MuscleMeat

It's time for some serious weights

voedingswaarden veranderen, maar als je gewoon vooraf afweegt verandert er niks met achteraf. Enige verschil is dat je achteraf ipv 100gr rijst ongekookt opeens 300gr gekookt heb.

voedingswaarden veranderen, maar als je gewoon vooraf afweegt verandert er niks met achteraf. Enige verschil is dat je achteraf ipv 100gr rijst ongekookt opeens 300gr gekookt heb.

Inderdaad, bij mijn weten verandert er met rijst niks aan de waarde. En vlees moet je gekookt wegen want als je dat met ongekookt vlees gaat berekenen ga je flink wat kcal's missen doordat vlees juist lichter is na bereiding.

ook vlees moet je vooraf wegen en berekenen dombo.

Rijst wordt meer omdat er vocht bij komt
groenten en vlees worden naderhand minder omdat ze vocht verliezen

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.804
Thnx Ove

33gram vet is wel insane lastig, dan zou ik wel proberen om het uit echt goeie vet bonnen te halen i.p.v. uit rundergehakt... want volgens mij zijn dat nog hoofdzakelijk verzadigde vetten.

kzou ook proberen om wat meer eiwitten uit vast voedsel te halen, dus lean meat, kwark, kalkoenfilet, ongezouten pinda's (alleen zit je dan weer met vetten)

volgens mij maak je een foutje met zilvervliesrijst trouwens, 100gram is ongekookt misschien 78gram kh, maar gekookt is het maar 20kh ofzo, hou daar dus wel erg in, dan moet je namelijk 400gram gekookte rijst snacken voor 80gram kh

voor meer info over carbcycling kan je trouwens ook itastallion's logje checken

de kcals uit groente zou ik overigens niet eens meetellen
Ja, ik check zijn logje al regelmatig.
en de groentes zijn idd minimaal.

zal het morgen nog eens onder de loop nemen, ga morgen inkopen doen en een hoop bereiden.
voordeel van zo'n dieet is dat het allemaal absurd kleine hoeveelheden zijn, en ik dus makkelijk veel porties kan maken.

Ik kreeg te horen dat je gewoon beter wat kcal's kan minderen in plaats van te carb cyclen. (en nog een beetje cardio erbij)
Van wie kreeg je dat te horen?
want na het lezen van het artikel weet ik toch wel bijna zeker dat het echt een goede methode is.

ook voor in de bulk, want de bedoeling is dan weinig tot geen vet gainen, spiermassa gainen, en sterker worden.

je zit dus niet met het gezeik van cardio

kwark met sperziebonen :meal:
succes mike, ben benieuwd hoe het clean eten je gaat bevallen

Belachelijk hoe sterk jij bent geworden in 11 maanden, met jou leeftijd en BW. Sick gewoon.

is daar een vaste richtlijn voor

beetje verdoet als je het bereid hebt en je komt er achter dat je weer 20minuten achter het kookstel kan gaan staan omdat je te weinig hebt gefixed

ook voor in de bulk, want de bedoeling is dan weinig tot geen vet gainen, spiermassa gainen, en sterker worden.

je zit dus niet met het gezeik van cardio

ik doe het nu in de bulk, ben erg benieuwd, ben in ieder geval in 2 weken al een stuk minder bloated en heb eindelijk een normale stoelgang. bevalt me tot nu toe dus al heeeel veeel beter dan "gewoon veel eten" wat voor mij dus nooit werkte.

Laatst bewerkt:

beetje verdoet als je het bereid hebt en je komt er achter dat je weer 20minuten achter het kookstel kan gaan staan omdat je te weinig hebt gefixed

Nee maar vooral met supermarkt kipfilet is het vocht/zoutgehalte wat erin is gespoten erg groot je houd pakweg van een kg maar 750-800gr over. Nooit opgevallen? met vlees wat net in de pan past en naar 5min prima in de pan past

Nee maar vooral met supermarkt kipfilet is het vocht/zoutgehalte wat erin is gespoten erg groot je houd pakweg van een kg maar 750-800gr over. Nooit opgevallen? met vlees wat net in de pan past en naar 5min prima in de pan past

eigenlijk is me dat niet opgevallen maar dat komt omdat ik het meeste sowieso al kleiner versnij voor ik het ga bakken en snitzels paneer ik zo dik dat ze op het einde er nog niet inpassen :fire:

ook vlees moet je vooraf wegen en berekenen dombo.

Rijst wordt meer omdat er vocht bij komt

Nee tuurlijk niet... :rolleyes:
De ene keer krijg je 80gr uit 150gr en de andere keer 120gr..
Rijst verliest na de koken geen waarde en vlees wel.

na het koken is het afwas
:D

Nee tuurlijk niet... :rolleyes:
De ene keer krijg je 80gr uit 150gr en de andere keer 120gr..
Rijst verliest na de koken geen waarde en vlees wel.

Alle producten verliezen waarden door koken. Koken, en dus temperatuurstijgingen heeft invloed op alle voedingswaarden.

That being said. Ik zou me er niet te druk om gaan maken.

Ik kan makkelijk eten, kom snel aan, maar een voedingsschema volgen is lastig voor mij. Ik ben meer een impulsieve eter. Om toch af te vallen ga ik het simpeler aanpakken namelijk:

- Verbruik omhoog, dus meer cardio/conditioning.
- Kleinere porties
- Schoner eten
- Gewoon minder carbs, vooral suikers vermijden.

Door bijv. de chocomel, de snoep, koeken, melk, frituurspul enzo d'r uit te halen, scheelt al zo achterlijk veel aan kcal en vooral carbs.

Cutten zuigt al gigantisch, maak het dus wel makkelijk voor jezelf. Ik zou geen kcal gaan tellen enzo.

Ik probeer gewoon kleinere maaltijden, en dan vast voedsel, wat langzaam verteert, dus brood met kipfilet, bak kwark met brinta, warme maaltijd dan vlees+groente, en weg met de aardappels. Blikje tonijn met kruiden, ui. Brood mei ei.

Eten wat langzaam verteert, goed vult, en relatief veel eiwit bevat. Fruit ipv snoep. Water ipv melk en chocomel.

Hou het simpel, meer bewegen, minder en schoner eten. Dat is denk ik voor mij de enige manier dat ik het uit hou, en wel normaal kan leven, en me niet druk hoef te maken over kcal, carbs, whatever.

Praat eens met Frenkpie. Die heeft mij inzicht gegeven. Kusje voor Frank.

Ben ik ook mee eens, niet te lastig maken gewoon kcal's omlaag schroeven en een paar dingetjes eruit halen. (chocomelk alleen al scheelt 400+ kcals)

Idd. Niks mis met carb-cycling, maar ik zou er het geduld niet voor hebben. 1000en uren puzzelen aan trainingsschema oké, maar over dingen die je mond in gaan en je reet uitkomen moet je niet te moeilijk doen.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.817
kwark met sperziebonen :meal:
succes mike, ben benieuwd hoe het clean eten je gaat bevallen
ben ook benieuwd, vandaag nog redelijk kunnen trainen

Belachelijk hoe sterk jij bent geworden in 11 maanden, met jou leeftijd en BW. Sick gewoon.
Het is laatste tijd lekker gegaan, maarjah het komt wel mede door heel dirty te bulken

ik doe het nu in de bulk, ben erg benieuwd, ben in ieder geval in 2 weken al een stuk minder bloated en heb eindelijk een normale stoelgang. bevalt me tot nu toe dus al heeeel veeel beter dan "gewoon veel eten" wat voor mij dus nooit werkte.
haha, ja ik scheet ook echt vaak op een dag, tot een schrale reet toe wat echt niet fijn is als je moet lopen of zitten :P

Alle producten verliezen waarden door koken. Koken, en dus temperatuurstijgingen heeft invloed op alle voedingswaarden.

That being said. Ik zou me er niet te druk om gaan maken.

Ik kan makkelijk eten, kom snel aan, maar een voedingsschema volgen is lastig voor mij. Ik ben meer een impulsieve eter. Om toch af te vallen ga ik het simpeler aanpakken namelijk:

- Verbruik omhoog, dus meer cardio/conditioning.
- Kleinere porties
- Schoner eten
- Gewoon minder carbs, vooral suikers vermijden.

Door bijv. de chocomel, de snoep, koeken, melk, frituurspul enzo d'r uit te halen, scheelt al zo achterlijk veel aan kcal en vooral carbs.

Cutten zuigt al gigantisch, maak het dus wel makkelijk voor jezelf. Ik zou geen kcal gaan tellen enzo.

Ik probeer gewoon kleinere maaltijden, en dan vast voedsel, wat langzaam verteert, dus brood met kipfilet, bak kwark met brinta, warme maaltijd dan vlees+groente, en weg met de aardappels. Blikje tonijn met kruiden, ui. Brood mei ei.

Eten wat langzaam verteert, goed vult, en relatief veel eiwit bevat. Fruit ipv snoep. Water ipv melk en chocomel.

Hou het simpel, meer bewegen, minder en schoner eten. Dat is denk ik voor mij de enige manier dat ik het uit hou, en wel normaal kan leven, en me niet druk hoef te maken over kcal, carbs, whatever.

Praat eens met Frenkpie. Die heeft mij inzicht gegeven. Kusje voor Frank.
lees ik daar cardio? haha nee, maar ik probeer dit ff voor een paar weken. ben toch niet van plan langer door te gaan. moeten gewoon een paar vetjes van me middel af glutes en dan is het goed.

:roflol:

Training UB ME
de push press viel tegen vandaag, voor de rest toch lekker getraind op bijna geen voeding vandaag.
hongers dieet :P

CGBP
10 x 20
10 x 40
5 x 60
3 x 80
2 x 100 3F K*t zooi, wilde een triple halen, dit is evenarig PR
5 x 90 PR
4 x 90 PR
4 x 90 PR

Push Press
8 x 20
5 x 40
3 x 70
F x 90 wtf?
1 x 90 2F wilde een double doen hierop.. evenarig PR weer dus. hij was wel close, toen verloor ik evenwicht helaas
3 x 80
4 x 80
4 x 80
bwah viel tegen.. doet ****ing zeer aan me polsen steeds.
kan me niet herinneren dat ik hier eerder veel last van heb gehad.

BB Row
10 x 20
10 x 40
5 x 70
5 x 80
5 x 80 PR
5 x 90 sloppy

Chin Up's
5 x +10
3 x +20 PR
4 x +15 PR
4 x +15 PR
4 x +10

Hammer Curls
10 x 12,5
10 x 15
10 x 15

OH DB Extension
10 x 15
10 x 20
10 x 20 + 10 push ups

Sick. nuff said

Waarom begin je niet met een push press? Dit is een oefening waarbij je explosief moet zijn.

Hoe lang doe jij nu over zo'n training?

Terug
Naar boven