MuscleMeat

IS: nasleep

Eerst maar eens zien of ze inderdaad zoveel man kunnen optrommelen.
"About one half of the entire 48,000-strong Iraqi Army will be dedicated to retaking the city of Mosul from IS fighters in sometime in April or May, a senior CENTCOM official said on Thursday."

Wat toch al betrouwbaarder klinkt dan simpelweg 20.000-25.000 te zeggen.

Inderdaad, zo slecht is de toestand nu ook weer niet dat ze geeneens één divisie zouden kunnen samenstellen.

Heb een beetje respect, Alex Jones(vzmh) is een profeet. Alex jones(vzmh) kan zelfs al super saiyan worden, kijk maar naar onderstaande geheime footage door de NSA verkregen. http://stream1.gifsoup.com/view6/3906427/alex-jones-super-saiyan-o.gif
alexJonesJewMeme-555x590.jpg

Het zijn altijd weer de joden :bang:

Ben benieuwd als 'men' Mosul wilt gaan terug in nemen dan krijg je pas een redelijke krachtmeting met IS.

Ze hebben in korte tijd veel plekken ingenomen en afgetast, ze zijn her en der terug geslagen maar de basis van hun opmars staat nog en ik denk persoonlijk dat het ze daarom te doen was.

Het is de vraag wie en wat Mosul gaan proberen terug te pakken, Peshmerga ? Iraakse leger ? Shia milities ? En hoe gaan soennitische stammen en andere soennitische groepen reageren die wel tegen IS zijn maar ook tegen de mogelijke tegenstanders van IS.
Krachtmeting? Wanneer het zover is, zal men alles plat bombarderen. IS is niet opgewassen tegen luchtaanvallen. Zonder luchtaanvallen had IS heel het gebied ingepalmd en hadden we videoclips kunnen bekijken waarin bijvoorbeeld barzani konden zien , opgesloten in een kooi, zoals ze dat nu ook al doen met die pesmerga's

Laatst bewerkt:
luchtaanvallen zijn onmogelijk in mosul. Veel te veel onschuldige burgers en hun bezittingen zijn daar.

mosul kan enkel via grondtroepen.

Alsof het ene reet uitmaakt of er wat verandert. Wat denk je, als ze publiek hun plannen aankondigen, dat ze niet voorbereid zijn? En ja als je zelfs al niet weet dat het om het Irakese leger + Kurden gaat dan moet je je niet in de discussie mengen want dit betekend dat je niet op de hoogte bent / probeert te zijn. Ik ken geen nieuwsoutlet die het niet gepubliceerd heeft. Maar ik ben ondertussen hier al gewend van dat amper iemand echt op de hoogte is van de zaken.

En dat zegt iemand die niks begrijpt van de hedendaagse politieke situatie in het midden-oosten, ookal denkt hij een 'expert' te zijn op dit gebied :roflol: . Moet niet gekker worden hier

---------- Toegevoegd om 21:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:03 ----------

luchtaanvallen zijn onmogelijk in mosul. Veel te veel onschuldige burgers en hun bezittingen zijn daar.

mosul kan enkel via grondtroepen.
Alleen met grondtroepen -wat ik zeer betwijfel- beginnen die prutsers (irakaakse 'leger") aan een onmogelijke strijd. Dit gaat ontzettend veel levens kosten waarbij er ontzettend veel irakezen zullen vluchten als bavianen zoals ze dat al eerder deden ten tijden van de golfoorlog, waarbij ze massaal uit hun T-72 kropen bij het zien van abrams tanks. Arabieren zijn na de val van het rijk van profeet Mohammed luie fl**kers geworden. Dat is ook de reden waarom ze sindsdien werden overheerst door andere rijken..

Source please

---------- Toegevoegd om 22:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:59 ----------

Alleen met grondtroepen -wat ik zeer betwijfel- beginnen die prutsers (irakaakse 'leger") aan een onmogelijke strijd.

Ze krijgen wel intel v amerika, betere wapens, koerden gaan ook meestrijden.
ik zie niet in waarom ze zouden falen. het kan natuurlijk wel, maar ik schat hun kansen wel 50/50. Tzal wel maanden of zelfs jaren duren.

Bombardementen zullen uiteraard niet zo grootschalig zijn als rondom Kobani, maar er zal uiteraard wel gebombardeerd worden waar dat kan. Daarnaast worden er groepen Irakezen getraind door Special Forces onderdelen van het Amerikaanse (en wellicht ook Britse) leger.

En dat zegt iemand die niks begrijpt van de hedendaagse politieke situatie in het midden-oosten, ookal denkt hij een 'expert' te zijn op dit gebied :roflol: . Moet niet gekker worden hier

---------- Toegevoegd om 21:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:03 ----------

Alleen met grondtroepen -wat ik zeer betwijfel- beginnen die prutsers (irakaakse 'leger") aan een onmogelijke strijd. Dit gaat ontzettend veel levens kosten waarbij er ontzettend veel irakezen zullen vluchten als bavianen zoals ze dat al eerder deden ten tijden van de golfoorlog, waarbij ze massaal uit hun T-72 kropen bij het zien van abrams tanks. Arabieren zijn na de val van het rijk van profeet Mohammed luie fl**kers geworden. Dat is ook de reden waarom ze sindsdien werden overheerst door andere rijken..

Prutsers worden nu opgeleid en ondersteund door VS. Dus komt wel goed.

www.google.be

Hoe kom je er trouwens bij dat ze in een oorlog bombardementen achterwege zouden laten omwille van burgers?

Je hebt dus geen bron dat amerika via luchtaanvallen mosul bombardeerde. Dat dacht ik al.

luchtaanvallen boven mosul is niet erg feasible als je alternatieven hebt, zoals vb grondtroepen die veel meer doelrelevante schade berokkenen.
Mosul is een drukbevolkt stad, zoiets kan je niet platbombarderen, tenzij amerikanen beloven de slachtoffers te vergoeden maar daar heeft niemand goesting in :D
Ik denk dat het hen veel minder kost om irakese grondtroepen te sturen en het zal hen veel minder een negatief backlash bezorgen.

Je hebt dus geen bron dat amerika via luchtaanvallen mosul bombardeerde. Dat dacht ik al.

luchtaanvallen boven mosul is niet erg feasible als je alternatieven hebt, zoals vb grondtroepen die veel meer doelrelevante schade berokkenen.
Mosul is een drukbevolkt stad, zoiets kan je niet platbombarderen, tenzij amerikanen beloven de slachtoffers te vergoeden maar daar heeft niemand goesting in :D
Ik denk dat het hen veel minder kost om irakese grondtroepen te sturen en het zal hen veel minder een negatief backlash bezorgen.

Kortbij dan?

US-led coalition launches air strikes in Iraq ahead of Mosul offensive
http://www.theguardian.com/world/2015/feb/20/coalition-air-strikes-isis-iraq-syria-mosul-kobani

En eerder?
Airstrikes pound ISIS targets in Mosul
http://edition.cnn.com/2015/02/07/world/isis-iraq-syria/

A CNN crew watching from Kurdish positions on Mount Zartak, to the southeast of Mosul, saw at least 12 blasts in the city and heard jets streaking overhead.

En dat zegt iemand die niks begrijpt van de hedendaagse politieke situatie in het midden-oosten, ookal denkt hij een 'expert' te zijn op dit gebied :roflol: . Moet niet gekker worden hier ---------- Toegevoegd om 21:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:03 ---------- Alleen met grondtroepen -wat ik zeer betwijfel- beginnen die prutsers (irakaakse 'leger") aan een onmogelijke strijd. Dit gaat ontzettend veel levens kosten waarbij er ontzettend veel irakezen zullen vluchten als bavianen zoals ze dat al eerder deden ten tijden van de golfoorlog, waarbij ze massaal uit hun T-72 kropen bij het zien van abrams tanks. Arabieren zijn na de val van het rijk van profeet Mohammed luie fl**kers geworden. Dat is ook de reden waarom ze sindsdien werden overheerst door andere rijken..
Ik zeg niet dat ik een expert ben.

- Strondkever
- r*tard
- Laag IQ
- Beneden gemiddeld op de hoogte
- Gemiddeld op de hoogte
- Bovengemiddeld op de hoogte
- Goede kennis
- Expert
- Super saiyan 4

Ik zit op het "goede kennis" niveau. Terwijl er hier voor de rest slechts enkelen zijn die gemiddeld op de hoogte zijn. Dat ik hier op dit forum het best op de hoogte ben twijfel ik geen moment aan. Je mag gerust terug kijken naar het verleden, zal je veel zien waar ik gelijk in had.

---------- Toegevoegd om 00:44 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:42 ----------

www.google.be Hoe kom je er trouwens bij dat ze in een oorlog bombardementen achterwege zouden laten omwille van burgers?
:roflol: kan je evengoed in wei tegen een koe gaan praten.
Wanneer Broto voor de zoveelste keer weer iets ontzettend dom zegt dat je simpelweg kan googlen... man man man, ignore list bestaat voor een reden ;).

Wanneer ga je eens een geschiedenisboek lezen?

A CNN crew watching from Kurdish positions on Mount Zartak, to the southeast of Mosul, saw at least 12 blasts in the city and heard jets streaking overhead.

Leugens! :mad:

Vorig jaar zijn er ook al doelen in (de) Mosul (regio) gebombardeerd.

Prutsers worden nu opgeleid en ondersteund door VS. Dus komt wel goed.
Is geen wondermiddel. Niet vergeten dat dit voor een deel dezelfde troepen zijn die de VS enkele jaren geleden opgeleid heeft & modern materiaal gegeven heeft. :o
Maar denk dat ze in het verleden negatief gezind waren tav de VS. Mogelijk met ISIS voor de deur nemen ze het nu wat serieuzer en wordt het wel een deftig leger. Peshmerga zullen wellicht een kleiner % van het aanvalsleger vormen maar ik denk dat zij wel de krachtigste motor zullen zijn + ze hebben ervaring en motivatie.
Ik denk dat de VS er ook niet op rekent het Irakese leger het grote werk doet maar dat ze het meer zien als de laatste fase van de training voor die 20K-25K troepen. Om ze wat te harden en écht klaar te maken voor de strijd in de hoop dat ze in de gevechten die volgen enigszins hun mannetje zullen kunnen staan.

---------- Toegevoegd om 01:02 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:54 ----------

Try to be best
‘Cause you’re more than only a man
And a man’s gotta learn to take it

Try to believe
Though the going gets rough
I gotta hang tough to make it

History repeats itself
I tried and succeeded

Never doubted that I'm the one
And I can have my dreams!

I'm the best!
Around!