XXL Nutrition

Sticky Intermittent fasting

Nope, check vooral spiegel. Zal morgen vp nog eens meten.

Edit; ik meet 't met zo'n caliper van bfshop, echter is die niet heel nauwkeurig, zal vanaf nu dus gewoon de gemeten mm's noteren. Btw, ben sinds de start 700 á 800gr afgevallen, doel was 1000gr. Dus wel afgevallen, maar nog niet helemaal volgens plan. Vanaf deze week wat brood schrappen, aangezien ik merk dat ik tijdens 't avondeten iets meer eet dan ik in eerste instantie dacht.

Laatst bewerkt:
Toch nog mooi afgevallen. Erg motiverend om alle reviews en ieders ervaringen te lezen.
Ben zelf van plan dit weekend een IF//IIFYM-schema vast te stellen en dan aankomende week te beginnen met IF.

Zal dan overigens ook wel het e.e.a. posten.

Verlies nog steeds makkelijk gewicht en vet, morgen met EC verder hnnng

Ik begrijp dat je met IF 2 of 3 grote maaltijden neemt. Maar wat als je normaal 3 weyshakes gebruikt en je post workout al veel eiwitten bevat, wanneer neem je die shakes dan? Lijkt mij teveel eiwitten als je en een eiwitrijke maaltijd neemt en dan nog die shakes erachter? Kan je die shakes ook voor de training nemen en heeft het dan zin om 3 scheppen tegelijk in te nemen?
Met IF mag je dan in 8 uur tijd eten, waarom dan een hele grote post workout en niet verspreid over die 8 uur?

Laatst bewerkt:
Zelf na 2,5 weken gestopt, kwam met wisselende werkdiensten steeds moeilijker uit. VP zakte wel erg snel, spiermassa zo goed als gehouden. Ben in 2 weken 1,8% VP gezakt.

Kcals zaten op onderhoud, heb wel 2x pw cardio erbij gedaan ivm conditie.

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #5.868
Ik begrijp dat je met IF 2 of 3 grote maaltijden neemt. Maar wat als je normaal 3 weyshakes gebruikt en je post workout al veel eiwitten bevat, wanneer neem je die shakes dan? Lijkt mij teveel eiwitten als je en een eiwitrijke maaltijd neemt en dan nog die shakes erachter? Kan je die shakes ook voor de training nemen en heeft het dan zin om 3 scheppen tegelijk in te nemen?

3 eiwitshakes is NIET normaal.

Met IF mag je dan in 8 uur tijd eten, waarom dan een hele grote post workout en niet verspreid over die 8 uur?

kan ook.

Sommige mensen vinden het nu eenmaal fijner/praktischer om 1 grote maaltijd te eten en verder niet met eten bezig te hoeven zijn ... Zal allemaal wel geen meetbaar verschil uitmaken.

Aan de andere kant is "grazen" (continu eten) ook weer niet optimaal, dus verdeel het dan in ieder geval over zeg 3 eet-momenten of zo. Eventueel een carb-snack ertussen door en je volgt de aanbevelingen van Layne Norton al weer aardig op qua eiwit-(pulse)-dosering en timing.

3 eiwitshakes is NIET normaal.

kan ook.

Sommige mensen vinden het nu eenmaal fijner/praktischer om 1 grote maaltijd te eten en verder niet met eten bezig te hoeven zijn ... Zal allemaal wel geen meetbaar verschil uitmaken.

Aan de andere kant is "grazen" (continu eten) ook weer niet optimaal, dus verdeel het dan in ieder geval over zeg 3 eet-momenten of zo. Eventueel een carb-snack ertussen door en je volgt de aanbevelingen van Layne Norton al weer aardig op qua eiwit-(pulse)-dosering en timing.

Oke bedankt, ik heb sinds 8 uur gister niks gegeten en ga zo trainen en om 2 uur de vast breken. Ik denk dat ik 18 uur zonder eten goed kan redden door hoge vp. Heb nu al het gevoel dat het werkt, is psychisch, maar toch motivatie.

Ik heb op trainingsdagen 2 shakes en op rustdagen 1 shake. Zal zometeen eens even vp meten, gewicht zal iets gestegen zijn door cheatdag gister :d.

Ik doe nu al zo'n 3 maanden aan IF en het gaat lekker. Laatste tijd alleen erg futloos, problemen met concentratie etc.

Iemand hier ook last van? Ga er niet vanuit dat het met IF te maken heeft, maar je weet het nooit ;)

• #5.873
Ik doe nu al zo'n 3 maanden aan IF en het gaat lekker. Laatste tijd alleen erg futloos, problemen met concentratie etc.

Iemand hier ook last van? Ga er niet vanuit dat het met IF te maken heeft, maar je weet het nooit ;)

eet weer eens een week "normaal" en je weet het.

• #5.875
Ik ga er eerder vanuit dat het wel met IF te maken heeft. Idd eens even stoppen.

3 maanden op dieet zijn is ook best lang (met of zonder IF), zelfs als je trainingsdagen op of boven onderhoud eet.. en een te laag vetpercentage kun je ook redelijk futloos (metabolische adaptatie) van worden. Dus alleen al een week (liever 2) op onderhoud eten zou kunnen helpen.

Ik heb dus gevast van 8 uur savonds gister tot 2 uur vanmiddag. Rond een uur of half 12 een pre workout genomen en gaan trainen. Echt heel erg wennen, het voelde alsof ik out ging bij deadlift. Ik las al eerder dat je niet tot faillure moet gaan bij IMF, de rest van de oefeningen gingen gewoon goed. Alleen telkens op een moment dat ik niks deed dacht ik dat ik achterover zou vallen door de honger. Het is dus wennen op het begin met trainen, misschien gewoon vroeger trainen. Toen ik thuis kwam echt te trillen van de honger en nu helemaal vol en ik moet zeggen dat ik me nog nooit zo energiek en positief heb gevoeld na een training. Ik ben van plan nu dagelijks 20 uur te vasten, dit is niet moeilijk voor mij omdat ik veel vet heb. Normaal at ik de hele dag en voelde me niet energiek maar heb nu door dat vasten echt belachelijke energie en dit al na 1 dag, stom dat ik hier niet eerder ben aan begonnen. Ik hoop nu eindelijk mijn heup en buikvet door IMF te verliezen.

---------- Post toegevoegd Thu 28 Feb 2013 om 15:45 ----------

Ik vraag me alleen wel af hoe erg het is als je schommelt met tijden van eten aangezien dit bij mij niet elke dag hetzelfde kan zijn. De Hodgetwins bijv. doen de ene keer 4, dan 6 en dan weer 7 uur om te eten. Bij mij zijn de trainingen ook niet altijd op hetzelfde moment dus als ik in de avond train word het nogal krap.

• #5.878
Ik heb dus gevast van 8 uur savonds gister tot 2 uur vanmiddag. Rond een uur of half 12 een pre workout genomen en gaan trainen. Echt heel erg wennen, het voelde alsof ik out ging bij deadlift. Ik las al eerder dat je niet tot faillure moet gaan bij IMF, de rest van de oefeningen gingen gewoon goed. Alleen telkens op een moment dat ik niks deed dacht ik dat ik achterover zou vallen door de honger. Het is dus wennen op het begin met trainen, misschien gewoon vroeger trainen.

of eerder eten....

Terug
Naar boven