MuscleMeat

It's time for some serious weights

wanneer heb je 150 gesquat en 220 gedeadlift?

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.262
morgen avond benchen 1rm denk ik.
en misschien nog wel meer leuks. ligt aan me mood

netjes mike die squats
ik kan effe het verschil
niet plaatsen tussen bench + close gripp bench?

• #1.265
netjes mike die squats
ik kan effe het verschil
niet plaatsen tussen bench + close gripp bench?

Thnx Ove
hoe bedoel je het verschil tussen bench en close grip?

bench pak ik op dag 3 licht. 6 x 2 x 70.
op dag 3 doe ik dan nog een lift bij waar ik vol uit ga, en dat is de close grip bench.
Mijn keuze voor dit is omdat nu mijn triceps niet zo vermoeid zijn bij de (bench light dag). En ik dan nog goed can close grippen.

op dag 1 pak ik heavy bench en light squat.
dan heb ik als andere lift een OH press variant (log/push press/militairy press/ db press)erbij gepakt

• #1.267
dat zal hij denk ik wel weten.
maar ik pak close grip wel iets beter dan schouder breedte.

dit vinden mijn polsen fijner

ok vond het al een vage vraag ook :D
zou kunnen dat ik hem ook iets buiten schouderbreedte pak hoor, maar gaat meer om het idee.

• #1.270
Dan doe je geen close grip meer toch? ???

met je hand nog een stukje op de ribbels.
zo pak ik hem close grip

is iets breder dan schouder breedte. maar waarom je polsen vernken als je je triceps ook op een andere manier kan aansterken.
ik doe hem op de manier waarop hij voor mij natuurlijk aanvoelt.

met je hand nog een stukje op de ribbels.
zo pak ik hem close grip

is iets breder dan schouder breedte. maar waarom je polsen vernken als je je triceps ook op een andere manier kan aansterken.
ik doe hem op de manier waarop hij voor mij natuurlijk aanvoelt.

Ah oke, ja bij mij pak ik de bench ook niet zo wijd (zoals je al had gemerkt), dus me close grip is nog smaller. :p

Dan doe je geen close grip meer toch? ???

Met handen op schouderbreedte is inderdaad geen CGBP meer. Je handen staan dan meer op "haviks" bot geval. Dat is de positie waarin je het sterkst bent met drukken en de meest natuurlijke positie.

Wat mij opvalt is dat weinig mensen goed CGBP uitvoeren. Ze blijven de stang geforceerd op de borst of net er onder willen brengen met de ellebogen nog steeds van het lichaam af. Polsen staan dan in een k*t hoek en je kan zo niet echt veel kracht zetten en ook niet optimaal je triceps gebruiken.

Wat ik doe. Pak de barbell op de rand van het gladde deel en de ribbels (knurling). Til de stang uit. Hou je armen en ellebogen tegen je lijf aan en laat ze NOOIT los komen, ook niet voor 1cm, dan pak je gewoon te zwaar gewicht en gaan andere spiergroepen mee helpen te compenseren. Doel is om de triceps zoveel mogelijk werk te laten doen en versterken. De stang zal ergens rond de navel of bovenbuik terecht komen, polsen er recht onder, triceps en schouders doen het meeste werk. Triceps groeien als kool en worden heel snel een pak sterker.

• #1.276

gefailed op 100kg bench press pogingen.
13 februari had die 100 er zeker ingezeten.

njah later nog maar een keer proberen. want me bench is zeker sterker geworden alleen zat t er vandaag niet in helaas :( :fuu:

verder nog wat pull up's, en rows gedaan.

Is maar beter ook , anders zou je daarop ook nog zowat voorlopen :rolleyes:

Laatst bewerkt:
Inderdaad, wil graag voor jou de 500 bereiken.

jammer mike!

too bad, zaterdag nog maar eens proberen ;)

Terug
Naar boven