AndroidHealthClinic

Phatlogje AJ

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
Vind het ergens wel een beetje een vreemde keus om 'warm te draaien' met week 2 en 4 van dat schema. Maargoed, dat moet je zelf weten.

overigens begint week 2 volgens mij met een LB training en niet met een UB training...

Mijn oude schema was klaar deze week en ik zit even wat vast qua dagen de aankomende 2 weken. Na deze 2 weken ga ik op vakantie dus ik wilde niet al beginnen met een nieuwe cycle. Om deze 2 weken in te vullen heb ik wat leuke trainingen gepakt van Candito. Kan ik meteen zien of de gewichten niet te zwaar of licht zijn ingevuld.

Zeau. Met de diepte zit het wel goed AJ! :o Hiervan kan ik tot nog toe alleen maar dromen, haha.
Wat betreft de SLDL vind ik het lastig om een oordeel te geven. Bij mij in de gym zie ik regelmatig SLDL's doen met een lichte buiging in de knieen. Ik denk dat het aankomt op wat je persoonlijk plezierig vindt. Als je de hamstrings beter aanspreekt met een lichte buiging, dan zou ik ze zo pakken. Ik zelf vind het echter plezieriger om de SLDL met volledig gestrekte bennen te doen.

Thx Bas. Normaal gesproken ga ik nooit zo diep hoor. Vandaag weer met opzet dieper gaan Squatten en eens gefilmt om te zien hoe de diepte nu is. Wat betreft de SLDL. Het probleem had ik wat fout uitgelegd. Ik begin zeg maar met redelijk gestrekte knieen. Ik zak naar beneden en op het moment dat ik naar boven ga voel ik dat ik het niet red in die kniepositie en strek ik mijn hamstrings veel minder.

Die diepte zit wel goed :D Candito diepte!
Ik doe romanians en geen SLDL, omdat ik die laatste niet zo lekker vind voor de knieen.

Hehehe Candito-diepte :D ik heb nu dus ook last van mn knieen. Geen idee waarvan. Heb ik eigenlijk zelden.

Prima training AJ! Squat zijn zeker diep genoeg:thumbs:

Maar dat vind ik al gauw natuurlijk gezien ik altijd 1/4 squats doe ;)

Fucking ATG, AJ!

Vanaf nu elke training op deze diepte squaten dan?
In dat geval zou ik de SLDL even wat lichter pakken inderdaad ;).

Vanaf nu elke training op deze diepte squaten dan?
In dat geval zou ik de SLDL even wat lichter pakken inderdaad ;).

Sowieso. Lekker op deze diepte doorgaan met de Squat. En de SLDL ga ik inderdaad maar gewoon lager in gewicht. Blijkbaar nog te zwaar voor me.

UB Power:

Paused Bench Press:
10*75 kg
7*80 kg
6*85 kg

Wat een klotezooi. Bank voelt zo kut de laatste tijd. Heb elke keer weer last van mijn schouders na de training en een soort van trekkend gevoel in mijn rechterlat. Heb het gevoel dat dit gekomen is sinds ik mixed grip doe. Ik kan sindsdien ook niet meer met een rechte setup beginnen op de bank. Mn maatje moet altijd mn schouders rechtleggen voor de set, omdat ik voor mn gevoel goed lig, maar dan echt scheef op de bank lig. Gewoon zwaar kut! Dit is gewoon weer blessures krijgen straks.

Foto van hoe ik lig. Andere fotos die ik gemaakt had waren nog veel erger:

2zf1qwz.jpg

Pull Ups:
10*BW
2*8*BW

Nice

Military Press:

10*48,5 kg
8*53,5 kg
6*63,5 kg (PR!!)

Dit willen we zien.

Dumbell Row:
10*32,5 kg
8*37,5 kg
6*40 kg

Rope Pushdowns:
10*40 kg
8*45 kg
8*50 kg (PR!)

Preacher Curl:
12*15 kg
2*10*15 kg

Ook weer beter dan dinsdag.

Rating: 6/10

Op zich wel aardige training. Alleen die bankproblematiek dan. Weet niet waar ik goed aan doe nu. Hebben jullie oplossingen? Wil geen blessures!

Rechter schouder ook hoger dan de linker?
Enige oplossing die ik zie is een spiegel of filmpjes van je zelf maken.

---------- Toegevoegd om 09:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:17 ----------

PS wel goed dat je zo bewust met je houding bezig bent :)

Je geeft aan dat je denkt dat het probleem een gevolg is van mixed je mixed grip. Wissel je mixed grip af, of pak je altijd dezelfde hand overhand? In dat geval zou ik het vanaf nu in ieder geval af gaan wisselen. Heb je verder ook (trekkende) pijn in je schouders/lats?

Nette training trouwens. Die MP's.. :eek:

Rechter schouder ook hoger dan de linker?
Enige oplossing die ik zie is een spiegel of filmpjes van je zelf maken.

---------- Toegevoegd om 09:18 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:17 ----------

PS wel goed dat je zo bewust met je houding bezig bent :)

Ik heb gisteren een filmpje proberen te maken alleen daar was het niet echt duidelijk op te zien. Laat mijn spotter wel altijd op mn schouders letten en die vraag ik elke keer letterlijk om mijn schouder goed te leggen. Thanx voor de tips igg neet!

Je geeft aan dat je denkt dat het probleem een gevolg is van mixed je mixed grip. Wissel je mixed grip af, of pak je altijd dezelfde hand overhand? In dat geval zou ik het vanaf nu in ieder geval af gaan wisselen. Heb je verder ook (trekkende) pijn in je schouders/lats?

Nette training trouwens. Die MP's.. :eek:

Ik pak de mixed grip altijd met dezelfde hand overhand. Wanneer ik hem met de andere arm onderhands pak voelt dit echt heel onnatuurlijk. Of dat een goede keus is weet ik dus ook niet. Raar lichaam heb ik hahah.

Heb ook wel wat pijn in mn schouders ja. Niet overdreven, maar het is er wel iets. Ja dat trekkende gevoel zit in mijn rug. En dan vooral in het midden van mijn rug, bovenin lijkt het.

Ik pak de mixed grip altijd met dezelfde hand overhand. Wanneer ik hem met de andere arm onderhands pak voelt dit echt heel onnatuurlijk. Of dat een goede keus is weet ik dus ook niet. Raar lichaam heb ik hahah.

Mijn gevoel zegt dat dat niet goed is. Dat heb ik ook tegen rechts (of links)handige tennissers of kogelstoters, en schaatsers die altijd bochtjes naar links maken. Lijkt me dat je houding naar de klote gaat.

Probeer, oondanks dat het onnatuurlijk voelt je grip wel af te wisselen om te voorkomen dat de boel uit balans raakt. Daarnaast is het een idee om wat meer dumbell werk in je trainingen toe te passen.
Heb je trouwens een Fysio? In dat geval zou ik diegene er ook zeker even naar laten kijken.

Mijn gevoel zegt dat dat niet goed is. Dat heb ik ook tegen rechts (of links)handige tennissers of kogelstoters, en schaatsers die altijd bochtjes naar links maken. Lijkt me dat je houding naar de klote gaat.
Probeer, oondanks dat het onnatuurlijk voelt je grip wel af te wisselen om te voorkomen dat de boel uit balans raakt. Daarnaast is het een idee om wat meer dumbell werk in je trainingen toe te passen.
Heb je trouwens een Fysio? In dat geval zou ik diegene er ook zeker even naar laten kijken.

Tja op internet had je echt 2 kampen wat dit betreft en omdat links zo gaar voelde met mixed grip had ik zoiets van dan doe ik gewoon op een en dezelfde manier.

Nu ben ik wel van mening dat jullie gewoon gelijk hebben en moet ik er maar gewoon aan gaan geloven. Dus morgen gewoon andersom de grip. Heel geen zin in heheh.

Heb geen fysio in me pakket. Dus nee.

Maar heb goed nieuws jongens. Vandaag 2x heel flink mijn bovenrug gefoamrolt en eerst mn rug volgens de juiste techniek gearcht en dan pas de stang vastgepakt. En voila ik lag gelijk recht! Happy me!!!! :D :D

Kijk aan. Goed om te lezen! :thumb:

Ik heb zelf trouwens ook maar 7 behandelingen in mijn pakket. Studentenbudgetjes ook. ;)

Vandaag goed naar jullie geluisterd Neet en Bas en de mixed grip omgewisseld. Maar man wat is dat kut zeg! Techniek was nog slechter dan normaal en het voelt zo gaar. Viel op een gegeven moment naar achteren. Al met al gewoon echt kut. Wil hem wel graag ook met die kant onder de knie krijgen, maar of het slim is.

Vandaag samen met Koen (Fitnessecto) in mn homegym de legs aangepakt. Koen is toch zeker weer droger geworden in de tussentijd. Cut is lekker verlopen maat. Jaloers op je bicepadertjes

Squat:
4*8*100 kg

Ziek zwaar lol. Deze diepte maakt het echt zwaarder. De laatste set alleen met belt gedaan. Was gelijk veel makkelijker.

Sumo Deadlift:
5*70 kg
2*8*120 kg

Eerste set van 8 dus andersom mixed grip gedaan. Echt een ramp! Zal de video maar niet uploaden. Techniek echt gaar. De Deadlift ook voortaan maar gewoon als eerste oefening in tegenstelling tot wat Candito in zijn schema heeft staan. Het heeft even gewoon meer prioriteit dan de Squat. Betwijfel echt of het slim is om deze kant ook mixed grip te doen. Koen kwam met het idee om te beginnen met de warming-upsets met deze grip om te wennen. Klonk wel goed

Paused Squat:
5*80 kg
5*85 kg
5*90 kg
5*95 kg
3*100 kg

Niet eens knieklachten. Deze hou ik er in

Lying Leg Curls:
10*30 kg
6*35 kg
10*35 kg (PR)

Lekkere pomp

Standing Calf Raise:
3*8*100 kg

Op een matje gedaan. Normaal altijd plat op de grond. Wat grotere ROM nu.

Ab Wheel:
5* standing negatieven
2*9*BW

Buik kon echt niet meer

Lekkere train maat!

Waarom doe je niet gewoon double overhand

Waarom doe je niet gewoon double overhand

Double overhand trek ik max 1*140 kg. Dat schiet dus totaal niet op. Ik ben van plan om mijn warming-upsets met de slechte hand mixed grip te doen en dan de werksets wel gewoon normaal mixed grip. Dan kan ik mooi aan die grip wennen en in de toekomst gewoon afwisselen.

Werkt dit ook niet, ga ik denk ik weer over op straps.

Mijn oude schema was klaar deze week en ik zit even wat vast qua dagen de aankomende 2 weken. Na deze 2 weken ga ik op vakantie dus ik wilde niet al beginnen met een nieuwe cycle. Om deze 2 weken in te vullen heb ik wat leuke trainingen gepakt van Candito. Kan ik meteen zien of de gewichten niet te zwaar of licht zijn ingevuld.

IK begrijp dat je het doet om 'je tijd op te vullen'. Maar het schema is zo gebouwd dat elke week je eigenlijk soortje van voorbereid op de volgende week.

De eerste 3 weken bereiden je eigenlijk op week 4 waarbij week 4 je met echt zware gewichten aan de slag laat gaan om te wennen aan de hoge intensiteits trainingen van week 5. Gewoon niet zo handig om dan week 4 ook al te pakken.

Maargoed, enjoy it.

---------- Toegevoegd om 22:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 22:09 ----------

Vandaag goed naar jullie geluisterd Neet en Bas en de mixed grip omgewisseld. Maar man wat is dat kut zeg! Techniek was nog slechter dan normaal en het voelt zo gaar. Viel op een gegeven moment naar achteren. Al met al gewoon echt kut. Wil hem wel graag ook met die kant onder de knie krijgen, maar of het slim is.

Vandaag samen met Koen (Fitnessecto) in mn homegym de legs aangepakt. Koen is toch zeker weer droger geworden in de tussentijd. Cut is lekker verlopen maat. Jaloers op je bicepadertjes

Squat:
4*8*100 kg

Ziek zwaar lol. Deze diepte maakt het echt zwaarder. De laatste set alleen met belt gedaan. Was gelijk veel makkelijker.

Sumo Deadlift:
5*70 kg
2*8*120 kg

Eerste set van 8 dus andersom mixed grip gedaan. Echt een ramp! Zal de video maar niet uploaden. Techniek echt gaar. De Deadlift ook voortaan maar gewoon als eerste oefening in tegenstelling tot wat Candito in zijn schema heeft staan. Het heeft even gewoon meer prioriteit dan de Squat. Betwijfel echt of het slim is om deze kant ook mixed grip te doen. Koen kwam met het idee om te beginnen met de warming-upsets met deze grip om te wennen. Klonk wel goed

Paused Squat:
5*80 kg
5*85 kg
5*90 kg
5*95 kg
3*100 kg

Niet eens knieklachten. Deze hou ik er in

Lying Leg Curls:
10*30 kg
6*35 kg
10*35 kg (PR)

Lekkere pomp

Standing Calf Raise:
3*8*100 kg

Op een matje gedaan. Normaal altijd plat op de grond. Wat grotere ROM nu.

Ab Wheel:
5* standing negatieven
2*9*BW

Buik kon echt niet meer

Lekkere train maat!

En welke candito training is dit dan? Week 2 ook?

Ik wil best geloven dat het flink wennen was om de grip eens andersom te pakken. Echter zal het beter worden naarmate je er vaker mee oefent ;).
Paused squats zijn heerlijk! Flink gewicht ook trouwens. Hoe lang duurt je pause?

Dit was inderdaad week 2 nog. Wilde sowieso het schema even uittesten om te bepalen welke gewichten ik moet doen. In week 2 is de Paused Bench voor mij bijvoorbeeld te zwaar. Die doe ik dus 2,5 kg lichter als ik na de vakantie begin met de cycle. Ook wil ik op de dagen sat ik Deadlift en Squat doe in tegenstelling tot het schema van Candito beginnen met de Deadlift. De Deadlift heeft bij mij veel aandacht nodig qua techniek en kracht. Zo denk ik door even uit te testen het schema wat meer naar mijn wensen kan uitvoeren.

Week 4 ga ik volgende week ook maar niet doen. Heb nog een week tot de vakantie. Moet nog even kijken wat ik in die week wel allemaal wil gaan doen. Ik denk de boel even lekker slopen aangezien ik daarna een week vrij ben.

Na de vakantie zal ik gelijk gaan beginnen met het schema van Candito. Heb er zin in! :)

Maar, maar, je zou niet meer maxen? Of bedoel je iets anders met slopen :P?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven