Soms moet ik wel lachen van de uitspraken die ik hoor, "Ik eet iedere dag ongeveer 9000kcal en train iedere dag al mijn spieren". Dit is een van de gekste uitspraken, die een nieuwe jongen in de sportschool trots tegen zijn trainingsmaatje zegt. Samen wegen ze denk ik 120 kilo en zijn zo'n 20 jaar. Dit valt mij op, nieuwe mensen bij de sportschool die denken dat ze alles zijn, ze lopen naar binnen, doen uitspraken die kabouters in dromenland maken, denken dat je met bankdrukken ook meteen je hele rug traint, klappen gewichten keihard terug in de apparaten, voeren oefeningen verkeerd uit en ik heb keren geprobeert ze te verbeteren krijg ik bijvoorbeeld zo'n antwoord: "ik doe de oefening goed hoor, wist je wie deze oefening mij heeft geleerd? Ronnie Coleman, die kwam ik tegen in de vakantie". De eigenwijze jongen was bezig, nouja deed een poging tot squatten, met een rug zo gebogen als de klokkenluider van de Notre Dam en benen die verkeerd uit elkaar staan en gebogen zijn. Hulp is blijkbaar niet bevraagt bij deze slimme sporter.
Hebben jullie ook dingen in de sportschool die je soms gruwelijk irriteren?