AndroidHealthClinic

is fitness slecht voor de groei?

wikki

Novice
Waardering
0
Hallo,

Ik ben 15 jaar en doe cardio fitnes.
Ik doe nu setjes van 3 keer 25 met een niet al te zwaar gewicht.

Thuis train ik mijn buikspieren, armen,triceps, schouders en buikspieren volop.
Dus wel met redelijk zware gewichten in setjes van 12.

Ik ben nog volop aan het groeien dus is mijn vraag:
Is dit slecht voor de groei?
Of kan het geen kwaad?

Alvast bedankt.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn lengte is nog maar 1.68

kan geen kwaad. Hou wel een wat lagere load aan dan je doet op je 18e ofzo. Bijvoorbeeld 50-60% 1 RM

mits propere techniek, goede voeding en genoeg rust kan het absoluut geen kwaad. Lengte is genetisch bepaald
Krachttraining heeft eerder voordelen juist.
Train wel je hele lichaam.

volop in de groei op je 17e valt best mee hoor kerel ;) Ik zou sowieso kappen met dat achterlijke schema van je :D

Ik zou sowieso kappen met dat achterlijke schema van je :D

idd, als hij nou met 3*BW zou deadliften en squaten zou ik er nog wat anders van denken, maar een schema met "buikspieren, armen,triceps, schouders en buikspieren" (jawel, buikspieren twee maal !) zal de lengtegroei totaal niet in de weg staan. Maar ga liever toch ook aandacht besteden aan je borst, rug en je benen.

met jouw schema niet maar een gast van 18 die op zen 15de is begonnen in mijn zaal heeft dat wel gehad. hij weeg tot enkele maanden geleden en toen hij nog 17was 111 kg. wel veel vet maar was redelijk sterk en had al gekuurd.

hij is nu gestopt met zwaar te trainen en is op enkele maanden al 2 cm gegroeid.

met jouw schema niet maar een gast van 18 die op zen 15de is begonnen in mijn zaal heeft dat wel gehad. hij weeg tot enkele maanden geleden en toen hij nog 17was 111 kg. wel veel vet maar was redelijk sterk en had al gekuurd.

hij is nu gestopt met zwaar te trainen en is op enkele maanden al 2 cm gegroeid.
Heb je hem ook daadwerkelijk opgemeten ja?:roflol:

niet te zwaar en hou het maar bij 2 sets van 20
max 10kg per oefening

Ik train mijn borst ook alleen minder hard dan mijn triceps, armen, schouder en buikspieren.

train die allemaal t zelfde, anders ga je achterstand krijgen

idd, als hij nou met 3*BW zou deadliften en squaten zou ik er nog wat anders van denken, maar een schema met "buikspieren, armen,triceps, schouders en buikspieren" (jawel, buikspieren twee maal !) zal de lengtegroei totaal niet in de weg staan. Maar ga liever toch ook aandacht besteden aan je borst, rug en je benen.

En ook nog eens apart triceps en armen zeggen :rolleyes:

Met armen bedoel ik mijn biceps.

met armen bedoel ik min biceps.

Ik train dit ze 3X per week.

Ok, apart :rolleyes:

Triceps zit niet op je arm ???

- Leer nederlands.
- Laat een schema samenstellen bij je sportschool.
- Lees het forum eerst voordat je dit soort vragen gaat stellen, want deze zijn al tientallen keren voorbij gekomen.
- Leer welke spiergroepen er in je armen zitten, en train ze beide.

- Leer nederlands.
- Laat een schema samenstellen bij je sportschool.
- Lees het forum eerst voordat je dit soort vragen gaat stellen, want deze zijn al tientallen keren voorbij gekomen.
- Leer welke spiergroepen er in je armen zitten, en train ze beide.

ahaha jij bent een kneus he:
Leer welke spiergroepen er in je armen zitten, en train ze beide

maar de armen zijn de spiergroepen dus die zitten dr niet in

Terug
Naar boven