AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Is eigenlijk hartstikke goed voor je :o beschermt je cellen en laat ze fatsoenlijk functioneren, en is een sterke testosteron booster.

Al betekent dat niet dat je het onbeperkt kan eten natuurlijk, het gaat meer om verhoudingen onderling.
Dus dat betekent dat je (als je mijn advies volgt) altijd 50 tot 60% van je vetten verzadigd hebt, ongeacht je totale hoeveelheid vet.

50%? Dat is denk ik wel teveel van het goeie, vanwaar haal je dat? Ik heb wat gezocht en heb gevonden dat de meeste 33% verzadigd vet aanraden. Mijn meeste verzadigde vet bronnen bevatten maar ~ 1/3 verzadigd vet, behalve kokosolie.

Heb mijn schema nu veranderd zodat van de 130 vetten er 45 verzadigd zijn. Anders zou ik mijn vette vis en lijnzaadolie ook al van het menu moeten schrappen om de ratio te halen.

Zo, na twee jaar in dit topic mee te lezen, toch ineens gekozen het eens te proberen en ben gisteren begonnen.

eat window van 13:00 tot aan 22:00

zit nu op 4 x eten met een totaal van 3600 Kcal met een verdeling van 40 (K) - 30 - 30. Doel is in eerste instantie even gelijk (geen cut, geen bulk) te blijven en daarna wat te gaan 'spelen'.

Eerst nu eens even een beetje testen enzo, want vind het nog lastig om alles binnen te krijgen in dit tijdsbestek. Is nu helemaal clean, maar rekenkundig vooral last om aan genoeg Kh te komen nu. Ook de hoeveelheid eiwit in die paar maaltijden is nog even lastig en nu vooral ingevuld door kwark en whey (en vlees uiteraard).

Als ik een beetje een ritme te pakken hebben, dan wil ik met de rest van de richtlijnen verder gaan, dus rustdagen wat meer vet, traningsdagen wat meer Kh gericht, dan ook op rustdagen wat minder Kcal pakken.

Ik moet vooral even ondervinden hoe ik het ga doen zonder veel brood wat ik nu al jaren gewend ben, iedere andere poging waar ik eerder brood door havermout heb vervangen, hebben steeds geresulteerd in krachtsverlies.

gr

Dat feel wanneer mijn vader rookworst met mosterd eet en ik pas morgen middag 2uur mag eten. Cry evertiem

4 weken bezig nu, 1kg zwaarder na 1 week, nu weer op het start gewicht en 2cm van mijn middel af. Vanaf nu weer rustig kcals omlaag schroeven en proberen 0.3 a 0.4kg per week kwijt te raken. Ben tot nu toe zeker tevreden over IF!

6 dagen bezig:
- zaterdag avond zuipen (wel minder kcal gegeten dan normaal natuurlijk)
- zondag gecheat met paasontbijt
- maandag rustdag, laag in kcal
- dinsdag trainen, hoger in kcal
- woensdag trainen, hoger in kcal
- donderdag rustdag, laag in kcal

1,1 kg kwijt :p zal wel vooral vocht en darm/maag inhoud oid zijn, maar vind het toch wel grappig.

haha, die zaterdag/zondag cheat blijft er toch altijd in zitten

Ik had vandaag van 22.00 tot 17.15 gevast en toen begonnen met wat kracht training. Ik had echt weinig kracht deze keer, ervaren mensen dit ook als je 20uur~ vast? Had die dag ervoor nog veel KH gegeten om glycogeen in spieren goed aan te vullen.

Langer dan 16uur vasten bevalt me trouwens erg goed! Geen hongergevoel en in de tijd dat je niet vast hoef je bijna nergens rekening mee te houden, vaak eet ik niet clean (koekjes, chips, chocola) en toch blijf ik afvallen en zie ik in de spiegel vooruitgang.

Ik had vandaag van 22.00 tot 17.15 gevast en toen begonnen met wat kracht training. Ik had echt weinig kracht deze keer, ervaren mensen dit ook als je 20uur~ vast? Had die dag ervoor nog veel KH gegeten om glycogeen in spieren goed aan te vullen.

Langer dan 16uur vasten bevalt me trouwens erg goed! Geen hongergevoel en in de tijd dat je niet vast hoef je bijna nergens rekening mee te houden, vaak eet ik niet clean (koekjes, chips, chocola) en toch blijf ik afvallen en zie ik in de spiegel vooruitgang.

Ik vind fasted training persoonlijk niet fijn, omdat mijn volume vrij hoog is. Ik eet 2 uur voor de trainings 150g havermout met 50g perfect protein en 300 ml melk voor energie. Dit is ongeveer 25-30% van mijn dagelijkse kcal. Maar ja, het is normaal dat je weinig energie hebt na een lange vast (20u+). Ik zou dan iets eten ipv fasted te trainen na een zeer lange vast.

Dave

Ik vind fasted training persoonlijk niet fijn, omdat mijn volume vrij hoog is. Ik eet 2 uur voor de trainings 150g havermout met 50g perfect protein en 300 ml melk voor energie. Dit is ongeveer 25-30% van mijn dagelijkse kcal. Maar ja, het is normaal dat je weinig energie hebt na een lange vast (20u+). Ik zou dan iets eten ipv fasted te trainen na een zeer lange vast.

Dave

Mwah, dat is per persoon anders. Ik heb na een fasted traning van zo'n 40 uur geen energy/kracht verlies ondervonden.

Mwah, dat is per persoon anders. Ik heb na een fasted traning van zo'n 40 uur geen energy/kracht verlies ondervonden.

Klopt. Het is voor iedereen anders. Fasted trainen is imo perfect voor een laag volume (< 20 sets). Ik doe persoonlijk 40 a 50 ZWARE sets per sessie, daar heb ik toch een shitload aan carbs voor nodig. :)

Vandaag "gevast" tot 17.00 uur (ala eat stop eat), daarvoor was de laatste maaltijd om 18.00 afgelopen dag. Met genoeg water goed doorheen te komen, was een een beetje leangains vasten gewend, maar dit 2x24 uur "niet eten" ligt mij beter denk ik. Ook met mijn kinderen, ik kan dit gewoon op mijn werk doen zo merken zij er niets van.

Dus om 17.00 uur, bak kwark, 1 appel, 1 proteine reep (gekregen van een collega), 2 boterhammen met flink wat pindakaas.
Dan naar huis en om 18.00 uur Nasi met 200gram kipfilet.
Om 19.30 getraind. Merkte geen krachtverlies heb nog mooi 8x120 en 4x130 kunnen banken en heb aan het einde van mijn borst workout nog 52 pullups gedaan in 5 setjes. 14/12/8/8/6/4.
Thuis om 21.00 uur nog een shake (1 scoop whey, 1 scoop casseine, 8 aarbeien, 1 banaan, halve bak kwark en een halve liter melk.)
Voel me prima! Ben benieuwd hoe dit gaat na een maandje.

Zoo.. IF gaat bij mij iig helemaal top nu alleen het volgende:

Deadlift en squat gaat nog omhoog of blijft gelijk, alleen met bankdrukken ga ik heel slecht. Gewoon goed achteruit zelfs.

Zit nu wel al een maand flink onder onderhoud. bij -40 rust en -10 trainingsdagen zat ik zelf ver eronder.
moet bijv 2400kcal nemen op trainingsdag met 317gr kh en nam er dan bijv 1900. Ja dan vraag je er zelf misschien ook om. Maar me Vp% ging wel 0,8 per week omlaag.

Vanaf gister al me voedsel gaan wegen ook en in zon calculator gezet. Dus vandaag ook echt 320kh gegeten en ong 2400 kcal zonder cardio. ben benieuwd of ik de 0,5% per week dan kan halen.

Nog een flinke post-maaltijd eentje van 1700 kcal. Oa: bak kwark, huttenkase, twee mandarijnen, banaan, 125 gr havermout, 50 gram kellogs, 1 scoop whey, 250 gram gekookte aardappelen, 250 gram witlof, 130 gram gebakke kipfilet.

ALlemaal in kwartiertje opgegeten!! Wat is IF toch lekker:D

Zoo.. IF gaat bij mij iig helemaal top nu alleen het volgende:

Deadlift en squat gaat nog omhoog of blijft gelijk, alleen met bankdrukken ga ik heel slecht. Gewoon goed achteruit zelfs.

Zit nu wel al een maand flink onder onderhoud. bij -40 rust en -10 trainingsdagen zat ik zelf ver eronder.
moet bijv 2400kcal nemen op trainingsdag met 317gr kh en nam er dan bijv 1900. Ja dan vraag je er zelf misschien ook om. Maar me Vp% ging wel 0,8 per week omlaag.

Vanaf gister al me voedsel gaan wegen ook en in zon calculator gezet. Dus vandaag ook echt 320kh gegeten en ong 2400 kcal zonder cardio. ben benieuwd of ik de 0,5% per week dan kan halen.

Nog een flinke post-maaltijd eentje van 1700 kcal. Oa: bak kwark, huttenkase, twee mandarijnen, banaan, 125 gr havermout, 50 gram kellogs, 1 scoop whey, 250 gram gekookte aardappelen, 250 gram witlof, 130 gram gebakke kipfilet.

ALlemaal in kwartiertje opgegeten!! Wat is IF toch lekker:D

Als je zo weinig eet, lijkt het me logisch dat sommige stats stagneren of juist dalen. Probeer op trainingsdagen een klein overschot te hebben (+10% kcal) en kijk of je bench dan ook slecht is.

Je mag nog wel van je eten genieten hoor, een kwartier voor al dat? Damn...

Je mag nog wel van je eten genieten hoor, een kwartier voor al dat? Damn...

Precies, alsnog vind ik 1700 kcal nu echt niet meer veel voor een maaltijd (gewoon "normaal"), maar dan in een kwartier op eten is gewoon niet genieten van je eten naar mijn mening.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.156
Nah, 1 maaltijd kan wel. Het is een behoorlijke extreme interpretatie van IF, maar ik ken iemand in de gym die hard vooruit gaat op 1 maaltijd per dag. Krachtstats gaan bij hem vooruit en hij wordt met de week droger. Zelf houd ik het op een window van 4-8 uur.

Nah, 1 maaltijd kan wel. Het is een behoorlijke extreme interpretatie van IF, maar ik ken iemand in de gym die hard vooruit gaat op 1 maaltijd per dag. Krachtstats gaan bij hem vooruit en hij wordt met de week droger. Zelf houd ik het op een window van 4-8 uur.

Ik ook hoor de ene dag een eet window van 2uur de andere dag 4uur het is maar net wat het beste uitkomt.

Terug
Naar boven