen zoiets van nou nou, kan wel wat minder. Hij heeft toen later soort van zijn excuses aangeboden. :D

Interessant:

25-40g of whole food protein per meal x 3-4 meals per day. The final meal of the day could have a higher protein intake of 30-60g with the inclusion of a “slow” protein source such as eggs or casein.
Add in some (optional) pre-workout whey(15-25g) or BCAAs (4-8g).

Dus niet zoveel mogelijk in 1 meal? Hmm... Berkhan's voorkeur gaat uit naar zoveel mogelijk eiwit in de eerste maaltijd en op trainingsdagen in de postwo-meal als ik het me goed herinner?

Post-workout, have a whey+casein blend, 20-30g worth.

Volle choco postwo. :)

Total protein intake – and I usually don’t count protein from carbs or fat sources, except eggs – is going to be around 1,5-2g/kg bodyweight or even 1,2-1,5 with the predominant use of high-quality whey or milk proteins. This is probably quite a bit lower than what you’re doing now and have been led to believe is needed, and also quite a bit lower than what I’ve recommended in the past. The benefits – less digestion issues, saves $$$, and makes room for more carbs and fats in your diet – are worth it. You’re not going to lose muscle, and you might even gain some muscle (not sufficient research yet, but there are certain indicators).

:)

If you’re restricting calories for fat loss, there are so many benefits of a higher protein intake (satiety and thermic effect to name a couple), that I think you should increase the recommendations given by 20-30% (2-2,5g/kg bodyweight).

Denk dat het hier 'fout' ging in de vorige discussie. Ik zat met het gainen van massa in mijn hoofd en dan is naar mijn mening een goede hoeveelheid/ratio vetten (omega 3/6) en carbs net zo belangrijk als voldoende eiwitten. Als je cut is dat net ff anders. Massa gainen is niet echt een prioriteit dan.. :p

Borge heeft daar wel gelijk in. Te veel eiwitten tijdens een maaltijd consumeren zorgt ervoor dat de oxidatie van de aminozuren omhoog gaat. Veel aminozuren worden dan door de toegenomen gluconeogenese omgezet in glucose. Dan ben je goedkoper uit als je een deel van de eiwitten door koolhydraten vervangt.

Voor een PSMF opzet is een nog hogere eiwitinname waarschijnlijk wel van belang. Daarnaast kan een hogere eiwitinname van pas komen om het hunkeren naar voedsel tegen te gaan.

Martin raadt zo een grote hoeveelheid eiwit tijdens de eerste maaltijd van een rustdag aan om goed/lang verzadigd te blijven.

Terug
Naar boven