MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

Meetmomenten? Ik heb inderdaad wel minder voedsel als eerst in me als ik op de schaal sta, bedoel je dat?

Algemene IF vraag: de hoeveelheid maaltijden maakt toch niet uit tijdens je eat window? Ik hou wel min of meer uitgangspunt aan dat ik trainingsdagen de grootste maaltijd na het trainen nuttig.

Voor de geinteresseerden het ziet er ongeveer zo uit:

Traingsdag
13:00
150 gr havermout
60 gr whey
Halve liter volle melk
visoliecapsule
2 x volkorenboterham + pindakaas
Banaan

15:30
500 gr kwark
50 gr biologische muesli
15 gr kokosolie

17:30
40 gr whey
500 gr aardappelen
400 gr groente
500 gr kipfilet

21:30
250 gr kwark
50 gr biologische muesli
15 gr kokosolie
(soms nog ongebrande noten, maar daar krijg ik enorme jeuk van in me melis)

Op de rustdagen schrap ik dan wat carbs.

Ziet er goed uit. Maaltijdfrequentie is inderdaad irrelevant. Ik eet op trainingsdagen 3 maaltijden. 1 voor, 2 na het trainen. Op rustdagen meestal 2.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.182
Hoe lang houdt je dat aan dan? Al wat kracht verloren?

1 a 2 dagen
nee, totdat ik richting 8% ga, maar dat komt vaak ook doordat ik tegen de grens ana train wat min lichaam aan kan, en als ik dat langdurig doe raak ik ergens geblesseerd. Onderrug, bovenrug, elleboog, pols,.... bleh

1 a 2 dagen
nee, totdat ik richting 8% ga, maar dat komt vaak ook doordat ik tegen de grens ana train wat min lichaam aan kan, en als ik dat langdurig doe raak ik ergens geblesseerd. Onderrug, bovenrug, elleboog, pols,.... bleh

Maar 1/2 dagen? Was je bf al vrij laag toen je begon? Blessures zijn een b*ch idd.

Hoeveel kcals gaan jullie naar beneden als je geen gewicht meer verliest?

Hoeveel kcals gaan jullie naar beneden als je geen gewicht meer verliest?
Zou eerder 2 daagjes ff 20-30% boven onderhoud gaan eten om de stofwisseling een boost te geven en daarna weer op het oude pad verder gaan.
Telkens verder verlagen creëer je alleen maar een jojo effect mee.

Wat je ook kunt doen is wat extra calorietekort creëren door meer beweging ipv minder eten

ik ga vanaf komende week weer wat korte cardio toevoegen aan m'n workout. Zit qua voeding echt al laag genoeg zegmaar, maar de laatste kilo'tjes willen er maar niet af. Blijf echt constant hangen tussen de 80,5 en 81,5. Vuile ****ing lovehandles lijken gewoon echt niet meer minder te worden.

Meetmomenten? Ik heb inderdaad wel minder voedsel als eerst in me als ik op de schaal sta, bedoel je dat?

Dat bedoel ik ja, als ik me tot 12 uur savond's vol zou stouwen met IF dan ben ik 7 uur sochtends waarschijnlijk wel zwaarder dan wanneer ik die dag ervoor mn voeding verspreid heb gegeten

Zou eerder 2 daagjes ff 20-30% boven onderhoud gaan eten om de stofwisseling een boost te geven en daarna weer op het oude pad verder gaan.
Telkens verder verlagen creëer je alleen maar een jojo effect mee.

Wat je ook kunt doen is wat extra calorietekort creëren door meer beweging ipv minder eten

Ik eet op trainingsdagen al boven onderhoud. Mijn onderhoud is nog vrij hoog (3200). Denk dat mijn onderhoud op 3000 ga zetten. En daarmee mijn rust - en trainingsdagen bereken. (-30, +10).

Als je alleen dat eet, kom je bij lange na niet aan je kcal die je nodig hebt volgens mij.

Ik ben 1m53 en een meisje, ik hoef niet zo veel te eten. Mijn ontbijt is al bijna 800-1000kcal (500ml melk, veeel brinta tot het een dikke pap wordt en noten, banaan, 1-2 el pindakaas, kaneel en een beetje rauwe cacao er doorheen) en avondeten ongeveer 500kcal. Kan ik best mee 'vasten' (IF) toch?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
  • #6.190
Maar 1/2 dagen? Was je bf al vrij laag toen je begon? Blessures zijn een b*ch idd.

1 a 2 dagen dieet, dan weer een refeed.

aantal refeeds per week hangt af van je vet% Hoe lager je vet% hoe meer refeeds :)

---------- Post toegevoegd 15 April 2013 om 09:24 ----------

Ik eet op trainingsdagen al boven onderhoud. Mijn onderhoud is nog vrij hoog (3200). Denk dat mijn onderhoud op 3000 ga zetten. En daarmee mijn rust - en trainingsdagen bereken. (-30, +10).

dat kan dus niet. Je onderhoud is zo hoog als het is. Je kunt het wel wijzigen maar dat doe je door af te vallen (minder te wegen) en minder te doen (en vice versa).

Nu het mooie weer er is probeer ik minimaal 1x per week 5-10km te hardlopen op rustdagen. Ben nu een nieuw schema begonnen (RPT, ma Deadlift, wo Deadlift en vrij Squat). Nu nog wel spierpijn in me benen en vanmiddag deadliften, ben benieuwd.

Ik hou dit schema voor de aankomende 6-8wkn aan en dan kijken voor evt aanpassingen:

Maandag:
- Barbell Deadlift (3 warm up sets, daarna 1 top set minimaal 3 reps en 1 set -10%)
- Barbell shoulder press
- Barbell bent over row
- Dumbbell row
- Situps

Woensdag
- Barbell bench press (3 warmup sets, 1 topset min 3 reps en dan 1 set -10%en nog x -10%)
- Chin up (zo gauw ik het kan weighted !)
- Barbell close grip bench press
- Dumbbell bicep curl
- Push up
Vrijdag
- Barbell squat (3 warmup sets, 1 topset min 3 reps en dan 1 set -10% en nog x -10%)
- Romanian deadlift
- Front barbell squat
- Seated calf raise
- Pushup
- Situp

Is dit schema al een overkill qua oefeningen of is het genoeg ?

Voor de rest zit ik met de IFcalc (www.1percentedge.com/ifcal) een beetje in de knoop met me caloriebehoefte. Ik heb zelf een kantoorbaan en beweeg dus niet al te veel. Ik doe dan 3 dagen krachttraining en minimaal 1x cardio. Moet ik hem op Sedentary, lightly of Moderatly active zetten? Ik heb nu lightly gedaan en kom dan op rustdag rond de 2500 en trainingdag ongeveer 3200 uit. Ik val alleen niet meer af nu..

Dat bedoel ik ja, als ik me tot 12 uur savond's vol zou stouwen met IF dan ben ik 7 uur sochtends waarschijnlijk wel zwaarder dan wanneer ik die dag ervoor mn voeding verspreid heb gegeten

Inderdaad. Dit merk ik zelf ook heel fel. Kan makkelijk 1,5kg schelen voor mij als ik mij weeg de dag na zo'n IF schranspartij t.o.v. een meer normale maaltijd.

1 a 2 dagen dieet, dan weer een refeed.

aantal refeeds per week hangt af van je vet% Hoe lager je vet% hoe meer refeeds :)

---------- Post toegevoegd 15 April 2013 om 09:24 ----------

dat kan dus niet. Je onderhoud is zo hoog als het is. Je kunt het wel wijzigen maar dat doe je door af te vallen (minder te wegen) en minder te doen (en vice versa).

Dat begrijp ik, heb het misschien wat slecht verwoord. Maar als je niks meer afvalt, zul je of meer moeten bewegen of minder moeten eten. Als je voor dat laatste kiest kun je niet zomaar kcals gaan minderen, omdat je rekening moet houden met je verhoudingen(-30, +10 in mijn geval). Je zal je kcals op trainings- en rustdagen opnieuw moeten berekenen aan de hand van je 'nieuwe onderhoud' (3000 nu i.p.v. 3200).

Edit: wtf verkeerde bladzijde of zo. :confused:

Mensen.. Ik ben mij nou al een tijdje aan het verdiepen in IF alleen heb ik hier een vraag over over. Is het perse nodig dat je op trainingsdagen meer eet dan op je rustdagen? Ik heb op dit moment een voedingsschema met een dagelijks tekort van 500 kcal. Zou ik dit gewoon kunnen gebruiken met IF?

Mensen.. Ik ben mij nou al een tijdje aan het verdiepen in IF alleen heb ik hier een vraag over over. Is het perse nodig dat je op trainingsdagen meer eet dan op je rustdagen? Ik heb op dit moment een voedingsschema met een dagelijks tekort van 500 kcal. Zou ik dit gewoon kunnen gebruiken met IF?
IF is een timings-protocol, geen richtlijn ofzo. Kan dus prima.

dankje voor je snelle antwoord! Ik was er meer een beetje bang voor dat je dan te snel spier in gaat leveren. Ik heb er zelf namelijk een hekel aan om de ene dag heel veel te eten en de andere dag weer minder. Ik heb liever alle dagen gelijk

Hnng, halve kilo gehaktballen, halve kilo gebakken aardappels en halve kilo wortelen! Daar kom ik de avond wel mee door :) Mooie beloning voor mn pr's van vandaag ook

Onlangs Carb Nite van John Kiefer beginnen lezen. Wat vinden jullie van zijn uitspraak over calorieën tellen?

John Kiefer zei:
To Count, or Not to Count; That Is the Question
Hopefully, you noticed the advice to abstain from counting
calories—many people welcome the suggestion. The age-old
practice of counting calories seems to be a veritable rite of
passage for those serious about weight loss. But we’re not here
to simply lose weight; we’re here to strip fat, and like many
other accepted norms, we’re casting aside the ritual of calorie
counting. Ignoring the establishment is not done lightly: the
idea behind counting calories actually violates the laws of
physics.

Keeping an accurate account of daily calories makes sense
only if the body gets the same amount of energy from 100
calories of carbohydrates as 100 calories of fat as 100 calories of
protein. But it doesn’t. Because food requires energy to
process, some of the ingested calories get wasted. Eating 100
calories of fat leaves your body with only 97 calories by the
time it’s finished processing; 100 calories of carbs leaves the
body with 93 calories to use; 100 calories of protein gives the
body only 70 calories. For perspective, two meals, one high in
carbs and the other high in protein, could both contain 340
calories according to labels. As far as the body is concerned,
the high-carb meal delivers 316 calories, but the high-protein
meal only makes 238 calories available.

Even if you want to go through the calculations, making all
the necessary adjustments for each nutrient, your arithmetic
won’t always add up. Not only do different nutrients provide
differing calories from those listed on labels, sometimes the
same nutrient can provide differing calorie counts. While in
many situations fat only supplies 9 calories per gram, there are
times when fat supplies up to 11 calories per gram. Just like a
car achieving 18 miles per gallon for in-town driving and 26
miles per gallon for interstate driving, the body runs more
efficiently at times and gets more distance out of food.
Unfortunately, there’s no practical way of knowing exactly
when your body is being more efficient.

The human body is just too adaptive, too efficient and too
unpredictable to count calorie usage accurately. It’s extremely
naïve to believe that counting numbers on the back of a cereal
box is enough to predict how one of the most complex
machines in the world is going to respond—although many
nutrition and health experts still insist. The total energy
intake—normally measured as calories—is important, but no
convenient and reliable way of measuring exists. Your best bet
is to follow the guidelines set forth in this book while making
certain to control hunger. It’s the best anyone can do.

Eens. Je maakt een basis door je onderhoud te berekenen en de kcal uit voeding op te tellen, maar uiteindelijk moet je naar de resultaten op de weegschaal kijken en zodoende aanpassen. Weegschaal telt, niet wat op papier staat.

Onderhoud en kcal inname blijft natuurlijk maar een schatting.

Zit overigens in de derde week van m'n cut nu, en heb totaal niet (opnieuw) aan IF moeten wennen. Vanaf het begin de vast (18-19u gemiddeld) zonder problemen doorgekomen. Mega chill. Begin ook al verschil te merken, adertjes op onderarmen komen door etc

Terug
Naar boven