klopt half, maar dat heeft weinig te maken met die cartoon.
en jij vindt het volledig ondenkbaar dat een groot deel vd islamitische bevolking denkt dat vrouwen in westerse landen zo schaars gekleed zijn omdat dat van hun verwacht wordt door mannen?
Westerse vrouwen doen dat uit vrije keuze, net zoals de meeste moslimas. En beide culturen verdenken de andere cultuur ervan dit te doen uit onderdrukking/seksualisering door mannen.
sterk argument zeg, laten we meteen dan ook maar verplichten dat mannen hun kinnen en nek verbergen, want baardgroei hoort bij het geslacht, dus moet verborgen worden!!
waarom loopt een gigantisch deel van mannen die liggen te chillen in het park zonder shirt in de zomer? Omdat het warm is, ze dat lekker/gemakkelijk vinden,... tal van redenen. En dan kom jij af met dat vrouwen het enkel willen omdat ze een gevoel van gelijkheid willen bereiken, vind je dat niet een beetje kortzichtig?
ben je fucking serieus? Verander 1 woordje en je hebt een perfect argument om een sluier te verplichten. En je vergelijking met morele waarden slaat trouwens nergens op.
Je standpunt over morele waarden is zelfs verkeerd, ze hebben zeker wel te maken met cultuur. Ga bv ff je morele standpunt van dieren te doden omdat je 7+ keer per week vlees wil eten, terwijl we in de westerse wereld makkelijk enkel van plantaardigvoedsel zouden kunnen overleven, verdedigen tegen een jainist.
ps: met die redenering kan je meteen ook een verbod op travestieten en mensen met een bf >25 zonder bedlaken invoeren, 90 van de gewone bevolking in westerse landen wil ook geen man in een jurk zien en 70 (de niet dikke bevolking) vind t walgelijk om een dikz*k te zien in relatief strakke kledij. (denk zelfs dat ook de dikke bevolking t walgelijk vinden om dikke mensen te zien in strakke kledij

)
En als we toch bezig zijn verbieden we meteen ook maar faggy goth kids
volledig mee eens, en daarom ben ik ook voor de vrijheid om naakt rond te lopen en zou ik ook tegen een wettelijke verplichting op het dragen van een sluier/boerka zijn.
Naaktlopen willen verbieden en mensen verplichten zich gedeeltelijk te bedekken omdat jij en een meerderheid van deze bevolking er aanstoot aan nemen kan ook gewoon niet. Je lijkt kennelijk te vergeten dat in islamitische landen de grote meerderheid vd bevolking er ook aanstoot aan neemt als iemand (zowel man als vrouw) over straat loopt met kleding die meer dan de handen en gezicht toont. Voor vrouwen hebben ze natuurlijk ook nog iets voor hun gezicht daar, maar als we eerlijk zijn dan hebben de mannen dat ook met die teringlange baard die ze allemaal (moeten) hebben.
nee, want ik heb je pseudo-redenen net onderuit gehaald.
hoezo spreken we niet van verplichting onder sociale druk? Het gaat hier ook over moslimas uit nederland, het enige wat hen mogelijk "verplicht" van een sluier te dragen is sociale druk. Ik heb 1001 posts geleden al gevraagd als t ging over islamtische landen of over NL en jij zei allebei. Maw dan gaat t over iets wat beide met elkaar in gemeen hebben dat hen verplicht voor het dragen van een sluier, en wetgeving is dat dus niet.
dat kan je wel