XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Het is pleuriskoud en ik heb zojuist een deel van m'n lunch opgegeten, terwijl m'n window normaal van 12:00 tot 20:00 is. Ik heb het 's ochtends vaak koud en heb sterk het vermoeden dat dat komt doordat ik niet eet. Iemand hiermee geëxperimenteerd?

Ben benieuwd.... Ik kan t niet beamen iig.
Koffie of thee geen optie?? Handje stackers??

Het is pleuriskoud en ik heb zojuist een deel van m'n lunch opgegeten, terwijl m'n window normaal van 12:00 tot 20:00 is. Ik heb het 's ochtends vaak koud en heb sterk het vermoeden dat dat komt doordat ik niet eet. Iemand hiermee geëxperimenteerd?

Ik heb het ook vrij vaak koud nu met dit weer (sneller dan anderen en sneller dan vroeger). Ik sta ondertussen wel vrij droog (8% of minder) en ik denk dat het voornamelijk daarmee te maken heeft. Ik weet niet of het per se gelinkt is aan vasten. Uiteraard zal je het wel iets warmer krijgen na het eten door het 'thermic effect of food'.

Caffeine verhoogt lichaamstemperatuur dus gooi er een bakkie koffie in of een fatburner :D

Heb voedingsschema gemaakt, in de goede richting?

Ik ben niet zo van de voedingschema's meer; zolang je maar binnenkrijgt wat je nodig hebt om je doel te verwezenlijken doe je 't prima :) Ik vind persoonlijk variatie en fun heel erg leuk met IF en geniet dan ook van diverse grote maaltijden. Wat inspiratie (ik vind sowieso dat dit topic wat meer IF meals kan gebruiken :D) - excuses voor de mogelijk grote plaatjes:

Rustdag meals:
IMG-20120831-WA0007-1.jpg

IMG1217-1.jpg

IMG1167-1.jpg

IMG1832.jpg

IMG875.jpg

IMG1270_zpsc1e28014.jpg

Trainingsdag meals (het leukste gedeelte haha!):

IMG070.jpg

IMG1175-1.jpg

IMG1162-1.jpg

IMG1220_zps3e3c8d86.jpg

IMG1842.jpg

IMG1240_zps2bcba64a.jpg

IMG1796.jpg

IMG1687.jpg

IMG1808.jpg

Kan je ook even de recepten bij al die heerlijke meals zetten? :D

Had in mijn log een post over IF/IIFYM gezet en die is misschien ook wel nuttig hier voor feedback. Gewoon copy/paste vanuit m'n log, dus niet specifiek aangepast voor dit topic.

willem9 zei:
Ik zal ook eens wat over voedselkeuze schrijven.
Ik ben een vrij grote aanhanger van IIFYM (If It Fit in Your Macro's). Daar valt wel veel over te vinden hier op het forum of gewoon op het web. Het komt er basically op neer dat je, in het algemeen, kunt eten wat je wilt, als het maar binnen je macro's/algemene calorie-consumptie valt. Uiteraard is dat geen vrijgeleide om enkel nog junk te eten, maar het kan absoluut geen kwaad om af en toe eens hamburger of een ijsje, of wat je ook graag eet, binnen te spelen. Sterker nog, je kan het perfect binnen je dieet doen en nog steeds afvallen. Als je die dag in totaal een tekort heb gecreëerd, zal je afvallen.
Dit wil dus ook zeggen dat sommige zaken die je hier al heel vaak bent tegengekomen, volstrekte onzin zijn. Zo zijn er mensen die boven onderhoud eten en een half uur cardio per dag doen en denken dat ze met dat half uur cardio vet verliezen. Als je die dag boven onderhoud zit, zal je gewoon bijkomen. Ook ga je, bij gelijke macro's en calorie-inname, niet meer spiermassa bijkomen of meer vet verliezen als je al je enkel 'clean voedsel' binnen speelt t.o.v. ook wat erbij te junken.

Dit gezegd zijnde, ik krijg nog steeds veruit het grootste deel van mijn voeding binnen via 'clean' voedsel. Daar zijn verschillende redenen voor:
- Ik vind het gewoon lekkerder om bijvoorbeeld een goede steak met groentjes te eten dan een hamburger met frieten
- Als je een vrij groot calorie-tekort moet creëren en je onderhoud is al vrij laag, zoals bij mij, is de scope voor bulk-voer erg klein. Probeer maar eens een vettige hamburger in te plannen in een dag waar je maar 1300 kCals mag binnen krijgen en nog steeds aan al je andere macro's te voldoen.
- Mijn gevoel (dit is dus vrij subjectief, ik heb geen onderzoeken die dit staven) zegt met dat het ook gezonder is om veel groenten, fruit, 'echt' vlees (vb. steak en geen vettig gehakt), kip, etc.. te eten. Mochten mensen hier wat meer info over hebben, hoor ik het graag.

Nu heb je wel een vrij goed idee van wat ik zoal eet. Ik zal ook wat meer concrete voorbeelden geven. Op rustdagen is het vaak gewoon vlees met groentjes:
- mager rundsvlees, gebakken met paprika's en ajuintjes. Daarbij nog broccoli en champignons. Deze combo neem ik vaak mee naar het werk. Je kan ook mager rundsvlees vervangen door kip.
- soort kippengyros met kip, paprika, wortelen, ajuintjes, etc..
- boontjes met hamreepjes als groenten vind ik ook een leuke combo

De maaltijden waar ik meer carbs moet binnen krijgen (post workout), kunnen vanalles zijn:
- wokschotel met rijst, runds/kip, allerlei groenten
- pasta met scampi's, tomaten en ajuintjes
- gebakken aardappelen
- etc..

Ook eet ik steeds zo'n 2 stukken fruit per dag (meestal appel, peer of gemengd fruit) en drink ik zeker 2L water per dag.

Ik weet dat dit totaal irrelevant is voor het grootste deel van het PL hok, maar het is wel relevant voor mij en misschien hebben sommigen er nog wat aan.

Edit: Gisteren heb ik weer de hele dag liggen klussen in de homegym (een van de komende weekends maak ik nog eens nieuwe pics) en dus mocht ik iets meer kCals eten dan normaal. Door de dag had ik geen tijd om te eten, dus heb ik alles in 1 maaltijd gestoken 's avonds:
- 300g mager rundsvlees
- 300g allerlei groenten
- 3 eieren
- beetje kaas en ham voor de smaak
- tortilla met zalm en beetje boursin + ajuintjes voor de smaak
- proteine fluff (dat recept zal ik hier binnenkort ook eens zetten)

Sweet ass maaltijd was dat.

IIFYM is in principe niet verkeerd, het probleem is echter dat velen het veel te letterlijk nemen. Die gebruiken het als excuus om alles te eten wat ze willen, want IIFYM. Volgens die theorie kan je puur op whey, suiker en frituurvet leven. Dat lijkt mij dan weer niet de bedoeling. ;)

Ofwel, zoals jij het brengt, met zoveel mogelijk schoon voedsel, zie ik er geen probleem in.

IIFYM is in principe niet verkeerd, het probleem is echter dat velen het veel te letterlijk nemen. Die gebruiken het als excuus om alles te eten wat ze willen, want IIFYM. Volgens die theorie kan je puur op whey, suiker en frituurvet leven. Dat lijkt mij dan weer niet de bedoeling. ;)

Ofwel, zoals jij het brengt, met zoveel mogelijk schoon voedsel, zie ik er geen probleem in.

In dat geval krijg je weinig tot geen vitamines en mineralen e.d. binnen, die je wel in ''gezond'' voedsel vindt. En vergeet het transvet in frituurvet niet.

Echter denk ik wel dat als dat IIFYM principe klopt. Zolang je goed en gevarieerd eet en dus alles binnenkrijgt wat je nodig hebt, kun je denk ik ook dingen die de meeste BBers als ongezond zouden bestempelen in je voedingsschema opnemen, IIFYM dus.

Denk dus dat micronutrienten/transvetten niet vergeten moeten worden bij dat IIFYM principe, maar als hier aan gedacht wordt, je eigenlijk alles wel kan eten.

In dat geval krijg je weinig tot geen vitamines en mineralen e.d. binnen, die je wel in ''gezond'' voedsel vindt. En vergeet het transvet in frituurvet niet.

En dat is dus precies waarom het mis gaat als mensen het té letterlijk nemen. Een goed schema is meer dan macro's.

Ben nu al 20 uur aan het vasten, tot mijn eigenste verbazing weinig tot geen last gehad van honger zelfs nu niet. Wat me wel opvalt, na mijn workout is mijn hongergevoel steeds weg. Zelfs als ik daarvoor vrij veel honger had, heeft dat iets te maken met stoffen die vrij komen ofzo?

Enige negatieve dat ik ondervonden heb vandaag: zelfs in de relatief warme klaslokalen moest ik mijn jas aanhouden, had het erg koud.

Eerste dag IF bevalt me alleszins wel :) Ouders doen wel wat moeilijk...

Laatst bewerkt:
bij mij lukt het lang geen kanten, dan hongerpieken en dan weer extreme vermoeidheid waar ik om 6 uur savonds me amper wakkerhou, en er amper iets af.

Ik doe nu IF tijdens mijn bulk om zo te wennen aan het ritme voor als ik ga cutten. Ik eet van 14.00 tot 22.00, maar nu train ik soms om 12.00. Wat kan ik dan het beste doen? Of is op een nuchtere maag trainen niet erg?

Nog mensen die zoveel last hebben van immens veel zweten 's nachts als je 's avonds een grote post-workout maaltijd hebt genomen?
Ik word echt regelmatig kletsnat wakker, ook met het koude weer. En nee, ik zit niet op Tren ofzo.

Ik doe nu IF tijdens mijn bulk om zo te wennen aan het ritme voor als ik ga cutten. Ik eet van 14.00 tot 22.00, maar nu train ik soms om 12.00. Wat kan ik dan het beste doen? Of is op een nuchtere maag trainen niet erg?

je kan sowieso toch oom prima bulken met IF?

gewoon na je training je grootste maaltijd nemen.
uurtje eerder is niks mis mee, stop je ook een uurtje eerder

Heb dus Carb Back Loading en Carb Nite gelezen... fok, ben verkocht. Ik doe nu een combinatie van CBL/CN met Martin's IF.

Trainingschema is gewoon die van Kiefer zelf, Shockwave maar dan de Heavy Duty. Fantastische split! Eerst gewoon mijn 5/3/1 PL en dan heel de Shockwave er achter.

's Ochtends dus koffie met 1-2g kokosnoot olie en kleeeein beetje cacao.

Wie links wilt naar de boeken PM.

Heb dus Carb Back Loading en Carb Nite gelezen... fok, ben verkocht. Ik doe nu een combinatie van CBL/CN met Martin's IF.

Trainingschema is gewoon die van Kiefer zelf, Shockwave maar dan de Heavy Duty. Fantastische split! Eerst gewoon mijn 5/3/1 PL en dan heel de Shockwave er achter.

's Ochtends dus koffie met 1-2g kokosnoot olie en kleeeein beetje cacao.

Wie links wilt naar de boeken PM.

Dat gaat wel heel erg snel allemaal, beetje te veel jargon. Wees wat specifieker brah.

je kan sowieso toch oom prima bulken met IF?

gewoon na je training je grootste maaltijd nemen.
uurtje eerder is niks mis mee, stop je ook een uurtje eerder

Ja mijn grootste maaltijd pak ik ook na het trainen, maar dat is dan ook gelijk mijn eerste. Mijn vraag is dus of het slecht is om op een compleet nuchtere maag te trainen als je in de bulk zit? I.v.m. spierverlies?

Terug
Naar boven