MuscleMeat

Isnogood's afrekening

Ik ging lekker na mijn tentamen naar m'n chick toe, ze hadden nog eten over van een speciaal etentje van de dag ervoor.. Dus ik lekker me volgestopt met kip/cashew, noodles, rijst en kerrieballetjes, niks aan het handje. Dat heb ik geweten, 10 minuten na het eten werd ik helemaal klam, zweet brak me uit en het voelde alsof iemand iets in mijn bloedbaan spoot, ik liep naar de WC aangezien ik me nog nooit zo gevoeld heb... Er kwam niks dus ik ben maar terug naar woonkamer geslofd. Daar aangekomen zit m'n vriendin lijkbleek op de bank, met de opmerking dat ze zich niet goed voelt. Ik wist het meteen, voedselvergiftiging.. Hup snel naar de WC, weg ermee. Flink overgegeven allebei, ik dacht nu is het voorbij. Ook dat heb ik geweten, damn, ik heb van half 7 's avonds tot half 1 's nachts boven de WC gehangen. Ik was zo ziek dat ik nu nog brutale bloeduitstortingen over mijn hele gezicht heb, mijn neus begon een paar keer spontaan te bloeden en mijn hoofd voelt nu nog steeds aan alsof ik net gesuckerpunched ben door mike tyson.

Fantastisch verhaal! Je vertelt het nogal beeldend :D

Gaat het inmiddels beter?

Het verhaal is niet zo fantastisch, maar het is inderdaad wel leuk geschreven :D

Hoop dat het al terug wat beter met je gaat!

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik had 2 anti-misselijkheid pillen genomen; toen om 2 uur in slaap gevallen, om half 4 werd ik wakker. Zo fris als een hoentje!

Dat is het komische van een voedselvergiftiging; Bacterie vermenigvuldigd zich buiten het lichaam (in the food), en zodra je het voedsel tot je neemt en het verteerd schijt de betreffende bacterie zijn toxines uit en daar word je dus zo ziek van. Daarom wordt je METEEN na het eten ziek, en is het sowieso binnen 24 uur afgelopen.

Ik denk aan salmonella entiriditis :mad:

edit: Mijn gezicht ziet er wel ****in ziek uit; allemaal puntbloedinkjes in mijn hele gezicht/nek

Ja ik had 2 anti-misselijkheid pillen genomen; toen om 2 uur in slaap gevallen, om half 4 werd ik wakker. Zo fris als een hoentje!

Dat is het komische van een voedselvergiftiging; Bacterie vermenigvuldigd zich buiten het lichaam (in the food), en zodra je het voedsel tot je neemt en het verteerd schijt de betreffende bacterie zijn toxines uit en daar word je dus zo ziek van. Daarom wordt je METEEN na het eten ziek, en is het sowieso binnen 24 uur afgelopen.

Ik denk aan salmonella entiriditis :mad:

edit: Mijn gezicht ziet er wel ****in ziek uit; allemaal puntbloedinkjes in mijn hele gezicht/nek

Is je chick er ook zo slecht aan toe?

en rest van leden dat deze eten opgegeten? je moet ze aanklagen potverdomme

Godamn. Beterschap ! Wel leuk zo samen kotsen. Liefde is... samen kotsen

Goddamn man jij was ook goed de lul dus?!
Wat kan je je verrot voelen dan he?

Gelukkig dat je er zo snel weer vanaf bent! Hoe'st met je darmen dan? Ik had nog een paar dagen flink last ervan, nou gaat het wel weer.

Goddamn man jij was ook goed de lul dus?!
Wat kan je je verrot voelen dan he?

Gelukkig dat je er zo snel weer vanaf bent! Hoe'st met je darmen dan? Ik had nog een paar dagen flink last ervan, nou gaat het wel weer.

Mijn darmen waren de dag erna extreem gevoelig. Ik voelde me echt kiplekker dus ik ging lekker aan de tomaten-crème soep, bruine broodjes met rosbief/tonijn/zalm, resultaat: echt zo'n "Oh shit" gevoel na een tiental minuutjes, werd niet echt ziek ofzo maar voelde wel dat ik het ff rustig aan moest doen, heb een paar dagen dus niet zo veel gegeten.

Nu weer helemaal hersteld, anyway, verder tot de orde van de dag, er is weer getraind:

Maximum Effort Upper Body
Noot vooraf: Redelijk goed geslapen, maar wel drukke dag gehad op de uni/thuis, kon pas vanaf 4 uur 's middags eten en dagen ervoor zoals jullie hebben kunnen lezen flink ziek geweest. Kortom, niet optimaal. Ik wil komende tijd ff zonder stackers (nam ik af en toe op k*tdagen)/creatine trainen, mede omdat m'n creatine op is :D.

Bench Press
WU 5 x 20
5 x 50 (foutje, moest met 52,5 beginnen)
5 x 55
5 x 57,50
5 x 60
4 x 62,50 (voelde me niet optimaal hiero, had geen spotter dus maar gerackt)

Chin-ups
Assisted (25KG)
6x
6x

DB Floor Press
15 x 20
12 x 20
(Zielig genoeg zijn dit de zwaarste DB's in de gym)

Barbell Row / BOR SS met FacePulls
(Barbell row met fat grip dmv handdoek)
8 x 60 SS 8 x 41
8 x 60 SS 8 x 49
8 x 60 SS 8 x 59
8 x 60 SS 8 x 64

Barbell Shrugs FAT grip (handdoek)
8 x 60
8 x 70
8 x 80

Light Barbell Curl
8 x 20
8 x 22
8 x 24
8 x 26

Noot: Handdoek WIKKEL ik om de bar, dus niet slechts eroverheen laten hangen, maar door te wikkelen vergroot ik de diameter van de bar en daarmee de kracht benodigd om de barbell vast te houden.

Laatst bewerkt:
Dynamic Effort Lower Body

Squat
SPEED 20 x 80
5 x 100
5 x 110
8 x 80
8 x 80

Walking Lunges
15m 16kg
15m 16kg
15m 18kg
15m 18kg

Hyperextensions
10x BW
10x BW + 20kg plate

Hanging Leg Raises SS DB Side bends
12x + 8 x 20
10x + 8 x 20
7x + 8 x 20

Voeding per dag momenteel:
500 gram zuurdesem roggebrood
150 gram vlees als beleg
500ml chocomel light + 90 gram whey
350 gram kipfilet
200 gram verse wokgroenten
200 gram ongekookte groenten
270 gram rijst (gekookt)
30 ml olijfolie
2 eieren
50gr notenmix

Goed voor ongeveer 230gr eiwit, 330gr carbs, 110gr vet ~ ca 3000 kcal. Paar honderd kcal boven onderhoud dus.

Ik ga de rijst vervangen voor wat anders, komt me namelijk de strot uit. Zit nu te denken aan aardappeltjes of pasta.

Ik krijg binnen paar weken een Sligro pas, dan kan ik hier in de buurt echt dagverse horeca kwaliteit vis halen voor 6-15euro/kg in plaats van die oude rotzooi kwaliteit van de albert heijn die 20-30euro/kg kost. Dan ga ik met grote zekerheid lekkere topkwaliteit vis/vlees toevoegen aan mijn dieet :D. Kipfilet begint namelijk flink te vervelen.

Laatst bewerkt:
Voeding ziet er goed uit. Wel opmerkelijk dat je LB heel sterk is tov je upperbody. 110 x 5 squat >>>>> 62.5 x 4 bench. Heus verschil.

Keep it up

Waar train je ergens, Rotterdam toch? Sportschool?

Jezus, al 3,5 maand niet getraind door vakantie/studie (waardoor niet kunnen trainen) nadat ik net pas 6 weken was begonnen :o.. Ben gisteren weer begonnen, misschien dat ik weer ga loggen. Deze keer tot volgend jaar zomer uithouden!

Aangezien ik weer lekker na deze downtime als noob begin, ga ik starten met, hoe kan het ook anders, Starting Strength. Niet de originele maar een die "Rip" in zijn eigen gym geeft..

Maandag
3x5 Squat
3x5 Bench Press/ The Press (alt)
3xF Chin-ups

Woensdag
3x5 Squat
1x5 / 5x3 Deadlift / Powerclean (alt)

Vrijdag
3x5 Squat
3xF Pull-ups

dieet: slechts 5 dagen per week een echt goed dieet (3200kcal 300g+ prot)

En dus ging ik van start met Mark Rippetoe's Witcha Falls Starting Strength..

Mijn trainingsschema is als volgt:
Maandag - SS
Dinsdag - Kickbag
Woensdag - SS
Donderdag - kickbag
Vrijdag - SS
Zaterdag - kickbag/cardio
Zondag - rust

Kickbag doe ik medium intensiteit om KT niet te hinderen. Wil uiteindelijk gaan kickboksen maar eerst ff paar maandjes kracht/uithoudingsvermogen kweken.

Week 1
Maandag
Opwarmen - 2m op crosstrainer (Lev 1) @ 110HF

Squat
20 reps warmup verdeelt over 5 setjes
5x60
5x60
5x60
FF goed aan stabiliteit & beweging gewerkt, rustige gecontroleerde reps

Bench Press
20 reps warmup verdeelt over 5 setjes
5x50
5x50
5x50
Wennen om weer onder het ijzer te liggen, alas, ging moeilijker dan squat maar geen heavy shit oid

Chin-ups
Ik ben nooit sterk geweest op deze oefening, zelfs nog nooit zonder hulp kunnen doen (van zo'n apparaat)
Alas:
5x BW min 10kg hulp
3x BW
4x BW

Best tevreden aangezien ik hier altijd vet slecht in was, en na een break dus sterker ben geworden lol, apparaat zat me wel in de weg dus volgende keer een volledige vrije chin/pull bar gebruiken.

Laatst bewerkt:
Gister kickbag training gedaan, ik dacht dat wel even te fixen maar dat viel me toch ff zwaar tegen.

Doelen voor 2010
Allemaal 1RM, dus berekend aangezien ik niet piek
Bank 75
Squat 120
Deadlift 120

Dit is toch echt wel het minimale wat ik eruit wil halen. Ik verhoog het via Rip's aanwijzingen. dus tegen december aan hoop ik rond de 5x110 SQ, 5 x 65 BP en 5x110DL te zitten.

Dieet:
Ga niet helemaal blootgeven aangezien ik een aantal experimentele dingetjes doe.
Key figures:
3750 kcal per dag
325g eiwit per dag
411g carbs per dag
91g vet per dag
Verhoudingen p35% c44%, f21%
DIT IS ENKEL OP WEEKDAGEN, vrijdag avond/zaterdag/zondag/maandagochtend heb ik weinig controle over. Op die dagen neem ik 150g aan melk+shakes + 1 proteinBlock bar (45g). Dus altijd wel 200g eiwit whatever the **** happens. Daarnaast eet k dan natuurlijk nog normaal.

Laatst bewerkt:
Training zit er weer op, ging wel lekker. Hoop nieuwe mensen in de gym (lees :D)

Anyway, back to business:

Squat
~Warmup 20 reps
5 x 65
5 x 65
5 x 65

Overhead Press
~Warmup 20 reps
5 x 27,5
5 x 27,5
2 x 27,5

Deadlift
~Warmup 20 reps
5 x 70

Ik geef deze training een 6. Te warm in sportschool. Kreeg bij squatten last van mijn linkerschouder, waarop ik de bar hoger in mijn nek legde. Hierdoor ging ik meer naar voren leunen en kreeg ik last van mijn rechterknie. Beetje vaag allemaal..

Dit is mijn build up fase waarin ik focus op techniek. Moet zeggen dat SQ/DL echt een eitje was qua gewicht. Overhead Press is technisch best tricky als je het optimaal wilt doen.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven