Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Hoe moet ik dit dan oplossen, gewoon toch eten en het schema niet volgen die dag? Want het liefst eet ik 's avonds gewoon met de familie mee.

Dan doe je dat toch gewoon?

Maakt geen **** uit. Het is makkelijker voor je zelf om elke dag hetzelfde te doen, dat is de insteek. Nogmaals het is geen on/off switch.

Hallo. Ik heb een aantal maanden geleden ook iif geprobeerd. Maar toen ben ik er na een maand al mee gestopt ivm mijn trainingsprogramma.
Nu wil ik het nog eens proberen en vraag ik jullie hulp voor een bepaald onderdeel.

Het volgende is mijn probleem:

Ik train op Ma, Wo en Vrijdag avond. Rond 18:00 begint de training. Daarna neem ik mijn grootste maaltijd van de dag. Echter, op donderdag train ik de benen in de ochtend. Rond 10:30.
Ik heb de avond ervoor de rond 20:30 voor het laatst gegeten, en mag dus eigenlijk 18uur ofzo niet eten, maar voordat ik ga training, zeker de benen, wil ik een stevig ontbijt en wat suikers om niet flauw te vallen tijdens de squat.

Hoe moet ik dit dan oplossen, gewoon toch eten en het schema niet volgen die dag? Want het liefst eet ik 's avonds gewoon met de familie mee.

Had dit vroeger ook altijd, voelde me altijd leeg en slap als ik fasted trainde. Probeer morgen eens, na 18 uur vasten, je benen te verkrachten. Weet zeker dat je niet gaat flauwvallen

Twijfel nog steeds of ik wel zo low in kcal moet gaan zitten op een rustdag.

Eet vandaag bijvoorbeeld maar 2200 kcal, bestaande uit veel eiwitten, weinig koolhydraten en normale vetten.

Echter eet ik op een trainingsdagen heel veel koolhydraten en eiwitten en kom ik rond de 32-3500 uit

Wat is je doel?

Mijn doel is om te cutten :)

Dan vind ik 3200 - 3500kcal veel op een trainingsdag.

Anyways, wat doe jullie met de za avond? Gewoon een snackje en een biertje, buitenom je window? Of houden jullie je ook op zaterdag aan je schema?

Twijfel nog steeds of ik wel zo low in kcal moet gaan zitten op een rustdag.

Eet vandaag bijvoorbeeld maar 2200 kcal, bestaande uit veel eiwitten, weinig koolhydraten en normale vetten.

Echter eet ik op een trainingsdagen heel veel koolhydraten en eiwitten en kom ik rond de 32-3500 uit

Is prima zo. Zolang je iedere dag maar genoeg eiwitten binnen krijgt. In principe kan je rustdagen lekker laag zitten zonder gains te verliezen.

Ja onderhoud is ongeveer 3200 kcal ( met 1.55 activiteitsfactor ) dus +10% op een trainingsdag en -35% op een rustdag.

Rustdagen zijn bij mij zaterdag zondag en woensdag. Kan het kwaad dat ik in het weekend dan dus bij geen koolhydraten binnen krijg? OFja stuk minder dan normaal, eiwitten blijven wel hoog

Is rippetoe tijdens de cut met leangains verstandig?

Zaterdag avond is bij mij off, over het algemeen ga ik dan de stad in. Ik zorg wel dat ik genoeg eiwitten en vetten binnenkrijg en genoeg ruime kwa kcal over hou (reken er zo'n 1000 kcal voor). Vanavond niet de stad in overigens, maar heb net een zak chips opgevreten en wat cola gedronken om het te compenseren hehe

Verder hele week strikt, zonder problemen, ik eet allerlei dingen die ik lekker vind.

beginfase van rippetoe kan wel, zodra je toch hoger komt nee.
gewoon veel assistence doen in het begin maar zodra je echt gaat pushen raad ik een deficit niet aan nee

Wat bedoel je hier nu precies mee?

Het is namelijk wel belangrijk om zwaar te trainen in een cut. Ik weet niet of je dat ook bedoeld?

Dan vind ik 3200 - 3500kcal veel op een trainingsdag.

Anyways, wat doe jullie met de za avond? Gewoon een snackje en een biertje, buitenom je window? Of houden jullie je ook op zaterdag aan je schema?

Ik ben altijd wel redelijk strikt, maar ik geef ook gewoon niks meer om bier...
Kan me niet eens meer herinneren wanneer ik voor het laatst dronken of aangeschoten was, vind daar ook echt geen zak meer aan of zo...
Dus in mijn geval is het super easy om me gewoon aan me schema te houden...

Zijn er meer mensen die 'last' hebben van een fluctuerend vochtgehalte door wisselende kcal-inname?

Kan bij mij soms wel 1-1,5 broekmaat schelen binnen een dag.

Wat bedoel je hier nu precies mee?

Het is namelijk wel belangrijk om zwaar te trainen in een cut. Ik weet niet of je dat ook bedoeld?

Als je rippetoe op gaat bouwen en je PR's nadert en het heel zwaar wordt is een tekort aan kcal niet aan te raden, zeker niet op 5x5.

---------- Post toegevoegd Sun 3 Mar 2013 om 10:48 ----------

Waarom zou je veel assistance willen doen in de cut?

Trainingsvolume wat groter maken
in het begin van rippetoe pak je erg weinig volume (mits je laag begint)

Ik heb zelf ook madcow gedaan in de cut met in het begin veel assistence oefeningen zodat ik mijn volume wat groter kon maken. Hoe hoger ik kwam met het 5x5 schema hoe minder volume ik ging doen en hoe meer ik uiteindelijk ook ging eten

People, om sneller af te vallen ben ik van plan om 4 rustdagen te gaan pakken en 3 trainingsdagen.
Wel op Maandag, Woensdag en Vrijdag kracht en de overige dagen rust.

Is dit wel zo verstandig als ik van een 5-dagen split komt ( Borst Rug Armen Schouders Benen ) met een "normaal bulk-patroon"?

Wil namelijk niet mijn gains verliezen. Op Trainingsdagen eet ik 3300 Kcal(+10%) en op rustdagen rond de 2000 Kcal (-35%)

Ik zal dan in de week (4*-1000 = 4000) + (3*300 = 900) -3100 Kcal per week cutten, dat is wel erg veel lijkt mij zelf

Terug
Naar boven