AndroidHealthClinic

IS: nasleep

Zal het wat anders brengen.
Mensen van de KKK noemen zichzelf christen.
Maar 99 van de christelijke gemeenschap keurt dit gedrag af.
Zelfde verhaal met ISIS toch?

Jazeker. Meeste moslims zijn tegen isis, dat beaam ik. Isis is maar een marginaal clubje. Laten we zeggen 50.000 leden en nog eens 50.000 sympathisanten. Da is 3x niks. (Ik tel daarbij de snotneuzen niet die isis op facebook liken omdat ze stoer willen doen bij hun vriendjes).

Maar isis zijn ook moslims, dat is mn punt.

Jazeker. Meeste moslims zijn tegen isis, dat beaam ik. Isis is maar een marginaal clubje. Laten we zeggen 50.000 leden en nog eens 50.000 sympathisanten. Da is 3x niks. (Ik tel daarbij de snotneuzen niet die isis op facebook liken omdat ze stoer willen doen bij hun vriendjes).

Zie jij de aanvallen die door de u.s. zijn uitgevoerd, ook als door christenen uitgevoerde aanvallen?

Goeie vraag. Hun motivatie is mss niet christelijk geinspireerd (die van bush wel mss :p), maar het zijn wel christenen die het ten uitvoer brengen. Amerika is wel daar voor hun eigen belangen (dat sweet oil) en ze willen liever niet dat een bende Anti amerika isis nutjobs daar de scepter zwaaien. Ik zie dit niet als een heilige oorlog van de amerikanen, amerikanen hebben geen waarden om te vechten voor iets heiligs, maar erken wel dat het vooral christenen zijn die isis aanvalt.

Goeie vraag. Hun motivatie is mss niet christelijk geinspireerd (die van bush wel mss :p), maar het zijn wel christenen die het ten uitvoer brengen. Amerika is wel daar voor hun eigen belangen (dat sweet oil) en ze willen liever niet dat een bende Anti amerika isis nutjobs daar de scepter zwaaien. Ik zie dit niet als een heilige oorlog van de amerikanen, amerikanen hebben geen waarden om te vechten voor iets heiligs, maar erken wel dat het vooral christenen zijn die isis aanvalt.

Moet bekennen dat ik het toch wel met je eens ben.
Denk jij dat er nog iets achter ISIS schuilt?
Dan bedoel ik dus niet de ''soldaten'' zelf, want die zijn gewoon getraumatiseerd/gebrainwasht.
Maar de leiders, zouden die echt een ideologie hebben van een bepaalde islamitische wereld?
Of schuilt er meer achter?

Dus jij wilt zeggen omdat hij voor ISIS is, direct alle moslims daarvoor zijn?

Ik heb veel moslim vrienden en iedereen die ik ken is er ook tegen.

Ten slotte als je je gaat verdiepen over de hele isis gebeuren kom je erachter dat alles 1 complot theorie is van Amerika.

Neen.

Als je dit denkt ben je wel naif hoor :roflol: (gelukkig zijn het aantal leden een stukkie lager)

---------- Toegevoegd om 08:45 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:44 ----------

Van de Zionisten toch? Yasmina Haifi kom er maar in!

Neen. Iedereen weet dat het de Rothchilds zijn. New world order je weet toch. Olie.

1087iiu.jpg

Dus jij wilt zeggen omdat hij voor ISIS is, direct alle moslims daarvoor zijn?

Ik heb veel moslim vrienden en iedereen die ik ken is er ook tegen.

Ten slotte als je je gaat verdiepen over de hele isis gebeuren kom je erachter dat alles 1 complot theorie is van Amerika.

Alsjeblieft man, onderbouw het dan op z'n minst eens.

Lol, potentieel spoils of war :D
Alleen zou ik niet durven mn lul in haar bek te steken. Sebiet bijt ze erop gelijk crazy. Nah son, enkel vagine en ass. Tip voor de jihadi fags

---------- Toegevoegd om 11:57 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:53 ----------

Als je dit denkt ben je wel naif hoor (gelukkig zijn het aantal leden een stukkie lager)

Hoezo? Ik ben nog gul met de cijfers wat btreft hun aantal vechtende leden. Cijfers gaan van enkele duizenden tot 50.000. Ik heb de hoogste gepakt.

De andere 50.000 sympathisanten zijn diegenen die daadwerkelijk bereid zijn te strijden, daarvoor naar daar willen vertrekken etc, de hardcore types.

---------- Toegevoegd om 12:00 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:57 ----------

Moet bekennen dat ik het toch wel met je eens ben.
Denk jij dat er nog iets achter ISIS schuilt?
Dan bedoel ik dus niet de ''soldaten'' zelf, want die zijn gewoon getraumatiseerd/gebrainwasht.
Maar de leiders, zouden die echt een ideologie hebben van een bepaalde islamitische wereld?
Of schuilt er meer achter?

Ik weet daar echt weinig over. Ik had vb nooit gehoord van de rechterhand van al bagdhadi :s
En je vindt ook bijna niks van al bagdhadi, wie hij is. Dus ja, kan daarover dan niks interessants zeggen

Alle zes kinderen 'jihadgangers' Huizen terug naar ouders

Alle zes kinderen van twee echtparen uit Huizen mogen maandag weer naar huis. Dat heeft de kinderrechter in Utrecht maandag besloten.

Hun ouders werden in het laatste weekeinde van augustus opgepakt, omdat zij van plan zouden zijn af te reizen naar Syrië. De kinderen werden toen in pleeggezinnen geplaatst.

Vorige week liet de onderzoeksrechter één echtpaar gaan en de 32-jarige vrouw van het andere paar. Haar man van 34 jaar zit nog wel in de cel.

Eerder op maandag stelde advocaat Derk van der Heijden al dat de acht maanden oude baby van een vermoedelijk paar jihadgangers uit Huizen maandag terug mag naar haar vrijgelaten ouders.

Uit de beslissing van de kinderrechter blijkt dat de rechtbank geen redenen heeft gevonden om aan te nemen dat de twee gezinnen uit Huizen op korte termijn van plan zijn naar Syrië te vertrekken.

Bij het ene gezin is daarvoor geen enkele aanwijzing gevonden en het andere gezin heeft verklaard dat er wel emigratieplannen zijn, maar niet nu en zeker niet naar Syrië. De rechtbank gelooft bovendien niet dat er een risico bestaat dat de ouders met hun kinderen zullen onderduiken.

Het Openbaar Ministerie (OM) zegt niet te kunnen reageren op de conclusies van de rechtbank in deze procedure.

''Wij zijn verantwoordelijk voor het strafrechtelijk onderzoek'', legt een OM-woordvoerster uit. En deze uitlatingen van de rechtbank zijn volgens haar geen oordeel in het strafrechtelijke traject in deze zaak.

OM

Het OM liet maandag weten in beroep te gaan tegen de vrijlating van één van de vrijgelaten jihadgangers.

De onderzoeksrechter liet de 31-jarige man donderdag gaan, omdat er volgens de rechter onvoldoende verdenking tegen hem was.

De Huizer heeft volgens het OM zelf verklaard dat hij naar Syrië wilde vertrekken. Er zijn volgens Justitie voldoende aanwijzingen dat hij daar de gewapende strijd van IS zou gaan ondersteunen.

Advocaat Van der Heijden die de verdachte uit Huizen verdedigt, ontkent nadrukkelijk de bewering van het OM dat zijn cliënt heeft verklaard dat hij naar Syrië wilde gaan.

''Dat is apert onjuist'', benadrukt hij. Ook de kinderrechter concludeerde maandagmiddag dat ''er geen enkele aanwijzing is'' dat zijn gezin zal vertrekken.

Het OM heeft volgens een woordvoerster de verklaringen van alle verdachten bestudeerd en is van mening dat de 31-jarige Huizenaar terug de cel in moet. Daarom is beroep ingesteld bij de raadkamer van de rechtbank in Utrecht.

De 31-jarige man en zijn vrouw hebben een baby van 8 maanden. Het andere paar heeft vijf jongens onder de 10 jaar. De kinderen zijn ondergebracht op veilige adressen. Bureau Jeugdzorg en de Kinderbescherming moeten beslissen of en wanneer de kinderen weer naar hun moeders mogen.

Learn from history?

Moet je jezelf eens voorstellen dat heel je gezin wordt opgepakt, een baby van 8 maanden wordt weggehaald bij de moeder, barbaars is het gewoon.

Je hebt ook echt alleen maar kritiek op NL/EU/Amerika/het Westen, he?

Beter voorkomen dan genezen.

Beter voorkomen dan genezen.

Ja schuldig tot onschuld is bewezen he.

---------- Toegevoegd om 20:22 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:17 ----------

Je hebt ook echt alleen maar kritiek op NL/EU/Amerika/het Westen, he?

Ja man klopt Allah Akbar, dood aan de ongelovige, inshallah.

---------- Toegevoegd om 20:30 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:22 ----------

"Arrestatie Huizen was heksenjacht"
De arrestatie van jihadverdachten in Huizen en de uithuisplaatsing van hun kinderen was schokkend en het gevolg van een politieke hype. Dat zegt advocaat Lou van Leer die het gezin bijstaat waarvan de vader nog vastzit. De moeder kwam afgelopen donderdag al vrij en vandaag kreeg zij haar vijf uit huis geplaatste kinderen terug.

"Dit is echt schokkend, een heksenjacht," zegt Van Leer. Volgens de advocaat zijn er fouten gemaakt en heeft de rechter bij de uithuisplaatsing zich moeten baseren op foutieve informatie. Zo werd beweerd dat de kinderen een Nederlands en Marokkaans paspoort hebben, maar ze hebben alleen een Nederlands paspoort. Zonder dat paspoort konden ze niet reizen. Verder werd er gesteld dat de vader een broer had in Syri waar het gezin naartoe wilde, maar ook dat klopt niet, zegt Van Leer.
"Politieke hype"

De advocaat zegt verder dat de vijf kinderen al zijn weggehaald bij de ouders voordat die werden gearresteerd. "De kinderen reizen niet op eigen gelegenheid af naar Syri. Ze hadden ook opgevangen kunnen worden door opa en oma."

Van Leer denkt dat er sprake is van een politieke hype die is gericht op het voorkomen dat moslims naar Irak en Syri gaan om mee te vechten voor een Islamitische Staat. "Kijk we pakken ze wel aan, het is makkelijk scoren."

De advocaat zegt dat het gezin niet van plan was om naar Syri te gaan. Wel wil het gezin zich op termijn vestigen in een land waar ze zich beter thuis voelen in de gemeenschap.

[/COLOR]"Arrestatie Huizen was heksenjacht"
De arrestatie van jihadverdachten in Huizen en de uithuisplaatsing van hun kinderen was schokkend en het gevolg van een politieke hype. Dat zegt advocaat Lou van Leer die het gezin bijstaat waarvan de vader nog vastzit. De moeder kwam afgelopen donderdag al vrij en vandaag kreeg zij haar vijf uit huis geplaatste kinderen terug.

"Dit is echt schokkend, een heksenjacht," zegt Van Leer. Volgens de advocaat zijn er fouten gemaakt en heeft de rechter bij de uithuisplaatsing zich moeten baseren op foutieve informatie. Zo werd beweerd dat de kinderen een Nederlands en Marokkaans paspoort hebben, maar ze hebben alleen een Nederlands paspoort. Zonder dat paspoort konden ze niet reizen. Verder werd er gesteld dat de vader een broer had in Syri waar het gezin naartoe wilde, maar ook dat klopt niet, zegt Van Leer.
"Politieke hype"

De advocaat zegt verder dat de vijf kinderen al zijn weggehaald bij de ouders voordat die werden gearresteerd. "De kinderen reizen niet op eigen gelegenheid af naar Syri. Ze hadden ook opgevangen kunnen worden door opa en oma."

Van Leer denkt dat er sprake is van een politieke hype die is gericht op het voorkomen dat moslims naar Irak en Syri gaan om mee te vechten voor een Islamitische Staat. "Kijk we pakken ze wel aan, het is makkelijk scoren."

De advocaat zegt dat het gezin niet van plan was om naar Syri te gaan. Wel wil het gezin zich op termijn vestigen in een land waar ze zich beter thuis voelen in de gemeenschap.

Verbazingwekkende uitspraken voor de advocaat van de aangeklaagde. Had nou niet verwacht dat hij zoiets zou zeggen. Man, komop. Ik vond je in het begin wel relaxed, hoe je alles uiteenzette en relevante artikelen poste. De laatste tijd ben je echt full r*tard aan het gaan met belachelijk slechte artikelen en aluhoedje standpunten.

Verbazingwekkende uitspraken voor de advocaat van de aangeklaagde. Had nou niet verwacht dat hij zoiets zou zeggen. Man, komop. Ik vond je in het begin wel relaxed, hoe je alles uiteenzette en relevante artikelen poste. De laatste tijd ben je echt full r*tard aan het gaan met belachelijk slechte artikelen en aluhoedje standpunten.

Komt omdat complottheoristen vaak meer waarde hechten aan het zich distantiëren van het algemeen geaccepteerde verhaal dan de daadwerkelijke validiteit van het alternatief.

Artikelen zijn gewoon van nos.nl nu.nl dat soort sites.

Ik zal even mijn standpunt duidelijk maken wat deze situatie betreft.
Liever zie ik een handjevol jihad strijders naar die zandbak gaan cowboy/indiaantje spelen waarvan de helft waarschijnlijk binnen een paar weken dood is.
Dan dat we dalijk 100'n gezinnen en onschuldigen mensen gaan oppakken omdat ze ''verdacht'' zijn, denk dat dat veel gevaarlijkere situaties gaat opleveren dan dat er zo'n malloot 5.000 km verderop oorlogje gaat spelen.

Niet islamitische gebieden veroveren en proberen met geweld een groot moslimrijk te maken... Is dat niet exact wat Mohammed en zijn opvolgers deden? Het lijkt wel alsof de ISIS kereltjes de beste moslims van allemaal zijn ;).
Neen, Mohamed heeft nooit met geweld een gebied veroverd om ze te verplichten moslim te worden.
het is na zijn dood dat er verschillende groepen en methodes ontstonden en toen de meer radicalen de macht grepen breidden ze het islamitisch rijk uit met geweld. Wat tegen de islam is.

---------- Toegevoegd om 01:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 01:25 ----------

Precies mijn punt. In jouw omgeving wordt de koran/het islamitisch geloof op een bepaalde manier uitgelegd. In andere moskeeën, ook in Nederland, worden er andere dingen beweerd. Dat zijn feiten. Dan kan jij gaan zeggen "Ja maar dat is niet de echte islam, zoals ik het zie". Dan zeg ik prima kerel, met jouw geloofbelijdenis heb ik geen enkel probleem, maar dan neemt niet weg dat er namens hetzelfde geloof wel veel verschrikkelijke dingen worden gedaan EN dat er in de Nederlandse maatschappij sympathisanten van deze uitleg van de islam zijn.

Dit laatse zou ik nog niet eens zo heel erg vinden, omdat er nou eenmaal altijd een marginaal groepje idioten is in elke groep. Het erge vind ik dat de 'gematigden' alsnog zulke oogkleppen op hebben, want dat doet religie met je, dat ze zich in buitengewone irrationele hoeken gaan druken om volslagen idioten te gaan verdedigen, omdat het anders weleens als iets negatiefs van het eigen geloof kan worden gezien. En dat kan natuurlijk niet. Want het eigen geloof is de 100% waarheid.

Ik ken honderden moslims en er is er geen enkele die de gekken van IS steunen.
Ik lees hier veel onzin van mensen die totaal niks afweten van de islam, noch van internationale politiek, noch van de neveneffecten van geopolitiek.

Terug
Naar boven