AndroidHealthClinic

Janaliekes log

das jammer van je badminton :(
Hoop wel dat het snel beter gaat met je rug

Oei, ik hoop dat je snel herstelt, flink balen dit! :(

• Topic Starter Topic Starter
das jammer van je badminton :(
Hoop wel dat het snel beter gaat met je rug

Oei, ik hoop dat je snel herstelt, flink balen dit! :(
Thankx dames, inderdaad erg balen! Het ging net zo goed...
Nu weiger ik ook pijnstillers te nemen omdat ik weet dat ik anders toch weer teveel zou doen...
Momenteel staat mijn hoofd ook wel niet naar trainen aangezien ik niet kan zitten, staan, liggen of eender wat zonder dat ik er last van heb. Komt wel weer goed... gelukkig niet zo kleinzerig...

Even een update...

Het gaat al terug wat beter, kan me al terug bewegen zonder er continu last van te hebben. Links voelt het best al goed, rechts daarentegen is nog pijnlijk.

Advies van de kine was om te blijven bewegen, maar geen kt te doen en we hebben dan maar braafjes geluisterd (een van de weinige personen waar we ook effectief iets van aannemen). Elke dag wat cardio gaan doen, al was enkel wandelen en fietsen toegestaan. Kwestie van bezig te blijven, al merk ik toch dat ik dit niet met het grootste plezier doe...

Vandaag weer terug naar de kine geweest en nog steeds geen groen licht gekregen, dus tot en met dinsdag is het zeker nog enkel cardio in de vorm van wandelen en fietsen...
Hopelijk dinsdag weer verbetering... en tegen het einde van de week terug opstarten...

Dat is balen zeg!! Maar voor nu better safe then sorry..

Weer een update...
Ook rechts voelt het nu al vrij goed aan, vandaag naar de kinesist geweest en groen licht gekregen met enkele beperkingen. Vrijdag mag ik terug starten met krachttraining, maar nog geen deadlifts (is ze niet zo een fan van). Bijkomend mogen we twee weken niet maxen, dus geen pr's... Nu daar kan ik helemaal mee leven zolang we maar terug in actie kunnen schieten. Enkel cardio is toch echt mijn ding niet, al heeft het er tot nu toe wel voor gezorgd dat ik nog steeds goed op weg ben met mijn cut, dus zullen deze laatste paar dagen toch nog maar even doordoen. Kijk al uit naar vrijdag!

Leuk zo, de gym binnenwandelen en de cardiotoestellen gewoon even links mogen laten liggen.
Vandaag rustig terug opgestart met squats, lunges, leg press en leg extensions, kwestie van de rug nog wat rust te gunnen. Al moet ik zeggen dat ik mijn squats vandaag toch niet zo super aanvoelde, de mindfuck zal er ook wel voor iets tussen zitten. Vooral diepte was een struikelblok, kwestie van even door te zetten maar wou het toch niet forceren. Och, komt wel goed...
Zo meteen maar eens terug naar de apotheek, wat magnesium bijhalen (al op sinds vorige week oeps...) Een kramp in je voet tijdens het squatten is namelijk niet zo gemakkelijk hahaha...
Morgen even afwachten wat hoe de onderrug aanvoelt en dan maandag samen met de pt en kinesist bekijken wat we wel of beter nog niet doen.

Training van vandaag

SQ

10x30
8x40
8x45
8x45
8x45
8x50
4x57,5 Oh wat was dit balen!
2x8x40

Diepte is gewoon echt terug zoeken en het is duidelijk dat we het 'zwaardere' gewicht gevoelsmatig niet meer gewoon zijn.

OHP
8x12,5
10x12,5
8x16,5
8x20 pr
8x20
Deze maakt mijn gemoedstoestand na de fail op mijn sq weer goed!

Box step up
12x
12x 6 kg dumbells

Bulgarian split squat

2x12

Lekker van de presses! Gewoon 2x zelfs :)

Lekker van de presses! Gewoon 2x zelfs :)
Thankx, was er ook zeer blij mee!

Training van gisteren

Cardio
Ligfiets - 535 KCal - 25 min - 11 km - 26,5 Km/u

60 sec Burpees

2 x Parcours
30 x 12 kg goblet squat
10 x 6 kg lunges
20 x 12 kg kettebell swing

3 x Parcours
20 x TRX ROW
30 sec planken
20 x Supermannen
20 x Sit-ups

Cardio
Crosstrainer - 20 Min Hiit

3 x Parcours/bootcamp 45 sec / 25 sec rust (Hadden net 1 persoon te kort, dus heb ik maar meegedaan)
- Bosu Ball knee raises
- Push ups
- Back Extensions
- Standing cable row (18 kg)
- Resistance bands lateral raises
- OHP (12,5 kg)
- nog een of andere buikspieroefening

Training van vandaag

SQ
10 x 42
8 x 42
10 x 42
8 x 42
Volgende keer nog eens filmen, diepte was twijfelachtig

Pull Through
20 x 13
15 x 18
15 x 18/16/13
15 x 18
Mag volgende keer wel wat zwaarder...

Lunges
Benen waren precies nog niet helemaal bekomen van gisteren, dus maar niet zwaarder gegaan.
8 x 8
7 x 9
6 x 10
6 x 14

Leg press
20 x 37,5
15 x 45 / 37,5 / 35
12 x 55
10 x 60
12 x 52,5 / 45 / 40

Leg extensions
20 x 27,5
15 x 25 / 22,5 / 17,5
12 x 35
10 x 42
12 x 40 / 35 / 27,5

60 sit-ups

Normaal stonden er nog DDL op het programma, maar heb pas na de training terug groen licht gekregen van de kinesist, dus vrijdag gaan we terug DL, kijk er al naar uit!

Cardio
Ligfiets - 725 KCal - 25 Min - 14,7 km - 32,43 Km/u

Morgen lassen we een rustdagje in.

Lekker he, die pullthrough.. ^^
En :bow: voor die sit-ups, dat zal flink gebrand hebben!

Lekker he, die pullthrough.. ^^
En [emoji144] voor die sit-ups, dat zal flink gebrand hebben!
Blijf die pull trough toch een vreemde oefening vinden hoor [emoji2]
En heerlijk die sit-ups, voel je toch weer even dat je buikspieren hebt [emoji6], al was ik ook erg blij dat ze erop zaten haha... ja, dat komt ervan als je een uitdaging aangaat om een facebook bericht te delen.

Training van vandaag

SQ
3x8x33,5
8x43,5
8x53,5
63,5 fail, zo frustrerend
8x53,5/43,5/33,5

Gelukkig heb ik zo een lieve pt (ja, ondanks dat het met momenten een echte slavendrijver is hahaha...) die me ook weer even duidelijk maakte dat het niet abnormaal was om wat op kracht af te geven als je zoveel in gewicht verliest. Desondanks toch balen, zeker nu mijn rug terug mee wil. Maar waar een wil is, is een weg, en opgeven kennen we niet [emoji6]!

DL
3x8x50
8x60
8x67,5
Heerlijk om dit terug te mogen doen!

SQ+DL (2x)
16x16 kg + 8x50 kg

Update cut (sinds 25/04) - 2 cm buik, - 1 cm heupen, - 1 cm taille, - 0,900 kg

Je gaat lekker!
je zit in je cut dus lever je gewoon ook wat op kracht in. Maar evengoed sterk!

Je gaat lekker!
je zit in je cut dus lever je gewoon ook wat op kracht in. Maar evengoed sterk!
Thankx Marina! En idd gewoon even accepteren dat het zo is...

Update:
Gisteren het rustig aan gedaan met een focus op buikspieren. Voelde me niet zo super en zag bij het squatten met 20kg al sterretjes.
Vandaag kon ik dan eindelijk terecht bij de reumatoloog, mag wel door blijven trainen maar moet de komende 4 weken aan de ontstekingsremmers en nog wat bijkomende testen laten doen. Nu we zien wel wat dat allemaal gaat geven... Toch ook maar even naar de huisarts geweest omdat ik me nog steeds erg belabberd voel en nu hebben we er dus ook nog een zware keelontsteking bij... Wat weer resulteert in een rustig weekje zonder training... Pfff hopelijk snel weer beter zodat we er terug deftig tegenaan kunnen...

Wat balen dat het zo tegenzit allemaal.
Ik hoop dat je er snel weer tegenaan kan! hou je taai!

Ugggh, vind ik allemaal niet leuk :(
Beterschap, meer dan rusten kan je niet doen..

Wat balen dat het zo tegenzit allemaal.
Ik hoop dat je er snel weer tegenaan kan! hou je taai!
Thankx, gelukkig sinds zaterdag terug in actie. Zaterdag even een rustige training gedaan met wat lage gewichtjes om er terug wat in te komen.

Ugggh, vind ik allemaal niet leuk :(
Beterschap, meer dan rusten kan je niet doen..
Inderdaad en de rust heeft goed gedaan! Hopelijk ben jij er ook terug bovenop, zo meteen even de tijd nemen om je logje nog eens door te lezen.

Training van vandaag

SQ
8x30
8x35
8x45
8x55
8x60
8x63,5 pr!
8x57,5/50/45

DL
2x8x50
8x55
8x60
8x67,5
8x75 pr!
12x50

Wat een heerlijke training vandaag! Totaal niet verwacht om zo maar eens even twee nieuwe pr's te zetten! En dan denken we, wat zeiden ze weer van cutten, krachtverlies en ontstekingsremmers?
Hier worden we helemaal goed gezind van, mijn dag kan niet meer stuk! En dan heb je nog een pt die je helemaal de hemel in prijst omdat jij, volgens hem, een verborgen talent hebt... Denk dat die glimlach vandaag niet meer van mijn gezicht gaat!

Haha. Iemand heeft er een goede dag hoor :D

Terug
Naar boven