AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

• Topic Starter Topic Starter
  • #5.881
Bedoel je voor he trainen een kleine maaltijd? Vandaag heb ik meteen na de training gegeten om 14 uur.

ja, eten voor je training.

---------- Post toegevoegd Thu 28 Feb 2013 om 16:31 ----------

Bedankt, zet me wel aan het denken om IF in mijn surplus-fase te staken.

Ik hou nog steeds niet van ontbijten, maar heb de afgelopen bulk op de ochtenden na een trainingsdag wel wat pinda's en een shake genomen bij wijze van ontbijt. Een stuk beter dan een echt ontbijt klaar te maken en het hielp me de ochtend door tot de echte lunch. Nee het is geen IF, en ik heb geen benul of de resultaten significant anders waren dan zonder dat, maar het maakte in ieder geval dat ik iets minder hoefde te eten de rest van de dag, dat vond ik eigenlijk wel lekker.

snap niet waarom zoveel mensen een afkeer hebben van ontbijten? zelf hebi k altijd de indruk dat helpt tegen DOMS. vraag me echter niet wat het achterliggende mechanisme is :D

• #5.883
snap niet waarom zoveel mensen een afkeer hebben van ontbijten? zelf hebi k altijd de indruk dat helpt tegen DOMS. vraag me echter niet wat het achterliggende mechanisme is :D

Voeding helpt wel met het herstel uiteraard. (met nieuwe stenen bouwt het makkelijker dan dat je ze eerst ergens anders weg moet halen)

Mensen, wil heel graag weer met IF gaan beginnen en dit keer met een cut. (-35/+10)

Alleen ik hoor van mensen om me heen dat he carbcyclen en kcal cyclen zo belangrijk is. Ik heb eigenlijk maar 1 of twee rustdagen in de week dus dan zou ik maar twee dagen cyclen, oftewel ik heb maar twee dagen een tekort van 35%. Daarnaast 5 dagen een plus van 10%.. Ik denk dat het cutten dan te sloom zal gaan. Misschien handig om van 5 naar 4 trainingsdagen te gaan of is het gewoon niet slim om met IF te beginnen? Vond het vasten heel erg fijn enkele maanden geleden. Oplossingen?

Mensen, wil heel graag weer met IF gaan beginnen en dit keer met een cut. (-35/+10)

Alleen ik hoor van mensen om me heen dat he carbcyclen en kcal cyclen zo belangrijk is. Ik heb eigenlijk maar 1 of twee rustdagen in de week dus dan zou ik maar twee dagen cyclen, oftewel ik heb maar twee dagen een tekort van 35%. Daarnaast 5 dagen een plus van 10%.. Ik denk dat het cutten dan te sloom zal gaan. Misschien handig om van 5 naar 4 trainingsdagen te gaan of is het gewoon niet slim om met IF te beginnen? Vond het vasten heel erg fijn enkele maanden geleden. Oplossingen?

Ik zou minder trainen. Vind 5x persoonlijk overkill. 3-4 is meer dan genoeg. Maar mocht je toch 5x willen trainen, dan kun je op de lichtere dagen (schouders of armen) een kcal-tekort hanteren en een overschot na bijv. benen (een zwaardere training).

In BFFM hanteren ze 3x high carb, 3x low carb en 1x no-carb. De no-carb is voor jou niet verplicht, maar om je een idee te geven, kun je een low-carb alsnog inplannen op een (lichte) trainingsdag en de refeed (+10%) na een zware training. Is een tekort op een trainingsdag optimaal? Dat weet ik niet, maar als je zo vaak traint zie ik geen andere opties. Of ja, eigenlijk wel: minder sessies per week voor kcal-tekort dagen.

Ik zou minder trainen. Vind 5x persoonlijk overkill. 3-4 is meer dan genoeg. Maar mocht je toch 5x willen trainen, dan kun je op de lichtere dagen (schouders of armen) een kcal-tekort hanteren en een overschot na bijv. benen (een zwaardere training).

In BFFM hanteren ze 3x high carb, 3x low carb en 1x no-carb. De no-carb is voor jou niet verplicht, maar om je een idee te geven, kun je een low-carb alsnog inplannen op een (lichte) trainingsdag en de refeed (+10%) na een zware training. Is een tekort op een trainingsdag optimaal? Dat weet ik niet, maar als je zo vaak traint zie ik geen andere opties. Of ja, eigenlijk wel: minder sessies per week voor kcal-tekort dagen.

Ik wil Leangains persoonlijk alleen gebruiken voor in de cut, dit aangezien ik in de cut echt op mijn kcal moet letten en daar is leangains heel gemakkelijk voor ( mijn mening). Tijdens de bulk kan ik vanalles ( probeer wel clean) naar binnen schuiven en dan vind ik meerdere maaltijden per dag fijner.

Dan ga ik maar eens kijken naar een trainingsschema waarbij ik 3 rustdagen heb, of zelfs 4.

Cardio ( Kickboksen, op zak stoten ) zal ik na de trainingen doen (2x per week) en vebrand dan dus extra veel kcal, kan dit kwaad? Als ik het kickboksen op een "rustdag" ga doen kan ik dit natuurlijk ook niet meer als een rustdag beschouwen, wel?

Ik wil Leangains persoonlijk alleen gebruiken voor in de cut, dit aangezien ik in de cut echt op mijn kcal moet letten en daar is leangains heel gemakkelijk voor ( mijn mening). Tijdens de bulk kan ik vanalles ( probeer wel clean) naar binnen schuiven en dan vind ik meerdere maaltijden per dag fijner.

Dan ga ik maar eens kijken naar een trainingsschema waarbij ik 3 rustdagen heb, of zelfs 4.

Cardio ( Kickboksen, op zak stoten ) zal ik na de trainingen doen (2x per week) en vebrand dan dus extra veel kcal, kan dit kwaad? Als ik het kickboksen op een "rustdag" ga doen kan ik dit natuurlijk ook niet meer als een rustdag beschouwen, wel?

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, aangezien ik geen ervaring heb met vechtsport. Maar ik denk dat je dat als een intensieve cardio sessie kunt beschouwen en niet als een krachttraining sessie (correct me if I'm wrong). Je kunt het alsnog op een rustdag pakken, kcal-tekort dus en eventueel compenseren door ~200 extra kcal zodat je niet te ver onder onderhoud zit die dag. Maar ik zou graag feedback horen van iemand die krachtsport met vechtsport combineert. Ben ook benieuwd hoe ze dit aanpakken.

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, aangezien ik geen ervaring heb met vechtsport. Maar ik denk dat je dat als een intensieve cardio sessie kunt beschouwen en niet als een krachttraining sessie (correct me if I'm wrong). Je kunt het alsnog op een rustdag pakken, kcal-tekort dus en eventueel compenseren door ~200 extra kcal zodat je niet te ver onder onderhoud zit die dag. Maar ik zou graag feedback horen van iemand die krachtsport met vechtsport combineert. Ben ook benieuwd hoe ze dit aanpakken.
'

Kickboksen ( vechtsport ) doe ik op dit moment nog niet, het zal puur bokszaktraining worden dus eigenlijk veel stoten en trappen, verder misschien 1 setje opdrukken en keer opdrukken. Ik beschouw dit dus wel degelijk als een intensieve cardio training.
Het lijkt me wel heel erg leuk om te doen en wil weer een beetje aan mijn cardio werken, kan natuurlijk ook 2 / 3 keer per week half uurtje cardio achter mijn krachtsessie aan doen. Dat zal denk ik gunstiger zijn en makkelijker te combineren met leangains
Toch heeft kickboksen ook wel weer wat, groepsles motiveert veel meer dan half uur op een crosstrainer te moeten staan, snap je?

Trouwens alvast bedankt voor de moeite die je in mij steekt

Ik zou ook maar max 3 dagen trainen in de cut. Heb je meer dagen om een tekort te creëeren. Je gaat toch nog geen massa bijwinnen en met 3 dagen trainen kan je perfect onderhouden.

En waarom zou je dan geen tekort kunnen creeren op een trainingsdag? Uiteindelijk loop je per week toch dezelfde tekorten op

• #5.891

Zeker 4, beter zelfs nog 3 (2 eventueel zelfs als het echt moet). Is ruim voldoende voor spierbehoud en past beter bij een IF-cutting schema.

Zeker 4, beter zelfs nog 3 (2 eventueel zelfs als het echt moet). Is ruim voldoende voor spierbehoud en past beter bij een IF-cutting schema.

Niet echt slim om te gaan kickboksen dus?
Gewoon half uurtje cardio na krachttraining zal genoeg zijn?

• #5.893
Niet echt slim om te gaan kickboksen dus?
Gewoon half uurtje cardio na krachttraining zal genoeg zijn?

Kickboksers zijn sowieso niet zo slim ;) maar serieus, het is intensieve cardio... och, kan geen kwaad als je het doet omdat je het leuk vind. Ik ben ook bereid resultaat op te offeren voor plezier (met mate).

cardio na KT hoeft nog niet eens (waarom zou je als je daarna boven je onderhoud gaat eten ?).

Dus cardio is eigenlijk helemaal
Niet nodig om goed te cutten? Een iets
Betere conditie kan overigens geen kwaad denk ik. Maar dan laat ik het kickboksen voor wat
het is, zou me puur om de "cardio" gaan dusja het hoeft niet per se

Kickboksers zijn sowieso niet zo slim ;) maar serieus, het is intensieve cardio... och, kan geen kwaad als je het doet omdat je het leuk vind. Ik ben ook bereid resultaat op te offeren voor plezier (met mate).

cardio na KT hoeft nog niet eens (waarom zou je als je daarna boven je onderhoud gaat eten ?).

Ik heb eens iets gelezen te hebben dat als je cardio doet in de bulk dat je sneller kan cutten ivm op een hoger % van je max HF kan zitten.

Grofweg gezegt:
De ideale hardslag om vet te verbranden bij mensen die geen tot weinig cardio doen in de bulk is 60-65% en bij mensen die wel cardio doen in de bulk is het beter om 65-70%.

Hierdoor kan je in de cut sneller cutten. ( ook al gaat het om het calorieen tekort natuurlijk )

Correct me if im wrong
Ik weet niet zeker of het zo is. Heb geen bronnen oid.

Laatst bewerkt:
Dus cardio is eigenlijk helemaal
Niet nodig om goed te cutten? Een iets
Betere conditie kan overigens geen kwaad denk ik. Maar dan laat ik het kickboksen voor wat
het is, zou me puur om de "cardio" gaan dusja het hoeft niet per se

Een tekort van 500kcal is een tekort van 500kcal

of jij dat tekort nu creëert door je verbruik hoger te leggen dmv cardio OF
het tekort creëert door middel van er onder te eten ZONDER cardio
maakt in principe geen k*t uit voor je cut.

Kcal in vs. Kcal out.

Een tekort van 500kcal is een tekort van 500kcal

of jij dat tekort nu creëert door je verbruik hoger te leggen dmv cardio OF
het tekort creëert door middel van er onder te eten ZONDER cardio
maakt in principe geen k*t uit voor je cut.

Kcal in vs. Kcal out.

Er wordt door vele gezegd dat je je metabolisme een boost geeft door HIIT te doen in de ochtend, of het echt een boost is of niet durf ik niet te zeggen. Ik cut op 2500 en 2900kcal (rust en trainingsdagen), als ik cardio ga doen moet ik nog meer eten

• #5.898
Er wordt door vele gezegd dat je je metabolisme een boost geeft door HIIT te doen in de ochtend, of het echt een boost is of niet durf ik niet te zeggen. Ik cut op 2500 en 2900kcal (rust en trainingsdagen), als ik cardio ga doen moet ik nog meer eten

HIIT boost je metabolisme, dat is een beetje waar, maar wanneer je het doet maakt niet uit.

Het beste moment is waarschijnlijk 2 uur na het afsluiten van je eet-window, maar ergens in je eet-window kun je ook prima HIIT doen als jet het doet voor die "boost". Of HIIT op een lege maag zo'n goed idee is weet ik niet (ik werd er knap misselijk van).

HIIT boost je metabolisme, dat is een beetje waar, maar wanneer je het doet maakt niet uit.

Het beste moment is waarschijnlijk 2 uur na het afsluiten van je eet-window, maar ergens in je eet-window kun je ook prima HIIT doen als jet het doet voor die "boost". Of HIIT op een lege maag zo'n goed idee is weet ik niet (ik werd er knap misselijk van).

Is hier een bron van? (geen aanval)

Brr, deze week was echt zeer matig qua voeding, waardeloos gewoon. Maandag was al niet best, dinsdag ging wel, woensdag was een schrale dag doordat ik heel de dag van huis was en vandaag weer m'n schema in de war geschopt door m'n werk.

Terug
Naar boven