MuscleMeat

Sticky Intermittent fasting

doe maar googlen, dan zie je alleen maar lovende dingen over vasten:

op wiki staat het volgende :

http://en.wikipedia.org/wiki/Fasting#Health_Effects

Ja maar als je blijft vasten ga je dood.

Maw is het relatief excessieve eten in die 8 uur wel zo gezond? Uiteindelijk zal het niet zoveel uitmaken denk ik. Je lichaam krijgt per dag hetzelfde aantal kcal te verwerken.

Voordelen liggen meer in:
- Niet hele dag honger, maar halve dag.
- Voor je gevoel meer kunnen eten.
- Grootste kcal inname ligt rond training

Laatst bewerkt:
het is ook niet de bedoeling dat je blijft vasten tot je dood bent :roflol:

maar 1 dag per week is zeker geen ongezond iets ;)

ja jij hebt het weer over die IF , ik had het (qua voordelen) even voor het "echte" vasten

Weet iemand wat "macros" is? Ik heb nu al 49 pagina's doorgespit op BB.com maar ze hebben het steeds over macros, zijn dit verzadigde vetten of koolhydraten ofzo?

Macros zijn gewoon eiwitten, vetten en carbs, als iemand met de macro's experimenteerd dan klooit hij beetje aan met de verhoudingen (80% carbs en 10% vet en 10% carbs ofzO)

Ok. Bedankt voor je input.

Ben vandaag begonnen. Kom in andere sferen man haha. Druist echt tegen alle conservatieve bb-principes in, maar het is wel uit te houden. In je 8 uur vreet venster moet je echt je best doen om je cals binnen te krijgen ookal zijn het er maar 2300 in mijn geval. Ik hou van veel eten dus tot nu toe bevalt het mij goed.

Interessant topic, heb het even helemaal doorgelezen, maar wat ik niet begrijp is dat jullie het allemaal hebben over +/- 3000 kcals per dag? Is dat jullie normale inname toch? In dat geval is het mss nog te doen, maar wat doe je als je normaal aan 5000 kcals per dag zit, dat is niet te doen op 8 uur tijd..

Interessant topic, heb het even helemaal doorgelezen, maar wat ik niet begrijp is dat jullie het allemaal hebben over +/- 3000 kcals per dag? Is dat jullie normale inname toch? In dat geval is het mss nog te doen, maar wat doe je als je normaal aan 5000 kcals per dag zit, dat is niet te doen op 8 uur tijd..

Ik neem rond 2300kcals. Aantal kcals is afhankelijk van je doel. Ik wil cutten. Als ik zou willen bulken zou ik dit dieet denk ik niet kunnen doen.

Laatst bewerkt:
Iemand die een logje wil bijhouden? Ik ben zeer benieuwd. Wil het gaan proberen in me cut die in januari gaat beginnen:)

Iemand die een logje wil bijhouden? Ik ben zeer benieuwd. Wil het gaan proberen in me cut die in januari gaat beginnen:)
Ik ben begonnen met een logje bij te houden. Maar ik kreeg al te horen dat ik niet goed begonnen was. Ik moet ook nog precies uitrekekenen at mijn ruststofwissleing is. Aangezien ik geen held ben met rekenen heb ik geen idee hoe ik dat moet aanpakken.
Comments bij mijn log zijn zeker welkom want ik weet ook niet alles. :p

Ik snap niet dat jullie hier echt in geloven, had dit echt zo'n groot succes geweest dan had nu onderhand iedereen dit al gedaan. Geloof er geen snars van dat dit beter zou werken dan een low-carb dieet. Wie gaat het uitproberen?

Doe eens goed topic lezen

Ik snap niet dat jullie hier echt in geloven, had dit echt zo'n groot succes geweest dan had nu onderhand iedereen dit al gedaan. Geloof er geen snars van dat dit beter zou werken dan een low-carb dieet. Wie gaat het uitproberen?

al werkt dit 2x zo goed als een normaal low carb dieet, wil niet zeggne dat iedereen het doet...ZOVEEL mensen , echt bijna iedereen eigenljik, zit nog met dat 6 meals per day verhaal in zn hoofd, dat het egwoon te moeilijk is om die switch te maken voor veel mensen.

Het is géén dieet punt.

Ik ga er niet mee beginnen, ik ben er al mee begonnen. :-D

Wel lachen dat het nu bijna 2 jaar nadat ik er voor het eerst over gehoord heb en het al getest te hebben ineens 'mainstream' lijkt te worden onder het bb-publiek

Ben er geen grote fan van.. althans niet in de 16/8 vorm. Wel van doodgewoon 3 maaltijden per dag eten en dan een tijdsduur van plm 8 uur vasten tussen het ontbijt en het avondeten, dwz. lunch overslaan en in plaats daarvan 2 avondmaaltijden eten.
Op trainingsdagen wordt dat wel een vroegertje voor de 2e maaltijd.

Bevalt meer dan uitstekend!

Wel lachen dat het nu bijna 2 jaar nadat ik er voor het eerst over gehoord heb en het al getest te hebben ineens 'mainstream' lijkt te worden onder het bb-publiek

Ben er geen grote fan van.. althans niet in de 16/8 vorm. Wel van doodgewoon 3 maaltijden per dag eten en dan een tijdsduur van plm 8 uur vasten tussen het ontbijt en het avondeten, dwz. lunch overslaan en in plaats daarvan 2 avondmaaltijden eten.
Op trainingsdagen wordt dat wel een vroegertje voor de 2e maaltijd.

Bevalt meer dan uitstekend!

Dit soort dingen hebben idd tijd nodig. Echt mainstream kan je het overigens niet noemen. Er zijn een paar geinteresseerde, maar veel mensen zijn sceptisch. Het blijft controversieel.

Terug
Naar boven