MuscleMeat

It's time for some serious weights

met het terugleggen moet je iets verder door je knieën, je ziet dat als je hem weer oppakt je weer wat dieper gaat met je kont, als je dit ook gewoon doet met het terugleggen ziet het er al en stuk beter uit. maar echt slecht zijn ze niet hoor ;)

met het terugleggen moet je iets verder door je knieën, je ziet dat als je hem weer oppakt je weer wat dieper gaat met je kont, als je dit ook gewoon doet met het terugleggen ziet het er al en stuk beter uit. maar echt slecht zijn ze niet hoor ;)

f that? just drop that barbell!

• Topic Starter Topic Starter
zal of de gietijzeren schijven, of de vloer dan niet kapot gaan? ligt maar een dun kleedje onder.

en hopelijk komt er 13 feb een leuke nieuwe pr uit :D flink volume blijven draaien.
einde week 2 deze training.
nog 2 weken 5 x 5, dan 3 x 3 tot de meet. (eigenlijk 4 weken 3 x 3, maar omdat de meet 13 feb al is een stukje korter)

de bar laten vallen is niet echt goed. er staat heel wat spanning op je lichaam als je hem in je handen hebt. als je al deze spanning er ineens af laat vallen kan dat niet fijn aan voelen. en het is juist goed voor je om in reps de bar ook weer rustig te laten zakken. die negatieve kracht die je dan nodig hebt is minstens zo hoog als wanneer je hem optilt.

die meet is al geweest mike, je hebt het gemist!
:jk:

wel hardcore dat je gewoon een pak chocomelk op je clean-jerk filmpje had staan!

ja vind het zelf ook fijner om met beleid terug te leggen.
en ja chocomel is wel hardcore ja :D

alleen mijn bf vind ik nog niet te hoog. maar mijn buik die groeit zo t*ring hard op het moment :(

ja vind het zelf ook fijner om met beleid terug te leggen.
en ja chocomel is wel hardcore ja :D

alleen mijn bf vind ik nog niet te hoog. maar mijn buik die groeit zo t*ring hard op het moment :(
i know what you mean, had gezegt dat ik zou stoppen, maar had vandaag op school nog 200ml gedronken.
wou even wat meer kcal binnenkrijgen op dat moment.
als straf 10min. cardio

joo mike
haal ff 2 rubberen matjes bij de bouwmarkt ;)

jah dan krijg je tenminste ook niet de heletijd die trilling als je hem de grond laat raken :P

i know what you mean, had gezegt dat ik zou stoppen, maar had vandaag op school nog 200ml gedronken.
wou even wat meer kcal binnenkrijgen op dat moment.
als straf 10min. cardio

Als je voor iedere slok chocomel 10 min cardio gaat doen, zou ik maar stoppen met de chocomel.

Deadlift ziet er helemaal niet zo verkeerd uit trouwens! Zie alleen iets raars bij het terugleggen, Je kijkt bij de neerwaartse beweging naar beneden, net of wilt weten wanneer de barbell de grond gaat raken. Richt je op een vies vlekje op de muur recht voor je of iets dergelijks. Dan kun je onderrug ook makkelijker hol houden. Andere oplossing, die barbell gewoon laten vallen

Laatst bewerkt:
Als je voor iedere slok chocomel 10 min cardio gaat doen, zou ik maar stoppen met de chocomel.

Deadlift ziet er helemaal niet zo verkeerd uit trouwens! Zie alleen iets raars bij het terugleggen, Je kijkt bij de neerwaartse beweging naar beneden, net of wilt weten wanneer de barbell de grond gaat raken. Richt je op een vies vlekje op de muur recht voor je of iets dergelijks. Dan kun je onderrug ook makkelijker hol houden. Andere oplossing, die barbell gewoon laten vallen

:wanker:

de bar laten vallen is niet echt goed. er staat heel wat spanning op je lichaam als je hem in je handen hebt. als je al deze spanning er ineens af laat vallen kan dat niet fijn aan voelen. en het is juist goed voor je om in reps de bar ook weer rustig te laten zakken. die negatieve kracht die je dan nodig hebt is minstens zo hoog als wanneer je hem optilt.

bij een 1rm ga ik em echt niet rustig laten zakken, gewoon laten vallen vanaf knie hoogte...

zo doe ik het eigenlijk ook altijd als ik rep, het draait bij deadliften toch om de omhooggaande beweging en als je het goed doet lift je altijd vanuit een deadstop, dus elastische spanning opbouwen als bij een bench of squat is ook niet echt aan de orde, althans van minder belang

ik kan me zo 1 2 3 ook niemand bedenken die heavy weights deadlift die ze vervolgens ook rustig tot de grond laat zakken ???

heb het vaker gehoord dat het slecht zou zijn, typerend was wel dat dat altijd mensen waren met een zwakke deadlift (en dat bedoel ik niet als sneer richting jou ofzo)

haha nee ik was zowiezo van plan cardio te doen, en me chocomelk inname gewoon te beperken.

bij een 1rm ga ik em echt niet rustig laten zakken, gewoon laten vallen vanaf knie hoogte...

zo doe ik het eigenlijk ook altijd als ik rep, het draait bij deadliften toch om de omhooggaande beweging en als je het goed doet lift je altijd vanuit een deadstop, dus elastische spanning opbouwen als bij een bench of squat is ook niet echt aan de orde, althans van minder belang

ik kan me zo 1 2 3 ook niemand bedenken die heavy weights deadlift die ze vervolgens ook rustig tot de grond laat zakken ???

heb het vaker gehoord dat het slecht zou zijn, typerend was wel dat dat altijd mensen waren met een zwakke deadlift (en dat bedoel ik niet als sneer richting jou ofzo)

Als Powerlifter kan je dat niet permiteren maar als Strongman maakt dat inderdaad niet uit.
En kijk hiernaar: :D

http://www.youtube.com/watch?v=k4FMbKDSc_I

Bij 3:10 laat Bill Kazmaier de barbell heeeel rustig vallen omdat z'n vorige lift fout werd gekeurd omdat hij het los liet in plaats van naar de grond vast te houden.

mischien moet je ook wat dieper zakken
met je hams mike
wel very nice hoor die 130

Lekkere training makker, enneh over je DL gewoon een beetje op je timing oefenen, en misschien ietsie verder door de benen zakken bij aanvang, dan dwing je jezelf vanzelf in een betere positie.

Well done, mooie weights ;)

ja en zoals al gezegd door Tjok, misschien gewoon wat achterover hangen.

volgende week 5 x 5 x 135, week erop 5 x 5 x 140
dan komende weken tot de meet beginnen bij 3 x 3 x 150, 3 x 3 x 152,5

Nette vooruitgang tegenover de laatste keer dat ik hier keek, doe zo verder bro!!

ja als je voor een PR gaat ga ik hem ook echt niet met beleid laten zakken, tuurlijk niet. maar als je rept zou ik hem niet laten vallen, je kan wel gewoon snel naar benden gaan maar echt laten vallen vind ik niet fijn. maar dit kan persoonlijk zijn.
maar ik doelde vooral op het laten vallen van recht staande stand. dus als je echt helemaal recht staat aan het eind van je lift. dat je hem dan laat vallen.

of dat het echt slecht is weet ik niet maar mij lijkt het niet goed als je ineens een gewicht van meer dan 2x BW ofzo laat vallen.

en nee ik voel me niet aangesproken als je zecht iemand met lage deadlift, want zo laag is de mijne volgens mij niet aangezien mijn BW;)
al is die in vergelijking met jou natuurlijk wel triest mjaa XD

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven