XXL Nutrition

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Lekkere chins. Ik dacht opnieuw wtf rugoefening hier? maar is voor biceps natuurlijk;)
Ff die spider curls opgezocht. Echt stricte oefening is dat zeg.
Grats on the incline 6x30kg.:thumb:

• Topic Starter Topic Starter
Ik vind die squat vs leg press zo raar, ik squat 8x125, maar je ziet me geen 15x210 doen (of reken je hier machine mee of alleen schijven?, ligt natuurlijk ook aan de machine)

Ja dat weet ik ook niet, zercher squats pakte ik vorige week ook met 80kg en heb in het verleden ook wel boven de 100kg gesquat en dat lukt me nu nog wel alleen draaien dan mijn knieën wat naar binnen en ik wil geen kans lopen op blessures. Ik doe het trouwens op de onderstaande legpress:
[Afbeelding niet meer beschikbaar] Alleen duw ik het stoeltje verticaal naar achter in plaats van schuin omhoog.

he scheten laten vind ik altijd bijzonder leuk :) vooral harde :D

anyway, ik ben samen met mijn vriendin op dat moment in oostkappele op een camping dus ik denk dat ik ook nog wel ga stappen... in domburg of hooizolder of euh in middelburg.

aah kerel gewoon een keer training voor de fun, is leuk en gezellig. daarnaast is het ook gewoon tof om een keer echt iemand zn fysiek te zien en daadwerkelijk leren kennen.

---------- Post toegevoegd Thu 14 Jul 2011 om 21:37 ----------

btw, nice work out brother!
Haha ja we zullen wel even kijken hoe het allemaal loopt, misschien pak ik nog even een full body dan tussendoor:p.

Lekkere chins. Ik dacht opnieuw wtf rugoefening hier? maar is voor biceps natuurlijk;)
Ff die spider curls opgezocht. Echt stricte oefening is dat zeg.
Grats on the incline 6x30kg.:thumb:
Haha bedankt Dwarf, die chins bevallen mij goed als hoofd oefening voor biceps. Ik hou een deadhang en als ik met mijn kin boven de stang ben hou ik dat even een seconde vast. Die spider curls zijn ook wel een aanrader, voelde goed ik deed ze liggend schuin op een bankje met een rechte stang.

Zaterdag

MP
8x stang
5x 30
5x 40
3x 50

5x 55 PR
6x 50
5x 50

Shoulder dumbbell press
8x 24
8x 22
10x 20

Side raise leunend op bankje
5x 7
10x 6 (had even wat langer rust gepakt)
9x 6

Tricep dips
2 opwarmsetjes
8x BW
6x BW
6x BW
5x BW Yes

Dumbbell skullcrushers
8x 14 (iets te zwaar, ellenbogen gingen te ver naar buiten)
2x12x 10

Triangle pushdown
12x 50
2x12x 45

Rope crunches
3x25x 60

Training ging weer erg lekker, vooral erg tevreden over de tricep dips. Ik bungel niet meer en ga gewoon netjes in 1 lijn naar boven en beneden. Het enige wat ik me enigsinds zorgen over maak is mijn linker onderarm bij tricep dips. Als ik klaar ben met dippen en mijn handen wil loslaten van de stang dan schiet het in mijn linker onderarm. Na 5 seconden ongeveer is het weg en heb ik er daarna ook geen last meer van maar het is wel vreemd. Misschien iets wat bekneld raakt ofzo tijdens de oefening???. Mijn borst lijkt zich ook goed te ontwikkelen sinds ik tricep dips weer in mijn schema heb zitten, vooral de onderkant:).

lekker bezig Jaap, idd nice dips. Die pijn kan te maken hebben met je aanhechtingen. Heb der zelf ook last van in de rechterarm. Behoorlijk irritant.

lekker bezig Jaap, idd nice dips. Die pijn kan te maken hebben met je aanhechtingen. Heb der zelf ook last van in de rechterarm. Behoorlijk irritant.

Bedankt Bart, denk je niet dat dit op den duur schadelijk is? De pijn trekt na een paar seconden wel weer weg en heb er daarna ook geen last meer van. Maar als ik net wil loslaten en het schiet erin is het toch een vrij heftig pijntje.

Ik weet niet of het dezelfde pijn is als de pijn die ik al jaren af en aan heb aan beide onderarmen... soort zeurderige stekende pijn?
Ik heb dit dus al heel lang, soms is het een tijdje weg, soms komt het weer terug. Tijden zo erg geweest dat ik echt een week helemaal niks kon doen, nog geen jampotje open kon draaien. Vooral vaak na zware presses, maar ook na squats, door de druk die daarbij op je armen komt bij zware gewichten.
Het zijn inderdaad gewoon de aanhechtingen van je onderarmspieren. Wat bij mij helpt is veel om en om verkoelen en verwarmen, en als ik er tijdens het trainen last van heb (van de week ook weer) Perskindol (reflex-spray) op spuiten. Kan je gewoon bij de Kruidvat kopen. Overigens helpt dat vaak maar voor eventjes.
Kijk er mee uit, want als je er al last van hebt, en je gaat m daarna nog een keer zwaar belasten tijdens je training, kan je er wel eens een tijdje mee thuis zitten, dan kan je echt niks meer...

Ik weet niet of het dezelfde pijn is als de pijn die ik al jaren af en aan heb aan beide onderarmen... soort zeurderige stekende pijn?
Ik heb dit dus al heel lang, soms is het een tijdje weg, soms komt het weer terug. Tijden zo erg geweest dat ik echt een week helemaal niks kon doen, nog geen jampotje open kon draaien. Vooral vaak na zware presses, maar ook na squats, door de druk die daarbij op je armen komt bij zware gewichten.
Het zijn inderdaad gewoon de aanhechtingen van je onderarmspieren. Wat bij mij helpt is veel om en om verkoelen en verwarmen, en als ik er tijdens het trainen last van heb (van de week ook weer) Perskindol (reflex-spray) op spuiten. Kan je gewoon bij de Kruidvat kopen. Overigens helpt dat vaak maar voor eventjes.
Kijk er mee uit, want als je er al last van hebt, en je gaat m daarna nog een keer zwaar belasten tijdens je training, kan je er wel eens een tijdje mee thuis zitten, dan kan je echt niks meer...

Ew dat klinkt helemaal niet goed, maar volgens mij is dat niet wat ik heb. Het is bij mij geen zeurende pijn. Als ik klaar ben met dippen en recht op sta met de handvaten nog in mijn handen en ik sta op het punt om los te laten dan schiet het in mijn linker onderarm. Op dat moment doet dat wel even zoveel zeer dat ik nog iets langer vast hou en heel langzaam loslaat. Als ik dan eenmaal los gelaten heb dan merk ik er helemaal niets meer van. Niet tijdens het trainen en al helemaal niet thuis.

Toen ik net met trainen begon had ik dit ook met barbell curls, wat toen hielp is even hard knijpen voor het loslaten en dan langzaam loslaten. Later is die pijn ook helemaal vanzelf weg gegaan.

Dat dippen met BW doe ik nu ook pas sinds 3 weken dus misschien moet alles er nog even aan wennen ofzo. Ik blijf er gewoon mee uit kijken en mocht het erger worden of mocht het mij in de oefeningen erna belemmeren of zelfs buiten de trainingen om. Dan gooi ik gewoon die dips eruit of ga ik er mee naar een sportarts of iets dergelijks.

Bedankt voor je comment iig, succes met je eigen probleem want dat lijkt me wel een stuk vervelender dan het mijne. Vooral als je een gezin hebt om voor te zorgen en gewoon een baan ernaast heb dan moeten je trainingen geen problemen mee geven van pijntjes etc. in je privéleven.

Ew dat klinkt helemaal niet goed, maar volgens mij is dat niet wat ik heb. Het is bij mij geen zeurende pijn. Als ik klaar ben met dippen en recht op sta met de handvaten nog in mijn handen en ik sta op het punt om los te laten dan schiet het in mijn linker onderarm. Op dat moment doet dat wel even zoveel zeer dat ik nog iets langer vast hou en heel langzaam loslaat. Als ik dan eenmaal los gelaten heb dan merk ik er helemaal niets meer van. Niet tijdens het trainen en al helemaal niet thuis.

Toen ik net met trainen begon had ik dit ook met barbell curls, wat toen hielp is even hard knijpen voor het loslaten en dan langzaam loslaten. Later is die pijn ook helemaal vanzelf weg gegaan.

Dat dippen met BW doe ik nu ook pas sinds 3 weken dus misschien moet alles er nog even aan wennen ofzo. Ik blijf er gewoon mee uit kijken en mocht het erger worden of mocht het mij in de oefeningen erna belemmeren of zelfs buiten de trainingen om. Dan gooi ik gewoon die dips eruit of ga ik er mee naar een sportarts of iets dergelijks.

Bedankt voor je comment iig, succes met je eigen probleem want dat lijkt me wel een stuk vervelender dan het mijne. Vooral als je een gezin hebt om voor te zorgen en gewoon een baan ernaast heb dan moeten je trainingen geen problemen mee geven van pijntjes etc. in je privéleven.

Haha, shit man... dat stadium ben ik allang voorbij... Ik heb elke dag pijn, en vaak ook heel de dag. Ik heb moeite mijn eigen sokken aan te trekken 's morgens, ik kan niks van de grond af rapen zonder heel langzaam te hurken, ik kan niet normaal de auto in stappen, ik moet mezelf vaak van de bank af laten rollen voordat ik fatsoenlijk op kan staan, ik kan dus zoals ik al zei vaak niet eens een potje jam open draaien, mijn rug moet eerst drie keer kraken 's morgens in de douche voordat ie een beetje op gang is, ik heb schuurplekken tussen mijn benen van het lopen, ik kan mezelf niet meer op mijn rug krabben... moet ik nog doorgaan? ;)

Ik moet ook bekennen elke dag pijn te hebben... Meestal gewoon gezonde spierpijn maar vooral de aanhechting in mijn rechter ellenboog/onderarm kan soms echt lastig doen, dan kan ik idd nog nog geen jampotje open draaien.. Vooral na borst training of andere oefeningen met dumbbells kan het flink opspelen. Dan doet een vuistmaken en knijpen al ontzettend veel pijn. Met de schouder gaat het inmiddels stukken beter sinds ik niet meer doe bankrdrukken.

Dus Jaap, hoe zwaarder je gaat trainen hoe meer pijntjes er zullen komen. Kom je niet onderuit denk ik. Hoort bij onze hobby.

Haha, shit man... dat stadium ben ik allang voorbij... Ik heb elke dag pijn, en vaak ook heel de dag. Ik heb moeite mijn eigen sokken aan te trekken 's morgens, ik kan niks van de grond af rapen zonder heel langzaam te hurken, ik kan niet normaal de auto in stappen, ik moet mezelf vaak van de bank af laten rollen voordat ik fatsoenlijk op kan staan, ik kan dus zoals ik al zei vaak niet eens een potje jam open draaien, mijn rug moet eerst drie keer kraken 's morgens in de douche voordat ie een beetje op gang is, ik heb schuurplekken tussen mijn benen van het lopen, ik kan mezelf niet meer op mijn rug krabben... moet ik nog doorgaan? ;)

Ik moet ook bekennen elke dag pijn te hebben... Meestal gewoon gezonde spierpijn maar vooral de aanhechting in mijn rechter ellenboog/onderarm kan soms echt lastig doen, dan kan ik idd nog nog geen jampotje open draaien.. Vooral na borst training of andere oefeningen met dumbbells kan het flink opspelen. Dan doet een vuistmaken en knijpen al ontzettend veel pijn. Met de schouder gaat het inmiddels stukken beter sinds ik niet meer doe bankrdrukken.

Dus Jaap, hoe zwaarder je gaat trainen hoe meer pijntjes er zullen komen. Kom je niet onderuit denk ik. Hoort bij onze hobby.

Haha het zal de leeftijd wel zijn denk:p.

Shit Bart, nou zijn we al ouwe lullen ook ;)
Heeft niet zozeer met de leeftijd te maken, maar in mijn geval gewoon met jarenlang het uiterste vergen van je lichaam.
En kom op, zó oud ben ik nou ook nog niet.... toch? ;)

Shit Bart, nou zijn we al ouwe lullen ook ;)
Heeft niet zozeer met de leeftijd te maken, maar in mijn geval gewoon met jarenlang het uiterste vergen van je lichaam.
En kom op, zó oud ben ik nou ook nog niet.... toch? ;)

Haha neejoh zit maar te grappen, maar ik kan me dan toch niet voorstellen dat je zoveel voor je sport over kan hebben. Als je in het dagelijks leven niet eens meer een potje appelmoes kan opendraaien. Ik zelf zou het zover niet laten komen, dan ga ik gewoon wat lichter trainen. Jij kan ook niet anders dat snap ik wel, bij jou draait alles om kracht. Maar voor een BB met zulke pijnen rond lopen lijkt me niet echt normaal dan pak ik wel wat meer volume en ga ik wat lager in gewichten. (ik keur het niet af ofzo hoor wat jij doet, heb er enorm veel respect voor alleen moet je wel uitkijken dat je trainingen je gezinsleven niet te veel gaan belemmeren doordat je lichamelijk gewoon gebroken bent thuis.)

Dat is het verschil tussen receatief sporten en topsport, Japie.

Vind persoonlijk dat bbers het zwaarder hebben.
Wel eens keihard staan pompen op 5% terwijl alleen de aas je nog op de been houden? :p

Dat is het verschil tussen receatief sporten en topsport, Japie.

Vind persoonlijk dat bbers het zwaarder hebben.
Wel eens keihard staan pompen op 5% terwijl alleen de aas je nog op de been houden? :p

Tja uiteindelijk kies je er zelf voor. Je hebt overal bij elke beslissing die je maakt een keuze. Als je van te voren weet dat je bij bepaalde oefeningen of met een bepaald gewicht pijn gaat hebben die je zelfs in de dagen daarna thuis en op je werk gaan belemmeren kies ik voor een weg er omheen. Door een vergelijkbare oefening of minder gewicht met meer herhalingen te pakken. Als je niet van je sport kan leven is het imo gewoon dom om je eigen zo erg te slopen dat je niet meer normaal kan functioneren in je leven buiten de sportschool. Voel je vooral niet aangevallen maar dit is gewoon hoe ik er tegen aan kijk:).

Om het nu meteen recreatief sporten te noemen is ook wel wat krom natuurlijk, jij hebt nu toch bijvoorbeeld ook uitgevonden dat skullcrushers pijn geven bij jou. Je gooit ze er nu ook uit, dus dan doe je toch hetzelfde:p. Maar laten we er maar over op houden:D.

Het gaat ook niet om een oefening als skull crushers, wat puur assistentie is. Het gaat om het totale plaatje, het constant verleggen van de grenzen van je lichamelijk kunnen. Natuurlijk haal je bepaalde oefeningen eruit als je lichamelijk niet in staat bent om ze te doen. En je doet er weer een andere assistance oefening voor in de plaats. Dat is slim trainen.
Er is niks dom aan alles geven voor datgene wat je het liefste doet. Topsport is per definitie ongezond, dat zijn gewoon de consequenties die erbij horen, en die fysieke problemen die erbij horen probeer je zoveel mogelijk te vermijden, maar je komt er niet van af.
En je moet deze sport niet doen met als doel om er je geld mee te verdienen. Het zou natuurlijk mooi zijn als het ooit zo ver komt, maar het moet niet de reden zijn om de sport te doen.

afwegen.

wat wil je en wat heb je er voor over. en als het je niet lukt om het doel te halen dan is het je eigen schuld. je hebt je doel te hoog gezet of je hebt niet genoeg inzet.

dit is mijn mindset van mij op het moment.

Iedereen die Tymen heet, heeft altijd gelijk.

sowieso

Het gaat ook niet om een oefening als skull crushers, wat puur assistentie is. Het gaat om het totale plaatje, het constant verleggen van de grenzen van je lichamelijk kunnen. Natuurlijk haal je bepaalde oefeningen eruit als je lichamelijk niet in staat bent om ze te doen. En je doet er weer een andere assistance oefening voor in de plaats. Dat is slim trainen.
Er is niks dom aan alles geven voor datgene wat je het liefste doet. Topsport is per definitie ongezond, dat zijn gewoon de consequenties die erbij horen, en die fysieke problemen die erbij horen probeer je zoveel mogelijk te vermijden, maar je komt er niet van af.
En je moet deze sport niet doen met als doel om er je geld mee te verdienen. Het zou natuurlijk mooi zijn als het ooit zo ver komt, maar het moet niet de reden zijn om de sport te doen.

Ah oke nee dan had ik je verkeerd begrepen, je zegt eigenlijk dat je klachten komen van het constant verzwaren van de oefeningen maar niet van de oefeningen zelf komen. Dan ben ik het inderdaad met je eens;). Je kan een hoop voorkomen maar de klachten op de lange duur niet als je elke keer je grens wil verleggen. Dat probeer en doe ik zelf ook elke training maar ik dacht dat die klachten van jou echt van specifieke oefeningen afkwamen. Jammer want dat is dan niet echt een mooi vooruitzicht voor mij over een jaar of 10:p.

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven