Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

HIIT boost je metabolisme, dat is een beetje waar, maar wanneer je het doet maakt niet uit.

Het beste moment is waarschijnlijk 2 uur na het afsluiten van je eet-window, maar ergens in je eet-window kun je ook prima HIIT doen als jet het doet voor die "boost". Of HIIT op een lege maag zo'n goed idee is weet ik niet (ik werd er knap misselijk van).

Kan nou niet echt wetenschappelijk onderzoek er naar vinden, vond wel dit stukje ( via misc post, geen bron)

Studies on the effects of HIIT have demonstrated a much higher EPOC(excess post exercise oxygen consumption) for
interval training than steady state training, which can add substantially to the day’s calorie
expenditure
two exercise protocols on 24-hour energy expenditure. The first group cycled for 60
minutes at a moderate intensity. The second group performed HIIT, cycling for two
minutes at high intensity followed by two minutes at a low intensity. The group that
performed the HIIT burned 160 more calories in 24 hours than the low intensity group.
That means the HIIT group would burn an extra 11.8 pounds of fat in one year if they did
HIIT five days a week instead of conventional training. (Tom venuto)

Denk zelf dat die extra boost reuze meevalt

Ik merkte vandaag dat ik na 20 uur vasten helemaal geen honger had en ben het gaan verlengen naar 24 uur. Heb toen in 4 uur alle maaltijden gegeten maar merk nu wel dat ik honger heb ook al at de 2 grote maaltijden met moeite. Ik denk toch maar niet de grens van 20 uur overschrijden.
Het vasten is heel makkelijk zolang ik maar in beweging ben. Als ik stilzit begin ik de honger te voelen en heb ik geen concentratie en dit is toch wel een nadeel als student ivm met college en huiswerk. Ook erg chagrijnig de laatste paar uurtjes voordat de vast breekt. Maar ik weet zeker dat ik nu eindelijk ga afvallen en trainen op lege maag voelt ook goed, echt veel energie in ochtend.

Laatst bewerkt:
Mijn onderhoud is 3200 kcal, met een gewicht van 90kg, bf van 17.5% en een lengte van 183cm.
Op trainingsdagen 3500 kcal eten en op rustdagen 2000 kcal is denk ik wel een te groot verschil of niet mannen?
Ene dag +10% en andere -35%.

Heb nu een ca. 8 weken IF gedaan (vanaf 13.00 eerste maaltijd en om 21.00 de laatste) en toch redelijk gezond gegeten, maar heb tot nu toe niks gemerkt.. Geen daling BF. Heb zelfs het idee dat mn stofwisseling flink is ingekakt.

Ga dus gewoon maar weer iets eten qua ontbijt en proberen 5 (gezonde) maaltijden per dag naar binnen te krijgen.

Misschien te veel koolhydraten of misschien langer vasten, bij mij is al na een paar dagen vet verdwenen maar ik heb dan ook een hoog vp.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Mar 2013 om 21:43 ----------

Mijn onderhoud is 3200 kcal, met een gewicht van 90kg, bf van 17.5% en een lengte van 183cm.
Op trainingsdagen 3500 kcal eten en op rustdagen 2000 kcal is denk ik wel een te groot verschil of niet mannen?
Ene dag +10% en andere -35%.

Lijkt mij dat je evenveel of juist meer eet op die rustdagen toch? Ik eet elke dag evenveel.

Misschien te veel koolhydraten of misschien langer vasten, bij mij is al na een paar dagen vet verdwenen maar ik heb dan ook een hoog vp.

---------- Post toegevoegd Fri 1 Mar 2013 om 21:43 ----------

Lijkt mij dat je evenveel of juist meer eet op die rustdagen toch? Ik eet elke dag evenveel.

Ohh ik dacht dat je juist -35 en +10 moest pakken om een beetje goed uit te komen in de cut

Ohh ik dacht dat je juist -35 en +10 moest pakken om een beetje goed uit te komen in de cut

Ik las over IFF dat wordt aangeraden meer te eten op de rustdagen omdat je spieren dan aan het herstellen zijn. Met min 35 lijkt het me niet dat je spieren herstellen en je zult dan massa verliezen.

Ik las over IFF dat wordt aangeraden meer te eten op de rustdagen omdat je spieren dan aan het herstellen zijn. Met min 35 lijkt het me niet dat je spieren herstellen en je zult dan massa verliezen.

Ik zit al 2 jaar op hoge kcal op trainingsdagen en lage kcal op rustdagen. Laatste periode was dat 3600 op trainingsdagen en soms nog geen 1800 op rustdagen. Ging er goed op.

Ik zit al 2 jaar op hoge kcal op trainingsdagen en lage kcal op rustdagen. Laatste periode was dat 3600 op trainingsdagen en soms nog geen 1800 op rustdagen. Ging er goed op.
Naar mijn mening wel een beetje extreme verhoudingen, maar goed als jij het fijn vind :)

Eerlijk gezegd vind ik dit niet ZO belangrijk. ik krijg elke dag praktisch dezelfde hoeveelheid Kcal binnen en macro's. het is namelijk niet zo dat je alleen op trainingsdagen hersteld he, dit is een continu proces van het lichaam. ik ben daardoor ook van mening dat je dus niet op rustdagen in eens gigantisch onder onderhoud moet gaan eten en zulke varianten. je moet gewoon naar je lichaam luisteren. zodra jij nog vergaat van de spierpijn op je rustdag, dan ga je toch niet gigantisch ver onder je onderhoud eten?

Zo kijk ik er in ieder geval tegen aan. good luck!

Laatst bewerkt:
Beste mensen, ik ben begonnen met IF maar het probleem is dat mijn ouders (ik ben 17) mij niet echt hierin steunen.. Ik probeer 16 a 17 uur te vasten en doordeweeks lukt dat aardig omdat ik dan gewoon op school ben en zelf kan bepalen of ik wel of niet eet.
In het weekend lukt dit dus helaas niet omdat ik constant mn ouders om me heen heb.. Zou het een probleem zijn om 5 dagen p/week IF te doen en in het weekend op de "gewone" manier te eten? Ik zou zeggen: zolang ik de hoeveelheid kcal maar niet overschrijd maakt het niet uit. Maar ik ben geen expert :p

Een andere vraag van mij was: waarom is het nodig om de hoeveelheid carbs op rustdagen laag te houden? Wat zou het resultaat zijn als ik elke dag de verhoudingen 40/40/20 aanhoud maar op rustdagen met minder kcal dan op de trainingsdagen? (Momenteel eet ik op trainingsdagen op onderhoud (2700) en op rustdagen 500kcal eronder (2200))

Alvast bedankt :)

Beste mensen, ik ben begonnen met IF maar het probleem is dat mijn ouders (ik ben 17) mij niet echt hierin steunen.. Ik probeer 16 a 17 uur te vasten en doordeweeks lukt dat aardig omdat ik dan gewoon op school ben en zelf kan bepalen of ik wel of niet eet.
In het weekend lukt dit dus helaas niet omdat ik constant mn ouders om me heen heb.. Zou het een probleem zijn om 5 dagen p/week IF te doen en in het weekend op de "gewone" manier te eten? Ik zou zeggen: zolang ik de hoeveelheid kcal maar niet overschrijd maakt het niet uit. Maar ik ben geen expert :p

Een andere vraag van mij was: waarom is het nodig om de hoeveelheid carbs op rustdagen laag te houden? Wat zou het resultaat zijn als ik elke dag de verhoudingen 40/40/20 aanhoud maar op rustdagen met minder kcal dan op de trainingsdagen? (Momenteel eet ik op trainingsdagen op onderhoud (2700) en op rustdagen 500kcal eronder (2200))

Het Laundry. Ik zou ten eerste geen f** van je ouders aantrekken. ten eerste snappen ze jou toch niet. beter wijs je hun eens op alle voordelen van IF. Zoek ze maar eens op bij bijvoorbeeld leangains. Daarna confonteer je ze hier mee, (uiteraard wel op een normale manier).
Daarnaast is het geen enkel probleem als jij in het weekend 'normaal' wilt eten, dit doe ik vaak zelf ook.

kortom: Doen wat je zelf wilt, goodluck;)

Gewicht zit zo rond de 83,5kg, wel met nog maaginhoud e.d. Hoop maandag onder de 83,3kg te zitten, lang niet m'n doel maar dat was te verwachten na deze week. Volgende week weer gewoon school en dus gewoon weer strikt m'n schema volgen.

Goed in welke zin? Veel droge massa?

Naar mijn mening wel een beetje extreme verhoudingen, maar goed als jij het fijn vind :)
!

Ik eet al 2 jaar volgens dit principe hè. Wel een stuk minder nauw nu dan toen. Het heeft mij vooral geleerd dat het voor je gains niet uit maakt wanneer je eet. Mijn vetpercentage ligt altijd tussen de 11-12, dus vrij veel spiermassa. (Ja het is een percentage, weet ik :p).

Zoals ik al zei neem ik het niet meer zo nauw. Op sommige dagen vast ik 22 uur, op andere 16 uur, maar er zijn ook dagen waarop ik 's morgens gewoon ergens zin in heb en wat pak.

Ik kom denk zo'n 6-8 kilo per jaar aan zonder vetpercentage te verhogen. En dat terwijl ik een paar maanden per jaar niet kan trainen wegens constant terugkerende blessures.

Maarja, neem het allemaal niet zo nauw, helemaal niet nodig. Ik was altijd ongelooflijk strict in mijn eten, had een jaar geleden ook een keer 1 maand lang iedere dag hetzelfde gegeten om te kijken naar het effect. Ging van 13% naar 9% zonder vvm te verliezen (zolang je metingen kan geloven natuurlijk). Maar nu haal ik regelmatig broodje kebab, drink ongelooflijk veel cola, maar fysiek verandert niet echt. Zodra ik echter tijdje geen suiker of kebab binnenkrijg daalt vetpercentage snel.

Zo perfect hoef je het ook niet te doen hoor. Dan eet je in het weekend toch wel wat overdag? Gaat echt niks schelen.

hoe zit het met eiwitshake smorges ? stel je eetwindow is van 2tot10u hoort eiwitshake dan ook nog bij je eeetwindow ? omdat ze toch altijd zeggen dat je smorgens snelle eiwitten nodig hebt ???

hoe zit het met eiwitshake smorges ? stel je eetwindow is van 2tot10u hoort eiwitshake dan ook nog bij je eeetwindow ? omdat ze toch altijd zeggen dat je smorgens snelle eiwitten nodig hebt ???
snelle eiwit smorgens is overbodig en een oud crap verhaal.
Ga je echt niet sneller van groeien.

Als je IF volgt dan mag je alleen water/thee drinken (zonder suiker) en meer niet.

Hallo. Ik heb een aantal maanden geleden ook iif geprobeerd. Maar toen ben ik er na een maand al mee gestopt ivm mijn trainingsprogramma.
Nu wil ik het nog eens proberen en vraag ik jullie hulp voor een bepaald onderdeel.

Het volgende is mijn probleem:

Ik train op Ma, Wo en Vrijdag avond. Rond 18:00 begint de training. Daarna neem ik mijn grootste maaltijd van de dag. Echter, op donderdag train ik de benen in de ochtend. Rond 10:30.
Ik heb de avond ervoor de rond 20:30 voor het laatst gegeten, en mag dus eigenlijk 18uur ofzo niet eten, maar voordat ik ga training, zeker de benen, wil ik een stevig ontbijt en wat suikers om niet flauw te vallen tijdens de squat.

Hoe moet ik dit dan oplossen, gewoon toch eten en het schema niet volgen die dag? Want het liefst eet ik 's avonds gewoon met de familie mee.

Terug
Naar boven