Fitness Seller

Iphone 3G vervangen door???

Ik had het over technologie, gebruiksgemak en functionaliteit van hun laatste toestellen.

Ok. Ik neem best aan dat ze op dat vlak sterk verbeterd zijn de laatste tijd, maar de punten die je opnoemt, daar is Apple toch echt koploper in. Daarin kunnen de anderen alleen maar volgen en kopiëren.

Imo is de enige reden om een ander merk te overwegen de prijs, hoewel bijv. HTC nu ook niet zoveel goedkoper is als je een goed vergelijk maakt.

"Bij het onderzoek werd wel een ander hoesje gebruikt dan Apple zelf aanraadt om de antenneproblemen te verhelpen."

Tja, daar heb je het al.

Wanneer hij correct wordt vastgehouden heeft de iphone 4 overigens beter ontvangst dan andere smartphones:

http://www.wired.com/gadgetlab/2010/07/iphone-4-anandtech/

Statistieken hebben aangetoond dat slechts 0,55% van de iphone-gebruikers problemen met signaalverlies hebben gemeld, oorzaak is het verkeerd vasthouden van de phone. De meeste mensen hebben er dus sowieso geen last van, in Nederland/België nog minder, omdat ontvangst hier over het algemeen sowieso erg goed is.

Sja hoe je het wend of keert, het blijft een kritisch punt bij de 4G. Ik heb er zelf dan wel geen ervaring mee, maar reviews kunnen op dit punt toch een hele hoop zeggen.

Imo is de enige reden om een ander merk te overwegen de prijs, hoewel bijv. HTC nu ook niet zoveel goedkoper is als je een goed vergelijk maakt.

Dat is een mening en geen feit. Ik zie op gathering.tweakers genoeg mensen die van een iPhone naar een HTC zijn overgestapt en niet meer terug willen.

De belangrijkste overweging om de stap naar een iPhone te maken is denk ik de hoeveelheid en de kwaliteit van de apps. Apps voor de iPhone zijn gewoon beter ontwikkelt (niet allemaal natuurlijk) plus worden ook vaak eerder gereleased.

De enige reden om een ander merk te overwegen is dat je niet meer geassocieerd wordt met die walgelijke fanboys. Dat is voor heel veel mensen al genoeg om zo'n ding niet te kopen en voor een HTC te kiezen. En neem het ze is kwalijk.

de iphone heeft een retina scherm, dat idd een hoge resolutie kent maar het is toch echt van mindere kwaliteit dan een amoled scherm.
Dat is wat Samsung beweerd heeft, is daarom nog niet waar.

Daarnaast is gebleken dat ook met het speciale hoesje en folie de ontvangst minder is dan met andere telefoons (http://www.nu.nl/gadgets/2304619/onderzoek-bevestigt-antenneprobleem-iphone-4.html)
Gebrekkig onderzoek (zie post #20). Ik heb ander onafhankelijk onderzoek gepost waaruit blijkt dat de iphone 4 in locaties met zwak ontvangst de anderen verslaat. Wat ook logisch is, door de veel grotere antenne.

t-mobile prijst de iphone om oa beeldbellen en camera met hd functie, beide al maanden op de markt. waarmee onderscheid de iphone zich met de rest dan?
'Beeldbellen' bestaat inderdaad al langer, maar kwam nooit van de grond via de andere merken. De kans is groot dat door de gebruiksvriendelijkere aanpak van Apple met Facetime, dit nu wel succesvol gaat worden.

and so on, en het wordt alleen maar erger met de komende golf iphone 4's.
T-Mobile gebruik ik zelf niet, kan er weinig over zeggen. Lijkt me wel dat dit weer door de media uitvergroot wordt zoals altijd. Ik hoor nooit mensen klagen over hun iphone, toch gek he dat de klagers altijd net een ander merk gebruiken en nooit een iphone hebben gehad of gebruikt.

Sja hoe je het wend of keert, het blijft een kritisch punt bij de 4G. Ik heb er zelf dan wel geen ervaring mee, maar reviews kunnen op dit punt toch een hele hoop zeggen.
Het is een door de media opgeblazen issue, maar je hebt wel gelijk dat het een imperfectie is, zou best kunnen dat men later dit jaar nog met een revisie komt om het helemaal op te lossen. Dus als je perfectie wilt is wachten misschien geen slecht idee.

Dat is een mening en geen feit. Ik zie op gathering.tweakers genoeg mensen die van een iPhone naar een HTC zijn overgestapt en niet meer terug willen.
Nerds vinden Android gewoon leuker omdat ze dan uren aan een stuk tijd kunnen steken in het eindeloos tweaken van hun smartphone. Ik zit daar persoonlijk niet echt op te wachten, geef mij maar een 'out of the box' oplossing, werkt prima en geen gezeik.

De belangrijkste overweging om de stap naar een iPhone te maken is denk ik de hoeveelheid en de kwaliteit van de apps. Apps voor de iPhone zijn gewoon beter ontwikkelt (niet allemaal natuurlijk) plus worden ook vaak eerder gereleased.
Eens, maar het OS werkt ook gewoon erg prettig. Moet wel toegeven dat ik de laatste Android OS nog niet heb kunnen testen.

Satelliettelefoon?

Blijf ten alle tijden bij je IPhone, er is gewoonweg geen betere.

• Topic Starter Topic Starter
yes, denk dat ik hem ga houden. ik vind geen betere gsm. tenzij je +500euro neerlegt maar laat maar :)

en die 3GS is zoveel beter niet dan de 3G? ik vind het wel soms hatelijk dat ie lagt. is de 3gs niet sneller?

en Big T die 300euro voor een iphone uit de US, is dit voor een 3GS dan?

Ik heb een 3GS, is zeker stuk sneller en vooral op iOS 4 ga je dat merken natuurlijk. 3G zou ik daarom niet updaten naar iOS 4. Die 300 was voor iphone 4 maar is nog niet zeker en al helemaal niet of ie het voor meerdere mensen zou doen. Dat laat ik dan wel weten als het zo is.

blijkbaar zijn er nog 5 phones beter dan die ik nu heb:

http://www.techradar.com/news/phone...e-phones-in-the-world-today-645440?artc_pg=20

en de iphone 4 staat niet op nummer 1
Meningen zijn gekleurd en subjectief, zeker in reviews die door 1 persoon zijn geschreven die waarschijnlijk HTC gebruikt. De enige betrouwbare review is de review die je zelf doet.

• Topic Starter Topic Starter
wel kheb hem eindelijk eens gejailbreaked. aangezien het er eentje van het werk was, had ik dit nog niet geprobeerd. en met cydia opent er precies een nieuwe wereld :D

Het enige waar ik nu mee zit, is dat ik toch aan het twijfelen ben om een GS aan te schaffen. al die aangepaste themes enzo doen zeker geen goed aan de snelheid van de iphone

3g en OS 4.01 werkt prima, geen trage bende meer zoals in OS 4.0

alle "spotlight zoekactie" opties uitzetten scheelt ook aanzienlijk in snelheid,
(instellingen-algemeen-thuisknop-spolight zoekactie)

nokia n900 ruled!
Ik heb helaas nog de n97...best aardig hoor ik heb eigenlijk nooit problemen gehad bij normaal gebruik(abnormaal veel internet gebruik)
maar 'n vriend van me heeft de n900...die is toch echt wel beter!
Iphone's hebben last van k*t bereik zowel de g3 als de 4...

Big T, ff serieus. Je gaat nu echt te ver met het aanbevelen van de iphone.
Ook raar dat je geen andere reden kan bedenken om van de iphone af te stappen. Ik wil persoonlijk liever de outdated htc desire dan de iphone 4. Simpelweg omdat ik gedownloade films en ringtones gewoon direct op de htc kan gebruiken ipv door 10 hoepels te springen voordat ik er ben. En zo kan ik nog wel tig nadelen noemen van de iphone gevangenis.

Dus de iphone 4 = verre van een no brainer keuze.

nokia n900 ruled!
Ik heb helaas nog de n97...best aardig hoor ik heb eigenlijk nooit problemen gehad bij normaal gebruik(abnormaal veel internet gebruik)
maar 'n vriend van me heeft de n900...die is toch echt wel beter!
Iphone's hebben last van k*t bereik zowel de g3 als de 4...

Ik heb ook de n900 en ben er zeer tevreden mee. Er zijn geen 1000en boekapps, of 800000 wallpapers, maar ik kan er echt alles mee. Toetsenbord is ook heerlijk.

IPHONE 4 productiekosten zijn 200 euro.. en hoeveel kosten ze gewoon rond de 800...

Heb liever een htc desire :rolleyes:

Big T, ff serieus. Je gaat nu echt te ver met het aanbevelen van de iphone.
Ook raar dat je geen andere reden kan bedenken om van de iphone af te stappen. Ik wil persoonlijk liever de outdated htc desire dan de iphone 4. Simpelweg omdat ik gedownloade films en ringtones gewoon direct op de htc kan gebruiken ipv door 10 hoepels te springen voordat ik er ben. En zo kan ik nog wel tig nadelen noemen van de iphone gevangenis.

Dus de iphone 4 = verre van een no brainer keuze.
Ach aanbevelen, maakt mij niet uit. Ik heb er niets bij te winnen. Ik geef gewoon mijn ervaringen, mensen doen ermee wat ze willen.

Ik vraag me trouwens af wat je met een film op een smartphone moet, ik kijk HD films op een 127cm plasma, net wat aangenamer. Over hoepels gesproken, dat is wel erg grappig om te laten uitschijnen dat een iphone minder gebruiksvriendelijk zou zijn, als dat net het punt is waar ze alle concurrenten op verslaan, keer op keer.

Maar als jij tevreden bent over je HTC, dan is dat prima, en concurrentie is alleen maar goed voor de consument.

IPHONE 4 productiekosten zijn 200 euro.. en hoeveel kosten ze gewoon rond de 800...

Heb liever een htc desire :rolleyes:
En jij bent daar nu pas achter dat elektronica produceren tegenwoordig geen drol meer kost, zeker niet nu alles uit China komt?

ff wakker worden als je denkt dat Apple het enige bedrijf is dat de productiekosten laag kan houden en zo een mooie marge heeft. En dan ook echt HTC erbij vermelden he, want dat bedrijf doet het natuurlijk helemaal anders :roflol:

HTC is voor een vergelijkbaar model nauwelijks goedkoper dan iphone trouwens, als je ook de 32Gb opslag wilt die je er niet bij krijgt bij aankoop. En dan heb je nog een lomp toestel met minderwaardige materialen en design, gefeliciteerd.

nog een half jaartje en je loopt hopeloos achter met je "nieuwe" iphone.

Terug
Naar boven