AndroidHealthClinic

It's time for some serious weights

Haha ik vind benchen het leukst deadliften het minst squatten gaat. Doe mij maar events :).

Goed training box squats zijn the shizznit

Nice. :p
3 reps zijn de shizzle man. :p

Goeie training man, erg sterk!

na 3dagen goed rusten moet je rug wel hersteld zijn, harde box-squats mikay!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.785
Nice. :p
3 reps zijn de shizzle man. :p
voor speedwerk wel ja, op RE dag doe ik er wel meer

Haha ik vind benchen het leukst deadliften het minst squatten gaat. Doe mij maar events :).

Goed training box squats zijn the shizznit
haha, benchen is ook wel leuk, close grip dan he

Goeie training man, erg sterk!
Thnx Jorrit. het is nog geen 230 deadlift, maar die komt eraan :)

na 3dagen goed rusten moet je rug wel hersteld zijn, harde box-squats mikay!
als ik all out was gegaan was 3 dagen echt niet genoeg, maar gisteren ben ik niet all out gegaan dus denk het ook wel.

Goede grip met die deadlifts..

Over die kipfilet bij lidle hebben ze best goede kipfilet/kalkoenfilet voor een mooie prijs!
En als er 1kg kipfilet ergens bij een super in de aanbieding is voor 4 euro gewoon meteen 10kg inslaan ;)

Over die kipfilet bij lidle hebben ze best goede kipfilet/kalkoenfilet voor een mooie prijs!
En als er 1kg kipfilet ergens bij een super in de aanbieding is voor 4 euro gewoon meteen 10kg inslaan ;)

inderdaad

die kalkoenfilet is ****ing lekker daar (lekkerder dan super de boer, albert heijn en nog een aantal die ik geproefd heb)

shit is 64 cent per pakje (100gram), gewoon die 6 plakjes uit het pak oprollen en eten en je hebt al 21gram goeie eiwitten binnen. great stuff + lekker

• #1.790

de kilo's kipfilet hoef ik gelukkig niet zelf te betalen, maar ben meestal te lui om eten voor in de pauze voor op me werk te maken. dan koop oik daar eten :P

ff wat metingen gedaan, want ga heel wat anders doen kwa voeding nu, met als doel wat van me taille kwijt te raken.

alles zelf gemeten, dus kan een beetje onnauwkeurig zijn (schouders bijv):

morgen train ik 11 maanden:

BW: 91kg
Schouders: 125cm
Taille: 92cm
Bicep (r): 39cm
Bicep (l): 40cm
Bovenbeen (r): 64cm
Bovenbeen (l): 63cm
Kuit (r): 41,5cm
Kuit (l): 40,5cm
Onderarm (r): 32cm
Onderarm (l): 32,5cm

wil wel een taille van 88 denk ik

• #1.791
Ik ga carb cyclen.
vanavond ga ik met me pa nog een keer wokken, zal het alleen bij vlees/vis houden.
heb hem net al verteld, dat word een tijdje niet meer mee eten met het avond eten :P

word voor mij een hele opgave me strikt aan het eten te houden.
op mijn ME dagen ga ik high carbs eten (ma en di)
op rustdagen ga ik low carbs eten (wo, za, zo bij geen events) (wo, vr, zo bij events)
op overige trainingsdagen pak ik medium carbs (do, vr bij geen events) (do, za bij events)

Na wat rekenen kom ik op de volgende getallen uit:

Onderhoud niks doen:

2107,1 kcal= 66 + (13,7 x 91) + (5 x 182) - (6,8 x 17)

Onderhoud + (werk/training) activiteiten
3371,36 kcal= (1,6 x onderhoud niks doen)

Inname carbs en protein:
Carbs: 1,25gr x 91KG (= 200lb) = 250gr carbs
Protein: 1,5 x 91KG = (200lb) = 300gr protein
vet: ? bij een voorbeeld van 220lb, mag ie maar 33gr fat per dag. dit weet ik niet precies hoe ik dit moet uitrekenen. ik pak voortaan wel mager rundergehakt dan, en magere melk bij mijn shakes. Losse zuivel drinken is not an option. Alleen water.

De bovenstaande waardes zijn van medium carb days

Even op een rijtje:
Kcal inname iedere dag op ong: 2700kcal (weet niet zeker of dit bij deze methode iedere dag hetzelfde moet zijn, kan dit zo niet vinden in het artikel)
High(er) carb days = 300gr protein, 312gr carbs,
Moderate days = 300gr protein, 250gr carbs,
Low(er) carb days = 300gr protein, 188gr carbs,

zo moet de voeding ingedeeld worden:

Meal 1 (upon waking up): Carbs + protein meal
Meal 2 (10:00) Carbs, protein, and green veggies
Meal 3 (12:30): Protein, fat, and green veggies
Meal 4 (15:30): Protein, fat, and green veggies
Meal 5 (Post-workout, around 18:00): Protein and carb drink
Meal 6 (21:00): Carbs + protein meal

Dit zijn de schema's die ik heb gemaakt:
(let er wel op, dat de fat inname eigenlijk te hoog is, maar er staat geen mager rundergehakt in het programma, dus ik neem aan dat daar nog wel een hoop vanaf gaat dan als ik magere neem)

Maaltijd 1: (high carb)
t71m6b.jpg
zoals je ziet, te veel kcal, voor de rest klopt het ongeveer wel. ik mag op high carb days 312 gr carbs, 300gr protein altijd. dus die waardes kloppen wel.
met de totale inname van kcals, en vet word het kleine verschil wel goedgemaakt door de magere rundergehakt denk ik.

Maaltijd 2: (moderate carbs)
vy4nxh.jpg
ziet er in mijn ogen goed strikt uit.

Maaltijd 3: (low carbs)
2wd4rns.jpg
ziet er ook wel goed uit in mijn ogen, alleen zo weinig carbs pfff dat word afzien.

ik heb bij de 3e maaltijd 1 maaltijd van rundergehakt, vervangen door magere kwark. was dit helemaal vergeten. straks ff kijken hoe ik dat bij de andere 2 ook kan veranderen. maar ben op dit moment al lang genoeg bezig dit in elkaar te flatsen.

Laatst bewerkt:
Hoe eet jij je ontbijt? ik merkte toen ik shakes met brinta nam en het in de blender deed en het gewoon op dronk kwam mijn stofwisseling niet lekker opgang. Miss bij jou anders

• #1.793
op het moment gewoon brinta, dus eten.
ik zal gaan beginnen met shakes. weet niet of dit goed gaat werken. maar daar komen we snel genoeg achter

33gram vet is wel insane lastig, dan zou ik wel proberen om het uit echt goeie vet bonnen te halen i.p.v. uit rundergehakt... want volgens mij zijn dat nog hoofdzakelijk verzadigde vetten.

kzou ook proberen om wat meer eiwitten uit vast voedsel te halen, dus lean meat, kwark, kalkoenfilet, ongezouten pinda's (alleen zit je dan weer met vetten)

volgens mij maak je een foutje met zilvervliesrijst trouwens, 100gram is ongekookt misschien 78gram kh, maar gekookt is het maar 20kh ofzo, hou daar dus wel erg in, dan moet je namelijk 400gram gekookte rijst snacken voor 80gram kh

voor meer info over carbcycling kan je trouwens ook itastallion's logje checken

de kcals uit groente zou ik overigens niet eens meetellen

Laatst bewerkt:
lekker traininkie mike

Ik kreeg te horen dat je gewoon beter wat kcal's kan minderen in plaats van te carb cyclen. (en nog een beetje cardio erbij)

Ik kreeg te horen dat je gewoon beter wat kcal's kan minderen in plaats van te carb cyclen. (en nog een beetje cardio erbij)

en in welk opzicht is dat beter dan carb cyclen? of heb je dat niet gevraagd?

denk dat als je de artikelen doorleest dat je zelf ook wel begrijpt dat het niet beter is

en in welk opzicht is dat beter dan carb cyclen? of heb je dat niet gevraagd?

denk dat als je de artikelen doorleest dat je zelf ook wel begrijpt dat het niet beter is

Ten opzichte van het vetverbranden niet, maar vond het wel relaxter aangezien ik niet hoefde te spelen met me schema etc. :p

volgens mij maak je een foutje met zilvervliesrijst trouwens, 100gram is ongekookt misschien 78gram kh, maar gekookt is het maar 20kh ofzo, hou daar dus wel erg in, dan moet je namelijk 400gram gekookte rijst snacken voor 80gram kh

??? Maar je weegt rijst toch ongekookt af en zo staat het toch ook in je schema? Dan hoef je het toch ook niet gekookt nog een keer te wegen? (Als je tenminste gewoon voor jezelf kookt.)

Laatst bewerkt:
??? Maar je weegt rijst toch ongekookt af en zo staat het toch ook in je schema? Dan hoef je het toch ook niet gekookt nog een keer te wegen? (Als je tenminste gewoon voor jezelf kookt.)

de voedingswaarden veranderen door het koken heb ik altijd begrepen

sowieso kook ik altijd een shitload, gewoon zon heel pak, doe dat in zakjes en bewaar dat in men vriezer ;)

maar als het goed is veranderen de voedingswaarden

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven