Fitness Seller

IS: nasleep

Als iemand het niet met je eens is ben je ook direct geritseld he. kap dan gewoon net deze discussie.

Ik heb in het begin wat dappere pogingen gewaagd, ook in het Oekraïne topic maar alles werd door vage aluhoedjes weggewuifd als Westerse propaganda. Daarom ben ik dus gestopt met wat jij noemt 'nuttig' posten.

Op DBB hebben we ook een soort van sharia. Dus niet teveel off-topic gaan of er worden wat handen afgehakt!

The rider doet me een beetje aan Klaaswitz denken.

http://www.raqqa-sl.com/?p=2207

---------- Toegevoegd om 12:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:37 ----------

Ah mooi broto dan sta ik morgen bij je op de stoep en neem je huis in omwille van een of ander sprookje die dat rechtvaardigt. Maar je mag wel gewoon vertrekken hoor.

Ik heb alle recht om mijn middelvinger op te steken richting jou en de gemeente omdat ik op mijn eigen manier op jouw grondgebied wil leven, omdat een of ander sprookje het zegt.

Sympathiek van mij he!

Isis zijn gewoon syriers en irakezen, ze wonen in hun eigen land. Er wordt geen land afgepakt.

Land afpakken is ook niet zo erg mits de overgrotere meerderheid bij een andere land wilt aansluiten, zoals dat gebeurde bij krim en mss ook gebeurt bij een aantal oost oekrainse steden.

---------- Toegevoegd om 12:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:43 ----------

Loos argument, de VS is niet het enige land dat ontstaan is uit bloederige kolonisatie.

Ik volg je redenatie niet. Ik zeg ook niet dat vs het enige land is die zoiets gedaan heeft. Maar laten we het specifiek over vs hebben om het discussie simpel te houden. Europeanen hebben het land afgepakt van indianen en hen vermoord. Dat was allemaal heel lang geleden. En nu? Nu eet jij amerikaanse producten, je kijkt naar amerikaanse tv, je kennis komt van amerika, je kijkt naar amerikaanse media,...etc etc. Kortom, je bent door en door amerikaan.
Wat met de indianen nu? Hun land werd afgepakt en vermoord.
U reactie zal nu mss zijn: pff jah, wa kunt ge nu doen, tis erg ma tis lang geleden.

Ik zeg tegen u nu: wel, zo gaat dat ook met is worden. Eerste 50 jaar gaan mensen zeveren dat IS onwettig is en bla bla bla. Na 500 jaar is iedereen het vergeten en gaan ze reageren met: pfff jah, wa kunt ge doen, tis erg ma tis lang geleden.

En zo is er een nieuwe staat geboren :)
[/QUOTE]

---------- Toegevoegd om 13:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:53 ----------

Legaliteit is nogal een te verwaarlozen begrip in de geschiedenis. Er is overigens niets democratisch aan een regering met geweld omverwerpen.

Eerst waren de betogingen vreedzaam.
Assad begon op zn burgers te schieten
Zn burgers schoten terug.

Dit in een tijdspanne van nog geen 5 jaar.

Assad moet zowiezo weg. Van mij mag ie zelf gewoon elders oprotten, hoeft niet a la moebarak. Maar hij is allang niet legitiem meer.

Voor de economie experts: hoe kan zone land economisch overleven? Welke kutland exporteert nu producten naar daar en importeert van syrie en is dat wel genoeg om te overleven?

De staat waar je over spreekt beperkt zich niet tot Syrië en Irak hè, hun doel is de wereld.

Dat is meer wishfull thinking dan realiteit. Dat is misschien iets voor 1000 jaar later.

Khorasan, nog gevaarlijker dan IS

De Amerikaanse inlichtingendiensten waarschuwen voor Khorasan, een nog onbekende groep in Syri. Dat schrijft The New York Times. Khorasan zou zich, meer dan bijvoorbeeld IS, richten op het plegen van aanslagen in de VS en Europa.

De groep staat onder leiding van de 33-jarige Muhsin al-Fadhli, die een vertrouweling was van Osama bin Laden. Als een van de weinigen zou Fadhli van tevoren op de hoogte zijn geweest van de aanslagen van 11 september 2001. Hij is geboren in Koeweit en woonde lange tijd in Afghanistan en Iran.

De groep is genoemd naar de historische regio Khorasan, een gebied in onder meer Iran, Turkmenistan, Afghanistan en Pakistan. De naam is Perzisch en betekent 'Land van de rijzende zon'. Fadhli zou de groep hebben gevormd met al-Qaidaleden uit het Midden-Oosten, Noord-Afrika en Zuid-Azi.
Doel op zich

Het hoofd van de Amerikaanse inlichtingendienst, Jamer Clapper, noemt Khorasan "net zo gevaarlijk als IS wanneer het gaat om de veiligheid van ons land".

Maar andere functionarissen zeggen dat de kans op een aanslag van Khorasan groter is, omdat IS vooral bezig is met het verdedigen en uitbreiden van zijn grondgebied in Syri en Irak. IS dreigt wel met aanslagen in de VS, maar vooral als vergelding voor Amerikaanse luchtaanvallen.

Groepen als Khorasan en het al-Nusrafront (de officile tak van al-Qaida in Syri) zien volgens de Amerikaanse functionarissen het plegen van aanslagen in het Westen meer als doel op zich.
Magneet

Door de opmars van IS dreigt de aandacht voor de traditionele terreurgroepen af te nemen, waarschuwen de functionarissen. Luchtaanvallen op IS kunnen die andere groepen bovendien in de kaart spelen: als IS gebieden moet prijsgeven, staan andere extremisten klaar om de macht daar over te nemen.

Door de burgeroorlog is Syri een magneet geworden voor jihadisten van over de hele wereld, schrijft The New York Times. Ze profiteren van het machtsvacum in grote delen van Syri, waar ze relatief ongestoord hun gang kunnen gaan. Ook Khorasan zou om die reden vanuit Syri opereren.

Daar ben ik blij om.

Brotoscience zei:
Maar laten we het specifiek over vs hebben om het discussie simpel te houden.

Nee, want je bent enkel uit op het witwassen van IS door in het (verre) verleden van hun grootste tegenstander te graven. Je bent simpelweg een negationist.

En veel onfrisse gebeurtenissen vonden plaats voor de stichting van de Amerikaanse Unie, door diverse mogendheden. Dus hoe wil je dat op 'de Amerikanen' afschuiven.

Nu eet jij amerikaanse producten, je kijkt naar amerikaanse tv, je kennis komt van amerika, je kijkt naar amerikaanse media,...etc etc. Kortom, je bent door en door amerikaan.

Ik heb ook een Duitse wagen, zal ik die dan ook maar gelijk inruilen? En geen Belgische producten meer kopen met Congo in het achterhoofd?

Brotoscience zei:
Ik zeg tegen u nu: wel, zo gaat dat ook met is worden. Eerste 50 jaar gaan mensen zeveren dat IS onwettig is en bla bla bla. Na 500 jaar is iedereen het vergeten en gaan ze reageren met: pfff jah, wa kunt ge doen, tis erg ma tis lang geleden.

Gelukkig denken we na de 20e eeuw niet meer zo.

Ik lees net op twitter. Turkije heeft een gevangenruil doorgevoerd.

200 IS burgers/strijders in ruil voor 49 turken

Terug
Naar boven