- Waardering
- 1.446
- Lengte
- 1m89
Gericht naar mij uitspraak dat ik 1700kcal nu niet meer ongewoon veel vind?
yep.
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Gericht naar mij uitspraak dat ik 1700kcal nu niet meer ongewoon veel vind?
Het probleem is dat 1700 kcal te weinig is met jouw stats. Je komt onder BMR en in mijn ogen is dat echt het minimum dat je binnen moet krijgen tijdens een cut.
Neee mensen, jullie begrijpen mij verkeerd. Ik bedoel dat ik 1700kcal niet veel vind voor een maaltijd. Op trainingsdagen nuttig ik 3500kcal en rust 2500. Mijn punt is dat ik 1700kcal voor een maaltijd niet veel meer vind, ik eet het zonder problemen op.
Ah op die manier. Nee idd, 1700 kcal in 1 maaltijd heb ik ook zo weg na een lange vast, vooral als ik honger heb na de training.

Zoo.. IF gaat bij mij iig helemaal top nu alleen het volgende:
Deadlift en squat gaat nog omhoog of blijft gelijk, alleen met bankdrukken ga ik heel slecht. Gewoon goed achteruit zelfs.
Zit nu wel al een maand flink onder onderhoud. bij -40 rust en -10 trainingsdagen zat ik zelf ver eronder.
moet bijv 2400kcal nemen op trainingsdag met 317gr kh en nam er dan bijv 1900. Ja dan vraag je er zelf misschien ook om. Maar me Vp% ging wel 0,8 per week omlaag.
Vanaf gister al me voedsel gaan wegen ook en in zon calculator gezet. Dus vandaag ook echt 320kh gegeten en ong 2400 kcal zonder cardio. ben benieuwd of ik de 0,5% per week dan kan halen.
Nog een flinke post-maaltijd eentje van 1700 kcal. Oa: bak kwark, huttenkase, twee mandarijnen, banaan, 125 gr havermout, 50 gram kellogs, 1 scoop whey, 250 gram gekookte aardappelen, 250 gram witlof, 130 gram gebakke kipfilet.
ALlemaal in kwartiertje opgegeten!! Wat is IF toch lekker![]()

Vanochtend ontbeten om 09:30 (en niet weinig ofzo maar wel gezond dus brinta, melk, noten, fruit en pindakaas), gewerkt van 11:30 tot 18:00 en rond 19:00 volkoren pasta en garnalen gegeten. Is dit ook soort intermittent fasting?
Ik doe dit vaker en ik merk dat ik echt veel energie heb en geen trek of honger. Na het avondeten zit ik ook goed vol (18:00-19:00), om 23:00 of 0:00 uur slapen en om 09:00 weer op en ontbijten rond 09:30. Ik heb wel geleerd om iedere 2-3 uur te eten voor mijn metabolisme en geleerd dat ik mijn max aantal kcal en eiwitten enzo moet verdelen over 5-6 maaltijden. Dat gaat me ook goed af, maar ik vind 1 keer echt goed ontbijten (toch mijn favo maaltijd hihi) en in de avond nog een maaltijd eten ook erg fijn. Ik ga maar eens goed dit topic en informatie hierover lezen want ik weet niet of mijn beeld van IF klopt![]()

.Nu weekje bezig, bevalt goed, eerste twee dagen wel wat 'high' tot ik ging eten, maar inmiddels nergens last van als ik vast.
Eet boven onderhoud, maar ben in een week tijd toch 2 kg afgevallen.... (misschien is mijn rekenkundige onderhoud niet goed) komende week even in de gaten houden.
Mijn grootste probleem daarmee is eigenlijk dat het zo verschrikkelijk goed mijn honger stilt dat ik me moet dwingen om later nog iets te eten(nou ja, dat en het feit dat ik liever mijn calorie-inname minimaliseer om zo een beetje vaart te maken met het cutten om dat ik niet zoveel geduld heb.. ik doe dan ook geen 500 Cal onder onderhoud op rustdagen. Eerder 1000 - 1500)
Even een vraag, 3 weken met IF bezig en met moeite kom ik aan me kcal. Stel dat je 2200 moet halen, en je eet de eerste 1500 ´clean´, hoe erg is het om de overige 700 kcal te junken? En hoe erg is het om meer, bijv 1000kcal te junken(wel ervan uitgaande dat je je 1.8g/eiwit en 0.8 vet haalt)?
Is het zo dat als je rotzooi eet, maar nog steeds onder je onderhoud je alsnog vet verliest?
Als je alleen dat eet, kom je bij lange na niet aan je kcal die je nodig hebt volgens mij.Vanochtend ontbeten om 09:30 (en niet weinig ofzo maar wel gezond dus brinta, melk, noten, fruit en pindakaas), gewerkt van 11:30 tot 18:00 en rond 19:00 volkoren pasta en garnalen gegeten. Is dit ook soort intermittent fasting?
Ik doe dit vaker en ik merk dat ik echt veel energie heb en geen trek of honger. Na het avondeten zit ik ook goed vol (18:00-19:00), om 23:00 of 0:00 uur slapen en om 09:00 weer op en ontbijten rond 09:30. Ik heb wel geleerd om iedere 2-3 uur te eten voor mijn metabolisme en geleerd dat ik mijn max aantal kcal en eiwitten enzo moet verdelen over 5-6 maaltijden. Dat gaat me ook goed af, maar ik vind 1 keer echt goed ontbijten (toch mijn favo maaltijd hihi) en in de avond nog een maaltijd eten ook erg fijn. Ik ga maar eens goed dit topic en informatie hierover lezen want ik weet niet of mijn beeld van IF klopt![]()
Kcal in vs kcal out / IIFYM. Als je je vetten, eiwitten binnenkrijgt en binnen je voorgeschreven totaal kcal blijft is het geen enkel probleem om bijv. ijs te eten (mits je binnen je macro's blijft).
Ok, het enige is dat het moeilijker is om het bij junk te houden, omdat je daarna weer sneller honger krijgt en geneigd bent te overeten.., maar als je jezelf in toom kan houden is alles prima begrijp ik?
Je meetmomenten zullen waarschijnlijk iets veranderd zijn door het vasten, misschien ben je ook meer water gaan drinken?