Fitness Seller

Sticky Intermittent fasting

Dit moet naar mijn mening niet uitmaken of je nu wel of geen overschot de dag daarvoor hebt. Als je al verschil zal gaan merken zal het eerder aan het hele overige eet window liggen, dan aan die ene dag helemaal niets eten. Op zich wel interessant om resultaten te horen van iemand die beide varianten heeft geprobeerd.

ja, kijk, ik snap dus niet wat jij zegt.

hoe kan je nou op een hele dag niets eten, geen vet verbranden? (als volgens jou het kcal overschot van dag 1 niets uitmaakt he)

dit gaat echt tegen elk wetenschappelijk afval onderzoek in...

denk je dat alle 3000kcal van die dag dat je vast uit spiermassa of glycoceen komt? (als het uit glycoceen komt val je alsnog later af).

En niet terugvallen op dat onderzoek, want zoals ik al zei, het geval wat we nu bespreken is dat er geen kcal overschot is de dag VOOR de vast-dag.

Heb jij het trouwens nog geprobeerd wazzup?

KT op een lege maag zou ik niet doen. KT is katabool, voeding is anabool... eet dus voor (en zeker NA) de training.

KT is catabool ja....dus? volgens vele op bb.com en ook volgens martin heb je genoeg glycoceen van het kcal overshot van de vorige dag om de KT in fasted state te doen.

Hij doelt meer op het feit dat je NOOIT eet voor de KT(denk ik)

• Topic Starter Topic Starter
KT is catabool ja....dus? volgens vele op bb.com en ook volgens martin heb je genoeg glycoceen van het kcal overshot van de vorige dag om de KT in fasted state te doen.

Je intensiteit is veel beter met wat verhoogde bloedsuikers en eiwit voor een training kan ook geen kwaad. Ik denk niet dat het veel hoeft te zijn, maar een shake met KH en eiwit zal je vast helpen.

Glycogeen is inderdaad je probleem niet.

Ik train meestal om half 8 s'avonds is er dan een optimalen feeding window? Ivm eten rond en na de training. Vaak ben ik om ca. half 10 weer thuis. Ongeveer 3x in de week doe ik ook cardio na mijn training. Dan ben ik 10min later thuis, maar sta ik niet zo veel te lullen in de sportschool. Cardio is meestal een half uur.

Ik zit te denken aan. 10 uur beginnen te met eten in rond 18 uur de laatste maaltijd. Zo kan ik toch training met wat eten in de maag, maar blijft de vetverbranding na de cardio actief. Zeg ik het zo goed? Als er iets niet klopt dan hoor ik het graag want ik moet mij er nog meer in verdiepen. (Mijn engels is al niet zo grandioos)

je MOET wel (min.)80% van je kcal NA je training hebben he, dus eerst je feeding window en daarna training is niet de bedoeling

Hmm mijn enige probleem met dit intermitent fasting je dat wat je normaal over de dag verspreid eet in eens in 8 uur moet proppen. Ik ben bang dat ik dan in dat 8 uur venster helemaal niks kan doen omdat ik moet blijven eten. Nu kan ik overdag tenminste een paar uur van huis met een pak melk, bak kwark en wat pinda's. Als je nu van huis wilt in dit 8 uur venster kan het niet omdat je moet eten. En wat als je uit gaat? Dan mag je natuurlijk helemaal niks drinken behalve water omdat je anders calorieën binnen krijgt?

blijven eten??? wtf, ik heb 3000kcal clean binnen 30min weg hoor , dus misschien moet je gewoon opnieuw leren eten ofzo :P

Als je uit gaat maakt je lichaam een uitzondering

je MOET wel (min.)80% van je kcal NA je training hebben he, dus eerst je feeding window en daarna training is niet de bedoeling
Nou dan wordt het wel moeilijk. Want een andere optie heb ik niet qua training. Ik moet kids van school halen enzo. eten koken. je weet wel. Ik kan hooguit proberen om zo vroeg mogelijk in de avond te trainen en me dan na die tijd vol te proppen. Van 7 tot half 9 trainen en dan iets te eten meenemen naar de sportschool zodat ik zo snel mogelijk iets kan eten. Is dat een optie?

blijven eten??? wtf, ik heb 3000kcal clean binnen 30min weg hoor , dus misschien moet je gewoon opnieuw leren eten ofzo :P

serieus? Ik ben niet zo van het calorieën tellen, ik eet op het moment gewoon de hele dag door zo veel mogelijk en alleen maar super clean en dit werkt echt heel goed voor mij. Ik zal eens tellen hoeveel ik eet.

Ja, dan zou mijn training precies in het midden vallen. Maarja, hoe trek je dan die 18:00 tot 23:30 zonder eiwit? Kan natuurlijk een flinke caseïne shake drinken om precies 18:00 zodat je stiekem toch nog 7 uurtjes eiwit binnen krijgt.

Er word dacht ik bij intermittent fasting van uitgegaan dat een grote maaltijd 14 uur nodig heeft om volledig verteerd te worden.

Pre(voor)-workout(training) MAaltijd voor het trainen:D

Dat je dus begint met de maaltijd voor je training. Dwz dat je tijd van trainen de tijd van je window bepaalt. Uur voor trainen dus.

Martin heeft het ook geprobeerd zonder maaltijd voor de training. (Trainen aan het einde van de vastperiode.) Voor zover ik me kan herinneren ging dit ook goed.

dat IF zie ik nog wel iets werkends in, maar een hele dag niets eten lijkt me vrij zinloos. Op http://www.ergogenics.org/vasten2.html#2 staat ook dat het niet werkt. De meeste mensen vinden ergogenics een onzin site qua onderzoeken ;) maar met dit stukje ben ik het wel eens.

Buiten het feit dat dit iets anders is dan intermittent fasting begrijp ik niet waaorm zo'n test op muizen word uitgevoerd? Vraag dan gelijk vrijwilligers, daar heb je meer aan lijkt me. :P

Hoe lang denk je dit te kunnen volhouden?

We zullen het zien, ik hoop IF (cut) te kunnen doen tot ik mijn cutting doel bereikt te hebben BF < 10% , naar verwachting duurt dit nog minimaal een maand.

Daarna wil ik wat gaan expirimenteren met de IF bulk.

Ga je de variant pakken met 1 dag totaal niets eten?

dat is dus de vraag, ik ga het as zondag proberen, als het lukt, is het mooi meegenomen (voornamelijk voor de health benifits)

Terug
Naar boven