MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Het probleem is dat 1700 kcal te weinig is met jouw stats. Je komt onder BMR en in mijn ogen is dat echt het minimum dat je binnen moet krijgen tijdens een cut.

Neee mensen, jullie begrijpen mij verkeerd. Ik bedoel dat ik 1700kcal niet veel vind voor een maaltijd. Op trainingsdagen nuttig ik 3500kcal en rust 2500. Mijn punt is dat ik 1700kcal voor een maaltijd niet veel meer vind, ik eet het zonder problemen op.

Neee mensen, jullie begrijpen mij verkeerd. Ik bedoel dat ik 1700kcal niet veel vind voor een maaltijd. Op trainingsdagen nuttig ik 3500kcal en rust 2500. Mijn punt is dat ik 1700kcal voor een maaltijd niet veel meer vind, ik eet het zonder problemen op.

Ah op die manier. Nee idd, 1700 kcal in 1 maaltijd heb ik ook zo weg na een lange vast, vooral als ik honger heb na de training.

Ah op die manier. Nee idd, 1700 kcal in 1 maaltijd heb ik ook zo weg na een lange vast, vooral als ik honger heb na de training.

Haha ben ik toch niet de enige, net in het begin van IF had ik nog wel moeite met maaltijden van 1500-2000 kcal, nu eet ik het op en een uur later loop ik weer naar de keuken omdat ik weer trek heb :p

Zoo.. IF gaat bij mij iig helemaal top nu alleen het volgende:

Deadlift en squat gaat nog omhoog of blijft gelijk, alleen met bankdrukken ga ik heel slecht. Gewoon goed achteruit zelfs.

Zit nu wel al een maand flink onder onderhoud. bij -40 rust en -10 trainingsdagen zat ik zelf ver eronder.
moet bijv 2400kcal nemen op trainingsdag met 317gr kh en nam er dan bijv 1900. Ja dan vraag je er zelf misschien ook om. Maar me Vp% ging wel 0,8 per week omlaag.

Vanaf gister al me voedsel gaan wegen ook en in zon calculator gezet. Dus vandaag ook echt 320kh gegeten en ong 2400 kcal zonder cardio. ben benieuwd of ik de 0,5% per week dan kan halen.

Nog een flinke post-maaltijd eentje van 1700 kcal. Oa: bak kwark, huttenkase, twee mandarijnen, banaan, 125 gr havermout, 50 gram kellogs, 1 scoop whey, 250 gram gekookte aardappelen, 250 gram witlof, 130 gram gebakke kipfilet.

ALlemaal in kwartiertje opgegeten!! Wat is IF toch lekker:D

Het zal deels gewenning zijn om op minder brandstof te trainen.. Bij mij is het ook na een tijdje gestabiliseerd en nu gaat het weer omhoog.. Probeer al je trainingen bij te houden en toch elke week een rep extra eruit proberen te persen tot je langzaam het gewicht weer omhoog kan gooien..

Refeeds kunnen ook goed helpen.. 1 a 2 x per week refeeden op onderhoud.. (eiwitten en vetten iets omlaag en alle extra kcal uit carbs halen)

Afhankelijk van je trainings frequentie maximaal 3 refeeds per week.. Even trial and error wat voor jou goed werkt.. Ik merk dat ik mijn refeeds echt nodig heb om door vetverlies plateau's heen te breken, maar ken er genoeg die aan 1 kleine refeed voldoende hebben en dit is meer voor psychologische benefits doen..

Een andere optie is -40% +10% , maar ik zou niet gelijk alle trainingsdagen je calorien omhoog gooien.. Bouw dit rustig op (reverse diet) Je stofwisseling kan al een beetje beschadigd zijn.

Vanochtend ontbeten om 09:30 (en niet weinig ofzo maar wel gezond dus brinta, melk, noten, fruit en pindakaas), gewerkt van 11:30 tot 18:00 en rond 19:00 volkoren pasta en garnalen gegeten. Is dit ook soort intermittent fasting?

Ik doe dit vaker en ik merk dat ik echt veel energie heb en geen trek of honger. Na het avondeten zit ik ook goed vol (18:00-19:00), om 23:00 of 0:00 uur slapen en om 09:00 weer op en ontbijten rond 09:30. Ik heb wel geleerd om iedere 2-3 uur te eten voor mijn metabolisme en geleerd dat ik mijn max aantal kcal en eiwitten enzo moet verdelen over 5-6 maaltijden. Dat gaat me ook goed af, maar ik vind 1 keer echt goed ontbijten (toch mijn favo maaltijd hihi) en in de avond nog een maaltijd eten ook erg fijn. Ik ga maar eens goed dit topic en informatie hierover lezen want ik weet niet of mijn beeld van IF klopt :p

Laatst bewerkt:
Vanochtend ontbeten om 09:30 (en niet weinig ofzo maar wel gezond dus brinta, melk, noten, fruit en pindakaas), gewerkt van 11:30 tot 18:00 en rond 19:00 volkoren pasta en garnalen gegeten. Is dit ook soort intermittent fasting?

Ik doe dit vaker en ik merk dat ik echt veel energie heb en geen trek of honger. Na het avondeten zit ik ook goed vol (18:00-19:00), om 23:00 of 0:00 uur slapen en om 09:00 weer op en ontbijten rond 09:30. Ik heb wel geleerd om iedere 2-3 uur te eten voor mijn metabolisme en geleerd dat ik mijn max aantal kcal en eiwitten enzo moet verdelen over 5-6 maaltijden. Dat gaat me ook goed af, maar ik vind 1 keer echt goed ontbijten (toch mijn favo maaltijd hihi) en in de avond nog een maaltijd eten ook erg fijn. Ik ga maar eens goed dit topic en informatie hierover lezen want ik weet niet of mijn beeld van IF klopt :p

IF is heel simpel: 16 uur niks eten en 8 uur wel eten van de 24 uur die in een dag zitten

Voor vrouwen is het echter 14 uur niks eten en 10 uur wel!!! dit wegens verschil tussen mannen en vrouwen in spiermassa, metabolisme, testosteron etc...

Jou manier van eten sluit dus perfect aan bij het principe.
2 grote maaltijden per dag en that's it!

Ik ben van mening dat je gewoon moet doen wat voor JOU werkt ;)
Het is naar mijn mening gewoon verhaal van kcal in vs kcal uit!

Zelf probeer ik vooral heel veel uit, omdat ik ook voeding en diëtetiek studeer, dus het interessant vind :).
Succes met het forum doorspitten, en om IF uit te oefenen moet je gewoon doen wat je nu doet!

Vooral niet te druk maken om de feeding window. Zoals MiTrenZ hierboven al aangaf: doe wat voor jou werkt. Soms vast ik 20 uur, soms 14. Maakt het enig verschil? Nope.

Nu weekje bezig, bevalt goed, eerste twee dagen wel wat 'high' tot ik ging eten, maar inmiddels nergens last van als ik vast.

Eet boven onderhoud, maar ben in een week tijd toch 2 kg afgevallen.... (misschien is mijn rekenkundige onderhoud niet goed) komende week even in de gaten houden.

Nu weekje bezig, bevalt goed, eerste twee dagen wel wat 'high' tot ik ging eten, maar inmiddels nergens last van als ik vast.

Eet boven onderhoud, maar ben in een week tijd toch 2 kg afgevallen.... (misschien is mijn rekenkundige onderhoud niet goed) komende week even in de gaten houden.

Je meetmomenten zullen waarschijnlijk iets veranderd zijn door het vasten, misschien ben je ook meer water gaan drinken?

Even een vraag, 3 weken met IF bezig en met moeite kom ik aan me kcal. Stel dat je 2200 moet halen, en je eet de eerste 1500 ´clean´, hoe erg is het om de overige 700 kcal te junken? En hoe erg is het om meer, bijv 1000kcal te junken(wel ervan uitgaande dat je je 1.8g/eiwit en 0.8 vet haalt)?

Is het zo dat als je rotzooi eet, maar nog steeds onder je onderhoud je alsnog vet verliest?

Mijn grootste probleem daarmee is eigenlijk dat het zo verschrikkelijk goed mijn honger stilt dat ik me moet dwingen om later nog iets te eten :) (nou ja, dat en het feit dat ik liever mijn calorie-inname minimaliseer om zo een beetje vaart te maken met het cutten om dat ik niet zoveel geduld heb.. ik doe dan ook geen 500 Cal onder onderhoud op rustdagen. Eerder 1000 - 1500)

Hoe lang houdt je dat aan dan? Al wat kracht verloren?

Even een vraag, 3 weken met IF bezig en met moeite kom ik aan me kcal. Stel dat je 2200 moet halen, en je eet de eerste 1500 ´clean´, hoe erg is het om de overige 700 kcal te junken? En hoe erg is het om meer, bijv 1000kcal te junken(wel ervan uitgaande dat je je 1.8g/eiwit en 0.8 vet haalt)?

Is het zo dat als je rotzooi eet, maar nog steeds onder je onderhoud je alsnog vet verliest?

Kcal in vs kcal out / IIFYM. Als je je vetten, eiwitten binnenkrijgt en binnen je voorgeschreven totaal kcal blijft is het geen enkel probleem om bijv. ijs te eten (mits je binnen je macro's blijft).

net 2700 kcals gegeten in 3 uur tijd, nu 24 uur vasten. Eens kijken hoe dat is, record tot nu toe is 22-22.5

Als je alleen dat eet, kom je bij lange na niet aan je kcal die je nodig hebt volgens mij.

Kcal in vs kcal out / IIFYM. Als je je vetten, eiwitten binnenkrijgt en binnen je voorgeschreven totaal kcal blijft is het geen enkel probleem om bijv. ijs te eten (mits je binnen je macro's blijft).

Ok, het enige is dat het moeilijker is om het bij junk te houden, omdat je daarna weer sneller honger krijgt en geneigd bent te overeten.., maar als je jezelf in toom kan houden is alles prima begrijp ik?

Ok, het enige is dat het moeilijker is om het bij junk te houden, omdat je daarna weer sneller honger krijgt en geneigd bent te overeten.., maar als je jezelf in toom kan houden is alles prima begrijp ik?

Ja, als je controle hebt over jezelf dan kun je gerust een beetje junken. Het blijft een kwestie van mentale discipline. 100g koolhydraten blijft 400 kcal, of het nou uit rijst of koekjes komt. Wel is het verstandiger om tijdens het cutten dan voor rijst te kiezen, aangezien het beter vult en je met een kcal tekort dus minder honger hebt. Maar goed, zolang je binnen je macro blijft, heeft snacken geen negatieve gevolgen op je vetverlies. 2000 kcal blijft 2000 kcal. Of snacken gezonder is, is een andere kwestie.

Je meetmomenten zullen waarschijnlijk iets veranderd zijn door het vasten, misschien ben je ook meer water gaan drinken?

Meetmomenten? Ik heb inderdaad wel minder voedsel als eerst in me als ik op de schaal sta, bedoel je dat?

Algemene IF vraag: de hoeveelheid maaltijden maakt toch niet uit tijdens je eat window? Ik hou wel min of meer uitgangspunt aan dat ik trainingsdagen de grootste maaltijd na het trainen nuttig.

Voor de geinteresseerden het ziet er ongeveer zo uit:

Traingsdag
13:00
150 gr havermout
60 gr whey
Halve liter volle melk
visoliecapsule
2 x volkorenboterham + pindakaas
Banaan

15:30
500 gr kwark
50 gr biologische muesli
15 gr kokosolie

17:30
40 gr whey
500 gr aardappelen
400 gr groente
500 gr kipfilet

21:30
250 gr kwark
50 gr biologische muesli
15 gr kokosolie
(soms nog ongebrande noten, maar daar krijg ik enorme jeuk van in me melis)

Op de rustdagen schrap ik dan wat carbs.

Terug
Naar boven