Fitness Seller

Jasper's Offseason Log

Geen keus is geen keus, maar deze keus gaat je wel voor de rest van je leven naaien. Waarschijnlijk heb je berekend dat je alsnog over x jaar iets kunt kopen, maar realiteit is dat eenmaal je huurt het voor het leven is doordat je vrijwel niets overhoud. 100/200/300€ om sparen schiet niet op voor een eigen vermogen op te bouwen bij tekortkoming van een hypotheek.
Dit gaat alleen op als men een vrijwel onbetaalbaar huis huurt, zoals topicstarter. Huur een woning van €1000,-, stel die kinderwens een paar jaar uit en je spaart €10.000 per jaar extra. Grofweg.

Dit gaat alleen op als men een vrijwel onbetaalbaar huis huurt, zoals topicstarter. Huur een woning van €1000,-, stel die kinderwens een paar jaar uit en je spaart €10.000 per jaar extra. Grofweg.
10k pj in een markt waar de huizen 2% pj stijgen en een schuur 3 ton kost, dus netto je 4k inloopt pj ex je hypotheek. 240k hypo krijgt ie is 60k, 15 jaar ben je er.

Natte vinger werk allemaal, maar je snapt het idee.

10k pj in een markt waar de huizen 2% pj stijgen en een schuur 3 ton kost, dus netto je 4k inloopt pj ex je hypotheek. 240k hypo krijgt ie is 60k, 15 jaar ben je er.

Natte vinger werk allemaal, maar je snapt het idee.
Ik moet mijzelf deels corrigeren, ik heb gemist dat TS in Purmerend woont en ook nog in het centrum wil wonen klaarblijkelijk. Wij verhuren meerdere huizen/appartementen en hier koopt men echt nog wel wat voor om en nabij de €200.000,-. Geen droomwoning, wel een prima starterswoning.

Maar ook in zijn geval is €10.000 euro per jaar sparen beter dan het aan huur uitgeven.

Ik moet mijzelf deels corrigeren, ik heb gemist dat TS in Purmerend woont en ook nog in het centrum wil wonen klaarblijkelijk. Wij verhuren meerdere huizen/appartementen en hier koopt men echt nog wel wat voor om en nabij de €200.000,-. Geen droomwoning, wel een prima starterswoning.

Maar ook in zijn geval is €10.000 euro per jaar sparen beter dan het aan huur uitgeven.
In Apenkutteveen wil ook niemand wonen.
Mijn dochter keek pas voor flatje, was 200.000,-(kk) en je moest meer dan modaal verdienen voor volle hypotheek. Dan heb je een flatje van 68m2.
Is inmiddels al verkocht, maar ik heb het haar afgeraden. je koopt eigenlijk woonruimte meer niet

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.045
In Purmerend krijg je een flatje van 50 m2 voor 240.000 in een ghetto buurt. Wil je een huis ben je minimaal 350 kwijt.

Probeer wat ik met pt extra verdien allemaal te sparen en mn vriendin spaart ook nog wat extra. Maar in huidige huizenmarkt wil ik echt niks kopen voorlopig

In Apenkutteveen wil ook niemand wonen.
Mijn dochter keek pas voor flatje, was 200.000,-(kk) en je moest meer dan modaal verdienen voor volle hypotheek. Dan heb je een flatje van 68m2.
Is inmiddels al verkocht, maar ik heb het haar afgeraden. je koopt eigenlijk woonruimte meer niet
Maar wat zijn dan precies de verwachtingen? Jij zult allicht vrijstaand wonen, wij zelf ook. Maar voor een jongetje van 22 dat met zijn vriendinnetje gaat samenwonen voor het eerst is een appartementje van 68 vierkante meter toch prima?

Voor niks gaat de zon op helaas en hoewel ik begrijp dat de woningmarkt totaal ontploft is moet men de verwachtingen misschien ook wat temperen. Maar nu gaat het niet meer over TS dus de discussie wordt onnodig. Mijn excuses.

Maar wat zijn dan precies de verwachtingen? Jij zult allicht vrijstaand wonen, wij zelf ook. Maar voor een jongetje van 22 dat met zijn vriendinnetje gaat samenwonen voor het eerst is een appartementje van 68 vierkante meter toch prima?

Voor niks gaat de zon op helaas en hoewel ik begrijp dat de woningmarkt totaal ontploft is moet men de verwachtingen misschien ook wat temperen. Maar nu gaat het niet meer over TS dus de discussie wordt onnodig. Mijn excuses.
In zijn geval moet je dan goed verdienen, of al 50k zakgeld meenemen. Buitenom hypotheek komt er ook servicekosten bij, en bijdrage Vve.

Beter gewoon sociale huurwoning 850 eurie per maand met huursub hoppakee al je doekoe kan je uitgeven aan musclemeat etc pensioen haal je toch niet als je een fanatieke kuurder bent dus wat maakt het uit

Beter gewoon sociale huurwoning 850 eurie per maand met huursub hoppakee al je doekoe kan je uitgeven aan musclemeat etc pensioen haal je toch niet als je een fanatieke kuurder bent dus wat maakt het uit
Hoersoepsidie for the h**r

Oprecht z'n beste optie, dan nog in de plaats waar die t langst heeft gewoond voor kernbinding (en dan hopen dat dat in een gat van een dorp is), duurt dan alleen wss nog 3 jaar voor die in aanmerking komt

Ja belachelijke huur. Is een vrije sector niruwbouwappartement midden in Purmerend. We wouden een 2 slaapkamer appartement ivm kinderwens dus dat tikte snel aan.

We mogen met ons salaris 240.000 lenen met hypotheek van 800 max. Maar we mogen wel 1750 huur betalen. Kut Nederland.
Succes met alles. Ziet eruit alsof jullie goed voorbereid zijn. Vooral een kind op de wereld zetten als je al geen cent hebt om aan je reet te krabben.

Oprecht z'n beste optie, dan nog in de plaats waar die t langst heeft gewoond voor kernbinding (en dan hopen dat dat in een gat van een dorp is), duurt dan alleen wss nog 3 jaar voor die in aanmerking komt
Tegen de tijd dat je daar recht op hebt, zit je alweer over die inkomensgrens heen.
Of je moet echt een schijtbaan hebben

Al zal dat ook aan de regio liggen. Denk dat je wachttijd van drie jaar in purmerend wel kan vergeten. Gaat vast meer richting de 10

• #2.053
Social huur mag je echt geen ruk voor verdienen maandelijks en sta je 10 jaar in een wachtlijst helaas.

Tegen de tijd dat je daar recht op hebt, zit je alweer over die inkomensgrens heen.
Of je moet echt een schijtbaan hebben
Ja hij is nu nog jong, weet niet of die fulltime werkt maar als hij nog studeert de komende tijd zit hij daar denk ik niet zomaar overheen

Daarbij is die regel aangepast dat als je met z’n 2e bent de inkomensgrens hoger is
Al zal dat ook aan de regio liggen. Denk dat je wachttijd van drie jaar in purmerend wel kan vergeten. Gaat vast meer richting de 10
Daarom mn stukje “hopen dat je in een gat van een dorp woont :p

Maar idd richting 10 in grote steden

Ja hij is nu nog jong, weet niet of die fulltime werkt maar als hij nog studeert de komende tijd zit hij daar denk ik niet zomaar overheen

Daarbij is die regel aangepast dat als je met z’n 2e bent de inkomensgrens hoger is

Daarom mn stukje “hopen dat je in een gat van een dorp woont :p

Maar idd richting 10 in grote steden
Onder de 23 j mag de huur iets van €450,- zijn.
Andere grens ligt op €880,- zoiets. Bij teveel inkomen krijg je dus geen hoersubsidie

• #2.056
Succes met alles. Ziet eruit alsof jullie goed voorbereid zijn. Vooral een kind op de wereld zetten als je al geen cent hebt om aan je reet te krabben.
Gap je moet niet zo stoer doen.

Ik geef toch duidelijk aan dat ik het huis uit MOEST en kopen geen optie was en social huur ook niet. Is er dan een andere optie?

En over die kinderen, waar haal jij in die kronkel kop van je vandaan dat we nu een kind willen als we ooit een kinderwens hebben? Tuurlijk begin ik niet aan kinderen als ik deze niet kan betalen.

Verlaat lekker deze log en ga ergens anders zeuren

• #2.057
Onder de 23 j mag de huur iets van €450,- zijn.
Andere grens ligt op €880,- zoiets

Ik geef toch duidelijk aan dat ik het huis uit MOEST en kopen geen optie was en social huur ook niet. Is er dan een andere optie?

En over die kinderen, waar haal jij in die kronkel kop van je vandaan dat we nu een kind willen als we ooit een kinderwens hebben? Tuurlijk begin ik niet aan kinderen als ik deze niet kan betalen.

Werken beide fulltime dus komen niet in aanmerking voor social huur. Dus kan alleen vrije sector

• #2.059
Sorry ik zag het verkeerd haha.

Word beetje pissig van veel gozers (niet jij) die het dan beter weten en "dit had je anders moeten doen" denkende dat ik niet eerst alle andere opties heb geprobeerd voordat dit het uiteindelijk is geworden.

Haha bozert. Mag ook een beetje gelachen worden hier.
Ja je had bijvoorbeeld tijdelijk voor een appartement met één kamer kunnen gaan als je nu nog geen kinderwens hebt.
Die zijn er wel voor 11-1300 in purmerend, misschien niet in de tijd dat jij zocht (zou kunnen).
Anders zoek je toch lekker in een andere (in de buurt gelegen) gemeente verder? Dat zou ik je sowieso aanraden, zeker als je nu al allebei 40 uur werkt.

Terug
Naar boven