http://www.raqqa-sl.com/?p=2207
---------- Toegevoegd om 12:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------
Ah mooi broto dan sta ik morgen bij je op de stoep en neem je huis in omwille van een of ander sprookje die dat rechtvaardigt. Maar je mag wel gewoon vertrekken hoor.
Ik heb alle recht om mijn middelvinger op te steken richting jou en de gemeente omdat ik op mijn eigen manier op jouw grondgebied wil leven, omdat een of ander sprookje het zegt.
Sympathiek van mij he!
Isis zijn gewoon syriers en irakezen, ze wonen in hun eigen land. Er wordt geen land afgepakt.
Land afpakken is ook niet zo erg mits de overgrotere meerderheid bij een andere land wilt aansluiten, zoals dat gebeurde bij krim en mss ook gebeurt bij een aantal oost oekrainse steden.
---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:43 ----------
Loos argument, de VS is niet het enige land dat ontstaan is uit bloederige kolonisatie.
Ik volg je redenatie niet. Ik zeg ook niet dat vs het enige land is die zoiets gedaan heeft. Maar laten we het specifiek over vs hebben om het discussie simpel te houden. Europeanen hebben het land afgepakt van indianen en hen vermoord. Dat was allemaal heel lang geleden. En nu? Nu eet jij amerikaanse producten, je kijkt naar amerikaanse tv, je kennis komt van amerika, je kijkt naar amerikaanse media,...etc etc. Kortom, je bent door en door amerikaan.
Wat met de indianen nu? Hun land werd afgepakt en vermoord.
U reactie zal nu mss zijn: pff jah, wa kunt ge nu doen, tis erg ma tis lang geleden.
Ik zeg tegen u nu: wel, zo gaat dat ook met is worden. Eerste 50 jaar gaan mensen zeveren dat IS onwettig is en bla bla bla. Na 500 jaar is iedereen het vergeten en gaan ze reageren met: pfff jah, wa kunt ge doen, tis erg ma tis lang geleden.
En zo is er een nieuwe staat geboren

[/QUOTE]
---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ----------
Legaliteit is nogal een te verwaarlozen begrip in de geschiedenis. Er is overigens niets democratisch aan een regering met geweld omverwerpen.
Eerst waren de betogingen vreedzaam.
Assad begon op zn burgers te schieten
Zn burgers schoten terug.
Dit in een tijdspanne van nog geen 5 jaar.
Assad moet zowiezo weg. Van mij mag ie zelf gewoon elders oprotten, hoeft niet a la moebarak. Maar hij is allang niet legitiem meer.
Voor de economie experts: hoe kan zone land economisch overleven? Welke kutland exporteert nu producten naar daar en importeert van syrie en is dat wel genoeg om te overleven?