XXL Nutrition

It's time for some serious weights

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.821
volgende week word ie hopelijk sick

Waarom begin je niet met een push press? Dit is een oefening waarbij je explosief moet zijn.

Hoe lang doe jij nu over zo'n training?
Ja, ik zal hier volgende keer weer is mee beginnen.
volgens mij ben ik de keren hiervoor er wel mee begonnen. en toen waren de resultaten van de close grip nog gewoon erg goed, weinig tricep kracht verloren dus met de push press.
maar het doel was eigenlijk ze af te wisselen, om steeds de 1e optimaal te kunnen doen.

ik doe volgens mij ongeveer 1,5 uur over zo'n training. misschien iets langer of iets korter.

Heb ook gemerkt dat push presses later in de training gewoon ronduit k*t zijn :(
Jep, volgende keer ff anders kijken dus

1,5 uur is wel erg lang, welke gedachten zit daar achter?

lange rust intervals tussen door :P
het is immers zo dat na 4 minuten je weer geheel hersteld bent om weer een max prestatie te leveren. iets wat een heel stuk minder lukt als je kortere rust intervals neemt en weer vermoeid aan de volgende poging begint.

Lekkere trainingen weer mike, klopt inderdaad dat je echt heel veel kracht hebt gegaind in de afgelopen maanden:) tot nu toe zeker geen spijt dat ik je log volg;)

keep it going he:)

• #1.825
Njah, heel lang vind ik het ook weer niet.
bij de eerste 2 lifts doe ik iets van 2 min rust tussen de werk sets, max 3

bij de chins en rows max 2 min ongeveer denk ik.

bij de armen maar minimale rust

lange rust intervals tussen door :P
het is immers zo dat na 4 minuten je weer geheel hersteld bent om weer een max prestatie te leveren. iets wat een heel stuk minder lukt als je kortere rust intervals neemt en weer vermoeid aan de volgende poging begint.
klopt, ik moet zeker goed hersteld zijn van het laatste setje, daar wacht ik gewoon geduldig op met een muziekje erbij :D

Lekkere trainingen weer mike, klopt inderdaad dat je echt heel veel kracht hebt gegaind in de afgelopen maanden:) tot nu toe zeker geen spijt dat ik je log volg;)

keep it going he:)
hehe, hopelijk kunnen we nog veel van elkaar leren

1 uur zware krachttraining is genoeg. Meer is niet altijd beter, studies hebben vaak het omgekeerde bewezen. De rust van deze training kan niet veel zijn geweest als ik zie wat je allemaal afwerkt.
Zelf probeer ik daar nog onder te zitten. Ik boek meer progressie wanneer ik het in 45 minuten weet af te werken, i.v.m herstel.

1 uur zware krachttraining is genoeg. Meer is niet altijd beter, studies hebben vaak het omgekeerde bewezen. De rust van deze training kan niet veel zijn geweest als ik zie wat je allemaal afwerkt.
Zelf probeer ik daar nog onder te zitten. Ik boek meer progressie wanneer ik het in 45 minuten weet af te werken, i.v.m herstel.

jij bent ook al wat jaartjes ouder vergeet dat niet ;)

jij bent ook al wat jaartjes ouder vergeet dat niet ;)
En naturel. Maar dit staat los van leeftijd. Ik sport ook al heel wat jaar. Misschien net zolang als jij oud bent. Voorheen was dit ook al het geval.

Verder moet je doen wat jij graag doet, ik vroeg me gewoon af wat de reden was om zo lang te trainen.

• #1.830
Tjah. de reden..

Ik wil gewoon mijn main lifts goed kunnen uitvoeren, met wat assistance erbij.
En vervolgens wil ik mijn armen nog ff vol pompen omdat ik grotere armen wil :P

dat kan dan wel enkele minuten duren om alles af te ronden

als je meer rust tussen door neemt kun je automatisch 1,5 a 2 uur trainen.
1 uur is een richtlijn en meer niet.

CGBP voor je PP is dan ook echt niet handig nee. Ik doe weliswaar BP ervoor maar doe ertussen nog een paar oefeningen zodat me schouders ietswat qua rust krijgen.

Zaterdag nog getraind: rack pull, squat, chain yoke en goodmorning
Heb hier toch een goeie 2u over gedaan.
Goed wat melk drinken tssdoor en geen stress.

Goeie training man, cgbp is erg nice!

mwah, overall volume kan je opbouwen my friend. als je in 1 keer van een half uur naar 2 uur gaat dan is dat logisch dat je er moeite mee hebt, als je er elke training 1setje bij plakt waardoor je training een paar minuten langer duurt ga je dat wel trekken hoor

xje

misschien met de push press beginnen
sterke training hoor mike

• #1.837
slechte training vandaag, hams nog steeds zuur van zaterdag

Squat
8 x 20
5 x 60
4 x 100 pfff zwaar
5 x 130 PR 1 repje pr volgens mij
2 x 140
3 x 140
1 x 140
bwah, 3 x 3 x 140 moet er in zitten, wel gelukkig me all time no wraps pr ge evenaard met die 3 x 140, maar hij was wel echt all-out

Rack Pulls
stukje onder knie
5 x 60
5 x 100
3 x 140
3 x 170
3 x 200
3 x 180
3 x 180

Hanging Knee Raise´s
12 x
12 x
12 x

Laatst bewerkt:
  • #1.839
nu klopt het.
achjah rack pulls heb ik nooit vanaf deze hoogte (laagte) gedaan. die gingen wel lekker.

maar de squats gingen gewoon k*t
volgende x beter, rust nu maar goed uit voor de aankomende benen workout, nadat je rug etc heb gehad.

van welke hoogte doe je normaal rackpulls dan?

Terug
Naar boven