AndroidHealthClinic

It's time for some serious weights

Zeker die power shrugs erin houden. Mooie explosieve oefening die je voor je cleans nodig hebt.

Zeker die power shrugs erin houden. Mooie explosieve oefening die je voor je cleans nodig hebt.
wat zijn power shrugs precies?
ik heb het net even opgezocht op youtube, maar elk filmpje is een andere soort shrug.
(en zijn die ook ideaal voor de BB?)

• Topic Starter Topic Starter
het is volgens mij een "niet stricte" shrug.
dus beetje leg drive en gewoon heavy weight pakken en goed reppen

Deadlift
5 x 60
5 x 80
5 x 100
4 x 5 x 135
1 x 5 x 140
allemaal volume pr's
i love reppen. alleen is het wel lekker kapot gaan :D

Front Squat

10 x 30
5 x 40
5 x 50
2 x 3 x 85
1 x 3 x 90
ook pr's. ben nu wat hoger te komen op front squats, voorheen gewoon altijd rustig opgebouwd. net zoals ik nu nog steeds doe.

wat concentration curls licht gewicht
3 sets van 10

crunches
3 sets van 20

5x140 he?
Dan maar toch vandaag 15x140 pakken!

al denk ik dat het wel veel van het goede is. bij een 1 rm van 200 al 15 x 140 trekken 3 sets. dan ben je wel goed in reppen zeg maar.
ik hoop dat de 190 erin zit bij mij binnenkort. maar eigenlijk MOET ik dat wel kunnen van mezelf :P

---------- Toegevoegd om 18:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:08 ----------

:who:

lekker mike, hoe gaat het met je rug?

gaat goed heb ik het idee.
hele week geen last van me rug gehad

al denk ik dat het wel veel van het goede is. bij een 1 rm van 200 al 15 x 140 trekken 3 sets. dan ben je wel goed in reppen zeg maar.
ik hoop dat de 190 erin zit bij mij binnenkort. maar eigenlijk MOET ik dat wel kunnen van mezelf :P

---------- Toegevoegd om 18:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:08 ----------

gaat goed heb ik het idee.
hele week geen last van me rug gehad

Nee ik ga 15x60, 15x100 en 15x140 proberen, als ik dan nog energie over heb nog reppen op 100 ofzo voor nog een set. :p

Kijk maar uit met je rug, straks zit je net als ik dat je weken niet normaal kunt deadliften :S

hier filmpje van 3e set
http://www.youtube.com/watch?v=thpBd7pCz4k

bij de 4e en 5e set heb ik het gewicht nog wat harder naar beneden laten vallen. werkte wel iets beter voor terugleg houding

heb trouwens boxen van een maat van mij gehad die ik gewoon op mijn telefoon kan aansluiten.
van die logitech 2.1 komt hard genoeg geluid uit voor in de kleine garage.

Kijk maar uit met je rug, straks zit je net als ik dat je weken niet normaal kunt deadliften :S

No worries, komt goed. ;)

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

wat zijn power shrugs precies?
ik heb het net even opgezocht op youtube, maar elk filmpje is een andere soort shrug.
(en zijn die ook ideaal voor de BB?)

Kort en explosieve beweging waarbij de reps slordig mogen zijn en je zo hoog mogelijk in gewicht moet gaan. ;)

http://www.youtube.com/watch?v=zHbOylBwOuI

Laatst bewerkt:
wow bent barbell alert! :p

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

je DL techniek lijk op die van Kevin (traint met mij samen). die gooit ook eerst zijn kont de lucht in voor de barbell van de grond komt.

je moet naar achter pullen, niet naar boven

Agree je doet hetzelfde als ik en als het dan te zwaar word lijkt het meer een stifflegg dan een reguliere deadlift

dat zal dus betekenen dat je onderrug en hams wat zwakker zijn :)

Dus dan weetje wat je te doen staat ;)

Agree je doet hetzelfde als ik en als het dan te zwaar word lijkt het meer een stifflegg dan een reguliere deadlift

dat zal dus betekenen dat je onderrug en hams wat zwakker zijn :)

Dus dan weetje wat je te doen staat ;)

dat betekent toch juist niet dat je onderrug zwak is? want ik til het vrijwel allemaal uit me onderrug dan.

---------- Toegevoegd om 18:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:51 ----------

wow bent barbell alert! :p

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:24 ----------

je DL techniek lijk op die van Kevin (traint met mij samen). die gooit ook eerst zijn kont de lucht in voor de barbell van de grond komt.

je moet naar achter pullen, niet naar boven

nog een extra aandacht puntje. thanks volgende keer op letten

dat betekent toch juist niet dat je onderrug zwak is? want ik til het vrijwel allemaal uit me onderrug dan.

---------- Toegevoegd om 18:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:51 ----------

nog een extra aandacht puntje. thanks volgende keer op letten

Dat dacht ik in eerste instantie ook maar ik kreeg te horen in raalte dat het juist wel zo was ik begreep er eerst ook niks van

ps, nog steeds niet eigenlijk

No worries, komt goed. ;)

---------- Toegevoegd om 18:20 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:18 ----------

Kort en explosieve beweging waarbij de reps slordig mogen zijn en je zo hoog mogelijk in gewicht moet gaan. ;)
ziet er bruut uit!
ik doe dit ook meestal met me zwaarste set.

Terug
Naar boven