Fitness Seller

Jay's log: een nieuwe start

Nieuwegein, jij ook dacht ik. Was wel eens ter sprake gekomen in die battle of ecto logje. Toen vroeg ik waar iedereen woonde haha.

Wut, en dan doen we er nu pas iets mee :roflol:
Bij welke zit je nu dan, de mix/heidehal/bodyfit?

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb trouwens ook na zitten denken over eventueel een ander schema maar denk toch dat ik push/pull blijf doen. Zoals gezegd zijn mn benen, borst en rug er op zich prima op gegroeid waaruit ik dus kan concluderen dat mn rust en voeding wel in orde zijn. Kan waarschijnlijk altijd beter qua gains maar er zit iig een stijgende lijn in :)

Ik ga dan liever in mn schema wat schuiven qua volgorde of eventueel andere oefeningen kiezen dan een compleet nieuw schema bedenken aangezien ik denk ik niet terugga naar ub/lb of een 3 daagse split. Want dan zou ik push/pull/benen doen en dan doe ik borst/triceps en rug/biceps nog steeds op dezelfde dag dus dan verhelp ik het probleem niet, kan ik dus net zo goed push/pull blijven doen :roflol::roflol:

Blijf er wel bij dat ik een 2 daagse split niet echt ideaal vind maar dat komt ook omdat ik wel van volume hou. Maarja dan moet ik maar genoege nemen met wat minder oefeningen want anders blijft er weinig over qua schema's. Vandaag deed ik bijvoorbeeld 2 rugoefeningen en dat beviel eigenlijk prima. Als ik dan 3 rugoefeningen zou willen doen, doe ik wel minder werksetjes ofzo ;)

Volgende week dus deload dan ga ik op 50% trainen en ga ook tijd besteden om mn schema te verbeteren. Eventueel aan techniek werken bij oefeningen of nieuwe oefeningen uitzoeken voor bijvoorbeeld armen.

Wut, en dan doen we er nu pas iets mee :roflol:
Bij welke zit je nu dan, de mix/heidehal/bodyfit?

Train in utrecht voor €10 per maand haha, vond het hier te duur en bovendien wil ik ook geen mensen van mn middelbare school tegenkomen daar :o

Heidehal is 2-3 minuten met auto trouwens ;)

Maar we kunnen weleens samen trainen dus, maar hoe duur kost een dagpas dan?

Succes met het opstellen van je schema. Is altijd leuk om mee bezig te zijn :D

Als je tijd hebt gewoon lekker veel setjes pakken op weinig oefeningen?
Werkt voor mij wel lekker.

Ondanks een wat mindere motivatie is het ene prima training toch?
Geduld hebben met je armen. Dat komt wel. Doe waar jij je goed bij voelt.

Succes met het opstellen van je schema. Is altijd leuk om mee bezig te zijn :D

Ja vind het op zich ook wel leuk, zeker in een deloadweek dan kan ik wat meer uitproberen.

Als je tijd hebt gewoon lekker veel setjes pakken op weinig oefeningen?
Werkt voor mij wel lekker.

Ja ga denk ik afwisselen. Ene training minder oefeningen meer setjes en andere training wat meer variatie qua oefeningen en wat minder setjes.

Ondanks een wat mindere motivatie is het ene prima training toch?
Geduld hebben met je armen. Dat komt wel. Doe waar jij je goed bij voelt.

Ja was op zich wel prima training. Op zich heb ik wel geduld gehad met mn armen, maarja afgelopen half jaar dus niks gegroeid dus vandaar dat ik nu echt actie wil ondernemen ;)

Train in utrecht voor €10 per maand haha, vond het hier te duur en bovendien wil ik ook geen mensen van mn middelbare school tegenkomen daar :o

Heidehal is 2-3 minuten met auto trouwens ;)

Maar we kunnen weleens samen trainen dus, maar hoe duur kost een dagpas dan?

Wut. Golds is 5 minuten met de auto, heidehal 2-3 minuten. De kans is dan best groot dat je op een spreekwoordelijke steenworp afstand van mijn huis af woont :roflol: Althans ligt eraan hoe hard je rijd.

Golds dagpas is een belachelijke 10 euro. Hoeveel is het bij jouw gym? kan anders wel proberen het een keer direct na mn school te plannen dat ik dan de bus naar jouw gym pak.

Flinke deload of niet? :p

Ik kijk trouwens nog wel of ik blijf loggen want zie er eigenlijk het nut niet echt van in voor mij. Ik ben toch iemand die zelf dingen probeert en bovendien zijn de discussies toch steeds hetzelfde dus eigenlijk is het zonde van mijn tijd om nog langer op fora's te zitten.

Met loggen merk ik toch wel dat je met anderen vergeleken wordt en eigenlijk vind ik dat niet fijn. Ik wil gewoon mn eigen pad uitstippelen en nu krijg ik toch een beetje de indruk dat je trainen voor anderen doet. Ook bijvoorbeeld dat battle of te ecto's logje, dan is het een soort van wedstrijd wie het snelste gaint, eigenlijk onzin dus aangezien elk lichaam anders is en iedereen waarschijnlijk andere (eind)doelen heeft. Dan voel je toch een soort van druk om dan te presteren terwijl ik deze sport gewoon voor mn ontspanning doe. Ik vind studie erg belangrijk en dat sporten is voor mij gewoon een manier om mn hoofd leeg te maken. Ik merk met loggen dat ik toch ongemerkt meer ga liften om anderen soort van bij te houden en daar heb ik echt geen zin meer in. Afgelopen maandag bijvoorbeeld heb ik op 60% gezeten en toch nog een goed gevoel overgehouden aan mn training terwijl ik vrij zeker ben dat anderen dan minderwaardig gaan doen over mn training.

Mijn visie op trainen is echt wel veranderd aangezien ik gewoon plezier wil houden in het trainen. Met zo'n logje voel ik toch wel de verplichting om te presteren als het ware en ik wil die druk gewoon niet meer voelen. En dan krijg je reacties als 'onze stats liggen dicht bij elkaar' of 'ik bench meer' en dan denk ik bij mijzelf: dit is toch een sport die je voor jezelf doet, lekker boeien wat anderen liften of doen. Dus vandaar dat ik denk ik gewoon in een word bestand ga loggen ofzo, dit is toch een sport die ik voor mijzelf doe, beetje raar als anderen weten wat ik op welk moment weeg/lift zegmaar. Ik bedoel in een gym vraag je ook niet hoeveel iemand weegt of lift (althans ik niet), je bent dan gewoon met jezelf bezig en dat wil ik ook zo houden :)

Logje ga ik niet sluiten, waarschijnlijk nog wel af en toe updates geven maar vind dat hele loggen gewoon een gedoe. Ben er ook een hoop tijd mee kwijt enzo.

Heb besloten een rustweek te nemen bij nader inzien aangezien mn lichaam daar echt aan toe was :o

Even een update. Ben net bij de fysio geweest ivm core. Het blijkt dus dat mn bovenrug wat vastzit en daardoor mn onderrug en buikspieren meer gebruikt worden. Vrij logisch dus :p

Had ook meteen gesproken over een trainingsschema en ben daar nog steeds over aan het twijfelen. Volgende week gaat hij kijken naar hoe ik squat en deadlift dus waarschijnlijk gaan die dan ook weer in mn schema komen mocht het goed gaan. Het zijn allebei vrij machtige oefeningen dus wellicht dat een 2 daagse split dan te heavy wordt aangezien ik dan squat en deadlift op andere dagen doe en mn core dus 4xpw vrij zwaar belast wordt. Misschien dan dus een 3 daagse split met nadruk op compounds. Dan incline dumbbell press, shoulder press en dips bij push, bor en chins bij pull en squat en rdl bij legs met nog wat assists. Dat lijkt mij ook het beste qua herstel want 2xpw een spiergroep blijf ik nog wel redelijk veel vinden zeker als je die compounds erin hebt en daar op knalt. Met 3 daagse split 4 dagen per wek train ik een spiergroep ongeveer 1x per 5 dagen wat nog wel redelijk is denk ik, heb ik ook wat meer hersteltijd en dat kan volgens mij ook nooit kwaad.

Vandaag een pushtraining gedaan en merk wel dat mn kracht wat achteruitgegaan is. Vrij jammer maar om eerlijk te zijn wel logisch. Sinds ongeveer 3 maanden interesseert kracht mij echt helemaal niks meer. Ik heb echt geen zin meer om veel te gaan liften als je met lichtere gewichten ook massa kunt aanzetten. Dus pr's zetten haal ik geen voldoening meer uit. Was dat wel het geval geweest dan zouden mn krachtstats denk ik niet verkeerd zijn als ik die stijgende lijn doorgezet zou hebben. Nu ligt de focus dus op mind muscle connection en goeie oefeningen kiezen. Bench press ga ik denk ik niet meer doen want voel die echt niet in mn borst. Had het ook met de fysio erover en hij had precies hetzelfde probleem. Dan dus incline dumbbell press en wat cable werk. Misschien dat ik ook weer ohp ga doen, vond dat ook wel een chille oefening alleen was met mn core en bovenrug nooit in staat die echt goed te voelen in mn schouders, wellicht dat dat nu wat beter gaat. Kan ik die afwisselen met dbsp waarschijnlijk :)

Maarja volgende week kijkt de fysio dus naar mn techniek bij de oefeningen, wat waarschijnlijk ruk is, en dan zie ik wel verder met welk schema ik ga doen. Ben wel van mening dat ik nu wat wegloop van mn problemen door niet te squatten en deadliften maar aan de andere kant heeft het ook geen zin om te forceren als mn mobiliteit door mn bovenrug en core gewoon ruk is. Dus ik heb absoluut geen spijt dat ik andere oefeningen heb gedaan.

Ik heb mijn lichaam afgelopen periode wel goed leren kennen en ben daar wel blij mee. Ik heb goed naar mn lichaam geluisterd en eventueel oefeningen en schema aangepast daar waar nodig was. Vroeger had ik altijd de neiging teveel naar anderen te luisteren en te blijven squatten omdat dat zogezegd moest aangezien het een goede compound is. Ik heb dus absoluut geen spijt dat ik mij op leg press gefocusd heb en aangezien mn benen ongeveer 5cm gegroeid zijn in een paar maanden kan ik dus ook tevreden zijn met de progressie. Volgende week zal ik dus meer weten.

Never change a winning team!

Je overthinked hem bra. Niemand maakt er een wedstrijd van, battle was ook gewoon voor de leuk. Gewoon doen waar je je lekker bij voelt.

Never change a winning team!

Ja klopt. Maar naar welk schema of oefeningen refereer je in mijn geval?

Je overthinked hem bra. Niemand maakt er een wedstrijd van, battle was ook gewoon voor de leuk. Gewoon doen waar je je lekker bij voelt.

Ja ik overanalyseer alles dat klopt inderdaad. Maar ik kreeg gewoon een beetje het gevoel dat het een soort van wedstrijd was gezien sommige reacties als ik lift meer of ik vind je stats of pics tegenvallen oid. Daaruit concludeer ik gewoon dat ik onnodig met anderen vergeleken wordt en ik het idee krijg dat het een soort van wedstrijd is. En iedereen heeft daar een andere kijk op. Ik zit gewoon in een stressvolle periode en heb ook gewoon last van faalangst dus vandaar dat ik dan bang ben voor sommige reacties mocht mn training minder gaan. Ik weet dat het onzin is om daar over in te zitten maar ik pieker soms in mn hoofd over negatieve dingen die eventueel kunnen gebeuren (zoals haatreacties) aangezien dat in het veleden ook wel het geval was. Heb namelijk ook op ander forum gezeten en heb daar ook wel eens trainingen vergeleken maar daar werd altijd een hoop gehaat op mijn trainingen en daarom heb ik een beetje de angst dat het ook hier zo gaat. Dus vandaar dat overanalayseren :)

Laatst bewerkt:
Net rug en schouders gedaan. Sinds tijden weer deadlift en overhead press gedaan. Volgende keer ga ik bor doen ipv deadlift aangezien met bor de nadruk op rug ligt en je met deadlift ook nog wat lb meepakt.

Rug en schouders

Deadlift
10x40
8x70
8x90
6x110 vpr
2x130 vpr
Niet ontevreden gezien het feit dat ik het een tijdje niet gedaan heb. Volgende keer dus bor en dan overhands proberen aangezien ik laatste tijd onderhands deed.

Lat pull down
15x43
12x50
8x57
8x57
Volgende keer misschien pull ups, even kijken nog. Want bij deze machine kan ik niet volledige rom maken. Desnoods kan ik ook weer terugvallen op vertical traction mochten pull ups niet bevallen.

Seated rows
10x70
10x70
10x70
Voelde zeer goed aan.

Overhead press
10x20 (seated)
8x25
6x30
5x40
3x45
Ben wel tevreden hiermee. Vond het ook leuk om te doen, voorheen vond ik het echt een k*toefening. Voelde ook goed aan in mn rug en core.

Upright rows (cable)
12x30
10x36
10x36
Voelde beetje k*t in mn polsen vorige keer niet dus kan ook aan de pulloefeningen ervoor komen.

Facepulls
3xyolo

Side raises
3xyolo

Trainingsduur: 65 min

Rating:
Back: 4.5/5; epic pomp, twijfel nog wel beetje over oefeningen maar daar kom ik zelf wel uit
Delts: 4/5; ging goed, had plezier erin en traps stonden echt in de fik (na seated rows al en moest toen nog schouders doen :eek:)

Opmerking:
Ander schema dus. Ga ook wat meer compounds doen denk ik. Ook wat minder oefeningen per training want vind kwaliteit wel belangrijker dan kwantiteit. Voorheen wilde ik teveel oefeningen in 1 uur proppen wat ten koste ging van techniek en concentratie. Nu voelde alles goed en nam ik mn rust daar waar nodig was. Split wordt dus: rug/schouders, LB, borst/armen.

Vandaag borst en armen gedaan. Beviel op zich prima, was alleen wel een beetje vermoeid.

Borst en armen

Flat dumbbell press
15x14
12x18
12x22
6x26
8x26 vpr
5x30 pr
Echt een hele tijd niet gedaan, voelde wel chill aan.

Incline dumbbell press
7x20
7x20
7x20
Kracht was wel om te janken hier haha

Cable bench press
8x30
9x30
8x30
Ga deze denk ik als eerste doen want voelde die nu niet zo goed.

Cable crossover
12x18
12x18
12x18
Voelde niet super, volgende keer wijder pakken.

Preacher curls
15xstang
15xstang+2.5
12xstang+5
12xstang+5
12xstang+7.5
Niet zwaar, wel goeie feeling in biceps :)

Dips
10xbw
7xbw
7xbw

Incline dumbbell curls
10x10
8x10
7x10
Volgende keer iets lichter.

One arm cable curl superset one arm reverse pushdown
12x14 ss 12x14 (l) + 12x14 ss 12x14 (r)
12x14 ss 12x14 (l) + 12x14 ss 12x14 (r)
Volgende keer 3 setjes, was nu beetje naar gewichten zoeken.

Dumbbell wrist curl ss dumbell reverse wrist curls
12x10 ss 12x4
12x10 ss 12x4
12x10 ss 12x4
Hele tijd niet gedaan maar merk wel dat mn onderarmen het nodig hebben. Had dikke burn en mn polsen trilden helemaal.

Trainingsduur: ? (mn vader was niet mee dus had niet op de tijd gelet, is altijd een goed teken want dan ben ik met mn gedachten bij de oefeningen ipv steeds op de tijd te letten ;))

Rating:
Chest: 4/5; dumbbell presses voelden goed aan, cable werk ook. Volgende keer waarschijnlijk andere volgorde.
Biceps: 4.5/5; epic burn, goeie pomp, voelde gewoon goed aan.
Triceps: 4.5/5; dips voelde wel chill, rest ook wel
Onderarmen: 5/5; dikke burn, goeie pomp

Opmerking:
Geen barbell bench press dus maar gewoon lekker met dumbbells aan de slag. Vind bp te onnatuurlijk aanvoelen voor mijzelf en bovendien voel in db press veel beter in mn borst. Ook maak ik altijd een lichte arch bij bp terwijl dat bij dbp niet eens nodig is om die in mn borst te voelen. Enige nadeel is wel de dumbbells omhoog krijgen maar meestal vraag ik ook wel een spotter om ze aan te geven. Had echt een sicke pomp in armen en dat is echt maanden geleden. Blijf dus denk ik wel armen op 1 dag doen ipv tri en bi over 2 dagen te verdelen. Schema bevalt tot nu toe prima, alleen nog wel beetje zoeken naar volgorde oefeningen en welke gewichten te gebruiken ;)

Lekker bezig man, mooie Pr shit :thumbs:
Vind dumbell presses zelf ook wel iets chiller tbh!

Lekker bezig man, mooie Pr shit :thumbs:
Vind dumbell presses zelf ook wel iets chiller tbh!

Thanks, jij bent ook goed bezig man. Jouw db presses zijn echt ziek :thumb:

Ja probleem met bp is dat ik teveel uit mn triceps druk maar volgens mij ben ik daar niet de enige in. Dus ja dan maar dumbbells :p

Kijk niet teveel naar anderen kerel, nooit jezelf vergelijken met anderen. Doen wat goed voelt voor jou, en nu heb je toch nog vpr's en pr's eruit geperst! Mooi volume man ;)

Lekkere prs de afgelopen training jong.

Gym4all trainde je toch? Volgens mij is dat namelijk zo'n 15 min fietsen van mn huis dus dat is prima te doen mocht je nog willen trainen binnenkort.

Kijk niet teveel naar anderen kerel, nooit jezelf vergelijken met anderen. Doen wat goed voelt voor jou, en nu heb je toch nog vpr's en pr's eruit geperst! Mooi volume man ;)

Ja je hebt gelijk kerel! En bedankt :)

Lekkere prs de afgelopen training jong.

Gym4all trainde je toch? Volgens mij is dat namelijk zo'n 15 min fietsen van mn huis dus dat is prima te doen mocht je nog willen trainen binnenkort.

Ja klopt. Ik ga altijd met de auto dus je kan wel meerijden als je wil (en durft :p). We hebben het er nog wel over wanneer. En in principe zou je dus ook mn vaders pasje kunnen gebruiken om naar binnen te gaan. Alleen wel hopen dat we dan niet gesnapt worden :o

Terug
Naar boven