Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Hebben jullie misschien wat tips met betrekking tot libido? IF heeft ervoor gezorgd dat ik flink droger wordt, maar m'n libido is tot een dieptepunt gedaald. Kan ik een aanpassing in mijn dieet maken, waardoor dat libido weer wat omhoog gaat? Zit momenteel (te) laag in vetten, laag in carbs en hoog in eiwit (ik tel alleen kcals). Zou een verhoging van onverzadigde vetten iets kunnen doen?

Ik eet 3 eieren inclusief eigeel per dag, ik kan je zeggen dat dit zeker gevolgen heeft gehad voor mijn meisje.

Als man heb je verzadigde vetten nodig voor een gezonde testosteron productie!
Hou dit minimaal op 0,8-1gr per kg lichaamsgewicht (je totale vet consumptie) en vrees daarbij de eieren, kaas of vetten vleeswaren niet ;)

Goed advies! 0,8 is echt een minimum..

Daarnaast is langdurig cutten ook niet goed voor je libido.. Een diet break van 2 weken op onderhoud eten is altijd een goed idee ;)

Hebben jullie misschien wat tips met betrekking tot libido? IF heeft ervoor gezorgd dat ik flink droger wordt, maar m'n libido is tot een dieptepunt gedaald. Kan ik een aanpassing in mijn dieet maken, waardoor dat libido weer wat omhoog gaat? Zit momenteel (te) laag in vetten, laag in carbs en hoog in eiwit (ik tel alleen kcals). Zou een verhoging van onverzadigde vetten iets kunnen doen?
Verzadigd vet eten, geen onverzadigde vetten. Volle melk, (room)boter, kaas, eieren, vet vlees, kokosnootolie, pure chocola

En hoger in je totale vetinname zitten, 0,8g/kg als minimum is nog steeds veel te laag.

Mijn eerste maaltijd bestond uit onder andere uit vier eieren inclusief eigeel, gebakken in olijfolie. Verder krijg ik geen verzadigde vetten binnen. Dat zou dus betekenen dat ik inderdaad wat meer verzadigde vetten uit bijvoorbeeld kaas of pure chocolade moet halen en nog wat schrappen in de carbs? En dus ook bakken in de boter in plaats van olijfolie?

Overigens zijn de stats niet serieus. Huidige stats zijn 185, 96kg, 11% en wil in de komende vier weken nog ongeveer 2 a 3 procent verliezen.

Bedankt voor de hulp trouwens!

Laatst bewerkt:
Als ik iemand zijn begeleider zou zijn, had ik het volgende aangeraden wat betreft soorten vetten:
- 50-60% verzadigd, 30-40% enkelvoudig onverzadigd, 10% meervoudig onverzadigd

En dan zo hoog mogelijk wat betreft totale vetinname. Dit zal per persoon erg verschillen, hangt namelijk af van:
- totale kcal inname die nodig is voor gewichtsverlies/toename
- eiwit behoeftes (1,8g/kg minstens)
- kh behoeftes (heel erg persoonlijk dit)

Mijn eerste maaltijd bestond uit onder andere uit vier eieren inclusief eigeel, gebakken in olijfolie. Verder krijg ik geen verzadigde vetten binnen. Dat zou dus betekenen dat ik inderdaad wat meer verzadigde vetten uit bijvoorbeeld kaas of pure chocolade moet halen en nog wat schrappen in de carbs? En dus ook bakken in de boter in plaats van olijfolie?

Overigens zijn de stats niet serieus. Huidige stats zijn 185, 96kg, 11% en wil in de komende vier weken nog ongeveer 2 a 3 procent verliezen.

Bedankt voor de hulp trouwens!

Geen probleem.

Er van uitgaande dat je 3x per week kracht training doet en dus redelijk snel nog wilt cutten.

lijkt me -10% -30% wel een goede deficit, maar dan moet je aardig low carb om aan je vet te komen.

WO:2450Kcal - 200p,190c,98f
REST:1900Kcal -200p,58c,97f

Lijkt me mentaal niet leuk en gym prestatie zal ook lijden onder zo weinig carbs. Dus plan wel goede carb refeeds in!

Of toch wat lager vet en zodra je weer richting onderhoud/recomp gaat je vetten omhoog gooien

Succes!

EDIT: Je zou nog iets lager in eiwitten kunnen en hiervoor carbs in de plaats nemen.. (zoals bovenstaande al zegt niet minder dan 1.8 per kg) Ik heb nu ongeveer 2.2 per kg aangehouden

Geen probleem.

Er van uitgaande dat je 3x per week kracht training doet en dus redelijk snel nog wilt cutten.

lijkt me -10% -30% wel een goede deficit, maar dan moet je aardig low carb om aan je vet te komen.

WO:2450Kcal - 200p,190c,98f
REST:1900Kcal -200p,58c,97f

Lijkt me mentaal niet leuk en gym prestatie zal ook lijden onder zo weinig carbs. Dus plan wel goede carb refeeds in!

Of toch wat lager vet en zodra je weer richting onderhoud/recomp gaat je vetten omhoog gooien

Succes!

EDIT: Je zou nog iets lager in eiwitten kunnen en hiervoor carbs in de plaats nemen.. (zoals bovenstaande al zegt niet minder dan 1.8 per kg) Ik heb nu ongeveer 2.2 per kg aangehouden

-10/-30% houd je niet lang vol. +10/-30% is beter voor op lange termijn en net zo effectief.

-10/-30% houd je niet lang vol. +10/-30% is beter voor op lange termijn en net zo effectief.

Precies, ik had eerst ook -10/-30%, 4 maanden vol gehouden, heeft mij mentaal goed verdoet. Nu doe ik recomp en gaat het zo veel beter.

Precies, ik had eerst ook -10/-30%, 4 maanden vol gehouden, heeft mij mentaal goed verdoet. Nu doe ik recomp en gaat het zo veel beter.

Ja, dmv high carb dagen is het VEEEEEL gemakkelijker vol te houden. Als ik elke dag gedurende een lange periode low-carb zou eten, dan tjah, just shoot me. Met +20/-30 en 1 dag no-carb boek ik elke week PR's en verlies is ~500g vet.

Ik ga ook terug eens bewust proberen wat meer vetten binnen te krijgen op rustdagen.

Ik hou de volgende macro's aan:

Trainingsdagen: -5/-10%
207g eiwit
281g kh
61g vet

Rustdagen: -25/-30%
191g eiwit
79g kh
98g vet

Heb voor avondeten wel gemiddeldes genomen, zal niet precies zo zijn.

Op een dergelijke manier heb ik t eerder gedaan, werkte prima en voelde me prima.

Ik hou de volgende macro's aan:

Trainingsdagen: -5/-10%
207g eiwit
281g kh
61g vet

Rustdagen: -25/-30%
191g eiwit
79g kh
98g vet

Heb voor avondeten wel gemiddeldes genomen, zal niet precies zo zijn.

Op een dergelijke manier heb ik t eerder gedaan, werkte prima en voelde me prima.

Ziet er prima uit!

Zodra je prestaties achteruit gaan kunt je altijd het deficit verkleinen en je carbs omhoog gooien..
Als je al een tijd aan het cutten bent, raad ik je aan eerst ff 2 weekjes een diet break te nemen en op onderhoud te gaan zitten.

Ik dacht net dat je verzadigd vet moest vermijden, ik heb een half jaar op maar 20% verzadigd vet gezeten, maar dat is te weinig als ik het goed begrijp? Dus spek met eieren mag terug in het voedingsschema? :meal:

Ziet er prima uit!

Zodra je prestaties achteruit gaan kunt je altijd het deficit verkleinen en je carbs omhoog gooien..
Als je al een tijd aan het cutten bent, raad ik je aan eerst ff 2 weekjes een diet break te nemen en op onderhoud te gaan zitten.

Thx! Ben overigens net weer een paar dagen aan het cutten ;d
Ik probeer 0,4-0,5 kg per week af te vallen, als het te snel gaat ga ik idd gewoon wat meer eten.

Ik dacht net dat je verzadigd vet moest vermijden, ik heb een half jaar op maar 20% verzadigd vet gezeten, maar dat is te weinig als ik het goed begrijp? Dus spek met eieren mag terug in het voedingsschema? :meal:
Is eigenlijk hartstikke goed voor je :o beschermt je cellen en laat ze fatsoenlijk functioneren, en is een sterke testosteron booster.

Al betekent dat niet dat je het onbeperkt kan eten natuurlijk, het gaat meer om verhoudingen onderling.
Dus dat betekent dat je (als je mijn advies volgt) altijd 50 tot 60% van je vetten verzadigd hebt, ongeacht je totale hoeveelheid vet.

Goed plan. Ik pak op rustdagen standaard 50g kokosolie en 20-30g cashew naast mij normale eten. High fat op offdays for the win.

OFF-days.. Only Fat Forthewin.

OT:

Inmiddels alweer 3 weken bezig met IF en ik probeer sinds deze week simpelweg op trainingsdagen iets boven m'n onderhoud en meer Carbs te eten. En op rustdagen juist iets onder m'n onderhoud, max 100g carbs & minimaal 100gr vetten. Het is ook gewoon een kwestie van uitproberen en aanvoelen wat het beste bij jou past.

• Topic Starter Topic Starter
  • #6.140
Ik eet vaak letterlijk 300g speklap en 6 eieren als eerste maaltijd op no carb dagen ;)

Mijn grootste probleem daarmee is eigenlijk dat het zo verschrikkelijk goed mijn honger stilt dat ik me moet dwingen om later nog iets te eten :) (nou ja, dat en het feit dat ik liever mijn calorie-inname minimaliseer om zo een beetje vaart te maken met het cutten om dat ik niet zoveel geduld heb.. ik doe dan ook geen 500 Cal onder onderhoud op rustdagen. Eerder 1000 - 1500)

Terug
Naar boven