AndroidHealthClinic

It's time for some serious weights

niet echt slim van nu nog een PR met kneewraps te zetten als je binnen 2 weken een wedstrijd hebt, zelfde voor deadlift nu heb je ontelbaaar keer gefaild op 190kg en dit gaat zeker in je hoofd zitten binnen 2 weken...

wel goede resultaten, je gaat goed vooruit!

niet echt slim van nu nog een PR met kneewraps te zetten als je binnen 2 weken een wedstrijd hebt, zelfde voor deadlift nu heb je ontelbaaar keer gefaild op 190kg en dit gaat zeker in je hoofd zitten binnen 2 weken...

Inderdaad. :p
Ik snap niet waarom je vlak voor een wedstrijd op PR hunt zou gaan. Geld ook voor de anderen by the way.

En dan gaan dit soort posts zeker wel helpen. Het benadrukken wat allemaal niet goed of handig is. Die wedstrijd gaat hij gewoon weer wraps gebruiken dus niks aan de hand.

Mike heeft gisteren hoop ik flink wat geleerd. En dat gaat hem verder helpen. Dit moet vertrouwen geven en hij gaat over enkele weken een mooi resultaat neerzetten. Met zijn bw gaat hij vermoed ik hoog eindigen.

• Topic Starter Topic Starter

Inderdaad. :p
Ik snap niet waarom je vlak voor een wedstrijd op PR hunt zou gaan. Geld ook voor de anderen by the way.

ik vind het juist fijn, om te weten wat ik kan doen.

de 190 zou er toch in moeten zitten heb ik het idee, na voldoende rust.
ik weet nu wat ik als 3e beurt wil gaan doen ongeveer.

150sq
190dl
90 of 95bp

---------- Toegevoegd om 18:26 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:25 ----------

En dan gaan dit soort posts zeker wel helpen. Het benadrukken wat allemaal niet goed of handig is. Die wedstrijd gaat hij gewoon weer wraps gebruiken dus niks aan de hand.

Mike heeft gisteren hoop ik flink wat geleerd. En dat gaat hem verder helpen. Dit moet vertrouwen geven en hij gaat over enkele weken een mooi resultaat neerzetten. Met zijn bw gaat hij vermoed ik hoog eindigen.

jup, voor mij was dit een goeie les.
en weer wat motivatie erbij aangezien er weer een stapje verder is gegaan.

ga op de meet ook de wraps gebruiken als ik die van jou mag gebruiken dan

dat je wraps test oke... maar je gaat niet tot je max als je 2 weeks out bent...
zelfde voor DL, wie gaat nu maxen 2 weken voor de competitie...

dat je wraps test oke... maar je gaat niet tot je max als je 2 weeks out bent...

ik wilde eigenlijk 140 doen op de squat, maar de man die er aanwezig was zei doe er maar 10 bij.
dit is toch alleen maar goed voor motivatie, heb nog 2 weken om te herstellen dus daar zal het niet aan liggen bij de meet.

en met die dl.. tjah. iedereen gaf zowat alles op de dl. en heb ook nog 2 weken om daarvan te herstellen.

Goedzo jongen, vooral dat jij jezelf aanleert om te pauzeren in de lifts ik deed het al een hele tijd bij elke rep. Maar vooral voor jou PL ambities :)

het gaat niet over herstellen...
het gaat over pieken, nu heb je (een poging tot) gepiekt op squat en DL, beide heb je tot failure gedaan, dat is gewoon niet slim als je 2 weken later een wedstrijd hebt (waar je dus moet pieken...)

Misschien door te vroeg pieken kan je wel makkelijker je beurten bepalen op de meet. Dan weet je waar je grens ligt.

Laatst bewerkt:
Goedzo jongen, vooral dat jij jezelf aanleert om te pauzeren in de lifts ik deed het al een hele tijd bij elke rep. Maar vooral voor jou PL ambities :)
thnx mistery, ja ik moet er zeker van zijn dat de bench straks goed gaat bij de meet

het gaat niet over herstellen...
het gaat over pieken, nu heb je (een poging tot) gepiekt op squat en DL, beide heb je tot failure gedaan, dat is gewoon niet slim als je 2 weken later een wedstrijd hebt (waar je dus moet pieken...)
op de deadlift gefaalt ja, was al te verwachten aangezien ik denk nog niet volledig hersteld was, had de 180 al niet verwacht aangezien de 160 al loodzwaar was afgelopen vrijdag.

maar op de squat heb ik niet tot fail gedaan... dus ik probeer gewoon de 150 op de meet nog eens

Ik ben eerlijk om te zeggen dat ik er geen ervaring mee heb maar toch ben ik blij dat ik gisteren nog een test heb gedaan. Het werd mij meteen duidelijk dat ik al een tijdje tegen een overtraining aanliep. Nu weet ik dat ik deze week de deload in moet gaan en niet nog een week moet doorknallen. Dat laatste was helemaal fout gegaan voor de meet.

Als je al weinig maxed dan moet je wel vertouwen krijgen met de 1rm's. Dus vanaf nu je lichaam rust geven en deze ervaring je mentaal laten helpen voor de meet.

allemaal waar wat je zegt, maar hij geeft zelf al aan dat hij vrijdag pas zwaar gedeadlift had en dan is het gewoonweg niet slim om op maandag (slechts 3 dagen later) alweer zwaar te gaan deadliften :)

Daar heb jij dan weer gelijk in. :D
Ik zou Mike nu ook willen adviseren even rustig aan te doen en de komende 2 weken geen pr's meer achterna te jagen. Gewoon lekker hersteld bij de meet aankomen en dan gaan vlammen.

ik had wimsim om hulp gevraagd kwa opbouw.
Hij zei deze week 2 x 2. En dan volgende week de week van de meet opbouwen naar 1 x 1

Maar dan ga ik straks dus die 1x1 doen op het gewicht waar ik deze week al 2x2 op heb gedaan? Want alles wat ik nu nog moet gaan doen is pr. Had gepland volgende week ook maar 1 training te doen en dan op de grote 3 maar een single toe werken.

Je gaat volgens mij de komende weken niet sterker worden. Alleen op herstel kun je imo winst boeken en er eventueel meer uithalen.

2x2 op volle intensiteit lijkt me aardig zwaar, maar ja wie ben ik.

anders deze week 2x2 op minder % van je 1RM, waardoor je ook goed rust pakt. Daarna door naar singles.

ja ik weet het ook allemaal niet. Sowieso een aantal volledige rustdagen voor de meet.
En hij zei dat die 2x2 goed is om je lichaam toch aan het gewicht te laten wennen. En verder gewoon lekker lui trainen

Ik denk dat 2x2 goed kan werken, maar niet meer in dit kort tijdsbestek. Daar had je imo eerder mee moeten beginnen.
Anders kijk wat het doet voor je, ik wacht dan met spanning af. :D

gevoelsmatig zeg ik idd ook dat je nu het beste 2 weken 'rustig' aan kunt doen, wel gewoon stevig trainen maar zeker niet maxen.

maarja, ik ben geen powerlifter :)

Ik zou het houden bij een aantal explosieve singles rond de 70-80% van je 1RM. Zorg vooral dat je de komende tijd wat hoger in je Kcals gaat zitten, zal je kracht vanzelfsprekend ten goede komen op de Meet.

Terug
Naar boven