Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Ontbijt skippen is eerlijk gezegd vaak een natuurlijkere manier en daarnaast zorgt het ervoor dat je op sociaal gebied nog met de familie kan eten etc. Maar alles kan, wat je zelf gewoon het prettigst vind werken. Onthoud wel IF is niks magisch hè, puur gewoon een etenswijze zoals vele anderen :)
Verwacht ook geen magische dingen hoor, vindt het gewoon een leuk concept, eentje die ik kan volhouden denk ik. Waarom ik perse het ontbijt niet wil overslaan is omdat ik maar 2x per dag samen aan tafel zit met de rest van de familie. (S'ochtends en s'middags.) Ga wss wel 9u hanteren ipv 8u, dan kan ik tijdens de pauze op school nog een stukje fruit ofso eten. :)

Hoe zit het met de Kcal inname tijdens trainings - en rust dagen?

ik neem 2700Kcal op trainingsdagen dat is 300kcal minder dan onderhoud en 2000 (BMR) op rustdagen en weekend ook 2000kcal. mijn doel is rond 3.5 tot 4 kg per maand.

ik trein 3 x per week fullbody op Ma, Woe en Vrij.

cutting: -35% rustdagen en +10% trainingsdagen
recomp: -20% rustdagen en +20% trainingsdagen
slow bulk: -10% rustdagen en +40% trainingsdagen

4 kg per maand vind ik persoonlijk te veel.

Laatst bewerkt:
Hoe zit het met de Kcal inname tijdens trainings - en rust dagen?

ik neem 2700Kcal op trainingsdagen dat is 300kcal minder dan onderhoud en 2000 (BMR) op rustdagen en weekend ook 2000kcal. mijn doel is rond 3.5 tot 4 kg per maand.

ik trein 3 x per week fullbody op Ma, Woe en Vrij.

Lijkt me prima, is gewoon puur feit van trainingsdagen meer eten dan je rustdagen. Trainingsdagen -10% +/- en rustdagen -30% +/- van je onderhoud. Maar je kunt altijd lager gaan voor sneller resultaat.

Vaak kom ik laat uit bed en eet ik pas rond 12-1 uur en na 8 of 9 uur in de avond eet ik niet meer. Is dit onbewust aan intermittent fasting doen?

ik weeg nu 87 en wil zo graag naar de 78 en dat rond mei en op mn avatar woog ik rond de 78.

---------- Post toegevoegd Thu 21 Feb 2013 om 20:12 ----------

Lijkt me prima, is gewoon puur feit van trainingsdagen meer eten dan je rustdagen. Trainingsdagen -10% +/- en rustdagen -30% +/- van je onderhoud. Maar je kunt altijd lager gaan voor sneller resultaat.

dat heb ik al gedaan afgelopen maandag. ik deed 2700 trainingsdagen en 2400 rustdagen. en na een maand als ik sneller resultaat wil dan ga ik lager rond de 2500kcal op trainingsdagen en 2000kcal op rustdagen en 2 x per week cardio van 30 tot 45 min.

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.828

+1

Tenzij je heel erg veel gewicht te verliezen hebt. Hoe korter je de cut ook laat duren hoe aggressiever je kunt doen Een paar weken een kilo per week kan, maar ga dat niet 12-16 weken lang doen. Meestal gebruik ik zelf een aggressieve kick-start voordat ik op een heel wat rustiger manier de rest doe. Ben nu zelfs 3 kilo kwijt in 2 weken maar dat is ook inclusief het stoppen met creatine. Vanaf nu zal het een stuk langzamer gaan.

+1

Tenzij je heel erg veel gewicht te verliezen hebt. Hoe korter je de cut ook laat duren hoe aggressiever je kunt doen Een paar weken een kilo per week kan, maar ga dat niet 12-16 weken lang doen. Meestal gebruik ik zelf een aggressieve kick-start voordat ik op een heel wat rustiger manier de rest doe. Ben nu zelfs 3 kilo kwijt in 2 weken maar dat is ook inclusief het stoppen met creatine. Vanaf nu zal het een stuk langzamer gaan.

Een soort van protein sparing modified fast (PSMF) in het begin hanteren?

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.830
Een soort van protein sparing modified fast (PSMF) in het begin hanteren?

Dat is wat ik doe inderdaad ("soort van", in ieder geval behoorlijk laag in Cal (heb niet berekend hoeveel, maar zal ergens tussen de 1500 en 1750 zitten gok ik). maar dan wel met 2-3 "refeeds" per week ... 3 keer in de week ijs eten en toch een kilo afvallen ... Moehahahahaha.... ;))

Wat is het maximum qua gewicht wat je kunt verliezen per maand, zonder dat je veel spiermassa inlevert? Is dit anders bij IF dan bij een gewone cut? Ik wil in 12 weken zon 5 a 6 kg vet verliezen.

Wat is het maximum qua gewicht wat je kunt verliezen per maand, zonder dat je veel spiermassa inlevert? Is dit anders bij IF dan bij een gewone cut? Ik wil in 12 weken zon 5 a 6 kg vet verliezen.

0,5kg per week is veilig alles daar boven wordt "gevaarlijker" met oog op spierverlies.
Het is wel mogelijk hoor, maar risico wordt gewoon groter.

Ligt aan hoeveel vet je hebt.

Hoe meer vet je hebt hoe ''agressiever'' je kan cutten ahw. Als je al vrij droog staat (12-13%) en je wilt omlaag zul je het rustiger aan moeten doen.

het beste en gemakkelijkste dieet wat ik ooit heb gehad, snel resultaat

so much hate, ik volg me eigen sportschool op facebook en dan posten ze dit :mad:

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

so much hate, ik volg me eigen sportschool op facebook en dan posten ze dit :mad:

Haha, toch triest hoe weinig kennis er beschikbaar is bij de meeste 'fitness' centra. Dit gaat toch helemaal nergens over. Alleen al de manier waarop het geschreven is laat me bijna huilen van t lachen.

wordt je stofwisseling niet wakker

o lawd

Amateuristisch, maar wel begrijpelijk.
De gemiddelde persoon is gewoon gehersenspoeld door het voedingscentrum en zijn/haar claims.
De makke lammetjes slikken het als zoete koek en dan wordt het een ja amen verhaal.
Begrijpelijk, maar voor de kenners wel lachwekkend en hinderlijk...

Ik neem het hen niet kwalijk dat ze zo'n advertenties maken.
Hun doel is natuurlijk klanten lokken, en zoals hierboven gezegd zijn mensen inderdaad gehersenspoeld met verkeerde informatie. Kan je beter dit als sportschool bevestigen & klanten naar je toe trekken dan met 'revolutionaire' theorieën afkomen die ze toch nooit zullen geloven.

Ik denk dat de info op zich niet onjuist is. Mensen die gaan afvallen, ontbijt overslaan, crash-dieet volgen. Ze vallen zeker af. Maar stoppen ze, dan komen ze weer vlug bij. Weer opnieuw crash-dieet... en als dat een paar keer zo gaat, zitten ze uiteindelijk met een tragere stofwisseling en meer gewicht. En willen ze weer gaan diëten...het zogenaamde jojo-effect.
En voor de "lichte" sporters zou het ook weleens zo kunnen werken.
Maar het geldt waarschijnlijk niet voor de gedisciplineerde, serieus bezig zijnde BBers

Terug
Naar boven