AndroidHealthClinic

Sticky Intermittent fasting

Berry, volg je uberhaupt wel het topic? of heb je echt de logica van een garnaal.

je snapt blijkbaar nog niks van dit soort voedingspatronen, dus ga je eerst even inlezen voor je je gaat mengen in dit voor discussies

voor n00bs zoals berry:

I wonder if IF can lead to less resources being available when the body is trying to build muscle?

Well, it's a question of properly matching intake to expenditure. A large protein intake in your last meal will result in the body having amino acids available during the sleep and the fasted phase. For reference sake, 30-40 g casein or animal protein takes 7-8 hrs to fully digest, during which time amino acids are trickled into the blood stream for growth and muscle cell repair. For my last meal, I eat much more than that. I probably still have amino acids from the foods I ate in my last meal the night before, floating around in my blood when I break the fast 16 hours later.

• Topic Starter Topic Starter
Hoe lang denk je dit te kunnen volhouden?

Ik hou het al vol sinds januari... valt reuze mee. Soort van cut zeg maar. Ben al 9 kilo lichter (en dat met 3 refeeds per week :)) Oh ja en kracht is nog steeds op hetselfde niveau (iets wat me in het verleden nogal eens tegen werkte tijdens een dieet). Persoonlijk bevalt het me wel qua cutten... ik ben liever een halve dag hongerig dan een hele. Of ik er ook op zou kunnen bulken betwijfel ik, dan wordt het waarschijnlijk een internmittent intermittent fasting... dus de ochtend na een training wel gewoon eten, maar de ochtend daarna niet (ik train doorgaans met de lunch).

Raar dat kracht op het zelfde niveau blijft. Ik ben in de cut iets van 22kilo afgevallen maar ook wel een stuk sterker geworden. Ik wil dit intermitent feeding proberen. Zal ik beginnen op een trainingsdag op op een niet-trainingsdag? Ik zat er zelf aan te denken om op 11:30 te beginnen met de refeed met een whey shake, een banaan, amino's en multi vits en om dan om 12:00 te trainen. Is dit een goed plan?

Ik hou het al vol sinds januari... valt reuze mee. Soort van cut zeg maar. Ben al 9 kilo lichter (en dat met 3 refeeds per week :)) Oh ja en kracht is nog steeds op hetselfde niveau (iets wat me in het verleden nogal eens tegen werkte tijdens een dieet). Persoonlijk bevalt het me wel qua cutten... ik ben liever een halve dag hongerig dan een hele. Of ik er ook op zou kunnen bulken betwijfel ik, dan wordt het waarschijnlijk een internmittent intermittent fasting... dus de ochtend na een training wel gewoon eten, maar de ochtend daarna niet (ik train doorgaans met de lunch).

Wie weet test ik het binnenkort ook als ik 110kg pure vetmassa ben.

Raar dat kracht op het zelfde niveau blijft. Ik ben in de cut iets van 22kilo afgevallen maar ook wel een stuk sterker geworden. Ik wil dit intermitent feeding proberen. Zal ik beginnen op een trainingsdag op op een niet-trainingsdag? Ik zat er zelf aan te denken om op 11:30 te beginnen met de refeed met een whey shake, een banaan, amino's en multi vits en om dan om 12:00 te trainen. Is dit een goed plan?

je weet wat een refeed is toch?

Ja de refeed is toch gewoon het eetvenster van 8 uur?

Nee dat is niet vreemd als je nog jong bent en pas traint. Dan maakt het geen hol uit wat je doet, je hebt toch wel resultaat in het begin.

Verder zou ik me niet teveel verkijken op het tijdstip van trainen ten aanzien van je 1e of 2e maaltijd. Ik eet 2-3 maaltijden voordat ik train en daarna nog 1 grote maar merk nauwelijks verschil met een paar maanden geleden toen ik wel de meeste calorien wegpompte ná de training.

Vasten lijkt me niet echt gezond.
Ojah ik las hier dat sumoworlstelaars hetzelfde deden. De hele dag niks eten en zich dan volproppen met vet voedsel zodat het lichaam er niet aan gewend is en ze het fysiek krijgen wat ze willen (sumo style).
Dit is natuurlijk wat anders maar toch, lijkt me niet echt goed voor je...

Ojah ik las hier dat sumoworlstelaars hetzelfde deden. De hele dag niks eten en zich dan volproppen met vet voedsel zodat het lichaam er niet aan gewend is en ze het fysiek krijgen wat ze willen (sumo style).

At least read the f*cking topic before saying stupid shit.

Nee dat is niet vreemd als je nog jong bent en pas traint. Dan maakt het geen hol uit wat je doet, je hebt toch wel resultaat in het begin.

Verder zou ik me niet teveel verkijken op het tijdstip van trainen ten aanzien van je 1e of 2e maaltijd. Ik eet 2-3 maaltijden voordat ik train en daarna nog 1 grote maar merk nauwelijks verschil met een paar maanden geleden toen ik wel de meeste calorien wegpompte ná de training.

Ok. Bedankt voor je input.

Ben vandaag begonnen. Kom in andere sferen man haha. Druist echt tegen alle conservatieve bb-principes in, maar het is wel uit te houden. In je 8 uur vreet venster moet je echt je best doen om je cals binnen te krijgen ookal zijn het er maar 2300 in mijn geval. Ik hou van veel eten dus tot nu toe bevalt het mij goed.

Vasten IS een van de gezondste dingen die je kan doen met je lichaam mafketel,
doe eerst je research en weet waar je over praat voordat je dit soort onzin gaat verkondigen

Ja de refeed is toch gewoon het eetvenster van 8 uur?

Nee, refeed (staat in het vetverlies sticky) is meestal 1 dag per week om je glycoceen voorraden weer aan te vullen, soort nuttige junkdag zeg maar, je zit hierbij aantal 100kcal boven je verbruik.

die 8 uur dat je eet is gewoon je feeding of eating window.
Refeed doe je nog steeds binnen 8 uur, alleen eet je dan meer kcal dan normaal

Vasten IS een van de gezondste dingen die je kan doen met je lichaam mafketel,
doe eerst je research en weet waar je over praat voordat je dit soort onzin gaat verkondigen

Dat zeg je wel heel stellig. Het is het expirementeren waard imo, maar jij zegt het wel heel zwart op wit.

Heb je concrete onderzoeken welke je kan noemen? Of heb je alleen bronnen waarin staat dat er bronnen zijn dat...

doe maar googlen, dan zie je alleen maar lovende dingen over vasten:

op wiki staat het volgende :

Research conducted by University of California, Berkeley suggests there are major health benefits to fasting. Benefits include a reduced risk of cancer, the slowing of the aging process and the potential to increase maximum life span[17]. Currently, the reduction of caloric intake is the only proven method of increasing the lifespan of an organism[2]. According to Dr. Mark P. Mattson, chief of the laboratory of neurosciences at the National Institute on Aging, fasting every other day (intermittent fasting) shows as strong if not stronger beneficial effects as caloric-restriction diets[3]. According to The National Academy of Sciences other health benefits include stress resistance, increased insulin sensitivity, reduced morbidity, and again increased life span [4][5]. Long term studies in humans have not been conducted. However, short term human trials showed benefits in weight loss. The side effect was the participants felt cranky during the three week trial. According to the study conducted by Dr. Dr. Eric Ravussin "Alternate-day fasting may be an alternative to prolonged diet restriction for increasing the life span[18]."

Adherence to Greek Orthodox fasting periods contributes to a reduction in the blood lipid profile including a non-significant reduction in HDL cholesterol and possible impact on obesity [19].

http://en.wikipedia.org/wiki/Fasting#Health_Effects

Terug
Naar boven