Fitness Seller

It's time for some serious weights

ja natuurlijk is er een verschil. daarom heeft Gijs het matje verzonnen om op te staan.
+ ik sta nog eens op schoenen dus verschil zal nihil zijn.

ga de volgende keer naar gijs dan. en kijk of jij 230 kan pullen. want jou max zit 10kg boven mij toch?

Nee, jij zit 20kg boven de mijne. ;)
Het zou best kunnen dat ik het verkeerd heb gezien en misschien dat ik wel onderuit ga als ik bij Gijs ga trainen, dus neem het niet zo kwalijk. Het is gewoon wat ik zie en ik schrijf wat ik denk. Ik weet dat de 190 bij jou net zo makkelijk ging als bij mij, of zelfs nog makkelijker dus het zou best goed kunnen dat jij 20kg boven mijn kunnen zit. Achja, er zit niks anders op dan door te trainen en jou weer in te halen. :D
Pas inderdaad wel op dat je niet je techniek te hard negeert. (zoals ik ook altijd deed en nog wel eens doe)

Merk het bij mijzelf ook. Sta dan tijdje stil qua 1RM's en moet dan echt volume opkrikken. Dan sta ik een tijdje stil en knalt alles in 1x omhoog. Altijd lekker als dat gebeurd en zal vast nog wel vaker gebeuren de komende jaren dat je traint.

Van wat ik heb gehoord ben jij erg explosief en een doorzetter. Als je dan een bovengemiddelde dag hebt dan is het feest :D

Gewoon (constructief) terug b**chen op zijn tijd hehe.

Constructief terug b**chen mag altijd! ;)

Altijd zo explosief mogelijk. Je moet alleen niet zo lopen rukken aan de stang bij lift off. Zet al spanning op de barbell en je lichaam en dan explosief omhoog. Dat geruk was me in eerste instantie niet eens opgevallen. Zat meer te kijken naar die halve hitches :P

we verschillen vaak van mening, maar dit is precies wat ik bedoelde.

Lol ga jij mij vertellen dat je opeens 30kg zwaarder kan Deadliften omdat je bij Baarn wat meer motivatie hebt? Lol.

Die motivatie helpt voor sommige mensen wel iets. Ik denk dat je als je wilt weten hoe het kan dat mike 'ineens' 30kg op z'n pr plakt, je even z'n log moet doorspitten. Hij traint consistent keihard en eet daarbij een gruwelijke hoeveelheid voedsel..hij zeikt niet als een training een keer wat minder gaat. Iets wat ik in de rest van de logs wel vaak zie: "groove kwijt", "mental suckage" en ga zo maar door. Kortom hij weet wat hij doet en laat zich niet teveel beïnvloeden.

Uiteraard is nog niet op alle lifts z'n techniek perfect. Ik zou bijv. ook niet meteen zo'n ruk geven aan het begin van de dl. Z'n squat zag er op de meet wel gewoon solid uit. Rest kan ik weinig over zeggen, heb hem slechts een aantal keer zien liften.

Laatst bewerkt:
Hehe vaak als Falstyr iets zegt waar iemand het mee eens is wordt dat voorafgegaan met 'vaak verschillen we van mening':p

Ontopic: goede mentaliteit en keiharde training zorgt gewoon voor snelle gains, zoals Sander al zegt. Hij is ook jong, traint nog niet zo lang, dan gaat het sowieso vaak sneller.

zag er goed uit mike
niet verkeerd sterke gast dat je er bent
230 heel goed

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.167
we verschillen vaak van mening, maar dit is precies wat ik bedoelde.
Oké begrepen

Die motivatie helpt voor sommige mensen wel iets. Ik denk dat je als je wilt weten hoe het kan dat mike 'ineens' 30kg op z'n pr plakt, je even z'n log moet doorspitten. Hij traint consistent keihard en eet daarbij een gruwelijke hoeveelheid voedsel..hij zeikt niet als een training een keer wat minder gaat. Iets wat ik in de rest van de logs wel vaak zie: "groove kwijt", "mental suckage" en ga zo maar door. Kortom hij weet wat hij doet en laat zich niet teveel beïnvloeden.

Uiteraard is nog niet op alle lifts z'n techniek perfect. Ik zou bijv. ook niet meteen zo'n ruk geven aan het begin van de dl. Z'n squat zag er op de meet wel gewoon solid uit. Rest kan ik weinig over zeggen, heb hem slechts een aantal keer zien liften.
Mooi gezegd Sander.
Ik doe gewoon mijn best, en hoop me grenzen steeds te verleggen.
Tot op heden gaat dat nog goed.

Hehe vaak als Falstyr iets zegt waar iemand het mee eens is wordt dat voorafgegaan met 'vaak verschillen we van mening':p

Ontopic: goede mentaliteit en keiharde training zorgt gewoon voor snelle gains, zoals Sander al zegt. Hij is ook jong, traint nog niet zo lang, dan gaat het sowieso vaak sneller.
Jup. Ik zit nog in me 1e jaar training, en heb hier vaak gelezen dat je in je eerste jaar het hardste gaat.
Gewoon volle gas blijven trainen dus, zolang de progressie goed blijft gaan en ik niet aan blessures hoef te lijden heb ik helemaal geen reden om te klagen. om welke reden dan ook.

Alleen misschien dat de trainingen binnenkort iets minder worden ivm minder rust. (moet meer werken om een tomosje aan me zusje terug te geven)

zag er goed uit mike
niet verkeerd sterke gast dat je er bent
230 heel goed
Thnx Ove.
Maar het was 220 hé :P

Yo Mike wat is dat nou? Je laat hier een 32 jarige vent die ook keihard aan het trainen is in zijn hemd staan met die 220kg deadlift. Dikke shit zeg, nu moet ik ook nog eens met jou serieus rekening gaan houden op de NCC. :lol:

Ga zo door. Probeer de volgende keer met spanning de bar los te trekken, beter voor je techniek en lichaam.

• #1.170
WAT HEB IK EEN GELUK :D

gisteren me tomosje gejat.

en een maat van mij heeft vandaag iemand van mijn tomos afgeplukt.
morgen eens aangifte gaan doen (had ik al gedaan), maar nu nog eens nu ik weet hoe die jongen heet.

en dan zelf nog eens een bezoekje brengen

---------- Toegevoegd om 21:43 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:42 ----------

Yo Mike wat is dat nou? Je laat hier een 32 jarige vent die ook keihard aan het trainen is in zijn hemd staan met die 220kg deadlift. Dikke shit zeg, nu moet ik ook nog eens met jou serieus rekening gaan houden op de NCC. :lol:

Ga zo door. Probeer de volgende keer met spanning de bar los te trekken, beter voor je techniek en lichaam.

Ja, klopt het zal alles behalve goed zijn.
maar ik wilde hem zo graag dus ik wilde in eens een grote explosieve pull doen. dit deed ik vooral omdat het onderste gedeelte mijn probleem is.

(2 weken geleden trouwens nog gefailed op de 190 bij Gijs)

Dat is wel bizar dat je 2 weken terug nog failde op 190.

• #1.172
Aha, ja dat kan wel schelen + een goede dag + motivatie.

Mazzel van je brommer!

mazzelpik zeg die brommer! scooter van m'n zusje is paar weken geleden ook gejat, ter***lijers

• #1.176
ja echt ter***lijers idd.
allemaal de nek omdraaien van die rotzakken

Of jullie wonen gewoon verkeerd ?

Ja, klopt het zal alles behalve goed zijn.
maar ik wilde hem zo graag dus ik wilde in eens een grote explosieve pull doen. dit deed ik vooral omdat het onderste gedeelte mijn probleem is.
Dit geeft aan dat het een mentaal probleem is geweest. En dat moet ook wel want in zo'n korte tijd wordt je niet zo sterk dat je 30kg zwaarder trekt. Dit zat er namelijk al in.

Met die jerk maak je het eigenlijk een stuk moeilijker. Je trekt namelijk in die korte start 2x een deadlift. De pull die je inzet trekt de eerste millisec nog helemaal niks omdat je door het ontbreken van spanning niks kunt trekken. Met die jerk bundel je zoveel kracht vanuit een spanningsloze fase op je armen dat dan pas de krachten op de bar aangrijpen. Dit zie je ook omdat je lichaam een klap krijgt. Visualiseer eens dat je aan een half slap touw vol gaat trekken. Zodra het touw strak komt te staan krijg je een flinke klap te verwerken omdat dan pas de krachten die je hebt ingezet op het touw aangrijpen. Dit bedoel ik met 2x trekken. Zet eerst dat touw strak want dan pas kun je vanaf het begin efficiënt je krachten overdragen. Je zou met de juiste spanning in die beginfase met dezelfde explosiviteit je lift kunnen inzetten en zo minder energie verliezen in deze fase. Zou je dit laatste doen dan voorspel ik jou dat je nog zwaardere gewichten in de startoff gaat lostrekken. Niet over enkele weken maar per direct.

Terug
Naar boven