Fitness Seller

It's time for some serious weights

• Topic Starter Topic Starter
ben je soms verliefd jochie!

goed getraind, al zie ik het nut van die circuits met zware compounds niet zo :) (het idee van een circuit is trouwens dat je de oefeningen zonder rust tussen de sets doet.. nu doe je gewoon verschillende oefeningen met weinig sets ;))

haha misschien wel. :P

voor de deadlift volg ik de coan-philipi routine.
en met deze circuits heb je echt wel 90sec rust nodig. anders zou ik nu dood zijn geweest denk ik :P

1e 4 weken is met circuits. de rest van het schema niet meer gelukkig

ik hoop aan het einde van deze routine (10 weken) de 210 omhoog te kunnen trekken

Laatst bewerkt:
ben je soms verliefd jochie!

goed getraind, al zie ik het nut van die circuits met zware compounds niet zo :) (het idee van een circuit is trouwens dat je de oefeningen zonder rust tussen de sets doet.. nu doe je gewoon verschillende oefeningen met weinig sets ;))

hij heeft een punt t.a.v circuittraining
je hebt er een eigen draai aangegeven
volgende keer zonder rust - dat is nog intensiever

yo pikkenstein... bij de gain op je deadlift, hoeveel heb je daar ingevuld? ik zie namelijk dat je verwacht 210 te gaan pullen? bij coan moet je eigenlijk maar 5-7,5 kilo als gain invullen en dan word je rijkelijk beloond (in de vorm van hogere gains)... heeeeeeeel misschien 10kilo maar dat is echt het matje... ga je hoger dan dat invullen dan haal je de laatste weken sowieso niet.

die circuits hoef je trouwens niet perse te doen ofzo, coan draait om de deads + speed deads... als je je daar maar aanhoud is het prima

20kg erop in 10 weken? das pittig, succes :)

yo pikkenstein... bij de gain op je deadlift, hoeveel heb je daar ingevuld? ik zie namelijk dat je verwacht 210 te gaan pullen? bij coan moet je eigenlijk maar 5-7,5 kilo als gain invullen en dan word je rijkelijk beloond (in de vorm van hogere gains)... heeeeeeeel misschien 10kilo maar dat is echt het matje... ga je hoger dan dat invullen dan haal je de laatste weken sowieso niet.

die circuits hoef je trouwens niet perse te doen ofzo, coan draait om de deads + speed deads... als je je daar maar aanhoud is het prima

ik heb 210 ingevuld. dacht dat het nog wel te doen was, om zo zeker de 200 te halen iig.

maar ik zal het plan wel wijzigen dan.
dus volgens jou als je 7,5 invult kan het goed zijn dat je een 10 kg gain maakt?

en over die circuits. ik doe ze gewoon want na 4 weken is het al gewoon wat oefeningen die ikanders ook zou doen.

ik zou idd liever inzetten op lage gains, dan kan het alleen maar meevallen.

Aparte training, en ik faal liever dan dat ik mezelf te min inschat dat geeft mij iig minder genoegdoening

ik heb 210 ingevuld. dacht dat het nog wel te doen was, om zo zeker de 200 te halen iig.

maar ik zal het plan wel wijzigen dan.
dus volgens jou als je 7,5 invult kan het goed zijn dat je een 10 kg gain maakt?

bij coan moet je gewoon beschaafd blijven.... als je te greedy bent word je keihard in je reet gepakt... ik heb niet zon zin om weer alle voorbeelden van mensen die daar ervaring mee hebben (incl. me) op te noemen ;)

lager invullen = beloond worden met gains tussen de 10-20 kilo over het algemeen... te hoog invullen (zeker 10+) = keihard falen ergens halverwege en een als het meezit een schrale gain

Dat vind ik ook het enige nadeel van Coan. Je moet uit het niets zelf gaan verzinnen wat je als realistisch target schat na 10 weken. Je moet dan rekening houden met enorm veel factoren. Iemand die nog veel te gainen heeft kan makkelijk meer dan 10kg over 10 weken winst invullen. In een later stadium mag je weer blij zijn met 5kg.

Zelf had ik het start gewicht 10kg lager ingesteld dan werkelijk 1rm en als doel 20kg te winnen op me echte 1rm. En de winst na 10 weken was uiteindelijk 30kg.

Op zich wel een lekkere opzet, maar het invullen van target gewicht mag wel wat duidelijker gedaan worden.

Dat vind ik ook het enige nadeel van Coan. Je moet uit het niets zelf gaan verzinnen wat je als realistisch target schat na 10 weken. Je moet dan rekening houden met enorm veel factoren. Iemand die nog veel te gainen heeft kan makkelijk meer dan 10kg over 10 weken winst invullen. In een later stadium mag je weer blij zijn met 5kg.

Zelf had ik het start gewicht 10kg lager ingesteld dan werkelijk 1rm en als doel 20kg te winnen op me echte 1rm. En de winst na 10 weken was uiteindelijk 30kg.

Op zich wel een lekkere opzet, maar het invullen van target gewicht mag wel wat duidelijker gedaan worden.

feit is gewoon dat als je een te hoge gain invult dat je ergens rond week 7 ofzo (weetniet meer precies) al loopt te werken met je oude 1rm of er verdomde dicht tegen aanleunt... dat lukt dus gewoon niet. en je speed deadlifts gaan dan echt nergens meer over, dat worden gewoon echte werksetjes, zeker omdat bij coan op sommige momenten de benaming speed deadlift al erg twijfelachtig is.

daarom is het het beste om -10 in te vullen... en ik pleit zelfs voor 5kilo. zeker als je erbij blijft squatten en andere zware compounds in de week

vul laag in en word beloond.. its as easy as that ;)

met carnaval heb ik een maat verloren, gisteren de crematie gehad.
gaat nu slecht met eten, heb nog steeds weinig trek, en dus ook weinig voeding binnen.

het zal ook goed zijn als morgen mijn vakantie weer afgelopen is zodat ik weer gewoon lekker om 6 uur kan beginnen met werken. en om 13.00 dan al 3 maaltijden op heb, wanneer ik er nu 0 op heb en nog niet uit me bed ben.

http://www.youtube.com/watch?v=mtS2eYNeDuY

Squat > heavy
10 x 40
5 x 60
3 x 80
3 x 100
6 x 3 x 120

Bench Press > light
10 x 20
10 x 40
6 x 2 x 70

CGBP
5 x 5 x 70

com: squats waren super zwaar, en alles was moeilijk. kon de bar moeilijk unracken, moeilijk op de juiste plek op mijn traps leggen etc.. heel raar. gewoon doorknallen en hopelijk zal het snel weer gaan zoals voorheen.

Aww man :S , ik denk dat het vooral komt omdat je met je gedachten ergens anders bent

pff heavy man, sterkte.

Sterkte met je verlies.

6 sets met 120, nice. :thumbs:
Gaat nog goed maar ik denk dat het een kwestie van bijtrekken is vanwege je verlies.

Laatst bewerkt:
sterkte man !

Sterke he!
Probeer toch gewoon zo veel mogelijk te eten/ zoveel te eten als je gewend was, ook al heb je geen trek.

yo klote man van je vriend, sterkte ermee. Hoe kan zoiets nou tijdens carnaval gebeuren..

Aww man :S , ik denk dat het vooral komt omdat je met je gedachten ergens anders bent

Sterkte met je verlies.

6 sets met 120, nice. :thumbs:
Gaat nog goed maar ik denk dat het een kwestie van bijtrekken is vanwege je verlies.

Sterke he!
Probeer toch gewoon zo veel mogelijk te eten/ zoveel te eten als je gewend was, ook al heb je geen trek.

yo klote man van je vriend, sterkte ermee. Hoe kan zoiets nou tijdens carnaval gebeuren..

Thnx manne..
hij is achterover gevallen snachts in een steegje. en ongelukkig op zijn hoofd terecht gekomen. de volgende ochtend werd hij pas gevonden...

gevallen omdat het hem slecht werd, of door teveel drank?
sterkte mike! altijd klote zo'n dingen

zeker omdat bij coan op sommige momenten de benaming speed deadlift al erg twijfelachtig is.

Valt reuze mee. Op papier lijkt het misschien als werk setjes, maar als je zware 2x2 hebt neer gezet voelt een 140-150kg opeens erg licht aan, ook al is het geen 50-60% van je 1rm, en dan zijn het zeker wel opeens speed setjes als je elke rep explosief bezig blijft.

Die circuits doe ik niet. Maak wel gebruik van de oefeningen en reps die voorgesteld worden, maar doe dan normale assist werk sets er mee.

Terug
Naar boven