XXL Nutrition

It's time for some serious weights

Lijkt me nogal een rare redenering. daar zit een serieus verschil op tussen iemand die 150 of iemand die 300 dl. Je eerste beurt moet vlot en soepel verlopen, deze moet je vertrouwen geven. Je tweede beurt is je wedstrijdbeurt om je totaal te maken en je derde beurt is PR poging.

Het is ook een schatting. 1e rep moet inderdaad gewoon op een speedrep lijken, 2e rep moet rond je huidige PR zitten en de laatste is een PR poging. Maar zoals ik al zei hangt het vanaf hoe je in de wedstrijd zit. Als je je k*tvoelt verandert natuurlijk gelijk alles en als het goed gaat moet je ook gewoon misschien 2e rep al voor een PR gaan. :p

Helemaal niks op de week zelf, gewoon rusten.
De week ervoor een soort van deload en speedreps denk ik.

Jij verandert ook snel van mening, eerst zeg je 5x5 licht en nu opeens adviseer je van niks te doen. Normaal gezien begin je twee a drie weken voor de wedstrijd met singels tot je geschatte openingsbeurt. Ik zou drie a vier dagen voor de wedstrijd niks meer doen maar een lichte trainingkje tussen die singels en niks doen kan geen kwaad.

Mike, heb je al in gedachte wat je openings beurten gaan zijn?

• Topic Starter Topic Starter
ik kijk wel.
probeer te starten met 170dl. (zou eigenlijk een eitje moeten zijn, maar of het dat ook is..) als die nog echt lekker gaat misschien door naar 185 ipv 180.
sq 120-125 eerste beurt, tweede beurt gewoon 135.
als die nog niet failt of juist lekker gaat dan 145 proberen ofzo.
benchen beginnen met 80. moet eigenlijk makkelijk gaan want 5 x 5 x 75 lukt ook al.
dan tweede beurt 85 of 90. 3e beurt is nog zien

ik ga hopen op een 145 - 95 - 190 = 440

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

Mike, heb je al in gedachte wat je openings beurten gaan zijn?

zie reactie hierboven

ik kijk wel.
probeer te starten met 170dl. (zou eigenlijk een eitje moeten zijn, maar of het dat ook is..) als die nog echt lekker gaat misschien door naar 185 ipv 180.
sq 120-125 eerste beurt, tweede beurt gewoon 135.
als die nog niet failt of juist lekker gaat dan 145 proberen ofzo.
benchen beginnen met 80. moet eigenlijk makkelijk gaan want 5 x 5 x 75 lukt ook al.
dan tweede beurt 85 of 90. 3e beurt is nog zien

ik ga hopen op een 145 - 95 - 190 = 440

---------- Toegevoegd om 13:56 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:55 ----------

zie reactie hierboven

Te hoge beginnersbeurten. Ik doe je een voorstel, het is aan jou om te beslissen ofdat je er iets mee doet. SQ 115, BP 70 a 75 en dl 155

Te hoge beginnersbeurten. Ik doe je een voorstel, het is aan jou om te beslissen ofdat je er iets mee doet. SQ 115, BP 70 a 75 en dl 155

ik heb 0,0 ervaring en neem aan dat jij dat wel hebt.
en dan de bedoeling om aan de hand van die beginnersbeurt te kijken hoe het aanvoelt. en hoe je gewichten te verhogen in de 2e en 3e beurt?

de meet vind plaats in week 6.
die week helemaal niks liften dus? of gewoon deload bedoel je.

en dan week 5. de week vóór de meet.
bijv 80 voor de bench x1
120 voor de squat x1
170 voor de deadlift x1
en dat zijn dan ook mijn startgewichten op de meet. tenzij het bij de training al heel zwaar, of misschien heel licht zal zijn
zoiets ja, maar train in de volgorde van de meet, dus eerst squat dan bench dan deadlift

deadlift kan je eventueel nog wat lichter pakken, je weet nooit hoe je uit SQ,BP komt

Zelf zal ik ook vrij laag beginnen en zelfs mijn tweede beurt zal nog iets onder mijn pr zitten. Als dat allemaal goed gaat wil ik voor een pr gaan.

en dan de bedoeling om aan de hand van die beginnersbeurt te kijken hoe het aanvoelt. en hoe je gewichten te verhogen in de 2e en 3e beurt?
je eerste beurt is normaal gezien een easy lift
dan afhankelijk van je max verhoog je 10-20 kg. (sq/dl) of 5-15kg(bp)

afhankelijk van je 2e beurt verhoog je nog eens 2,5-10kg

remember: 1-2e beurt --> totaal maken
3e beurt --> PR zetten

Normaal gezien heb je op voorrand al je drie beurten beslist. Tenzij je je goed of slecht voelt kan je dat nog eventueel aanpassen. En de belangrijkste reden om nog een verandering te doen op de wedstrijd is omdat je in competitie bent, stel dat je 180 dl gepland had maar als je 185 doet je dan eerste word in de ranking dan ga je er gewoon voor;)

voelde ma vandaag futloos. slecht gegeten, en tijdens het trainen was alles loodzwaar. (zoals het hoort ofcourse, maar het voelde niet fijn)
al met al wel tevreden opzich

Militairy Press
10 x 20
5 x 40
5 x 57,5
3 x 60
5 x 55
5 x 55
3 x 55

Powercleans

werken aan de techniek
5 x 55
3 x 65
en toen stopte ik want mijn pezen begonnen zeer te doen (overkant van elleboog) met het terugleggen steeds.

Pendlay Rows
10 x 50
5 x 65
5 x 70
5 x 80 was erg lelijk, dus maar stapje terug
5 x 70
5 x 70

Incline Bench Press
10 x 20
10 x 30
3 x 8 x 50

nog 3 setjes side raise's

Netjes die rows:)

thnx bas.
en ik heb nog steeds dikke spierpijn in me traps van dinsdag. had al echt lang geen shrugs meer gedaan

Lekker getrained mike ;) ik train amper traps ze groeien wel netjes mee en krijg alleen maar meer kramp in men nek tijdens andere oefeningen

Lekker getrained mike ;) ik train amper traps ze groeien wel netjes mee en krijg alleen maar meer kramp in men nek tijdens andere oefeningen

ik train ze normaal gesproken ook nooit. maar ga nu die oefening wel erin houden 1 x p/w.

traps groeien bij mij sowieso wel van deadliften en militairy pressen

Ik krijg altijd van die krampen echt zo k*t en dan kan ik weer een week niet opzij kijken -_-

netjes mike
hoe is het met de elleboog?

die pendlay rows moet ik ook maar eens gaan doen:D
je kan niet altijd goed presteren he mikey, meer chocomelk should do the trick!
toch aardig getraint

netjes mike
hoe is het met de elleboog?
het is gewoon een klote ding. heb er vaker last van bij oefeningen als MP/push press/cleans
weet echt niet hoe het te voorkomen.

die pendlay rows moet ik ook maar eens gaan doen:D
je kan niet altijd goed presteren he mikey, meer chocomelk should do the trick!
toch aardig getraint

thnx :D

ga zometeen deadliften. net klaar mee werken.
had 2 uur langer gewerkt. nu van 6 tot 2.
morgen weer ff extra werken, hadden ze gevraagd. van 7 tot 10 en dan weekend :)

Terug
Naar boven