MuscleMeat

Jasper's Offseason Log

Daarom vind ik 300 gram gekookt in je schema krom. Want idd bij mij is het ook ongeveer 100 gram en geen 115. En dat 3 keer per dag is 45 gram is toch 170 kcal,verschil
Maar jij weet dat wat het voor jou is, daar gaat het om.

edit: kan trouwens ook verschillen in welke rijstsoort en soms per merk.
pre-parboiled etc

Dan gebruik je iets meer water dan ik
Ik kook het altijd 12 min. Eerst water aan de kook dan basmati rijst erin en 12 min later afgieten en afspoelen zodat de uitgelekte sappen er niet voor zorgen dat het plakrijst wordt. En dan nog 12 min laten staan met deksel op de pan. Perfecte rijst 👍🏼😉

Daarom vind ik 300 gram gekookt in je schema krom. Want idd bij mij is het ook ongeveer 100 gram en geen 115. En dat 3 keer per dag is 45 gram is toch 170 kcal,verschil
Is een kwestie van uitgangspunten. Gekookt en ongekookt is qua macro’s en micro’s gewoon terug te vinden op voedselwaarden.nl. 👍🏼

Ik kook het altijd 12 min. Eerst water aan de kook dan basmati rijst erin en 12 min later afgieten en afspoelen zodat de uitgelekte sappen er niet voor zorgen dat het plakrijst wordt. En dan nog 12 min laten staan met deksel op de pan. Perfecte rijst 👍🏼😉
Basmati van Appie is 10 minuten kooktijd. Dus kom je op wat ik hierboven schreef.

Ben ik de enigste die een rijst koker gebruikt

Rijstkoker is zoveel gemak, waarom zelf koken en in de gaten houden.

Rijstkoker FTW. En ik weeg zowel voor het koken als erna. Wilt toch een beetje in elke bak evenveel hebben.

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.053
Ik weeg ook altijd voor en na haha, meestal word bij mij 75g ongeveer 200g

:roflol: Autisme spat hief van het scherm.
Ik weeg voor en na koken. Voordat het in bakkies gaat en soms nog ff nawegen. Mijn bakkies wegen leeg 40gram. Uhhhh geen enkel trekje autisme hoor.

Mijn rijst is altijd hetzelfde gewicht gekookt.

Moraal van het verhaal, koop een rijstkoker en houd aantal gram ongekookte rijst x 1.5 voor water en je rijst is altijd precies hetzelfde.

Mijn rijst is altijd hetzelfde gewicht gekookt.

Moraal van het verhaal, koop een rijstkoker en houd aantal gram ongekookte rijst x 1.5 voor water en je rijst is altijd precies hetzelfde.
Kan er niet mee omgaan met die dingen. Al 3 stuk gemaakt.

Ik zorg er voor dat ik dezelfde portie rijst op m’n trainingsdagen en rustdagen eet.

In de rijstkoker en dan op het zicht de helft opeten:roflol:

Werd er helemaal gek van. Rijst afwegen voor het koken, rijst afwegen na het koken én dan nog eens uitrekenen en afwegen hoeveel er in elk bakje (bij verschil TD/NTD) moet :o

IMO is rekenen met gekookte producten jezelf het leven onnodig moeilijk maken en de kans op onnauwkeurigheden vergroten. Heeft wat mij betreft ook niks met autisme te maken, eerder gewoon gezond verstand.

Snap ook niet waarom ervaren prepcoaches en atleten dat nog doen op die manier. 50 jaar geleden wanneer men nog geen keukenweegschaal had kan ik me nog wel voorstellen dat men in cups en spoons en al dat soort vage measurement tools rekende, maar anno 2023 is dat gewoon dom.

IMO is rekenen met gekookte producten jezelf het leven onnodig moeilijk maken en de kans op onnauwkeurigheden vergroten. Heeft wat mij betreft ook niks met autisme te maken, eerder gewoon gezond verstand.

Snap ook niet waarom ervaren prepcoaches en atleten dat nog doen op die manier. 50 jaar geleden wanneer men nog geen keukenweegschaal had kan ik me nog wel voorstellen dat men in cups en spoons en al dat soort vage measurement tools rekende, maar anno 2023 is dat gewoon dom.
Preach. Weeg 't vooraf en dan op 't oog verdelen. Zolang je niet voor 7 jaar kookt maakt 't echt geen verschil of je de ene dag nou 310 gram eet en de volgende 290.

Ik denk dat er heel wat mensen hier helemaal van slag raken bij lezen van laatste 2 berichten. het leuke is dat ze niet door hebben dat wanneer je 100g droge rijst koot en verdeeld. dat je dan nog steeds dezelfde nutriënten binnen krijgt. of je nu vandaag 70g rijst eet en morgen 80, maakt niet uit. net als schema's van 4127Kcals :lol:

profesionele wielrenners van oa Jumbo wegen precies hun bereide voeding af, dat staat in app adhv prestatie tijdens de Giro of Tour ed

Terug
Naar boven