MuscleMeat

Jaaps logje

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
  • Topic Starter Topic Starter
  • #1.441
08-10-12

Standing db press
2x7x26

Curl machine ss overhead tricep extensions
3x10x40,5 --- 3x8x67,5

Hammer curls ss triangle pushdowns
3x8x14 --- 3x8x57,5

Niet echt een postwaardige training, ik merkte tijdens het warming uppen dat ik al snel zweterig en hoofdpijn kreeg. Schouders gingen voor geen meter dus daar hield ik na 2 setjes mee op daarna nog even wat armwerk.

Morgen zal ook nog wel een vrij lichte training zijn.

waarom dou jij staande dumbbell presses Jaap? Meerwaarde ben ik wel nieuwsgierig naar

• #1.443
waarom dou jij staande dumbbell presses Jaap? Meerwaarde ben ik wel nieuwsgierig naar

Ik deed eerst overhead presses met een barbell als hoofdoefening voor schouders alleen daar mee kwam ik op een plateau waar ik niet overheen leek te komen. Daarom wisselde ik van oefening en een staande dumbbell press komt dan het meest overeen met een barbell press en is ook meer compound dan een seated db press.

Bovendien schijnt het ook nog is beter voor je onderrug te zijn om je presses staand uit te voeren zodat die belasting van je dumbbells of barbell kan worden opgevangen door je benen en niet al die druk op je onderrug komt te staan. En dan nog het stukje stabilisatie etc. wat er bij komt kijken voor een stevigere core ten opzichte van een seated press.

Nog steeds erg duf en grieperig dus vandaag geen beentraining, ik hoop hem morgen te kunnen doen en anders vervalt die helaas.

Staande db presses heb ik ook een aantal keer gedaan aan het einde van mn training maar dan met 1 hand, was vrij zwaar en voel dan mijn onderrug meer als bij zittende.

Nice gewichten verder

• #1.445
11-10-12

Incline db press
4x9x34

Cable fly's
3x12x(stand 6)

Pull ups
4x8xbw

db rows
3x10x30

Eindelijk weer is getraind, kracht was gelukkig niet heel verkeerd maar met mijn voeding zat ik ook redelijk hoog de laatste tijd. Cable fly's, pull ups en db rows zijn nieuwe oefeningen voor mij deze hoop ik dus snel te beheersen en te kunnen verzwaren.

Staande db presses heb ik ook een aantal keer gedaan aan het einde van mn training maar dan met 1 hand, was vrij zwaar en voel dan mijn onderrug meer als bij zittende.

Nice gewichten verder

Zal wel even wennen zijn dat je meer moet stabiliseren dan wanneer je hem zittend doet. Thnx:)

Lekker UB even aangepakt. Incline db presses is een oefening waarbij ik mijn borst erg goed voel, hoe ervaar jij het ?

• #1.447
Lekker UB even aangepakt. Incline db presses is een oefening waarbij ik mijn borst erg goed voel, hoe ervaar jij het ?

Liever zou ik bankdrukken als main oefening voor mijn borst doen maar als ik voor een langere tijd ''zwaar'' bankdruk krijg ik allerlei pijntjes in mijn onderarmen. Vandaar de gedwongen keuze voor dumbbells. Maar de oefening zelf voel ik inderdaad wel beter in mijn borst dan bankdrukken.

behoorlijke serie incline presswerk Jaap

• #1.449
13-10-12

Standing db shoulder press
1x6x26

Seated face pulls
4x12x52,5

Machine curls ss overhead tricep rope extensions
3x10x40^1 --- 3x6x37,5

Hammer curls ss tricep triangle pushdowns
3x8x16 --- 3x8x32,5

Training ging niet heel verkeerd. Ik zit al een aantal weken vast met mijn standing db shoulder press en deze keer zelfs een rep minder dan afgelopen maandag dus die oefening ga ik vervangen. Nog even denken of ik hem ga vervangen voor een strikte mp of een pushpress die ik nog nooit gedaan heb.

behoorlijke serie incline presswerk Jaap

Thnx Bart.

Is er geen optie om reprange van shoulder press aan te passen?

• #1.451
Is er geen optie om reprange van shoulder press aan te passen?

Is inderdaad wel een optie maar ik ga niet graag te laag in reps op die db shoulder press omdat ik het een beetje blessuregevoelig vindt door die stabiliteit die je moet houden. Een hogere rep range is opzich wel een optie misschien dat ik dat wel doe, bedankt.

Is inderdaad wel een optie maar ik ga niet graag te laag in reps op die db shoulder press omdat ik het een beetje blessuregevoelig vindt door die stabiliteit die je moet houden. Een hogere rep range is opzich wel een optie misschien dat ik dat wel doe, bedankt.

Nee, uiteraard. Ik doelde ook een reprange van 10-12 reps. Wat ik had gelezen is dat je bij lagere reps, het voornamelijk gaat om neurale aansturing. Vandaar dat je af en toe wel een rep kan missen, als je op hogere reps sterker bent geworden dan heb je hoogstwaarschijnlijk LBM gewonnen.

• #1.453
Nee, uiteraard. Ik doelde ook een reprange van 10-12 reps. Wat ik had gelezen is dat je bij lagere reps, het voornamelijk gaat om neurale aansturing. Vandaar dat je af en toe wel een rep kan missen, als je op hogere reps sterker bent geworden dan heb je hoogstwaarschijnlijk LBM gewonnen.

Normaal had ik als doel 8 reps halen dan de volgende keer verhogen. Als ik nu voor 12 reps ga en dan verhogen zou me dat dan verder kunnen helpen denk je? Normaal gesproken verlaag je na verloop van tijd juist je reps en bouw je op naar een 1rm toch?

Normaal had ik als doel 8 reps halen dan de volgende keer verhogen. Als ik nu voor 12 reps ga en dan verhogen zou me dat dan verder kunnen helpen denk je? Normaal gesproken verlaag je na verloop van tijd juist je reps en bouw je op naar een 1rm toch?

Ik zou gewicht zodanig pakken dat je niet met veel moeite 12 reps kan. Vanaf daar elke week proberen, de eerste set wat meer te pakken. Hierop kun je dan op de volgende sets inspelen. Blijf van failure vandaan. Shoulder press is ook niet een oefening heb ik gemerkt, waar progressie heel snel gaat.

• #1.455
Ik zou gewicht zodanig pakken dat je niet met veel moeite 12 reps kan. Vanaf daar elke week proberen, de eerste set wat meer te pakken. Hierop kun je dan op de volgende sets inspelen. Blijf van failure vandaan. Shoulder press is ook niet een oefening heb ik gemerkt, waar progressie heel snel gaat.

Hmm is goed ga ik is proberen, volgende keer reset ik naar 12x20.

• #1.456
15-10-12

Squat
1x5x125 PR

Unilateral romanian deadlift
1x10x65

Calf press
4x10x132,5

Toch maar gaan trainen vandaag, ik blijf maar sukkelen met griepjes en verkoudheid maar ik kan mijn trainingen niet blijven skippen. Ik heb het squatten en deadliften iets rustiger gedaan met maar 1 echte werkset ipv 4 werksets. Hopelijk vrijdag weer een optimale lb training.

Laatst bewerkt:
  • #1.457
16-10-12

Incline dumbbell press
4x10x34

Cable fly's
3x11xstand 7

Pull ups
4x8xbw +2,5kg

Dumbbell rows
3x10x32

Nog steeds niet helemaal fit maar toch lekker kunnen trainen

Was het gisteren toch een PR ja, nice man. Hoop ook ooit dat als me knie niet tegen zit, minimaal 120kg kan squatten.

• #1.459
Was het gisteren toch een PR ja, nice man. Hoop ook ooit dat als me knie niet tegen zit, minimaal 120kg kan squatten.

Ja dat was wel een opsteker omdat ik toen mezelf nog goed beroerd voelde. Hopelijk dus vrijdag 4x6x125. Als je knie weer wil meewerken en je geen andere lb blessures krijgt zit je daar weer binnen no time man. Vroeger deed je toch ook al 110 ofzo?

Morgen rustdag en dan donderdag db shoulder press volgens jou advies;).

Ja dat was wel een opsteker omdat ik toen mezelf nog goed beroerd voelde. Hopelijk dus vrijdag 4x6x125. Als je knie weer wil meewerken en je geen andere lb blessures krijgt zit je daar weer binnen no time man. Vroeger deed je toch ook al 110 ofzo?

Morgen rustdag en dan donderdag db shoulder press volgens jou advies;).

Hoop het! Klopt inderdaad 110kg, maar dat is alweer zo lang geleden. Moet helemaal opnieuw beginnen.

Haha, ben benieuwd. Waarschijnlijker zal je 12rm veel sterker zijn nu.

Trouwens, wat eet je zoal op rust en trainingsdagen? Had je zuivel nou nog geschrapt i.v.m. acne?

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven