XXL Nutrition

Jasper's Offseason Log

Kijk eens goed en eerlijk terug op afgelopen jaar vanaf Siggi's en maak daaruit op wat je gaat doen. en vol kan blijven houden op jouw manier.

• Topic Starter Topic Starter
  • #2.002
Kijk eens goed en eerlijk terug op afgelopen jaar vanaf Siggi's en maak daaruit op wat je gaat doen. en vol kan blijven houden op jouw manier.
Wat ik vooral heb gemerkt wat voor mij werkt is structuur. Alles vaste tijden vaste momenten en uitgewerkt. Wanneer ik deze structuur verlies dan word het gaos en houd ik me er niet meer aan.

A.s maandag dus 6e week heath phase wil ik gaan beginnen met kcals verlagen voor de cut-fase, en moet die structuur dus goed terugbrengen. Ik maakte in prep notities elke dag voor mn eten en hoelaat ik alles deed en at, dus ga dat nu weer doen. Hier dus start maandag:

[ ] Meal 1 (8:00)
- 50g Whey Proteine

[ ] Meal 2 (10:00)
- 3 eieren
- 3 eiwitten
- 25g 20+ kaas

[ ] Meal 3 (12:00)
- 200g kipfilet
- 200g aardappel

[ ] Pre meal (14:00)
- 60g Havermout
- 40g whey
- 100g blauwe bessen

[ ] Intra Workout
- 35g dextrose

[ ] Post wotkout (17:30)
- 50g whey
- 2 Snack a jacks

[ ] Avondeten (19:00)
- Vrije maaltijd max 500 kcal

[ ] Meal 7 (21:00)
- 250g magere kwark
- 1 appel
- kaneel

Wat ga je eraan doen, om chaos ‘in je hoofd’ tegen te gaan ?
Accepteer dat niet alles dagelijks gaat als het zou moeten, anticipeer daar op en pas iets aan. Vind wat je in de ochtend eet al erg weinig, maar ik houd van stevig ontbijten waar je langer op kunt teren.

• #2.004
Wat ga je eraan doen, om chaos ‘in je hoofd’ tegen te gaan ?
Accepteer dat niet alles dagelijks gaat als het zou moeten, anticipeer daar op en pas iets aan. Vind wat je in de ochtend eet al erg weinig, maar ik houd van stevig ontbijten waar je langer op kunt teren.
Ik merk zelf als ik begin met eten dat de honger meer en meer word, dus eind vd dag is honger hoogst. In ochtend kan ik lang teren op weinig voedsel.

Wil dagelijks gaan loggen zodat ik soort stok achter de deur heb. Schaam me offcourse dood als t faalt bijvoorbeeld dan

Wat eet je nu aan onderhoud en wat zijn de kcal als je start met de cut?

• #2.007
Wat eet je nu aan onderhoud en wat zijn de kcal als je start met de cut?
Eet nu rond de 3200 kcal onderhoud. Cut begint rond de 2600 sportdagen en 2400 rustdagen

Waarvan 250 eiwit, 220 carb, +- 70 fat (Avondeten is gewoon met vriendin dus kan iets verschillen)

Ineens 600 en 800 zakken is best veel

Eet nu rond de 3200 kcal onderhoud. Cut begint rond de 2600 sportdagen en 2400 rustdagen

Waarvan 250 eiwit, 220 carb, +- 70 fat (Avondeten is gewoon met vriendin dus kan iets verschillen)
Ik zou zelf (vooral met je binge gedrag) de kcal langzamer laten zakken. Als zo te agressief te werk gaat word de drang naar m&ms gewoon groter en je gaat kracht/volheid verliezen.
Val je niet meer af op 3200 kcal? Je weegt 100kg meen ik, icm met de lifestyle en wellicht wat cardio zou 3200 toch al krap kunnen zijn.

3500 in de week, zou in theorie een pond vet zijn.
(7x500)

• #2.012
Ik zou zelf (vooral met je binge gedrag) de kcal langzamer laten zakken. Als zo te agressief te werk gaat word de drang naar m&ms gewoon groter en je gaat kracht/volheid verliezen.
Val je niet meer af op 3200 kcal? Je weegt 100kg meen ik, icm met de lifestyle en wellicht wat cardio zou 3200 toch al krap kunnen zijn.
Denk zelf dat op 3200 er weinig gaat gebeuren nog. Maar kan idd beter hoog beginnen en dan maar zakken als er niks gebeurd

• #2.013
Heb wat carbs toegevoegd door middel van 2 snee Zuurdesembrood bij Omelet. 50g Muesli bij Pre bed meal en 250kcal bij avondeten

Ben het hier volledig mee eens. Mogelijk ook langer uitrekken voor het cutten dat je het daarna makkelijker hebt als de bulk start en minder cravings hebt . Ghreline stijgt flink door grote tekorten waardoor je het minder goed volhoudt

Ben het hier volledig mee eens. Mogelijk ook langer uitrekken voor het cutten dat je het daarna makkelijker hebt als de bulk start en minder cravings hebt . Ghreline stijgt flink door grote tekorten waardoor je het minder goed volhoudt
Het is een mini-cut, die start je normaal op - 500kcals, anders heet het geen mini-cut natuurlijk. In een mini-cut ga je juist wat harder/sneller cutten dan normaal.

Het is een mini-cut, die start je normaal op - 500kcals, anders heet het geen mini-cut natuurlijk. In een mini-cut ga je juist wat harder/sneller cutten dan normaal.

True, maar TS is te vet om genoeg te hebben aan een minicut.

Ik zou gewoon een slow and steady cut doen naar ca. 8% bodyfat en van daaruit lean gains maken. Ook al is het aan dovemansoren gericht, maar ik denk dat dat toch de beste manier is.

Ik zou gewoon een slow and steady cut doen naar ca. 8% bodyfat en van daaruit lean gains maken. Ook al is het aan dovemansoren gericht, maar ik denk dat dat toch de beste manier is.
Klopt, maar zo denkt Jasper en zijn coach niet.
Weet niet wat er is gebeurt op 3200Kcals, maar neem aan dat ie daarop al afviel.(als dat netjes getrackt is)

Zo zou ik het ook doen en dan de discipline hebben om zeer langzaam te gainen en gewoon jaar lang bouwen. Eetlust ellende dan ff reset en zelfs ze health fase zou ik niet cutten als het niet hoeft.

• #2.019

Is idd ook het plan

• #2.020
Precies 2 jaar ertussen. Met 1 show prep midden in ook.
1000026190.jpg

Terug
Naar boven