MuscleMeat

Jay's log: een nieuwe start

Lekker BOR hoor ! Mag er van dromen :(

• Topic Starter Topic Starter
Nog een kleine update. Weeg nu rond 79.5kg, gaat alleen wel vrij langzaam vooruit maar ben tevreden :)
Bovenbenen: 63.5cm.

Lekker BOR hoor ! Mag er van dromen :(

Iedereen moet ergens beginnen ;)
Gewoon hard trainen en kritisch naar jezelf blijven kijken dan is het gewoon een kwestie van tijd voordat je dat ook kunt :)

Je bovenbenen dwarven de mijne op 4kg minder, terwijl ik toch het meeste vet opsla op me bovenbenen :o

Leuke aantal cm's op de bovenbenen kerel !

Je bovenbenen dwarven de mijne op 4kg minder, terwijl ik toch het meeste vet opsla op me bovenbenen :o

Jij dwaft mij op de squat
whait wut ik squat niet eens :o
Maar ben ook half surinaams dus kan ook wel met aanleg te maken hebben. Surinaamse mensen hebben sowieso wel meer aanleg voor bovenbenen (en billen :o). Maar als je cm's wilt winnen op je benen raad ik je echt aan om leg press naast squat te doen en gewoon lekker diep te gaan. Leg extensions branden ook echt flink bij mij dus dat zou ook een optie kunnen zijn.

Leuke aantal cm's op de bovenbenen kerel !

Thanks!

Laatst bewerkt:
Je blijft sterker worden, die BOR doe ik je niet na! Dat techniek dan minder is is gewoon normaal. Ook je romanian deadlift gaat lekker, ik voel hem ook vaak in mijn rug.. Maar ook in mijn hams, probeer als je zakt en dan weer omhoog komt goed de spanning op je hamstrings te houden.

Iedereen moet ergens beginnen ;)
Gewoon hard trainen en kritisch naar jezelf blijven kijken dan is het gewoon een kwestie van tijd voordat je dat ook kunt :)[/QUOTE]

Ja hoop het ! Komt hopelijk wel goed ja

Goeie training gast!

Gaat goed hè!;)

Je blijft sterker worden, die BOR doe ik je niet na! Dat techniek dan minder is is gewoon normaal. Ook je romanian deadlift gaat lekker, ik voel hem ook vaak in mijn rug.. Maar ook in mijn hams, probeer als je zakt en dan weer omhoog komt goed de spanning op je hamstrings te houden.

Dankje Johan! Ja ik zal je tip meenemen voor volgende keer. Misschien dat ik ook ene training begin met RDL en andere met bor om het probleem te voorkomen.

Ja hoop het ! Komt hopelijk wel goed ja

Ik kan altijd helpen met een schema in elkaar zetten mocht dat nodig zijn. Heb altijd zelf mn schema's gemaakt dus heb vrij veel geëxperimenteerd. Alleen 2-3 daagse splits de rest heb ik nooit gedaan dus als je een keer een 2-3 daagse split wilt doen, zou ik altijd kunnen helpen mocht je vragen hebben ;)

Thanks bro's :cool:

Dankje Johan! Ja ik zal je tip meenemen voor volgende keer. Misschien dat ik ook ene training begin met RDL en andere met bor om het probleem te voorkomen.

Geen dank kerel! :) Ja is goed, ik liet altijd de spanning vallen als ik weer het gewicht omhoog moest krijgen. Maar als je bij RDL ook puur het gewicht uit je hams omhoog trekt dan is het echt killing. Afwisseling is altijd goed, dan kan je ook de ene keer meer gas geven met BOR en andere training met RDL.

Ik zit de laatste paar dagen niet echt lekker in mn vel, heb vrijdag ook niet getraind want had er echt geen zin in. Vandaag pull gedaan en eerste paar oefeningen gingen wel maar op een gegeven moment ging het echt drastisch achteruit. Ik ga denk ik, hoe raar het ook klinkt, bij het begin van de training met een armoefening beginnen omdat het net lijkt alsof mn armen alleen maar kleiner worden. Nu iets van 35cm terwijl ik 1.5 jaar geleden op 32cm zat en vind 3cm in 1.5 jaar tijd voor iemand die dan zieke beginnersgains zou hebben echt weinig. Benen zijn bijvoorbeeld ruim 15cm gegroeid in die tijd, oftewel een factor 5 meer dan mn armen. Ik voel mn biceps ook niet werken bij rugoefeningen dus voortaan ga ik aan het begin van een pulltraining denk ik een curl doen om biceps voor te vermoeien. Volgens mij heb ik dat anderen ook weleens zien doen bij bench press dat ze dan ervoor flyes gaan doen om borst beter te voelen werken bij bp dus misschien dat dat de oplossing is om mn armen te laten groeien. Want nu doe ik altijd eerst de compounds en eenmaal aangekomen bij de armen ben ik echt al helemaal kapot en heb dan gewoon niet de energie en concentratie om die fatsoenlijk te trainen. Dat is altijd zo geweest.

En ohja ik ga mij ook niet meer zo strikt aan al die compounds houden, ga gewoon doen waar ik mij goed bij voel. Net als met squat dat ik dan leg press doe oid, vind dat toch wel mooi dat dan mn bovenbenen meer meten als iemand die squat :D

Pull

Vertical traction
12x61
12x70
12x79
10x89
8x98 vpr
5x107 pr
Dit voelde erg lekker.

Romanian deadlift
12x50 (wu)
8x70
8x70
Had al minder energie hier :o

Seated row
10x77
10x77
10x77 vpr
Met pijn en moeite :mad:

Lying leg curl
12x30
12x30

Hierna direct biceps gedaan maar was echt al moe dus dat ging echt voor geen meter. Had toen echt al geen zin meer in de training. Is dus al ongeveer 1.5 jaar zo dat ik mij kapot werk voor mn armen en ze gewoon k*t groeien. Staan al dik een half jaar helemaal stil :mad:

Echt sinds ik begonnen ben met die 2 daagse splits zijn ze gewoon niet meer gegroeid. Altijd maar die compounds die je dan al helemaal mentaal en lichamelijk slopen en dan eenmaal bij de kleinere spiergroepen aangekomen ben ik gewoon al kapot. Dat is dus precies hetzelfde verhaal als met mn core waardoor ik niet kan squatten en die ademhalingsproblemen kreeg. Altijd de grote spiergroepen eerst en dan eenmaal bij core aangekomen had ik gewoon niet meer de energie. Misschien dat ik dan ook een ander schema ga doen want die 2 daagse splits werken gewoon niet echt voor mij. Heel leuk dat je dan pr's zet (zoals ik vandaag ook) maar ik heb niet het gevoel dat ik er nou zo goed op groei. Sowieso vind ik elke spiergroep 2xpw ook al veel klinken. Maarja ik zie dus nog wat ik ga doen want in principe is het niet zo dat ik helemaal stilsta maar gewoon bepaalde spiergroepen want benen en borst gaan best lekker al zeg ik het zelf.

Denk ook dat ik een rustweek ga nemen of desnoods een deload en dan op 50% trainen om iig iets te doen. Dus ja volgende keer dan maar met armen beginnen. Wordt altijd als argument gegeven dat je dan minder zwaar kunt op rug en borst maar dat zullen we nog wel eens zien, eerst zien dan geloven. Mensen verklaarden mij ook voor gek toen ik besloot niet meer te squatten en denk toch dat ik menig mede ecto verbaas met mn bijna 64cm bovenbenen ;)

Die armen komen wel weer goed man ! Succes met je nieuwe methode

Die armen komen wel weer goed man ! Succes met je nieuwe methode

Ja ik hoop echt dat het goedkomt, zou wel chill zijn als mn armen eindelijk gaan groeien :cool:

Eigenlijk ging het net zo goed met mn schema, alleen doen mn armen dus weer moeilijk. Benen gingen lekker, borst ging prima (met ub/lb groeide die echt voor geen meter :mad:), rug ging eigenlijk ook prima qua kracht en ook voelen de oefeningen prima aan. Schouders ook wel eigenlijk, alleen armen en kuiten gaan k*t (de echt kleine spiergroepen dus) :(

En ik heb ook al geprobeerd meer volume voor armen te doen maarja als je eenmaal moe bent kun je wel meer volume gaan doen maar heeft dat imo niet echt zin als je dan de energie, concentratie en eventueel motivatie niet hebt. Dus ja dan maar een compleet andere volgorde qua oefeningen.

Laatst bewerkt:
Benen groeien gewoon een stuk makkelijker. Mijn benen hebben monster gains gemaakt terwijl ik half mank loop van de blessures. Armen daarentegen zijn vrij klein, maar 2/3 cm groter dan die van jou en dat op mijn lengte. Gewoon wat vaker en meer armen doen, wat meer variëren. Meen me te herinneren dat toen ik dat deed het vrij hard ging, totdat uiteindelijk de onvermijdelijk volgende blessure de kop op stak. Je moet alleen wel een beetje een mentaliteit opbouwen om door die vermoeidheid door te trainen, ook vaak last van. Paar curls voor de compounds zie ik dan zelf minder de waarde van in, naar mijn idee word je daar juist alleen moeer van. Meeste compounds zijn meestal ook niet echt grote biceps bouwers (m.u.v. chinups)(met SS maakte ik ook 0,0 arm gains totdat ik uiteindelijk wat curls erbij gooide).

Benen groeien gewoon een stuk makkelijker. Mijn benen hebben monster gains gemaakt terwijl ik half mank loop van de blessures. Armen daarentegen zijn vrij klein, maar 2/3 cm groter dan die van jou en dat op mijn lengte. Gewoon wat vaker en meer armen doen, wat meer variëren. Meen me te herinneren dat toen ik dat deed het vrij hard ging, totdat uiteindelijk de onvermijdelijk volgende blessure de kop op stak. Je moet alleen wel een beetje een mentaliteit opbouwen om door die vermoeidheid door te trainen, ook vaak last van. Paar curls voor de compounds zie ik dan zelf minder de waarde van in, naar mijn idee word je daar juist alleen moeer van. Meeste compounds zijn meestal ook niet echt grote biceps bouwers (m.u.v. chinups)(met SS maakte ik ook 0,0 arm gains totdat ik uiteindelijk wat curls erbij gooide).

Ik heb best vaak last van vermoeidheid dus ben dat wel gewend. Alleen nu was het zegmaar echt de druppel, had al totaal geen zin want wilde eigenlijk een rustweek inplannen maarja uiteindelijk toch gegaan wat dus niet handig was. Althans is maar net hoe je het bekijkt. Als ik thuis was gebleven was ik waarschijnlijk niet op het idee gekomen om armen volgende keer als eerste te doen :)

Maar weetje wat het ook is met die curls. Ik doe dus al ruim 1.5 jaar armen aan het einde van de training en spiergroepen als benen, borst en rug als eerste. En die laatstgenoemde spiergroepen gaan ook het snelst vooruit terwijl armen achterblijven dus leek mij een logische vervolgstap om armen eerst te doen als ik wat progressie erop wil maken. En ik weet dat dat raar is maar ik kan dan wel gaan variëren met curls maar dan zit ik dus nog steeds met het probleem dat ik ze aan het einde doe en dus geen energie heb ervoor. Meestal zijn de spiergroepen die ik aan het begin doe ook degene die het beste groeien omdat ik dan nog de energie en concentratie heb. Het heeft ook wel met aanleg te maken hoor want merk wel dat rug en benen makkelijker groeien ook al train ik benen nu minder hard dan voorheen.

En dat benen een stuk makkelijker groeien is ook niet echt vanzelfsprekend. Die hebben namelijk een half jaar stilgestaan bij mij terwijl ik toen ook gewoon hard trainde. Heeft eerder met oefeningenkeuze te maken imo. Want toen ik squatte maakte ik minder gains dan nu ik mij meer op leg press focus. Zelfde verhaal voor borst. Nu ik incline dbp en cable bench press doe maak ik meer gains dan toen ik mij op bp focusde. En aangezien ik voor armen al praktisch alle oefeningen geprobeerd heb, ben ik het spoor dus echt bijster.

Kijk met deze sport is proberen gewoon erg belangrijk vind ik. Toen ik net trainde nam ik alles aan van anderen maar ik merk dat bepaalde dingen gewoonweg niet (meer) werken. In het begin gain je toch wel ookal is je techniek misschien ruk dus daaruit concludeer je dan soms de verkeerde dingen. En aangezien ik mij altijd op de compounds blindgestaard heb, heb ik mijn armen eigenlijk een beetje uit het oog verloren. Zolang bp en rows vooruit gingen was ik blij want daarbij gebruik je ook armen werd mij verteld. Het tegendeel bleek waar, want mijn kracht op de oefeningen gaat prima vooruit terwijl armen dus achterblijven.

Dus ja het enige wat overblijft is armen eventueel voorvermoeien en daarmee is niet gezegd dat mn biceps dan bijvoorbeeld dan al helemaal gesloopt zijn he, is gewoon beetje de pomp erin zegmaar :)

Doen waar je je goed bij voelt kerel, dat traint alleen maar fijner. Ik zou zelf niet een isolatie doen voor me compounds maar hey, misschien werkt het wel dondersgoed. Klinkt meer alsof je indd even een weekje rust nodig hebt om daarna weer vol te knallen. Zoek een trainingsmaatje die je erdoorheen sleept om je oefeninen voor die dag af te maken, uiteindelijk is het een mentale kwestie waar je gewoon even overheen moet :)

Doen waar je je goed bij voelt kerel, dat traint alleen maar fijner. Ik zou zelf niet een isolatie doen voor me compounds maar hey, misschien werkt het wel dondersgoed. Klinkt meer alsof je indd even een weekje rust nodig hebt om daarna weer vol te knallen. Zoek een trainingsmaatje die je erdoorheen sleept om je oefeninen voor die dag af te maken, uiteindelijk is het een mentale kwestie waar je gewoon even overheen moet :)

Ja die rustweek heb ik echt nodig, ben echt chagrijnig merk ik en heb nergens zin in :roflol::roflol::roflol:

Ja is ook zeker een mentale kwestie, ben dat zeker met je eens. Ben gewoon echt mentaal wel moe want train nu al iets van 4 maanden achtereen dus wordt wel tijd voor een rustweek idd :)

Trouwens jij traint bij gold's toch, is 5 minuten met de auto van mijn huis vandaan :cool:
Zouden weleens samen kunnen trainen als je wilt.

Ja die rustweek heb ik echt nodig, ben echt chagrijnig merk ik en heb nergens zin in :roflol::roflol::roflol:

Ja is ook zeker een mentale kwestie, ben dat zeker met je eens. Ben gewoon echt mentaal wel moe want train nu al iets van 4 maanden achtereen dus wordt wel tijd voor een rustweek idd :)

Trouwens jij traint bij gold's toch, is 5 minuten met de auto van mijn huis vandaan :cool:
Zouden weleens samen kunnen trainen als je wilt.

Waar woon jij dan?

Ik train indd bij golds , vind prima om eens samen te trainen, merk zelf ook dat ik veel minder gain dan toen ik nog een trainingsbddy had. Huidige schema is een split : borst triceps/ rug biceps/ benen overig en in theorie is dat de komende ma/di/do/zat/zon/dins/do/vrij/etc.

Waar woon jij dan?

Ik train indd bij golds , vind prima om eens samen te trainen, merk zelf ook dat ik veel minder gain dan toen ik nog een trainingsbddy had. Huidige schema is een split : borst triceps/ rug biceps/ benen overig en in theorie is dat de komende ma/di/do/zat/zon/dins/do/vrij/etc.

Nieuwegein, jij ook dacht ik. Was wel eens ter sprake gekomen in die battle of ecto logje. Toen vroeg ik waar iedereen woonde haha.

Terug
Naar boven