AndroidHealthClinic

Isnogood's afrekening

Nee 4000-4500 vond ik toch iets te veel, ik heb het geminderd naar ongeveer 3500. Dit zit in ca 6 maaltijden (1 shake).

Ik ga een beetje af van het "bodybuilding" denk ik en meer richting kracht en gewichtheffen. Ik vind gewichtheffen namelijk een prachtige sport! Wat ook meespeelt is dat ik graag competitief iets zou doen (zit in aard van het beestje) en je voor PL/STM vaak een heel sterke UB moet hebben, dat heb ik simpelweg niet... Mijn benen zijn wel genetisch heel sterk (ik bedoel, ik begon 5 weken geleden met trainen en squatte laatste training zonder max effort 115 x 2, ik ken niet veel mensen die me dit nadoen), en dat is nou net wat héél belangrijk is bij gewichtheffen. Ik ga binnenkort eens kijken bij een gewichthef gym of ik er aanleg voor heb..

Anyway, ik zag dat jij ook weer PRs draaide, nice! Wel lastig van je knie, dat lijkt me vooral mentaal een bummer..?

Hmm, in principe klinkt dat logisch.. Maar ook weer totaal niet. Je kan je ook meer focussen op je zwakke punten. Ik heb een k*tsquat, dus ga ik squatten. Je gaat nu het probleem een beetje uit de weg. Misschien heb je meer aanleg voor gewichtheffen, zou ik het zeker gaan doen (ik vind het ook prachtig om te zien verder). Maar een beetje jammer als je dit laat zitten want hoelang doe je dit nou al?

Verder nette training! Ik zou voor grip sowieso magnesium gebruiken, is de shit.

En wat voor pijntjes precies? Ik weet niet of kneewraps dan de oplossing zijn, mayb ligt het aan je vorm? Kan je die kneewraps pakken als je bijv 200 squat ofzo;)

En wat mijn knie betreft: Ja is k*t maar ik heb er nu amper last van. Kijken wat er gebeurd als ik weer normaal ga deadliften. Misschien zit het ook gewoon tussen de oren en moet ik er doorheen.. misschien niet. Maar mijn Squat, MP en Bench gaat goed dus, niks te zeuren:)

• Topic Starter Topic Starter
Hmm, in principe klinkt dat logisch.. Maar ook weer totaal niet. Je kan je ook meer focussen op je zwakke punten. Ik heb een k*tsquat, dus ga ik squatten. Je gaat nu het probleem een beetje uit de weg. Misschien heb je meer aanleg voor gewichtheffen, zou ik het zeker gaan doen (ik vind het ook prachtig om te zien verder). Maar een beetje jammer als je dit laat zitten want hoelang doe je dit nou al?

Verder nette training! Ik zou voor grip sowieso magnesium gebruiken, is de shit.

En wat voor pijntjes precies? Ik weet niet of kneewraps dan de oplossing zijn, mayb ligt het aan je vorm? Kan je die kneewraps pakken als je bijv 200 squat ofzo;)

En wat mijn knie betreft: Ja is k*t maar ik heb er nu amper last van. Kijken wat er gebeurd als ik weer normaal ga deadliften. Misschien zit het ook gewoon tussen de oren en moet ik er doorheen.. misschien niet. Maar mijn Squat, MP en Bench gaat goed dus, niks te zeuren:)

Ben zeker niet van plan UB te verwaarlozen omdat het niet mijn ding is, ik wil alleen graag iets competitiefs doen, en gewichtheffen zit veel techniek bij dus interessant! (En tja tis niet zo ontwikkelt in NL dus zo kan ik misschien nog eens NK ofzo worden :D)
Mijn doelstelling allereerst was om weer flink aan het trainen te gaan. Nu merk ik dat een aantal dingen razendsnel vooruit gaan, dus wil ik vanuit hier weer verder. Ik denk dat ik volgende week 1x train (om het Sheiko programma af te maken), en dan de week daarop verder ga met een 5 x 5 schema o.i.d. (Kap dus zeker niet met UB!) Mijn doelstelling voor 2010: (gestelt toen ik begon)

1RM
BP 80
SQ 130
DL 150

Pijn:
Bekken/knie bij omhoog komen, redelijk dof, alsof het niet lekker zit. Ik denk dat het door mijn vorm komt, en dat komt weer doordat ik op echt slechte 4 jaar oude sportschoenen train die zo instabiel zijn als wat. Merk het echt.

Oh en magnesium? Dat mag niet in onze gym :D, ze hebben vloerkleed hahahah (je mag ook geen barbells laten vallen, shirts met te korte mouwen aan etc.)

Laatste 3 trainingen ga ik niet uittypen wegens wat tijdgebrek door plotselinge wendingen in mijn studie etc..

Na Sheiko schrijf ik wel een debrief (komt volgende week). Ik ga na Sheiko over op Westside Barbell 4 Skinny bastards, ik heb al een trainingsschema incl warmup ontworpen...

Ik heb adidas adistar schoenen besteld (150 euri), duur maar wel goed.

Voeding blijft een issue, ik wil graag namelijk zo goed mogelijk eten maar ook in zo weinig mogelijk tijd (ik koop rijst voorgekookt, en dat is 270gr per zak, 3 zakken is echt ****in machtig veel, 2 kost ook 1 uur letterlijk om te verorberen).

He man, ik ken het, geen tijd om alles uit te typen ;) Wat betreft die pijntjes, dat had ik ook. Maak je daar geen zorgen over, die gaan drna wel weer over. Omdat je geen vast uitgangsgewicht neemt ben ik wel bang dat je te zwaar gaat. Het systeem is ontworpen juist wat minder zwaar te gaan en wel hoog volume en hoge frequentie. Hou dit in je achterhoofd.
Dat scheuren van het vel aan je hand is bruut:D Waar koop je die voorgekookte rijst?

@BOB_K: Albert Hein - Lassie voorgekookte zilvervlies rijst; duur maar ideaal!

DEBRIEF Boris Sheiko:
Zoals bob_k inderdaad al zei en zoals ik zelf heb ervaren is dit een trainingsschema voor gevorderden. Je gewichten moeten echt je max effort all-time 1RMs zijn, geen doorgroeiers. Ik moet wel zeggen dat de manier van trainen me bevalt, laag in de reps, toch een hoog volume en relatief veel gewicht. Het is echter geen hardcore training (vind ik?). Wat hardcore is is de totale frequentie van trainingen per week. 2x squatten, 2x deadliften, 4x benchen + veel assists is gewoon reteveel, killing voor een beginner bijna..

Progressie heb ik wel geboekt, ik begon en eindigde met:
start BP 50 *6 -> BP 70*1
start SQ 90 *6 -> SQ 115 *2
start DL 100*3 -> DL 120*3
Ik vind dit best redelijke stats voor slechts 6 weken trainen, zeker gezien ik het gevoel heb dat er nog gegroeid kan worden.

Techniek is vooral een issue, techniek moet je gewoon beheersen. Echter is het niet de kunst om de techniek uit te voeren met 100 reps van 50%1RM, maar om veel reps te maken met 80%1RM.. Juist als het zwaar gaat gaan veel mensen de mist in, dit programma haakt hier mooi op in door het brutale volume.

(Over het algemeen zat ik dus bij de topsets 10-25kg boven het aangegeven gewicht, dat hoort natuurlijk niet maar anders zou ik waarschijnlijk geen optimale progressie geboekt hebben)

A NEW ERA
Ik ga nu verder op Westside Barbell for Skinny Bastards!!

---------- Toegevoegd om 22:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:25 ----------

MAX EFFORT UPPER BODY
warm-up 1) crosstrainer (3 minuten)
warm-up 2) 6 stretch oefeningen

Bench Press
10 x 30
9 x 35
8 x 40
7 x 45
6 x 50
5 x 55

Incline Dumbbell Press (2 sets of MAX reps)
12 x 17
12 x 10 (te snel weer begonnen, niet de 4 minuten rust gepakt, verzuurde meteen)

Supersetted Barbell Rows + Seated DB Power Cleans (potverdomme wat zijn die laatste zwaar zeg, kolere)
12 x 20 + 10 x 5
12 x 40 + 10 x 5
12 x 50 + 10 x 8
12 x 60 + 10 x 8 (gvd zware cleans)

Barbell Shrug
8 x 60
8 x 70
8 x 80

Olympic Barbell Curl
12 x 20
8 x 25
8 x 25
8 x 25

Bij deze laatste set kreeg ik gewoon pijn in mijn onderarmen van de gruwelijke pomp

Lekker getraind, morgen netjes goed eten!

Laatst bewerkt:
Dynamic Effort Lowerbody

warmup 1 crosstrainer 3m
warmup 2 stretching 10m

Jumpsquat
3 x 20 (Warm-up)
3 x 40
3 x 50
3 x 60
3 x 70
3 x 80
3 x 90
3 x 100 (Kwam nog net helemaal van de grond, dus noem het lekker toch jump)

Reverse Barbell Lunges
8 x 40
8 x 40
8 x 40 (rare oefening yo)

Romanian Deadlift
8 x 60
12 x 70
8 x 80

Hanging Leg Raises
11x
15x
11x
10x

comments:
ochtendtraining (1030)
flinke training, bij lunges werd ik licht in mijn hoofd
snel getraind, weinig rust tussen sets

Laatst bewerkt:
Repetition Upper Body

Warming Up - CrossTrainer 3 min
6 stretches 5-10 min

(Bench Press was eerst bezet)
DB Bench Press
25 x 16
12 x 20
BB Bench Press
12 x 40

Inverted Rows SS Face Pulls
12x + 10kg x 8
10x + 18kg x8
8x + 23kg x8
8x (met pauze) + 27kg x8

DB Military Press
12 x 7
10 x 12
8 x 14
6 x 14

BB Shrug SS BB Curl
8 x 70 + 8 x 18
8 x 70 + 8 x 18
8 x 70 + 12 x 14 (te erge pomp, deed gewoon pijn)

NOOT: Meeste oefeningen voor het eerst, moet dus wennen. Moet ook wennen aan de andere sT van trainen na een maand van high weight, low reps.

WS4SB is wel weer heel wat anders dan Sheiko! Ik las laatst op een forum een discussie over Sheiko en WS4SB, waaruit ik begreep dat het bijna tegenovergestelde trainingsprincipes zijn. Ik ben benieuwd wat je beter bevalt. Wil je nog een keer Sheiko gaan doen of blijft het bij deze keer?

En thnx voor de rijsttip :D

MAXIMUM EFFORT LOWER BODY

NOOT: Vroege training (900), had slechts 40 minuten om te trainen

Squat
WU 3 x 50
WU 3 x 70
WU 2 x 90
Werksets
10 x 90
6 x 100
4 x 110
3 x 120
7 x 90 (benen waren offline haha)

Walking Lunges
6 x 50
6 x 50
Brutaal zwaar dit na squats...

Romanian Deadlift
10 x 60
6 x 90
6 x 90

Ab Circuit
1 superset van de volgende vier
Sprinter crunch 8x
V-ups 8x
Toe touches 8x
Hip-ups

Zo, wel brutale training voor zo vroeg 's ochtends! Misschien heeft de caffeïnepil toch geholpen

WS4SB is wel weer heel wat anders dan Sheiko! Ik las laatst op een forum een discussie over Sheiko en WS4SB, waaruit ik begreep dat het bijna tegenovergestelde trainingsprincipes zijn. Ik ben benieuwd wat je beter bevalt. Wil je nog een keer Sheiko gaan doen of blijft het bij deze keer?

En thnx voor de rijsttip :D

Ik wil in feite elke populaire trainingsmethode geprobeerd hebben, om te kijken wat het beste bij mij past :). Sheiko kom ik op terug als ik gevorderd ben!

Zo te zien kan je je doelstellingen mbt squats even aanpassen;)

Komende week log ik niet, tentamenweek en allerlei andere bezigheden.

Toch nog leuk om ff te vermelden:
vandaag 10 x 110kg squat en 1x125 deadlift

vandaag was repetition day
15x50 gedaan; waar ik een maand geleden met moeite 6x15 eruit moest PERSEN. Gaat lekker dusch. Verder goed gebuffeld.

pies out

Wat vooraf ging: Slecht geslapen (5-6 uur) en het was godsgruwelijk warm, 25+ graden in gym. Deze training was nogal gehaast voor mijn tentamen,dus vroeg (1100).

Maximum Effort Lower Body (vrijdag)
Squat
WU 3 x 60
WU 3 x 80
5 x 100
5 x 110
5 x 120
5 x 120 SuperSet met 5 x 60 Bench
That was heavy!

Walking Lunges
15m - 16kg DB's
15m - 16kg DB's
15m - 18kg DB's
15m - 18kg DB's
15m - 20kg DB's
15m - 20kg DB's

Romanian Deadlift
12 x 60
10 x 70
8 x 80
1 x 90 (badend in het zweet, kon de barbell niet vasthouden)

Geen abs gedaan, geen tijd, die zou ik gisteravond doen, althans dat dacht ik.

Ik ging lekker na mijn tentamen naar m'n chick toe, ze hadden nog eten over van een speciaal etentje van de dag ervoor.. Dus ik lekker me volgestopt met kip/cashew, noodles, rijst en kerrieballetjes, niks aan het handje. Dat heb ik geweten, 10 minuten na het eten werd ik helemaal klam, zweet brak me uit en het voelde alsof iemand iets in mijn bloedbaan spoot, ik liep naar de WC aangezien ik me nog nooit zo gevoeld heb... Er kwam niks dus ik ben maar terug naar woonkamer geslofd. Daar aangekomen zit m'n vriendin lijkbleek op de bank, met de opmerking dat ze zich niet goed voelt. Ik wist het meteen, voedselvergiftiging.. Hup snel naar de WC, weg ermee. Flink overgegeven allebei, ik dacht nu is het voorbij. Ook dat heb ik geweten, damn, ik heb van half 7 's avonds tot half 1 's nachts boven de WC gehangen. Ik was zo ziek dat ik nu nog brutale bloeduitstortingen over mijn hele gezicht heb, mijn neus begon een paar keer spontaan te bloeden en mijn hoofd voelt nu nog steeds aan alsof ik net gesuckerpunched ben door mike tyson.

Terug
Naar boven